StoryEditor

Co szykuje Rossmann? Sieć zapowiada wielkie zmiany!

Największa sieć drogeryjna Rossmann przygotowuje się do otwarcia wirtualnego sklepu, czy wprowadzi zmiany i rozszerzy ofertę sklepów stacjonarnych? Wkrótce mamy się tego dowiedzieć.  Wiadomo na pewno, że na półki trafi wiele kosmetyków naturalnych i wegańskich.  

Sieć Rossmann, prowadząca w Polsce blisko 1400 drogerii, na swoim profilu w mediach społecznościowych zapowiada wielkie zmiany. 
„Idzie nowe! I to bardzo szybkim krokiem! Dołącz do tego marszu i odważnie wejdź z nami do nowego wymiaru świata kosmetyków! Jesteś gotowa na takie zmiany?” – zwraca się Rossmann do swoich klientek komentując film reklamowy.

Zobacz tutaj

„Pracujemy nad tym byś miała dużo do odkrywania. Już wkrótce przekonasz się, co stoi za zmianami w Rossmannie” – to hasła towarzyszące obrazowi, na którym młoda dziewczyna odkrywa kolejne działy i kosmetyki przemieszczając się po sklepie.  

Na pytania internautów, czy będzie to wirtualny sklep, albo czy pojawi się więcej kosmetyków naturalnych, albo koreańskich – padają odpowiedzi „W odpowiednim czasie wszystkiego się dowiesz”.

Z naszych informacji wynika, że Rossmann planował zdecydowane powiększenie oferty kosmetyków naturalnych. Ma się także zmienić sposób ich ekspozycji – będą specjalnie wyróżnione. O ekologii, składach kosmetyków i zapotrzebowaniu na produkty naturalne zarząd sieci Rossmann rozmawiał z producentami w styczniu br. podczas konferencji pt. „Czujesz klimat?”. Do udziału w niej Rossmann zaprosił przedstawicieli Drogerii Natura, producentów z branży kosmetyczno-chemicznej, a także Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego. – Firmy kosmetyczne przedstawiły swoje dotychczasowe działania służące ochronie środowiska. Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, zaprezentowała raport dotyczący plastiku przygotowany przez tę organizację. Uczestnicy konferencji dyskutowali także o tym, co jeszcze przedstawiciele branży – producenci, detaliści – mogą w tej dziedzinie zrobić – poinformowała nas wówczas Agata Nowakowska, rzecznik prasowy sieci Rossmanna w Polsce. 

Uczestniczący w spotkaniu producenci dodawali, że Rossmann zorganizował  konferencję po to, aby zaprezentować się jako firma przodująca w proekologicznych działaniach. –  Można powiedzieć, że podczas konferencji wskazano na trzy najważniejsze kierunki: ograniczanie wpływu zakładów produkcyjnych na środowisko, pozyskiwanie certyfikowanych surowców ze zrównoważonych źródeł, żeby nie odbywało się to kosztem środowiska, ludzi i zwierząt oraz wprowadzanie ekologicznych opakowań, w tym plastiku z recyklingu – mówił nam prezes jednej z firm kosmetycznych.

Dowiedzieliśmy się także, że w innym systemie mają być  także wprowadzane nowości producentów. Nie płynnie jak do tej pory, a dużym uderzeniem, dwa razy w roku – wiosną i jesienią. Nowości miałyby także być prezentowane markami i wydzielone na ekspozycjach. 
Od dawna Rossmann testuje też nowoczesne technologie i cyfrowe rozwiązania, które pozwolą mu się definiować jako drogeria przyszłości. 

Być może okres pandemii firma wykorzystuje na wprowadzenie planowanych zmian, zwłaszcza, że klienci narzekają, że na półkach w stacjonarnych sklepach sieci ciągle brakuje towaru.

Już w kwietniu w Rossmannie pojawiło się ponad 200 wegańskich nowości, w tym kosmetyki do makijażu, do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz wegańska żywność. Sieć przekierowywała jednak klientów na zakupy do internetu, również za pośrednictwem znanych blogerów. Np na  happyrabbitblog.pl – poświęconemu kosmetykom wegańskim i nietestowanym na zwierzętach – pojawiła się lista wszystkich wegańskich nowości wprowadzonych do oferty Rossmanna. Zostały one pogrupowane według marek i podlinkowane bezpośrednio do odpowiednich produktów na rossmann.pl  
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Salony beauty
10.05.2024 16:31
Booksy rusza z platformą sprzedażową. Nesperta pierwsza wchodzi we współpracę
Booksy chce wykorzystać swój potencjał do sprzedawania kosmetyków profesjonalnych salonom beautyBooksy
Booksy – system rezerwacji wizyt w salonach kosmetycznych, fryzjerskich i innych punktach usługowych – uruchamia platformę sprzedażową B2B. Kupować na niej będą mogli przedsiębiorcy zarejestrowani na Booksy Biz, a sprzedawać dystrybutorzy produktów profesjonalnych.

Booksy, najbardziej znany w Polsce system rezerwacyjny, wykorzystywany przez wiele punktów usługowych działających w branży beauty – salony kosmetyczne, fryzjerskie, manicure, spa i inne – uruchamia platformę sprzedażową B2B. Nad tą funkcjonalnością firma pracowała od wielu miesięcy chcąc wykorzystać potencjał jaki ma w zarejestrowanych w jej systemie firmach, które mogłyby być zainteresowane kupowaniem w jednym miejscu produktów potrzebnych do świadczenia usług.

Wiadomo sprzedażowa jest przeznaczona tylko dla klientów instytucjonalnych. Będą na niej mogli kupować wyłącznie przedsiębiorcy – usługodawcy zarejestrowani na Booksy Biz. Sprzedawać mogą dostawcy produktów profesjonalnych. Transakcje będą odbywały się w strefie Zakupy, gdzie umieszczone są już podstawowe informacje o platformie.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

Pierwszą i jedyną w tym momencie firmą, która zdecydowała się na współpracę z Booksy w tym zakresie jest Nesperta, właściciel marek Semilac i Hihibrid – wiodąca marka w kategorii lakierów hybrydowych w Polsce.

Z dumą ogłaszamy, że staliśmy się partnerem strategicznym Booksy Biz!  Od teraz w pulpicie Booksy Biz każda z Was, drogie właścicielki salonów, oprócz dotychczasowych funkcji, będzie miała możliwość uzupełniania swoich ulubionych produktów - czy to oznacza efektywne zarządzanie salonem z profilu jednej aplikacji? Tak! – napisała firma Nesperta w swoich mediach społecznościowych. Nesperta wprowadziła do sprzedaży na Booksy bestsellery marki Semilac i pełną gamę produktów linii Semilac Professional.

Kategoria produktów do paznokci jest pierwszą, którą Booksy będzie zapełniać na platformie sprzedażowej, a następnie sukcesywnie kolejne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Salony beauty
09.05.2024 08:48
Hollywood Hair sięga po rozszerzoną rzeczywistość i przygotowuje aplikację do wirtualnego przedłużania włosów
Hollywood Hair to sieć salonów zajmujących się przedłużaniem włosów. Kolejnym krokiem w rozwoju marki jest wprowadzenie do sprzedaży online naturalnych włosów do przedłużania w domu oraz stworzenie aplikacji do wirtualnego przymierzania przedłużanych włosówfot. Hollywood Hair
Marka Hollywood Hair zajmująca się profesjonalnym przedłużaniem włosów jeszcze w tym roku planuje wprowadzić aplikację mobilną, dzięki której będzie można wirtualnie wypróbować i ocenić efekt przedłużania włosów. Firma rozpoczęła także sprzedaż naturalnych włosów do samodzielnego przedłużania w domu.

Hollywood Hair to sieć salonów zajmujących się profesjonalnym przedłużaniem włosów.

Firma właśnie otworzyła kolejny salon w Bydgoszczy. To trzynasty punkt działający pod szyldem firmy, w tym dwunasty w Polsce. Jeden salon działa już w Hiszpanii. Firma chce także otworzyć sieć swoich salonów w Wielkiej Brytanii. W tym roku ma zostać otwarty pierwszy salon w Londynie.

Holywood Hair ma także własne kosmetyki, suplementy oraz akcesoria do włosów, a teraz rozpoczyna sprzedaż doczepianych kucyków i topperów (tupetów) z włosów naturalnych w 20 odcieniach i różnych długościach (50, 60 i 70 cm). Można je kupić przez internet i samodzielnie doczepiać do własnych włosów. Kolekcja będzie powiększana o kolejne rozwiązania i asortyment.

– Wiem, że nie każda osoba może pozwolić sobie na drogi zabieg przedłużania, dlatego alternatywą będą nasze włosy „instant”, dostępne dla każdego – mówi Klaudia Duszyńska, założycielka Hollywood Hair.

Marka sięga także po nowe technologie i pracuje nad aplikacją, w której będzie można wirtualnie przedłużyć włosy i obejrzeć ten efekt. Aplikacja wykorzystuje sztuczną inteligencję i technologię rozszerzonej rzeczywistości. Powstaje we współpracy z indyjską firmą DesignoWeb. Firma zapewnia, że rozwiązanie niebawem zadebiutuje na rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. maj 2024 06:17