StoryEditor

Auchan rozwija e-commerce i nowe usługi

Auchan pomaga klientom, którzy nie chcą lub nie mogą wyjść z domu - sieć rozbudowała kanał e-commerce. Poza zakupami w AuchanDirect.pl na terenie Warszawy i okolic, konsumenci mają możliwość zamówienia gotowych zestawów do rezerwacji przez Internet i odbioru na parkingu lub w sklepie (formuła click&collect).

Ponadto dzięki nowym partnerstwom i współpracy z platformami internetowymi  Allegro i Glovo zakupy z Auchan można zamówić do dowolnego miejsca w Polsce. 

Auchan wprowadził w życie wytyczne i rozporządzenia rządowe - od 16 października br. wprowadzono nowe godziny funkcjonowania sklepów sieci, a także godziny dla seniora. Od tego dnia sklepy Auchan na terenie całej Polski czynne są od poniedziałku do soboty od 6.30, co daje więcej czasu na zakupy dla naszych klientów. W trosce o seniorów, ale także z korzyścią dla nich od poniedziałku do piątku, w godzinach 10.00-12.00 przyjmowane i obsługiwane są tylko osoby 60+.

Sieć wprowadziła też kompleksowe rozwiązania, nowe usługi i formy sprzedaży. Są to: 
●    uruchomiona na początku kwietnia br. usługa “Rezerwacja zestawów” – w której klienci hipermarketów Auchan mogą rezerwować on-line specjalnie przygotowane zestawy produktów, a następnie odebrać je z wyznaczonego na parkingu Punktu Odbioru, lub w sklepie w dedykowanym punkcie Auchan
●    możliwości skomponowania własnego zestawu produktów, z ponad 330 pozycji dostępnych w ofercie sieci 
●    wprowadzona w lipcu br. usługa click&collect dostępna w  sześciu z  hipermarketów sieci, w ramach której klienci mogą złożyć zamówienie wybierając z niezwykle bogatej listy ponad 6000 produktów a następnie odebrać swoje zakupy we wskazanym sklepie

Auchan rozwija także nowe usługi i partnerstwa z platformami internetowymi Allegro i Glovo. 

Dzięki współpracy z Glovo klienci Auchan Retail mogą składać zamówienia online, z gwarancją dostawy przez kurierów Glovo w ciągu godziny, w strefie 8 kilometrów od sklepów Auchan objętych usługą - usługa dostępna w 20 sklepach sieci.

Sieć oferuje największy wybór środków ochrony osobistej na polskim rynku. Na półkach sklepowych Auchan dostępnych jest blisko 75 artykułów, w tym płyny, żele i mydła antybakteryjne, środki antybakteryjne do powierzchni i do prania. Klienci znajdą również bogaty wybór maseczek w przystępnych cenach, w tym jedno i wielorazowego użytku,  a także maseczki dla dzieci. Dostępne są również przyłbice. Cały asortyment wyłożony jest w jednym miejscu, w dedykowanej alejce w każdym sklepie. 

- Bezpieczeństwo klientów i współpracowników jest dla Auchan najwyższym priorytetem, dlatego od początku epidemii koronawirusa wprowadzamy rozwiązania, pozwalające na dokonanie bezpiecznych zakupów a także gwarantujące ciągłość sprzedaży oraz zachowanie niskich cen w trosce o siłę nabywczą klientów. Nieustannie obserwujemy sytuację epidemiczną. Wdrożone już na samym początku epidemii procedury oraz wsparcie ze strony sztabu kryzysowego pozwalają szybko reagować. Cały czas pracujemy nad rozwojem nowych usług i ścieżek zakupowych – mówi Gerard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska.

Auchan Retail Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów, supermarketów, sklepów franczyzowych 
i sklepów osiedlowych pod szyldem Moje Auchan, a także kanałem handlu e-commerce Auchan Direct.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rossmann inwestuje w cyfryzację i sztuczną inteligencję z Microsoft Azure Red Hat OpenShift
Logo sieci drogerii RossmannShutterstock

Rossmann przyspiesza proces cyfryzacji, wdrażając rozwiązanie Microsoft Azure Red Hat OpenShift. Niemiecka sieć drogerii planuje rozwijać strategię chmury hybrydowej w modelu zwinnym, przygotowując się jednocześnie do realizacji projektów opartych na sztucznej inteligencji. Nowa architektura IT ma umożliwić firmie szybsze reagowanie na potrzeby rynku oraz zwiększenie efektywności procesów.

Wybór platformy OpenShift ma na celu budowę środowiska IT opartego na standaryzacji, automatyzacji i orkiestracji. Dzięki obsłudze kontenerów Red Hat, Rossmann może znacząco skrócić cykle tworzenia oraz utrzymania aplikacji, co przekłada się na szybsze wdrażanie nowych rozwiązań dla klientów i pracowników.

Wdrożenie obejmuje również Red Hat OpenShift AI, które tworzy dedykowane środowisko do trenowania i rozwijania generatywnych modeli sztucznej inteligencji w infrastrukturze chmury hybrydowej. Takie podejście pozwoli firmie integrować rozwiązania AI bez konieczności przenoszenia wszystkich danych i procesów do chmury publicznej, co ma znaczenie dla bezpieczeństwa i zgodności z regulacjami.

Rossmann podkreśla, że inwestycja w nową platformę jest częścią długoterminowej strategii transformacji cyfrowej. Dzięki standaryzacji procesów IT, automatyzacji i możliwościom rozwiązań AI, sieć zamierza zwiększyć tempo innowacji oraz zoptymalizować obsługę milionów klientów na rynkach, na których działa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.08.2025 09:23
Primark stawia na aplikację mobilną, wśród kategorii: uroda i makijaż
Nowa aplikacja Primark jest już dostępna w Irlandii i WłoszechPrimark

Primark uruchomił swoją pierwszą aplikację mobilną dla klientów, zawierającą sekcję poświęconą kategorii beauty. Stanowi to ważny cyfrowy krok milowy irlandzkiego detalisty, kojarzonego do tej pory z olbrzymimi powierzchniami sprzedaży stacjonarnej.

Nowa aplikacja, która jest już dostępna w Irlandii i Włoszech, a w Wielkiej Brytanii ma zostać wdrożona w ciągu najbliższych 18 miesięcy, oferuje m.in. dział dotyczący urody. Użytkownicy będą mogli dzięki temu przeglądać i odkrywać najnowsze produkty kosmetyczne, dostępne w sklepach Primark, w tym produkty do pielęgnacji włosów i ciała, a także kosmetyków do makijażu.

Klienci będą mogli dzięki aplikacji nie tylko przeglądać najnowsze kolekcje Primark, ale także sprawdzać dostępność produktów w czasie rzeczywistym i planować wizyty za pomocą wbudowanego lokalizatora sklepów. Mogą również zaznaczać ulubione produkty i włączać spersonalizowane powiadomienia – dzięki funkcjom zaprojektowanym tak, aby wypełnić lukę między wyszukiwaniem online a zakupami w sklepie stacjonarnym.

image
Primark

Celem aplikacji jest usprawnienie interakcji klientów z marką dzięki urządzeniom mobilnym – zaoferowanie im wygody i doświadczenia zakupowego, które odzwierciedla dynamiczny charakter oferty Primark, opartej na trendach.

Wiemy, że nasi klienci coraz częściej rozpoczynają zakupy od wersji online, niezależnie od tego, czy chcą sprawdzić nowości, czy zaplanować wizytę. Nasza aplikacja daje im narzędzia, aby mogli to zrobić w bardziej intuicyjny i spersonalizowany sposób – wyjaśnia Matt Houston, dyrektor ds. obsługi klienta i rozwiązań cyfrowych Primark.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. sierpień 2025 08:03