StoryEditor

Drogerie dm testują stacje napełniania butelek kosmetykami Nivea

Klienci mogą teraz samodzielnie napełniać butelki kosmetykami Nivea Creme Soft i Nivea Creme Sensitive w trzech sklepach dm. Nowa oferta jest projektem pilotażowym i będzie dostępna przez sześć do ośmiu miesięcy. Jej celem jest zebranie doświadczeń konsumentów, oszczędzanie opakowań i promowanie gospodarki o obiegu zamkniętym.

Marka Nivea należąca do koncernu Beiersdorf i dm, najpopularniejsza sieć drogerii w Niemczech, oferują teraz swoim klientom na trzech rynkach dm możliwość samodzielnego napełnienia butelek płynami pielęgnacyjnymi pod prysznic Nivea Creme Soft i Nivea Creme Sensitive. Specjalnie opracowane stacje napełniania są dostępne w dwóch sklepach dm w Hamburgu, sklepie dm w pobliżu Karlsruhe  oraz w sklepach Nivea. 

Pierwsza faza projektu ma trwać od sześciu do ośmiu miesięcy. - Dzięki naszej inicjatywie wszyscy są na pokładzie - my jako producenci, dm jako dystrybutorzy i co najważniejsze: nasi konsumenci” - mówi Iain Holding, dyrektor generalny Beiersdorf Niemcy / Szwajcaria. - Dzięki takiemu, opartemu na współpracy, podejściu, możemy zdobyć doświadczenie, którego potrzebujemy, aby dowiedzieć się, które rozwiązania promujące gospodarkę o obiegu zamkniętym mają sens i są praktyczne - dodaje.

Sebastian Bayer, dyrektor zarządzający dm odpowiedzialny za dział marketingu i zakupów, tak skomentował te inicjatywę: - W dm dostrzegamy, że nasi klienci robią zakupy bardziej świadomie i są chętni do wypróbowywania bardziej zrównoważonych alternatyw. Testując stację napełniania, chcemy wnieść swój wkład w podnoszenie świadomości w zakresie ponownego użycia i recyklingu. W zależności od tego, jak nasi klienci przyjmą tę ofertę, podejmiemy dalsze kroki.

Świadoma konsumpcja potrzebuje konkretnych ofert

W ramach nowo rozpoczętego projektu klienci dm mogą nawet trzykrotnie napełnić puste butelki po popularnych środkach pod prysznic Nivea i zapłacić przy kasie. Po trzecim napełnieniu, w fazie testowej, konsumenci proszeni są o wymianę butelek, aby można było je sprawdzić pod kątem jakości i standardów higieny. W zamian otrzymują bezpłatnie nową butelkę i dolewkę.

- Dzięki Nivea chcemy promować wielokrotne użycie i dalej zwiększać akceptację konsumentów dla zrównoważonej konsumpcji dzięki innowacyjnym alternatywnym opakowaniom - mówi Iain Holding. -  Jeśli chodzi o kosmetyki Nivea, to na początku projektu wybrano produkt oparty na 96-procentowej biodegradowalnej formule. Nie zawiera stałych cząstek mikroplastiku, a butelka wykonana jest w 96 proc. z tworzywa sztucznego pochodzącego z recyklingu  - informuje.

Zaangażowanie Beiersdorf w zrównoważone opakowania

W maju 2020 roku koncern Beiersdorf zobowiązał się do realizacji „Global Plastic Pledge” i wyznaczył trzy cele dla wszystkich swoich marek: do 2025 r. 100 proc. opakowań powinno nadawać się do ponownego napełnienia, ponownego użycia lub recyklingu. Oczekuje się, że zawartość opakowań z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu wzrośnie do 30 proc., a ilość nowego plastiku na bazie ropy naftowej zmniejszy się o 50 proc. Do końca 2020 roku Beiersdorf będzie również przetwarzać 90 proc. wszystkich butelek PET w Europie na tworzywa sztuczne z recyklingu (rPET). Już sam ten środek pozwala zaoszczędzić ponad 1200 ton nowego plastiku rocznie.

Beiersdorf ma ponad 135-letnie doświadczenie na rynku produktów do pielęgnacji skóry. Firma z siedzibą w Hamburgu zatrudnia około 20 000 osób na całym świecie i jest notowana na niemieckim indeksie akcji DAX. Firma Beiersdorf osiągnęła sprzedaż w wysokości ponad 7,6 miliarda euro w roku finansowym 2019.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eurofragance zainwestowało 10 mln euro w rozbudowę i robotyzację swojego zakładu – to potroi moce produkcyjne!
Rozbudowa zakładu produkcyjnego Eurofragrance o ponad 2 tys. mkw. obejmuje przebudowane biura i laboratoriaShutterstock

Eurofragrance, hiszpański producent perfum i kompozycji zapachowych do kosmetyków, zakończył rozbudowę swojej bazy produkcyjnej w Rubí w rejonie Barcelony. W proces ten zainwestowano 10 mln euro. Nowe roboty dozujące mają wg zapowiedzi firmy potroić moce produkcyjne unowocześnionej fabryki.

Zakład produkcyjny w Rubí będzie teraz w stanie obsłużyć połowę z rocznej, globalnej produkcji firmy. A to pozwoli grupie na sprostanie rosnącemu zapotrzebowaniu klientów na rynkach EAT (Europa, Afryka i Turcja) i Bliskiego Wschodu.

Eurofragrance podkreślił przy tym, że rozbudowa zakładu produkcyjnego umożliwi lepszą obsługę kategorii, które wymagają większych wolumenów produkcji, niż luksusowe perfumy (np. kosmetyki do pielęgnacji domu i kosmetyki osobiste).

Odnowienie naszego flagowego zakładu wraz z przeprojektowaną przestrzenią roboczą i nową robotyką pozwalają nam potroić nasze zdolności produkcyjne. Rozszerzenie naszego zakładu produkcyjnego o ponad 2 tys. mkw. obejmuje przebudowane biura i laboratoria, aby zapewnić większą ergonomię i zwiększyć zadowolenie pracowników. Dzięki innowacyjnemu podejściu i naszemu zaangażowaniu w zrównoważony rozwój poprawiliśmy wykorzystanie dostępnej przestrzeni, a jednocześnie stworzyliśmy bardziej nowoczesne, wydajne i przyjemne środowisko pracy — podkreśla Clara Mena, dyrektor ds. operacyjnych w Eurofragrance.

Wraz z rozbudową zakładu, Eurofragrance zainwestowało w najnowocześniejsze technologie. Dzięki temu zautomatyzowane będzie teraz aż 80 proc. operacji. – Pozwala nam to poprawić niezawodność naszych procesów oraz zwiększyć jakość naszych zapachów — wskazuje Santiago Giménez, Global Plant Engineering Manager.

Wprowadzono w zakładzie również systemy optymalizacji zasobów, takie jak wykorzystanie paneli słonecznych, generujących ponad jedną trzecią zapotrzebowania fabryki na energię. Firma postawiła ponadto na strategiczne rozwiązania własne, pozwalające zapewnić  ciągłość procesu produkcyjnego w przypadku nieoczekiwanych sytuacji.

Inauguracja rozbudowanej fabryki w Rubí zbiega się z 35. rocznicą istnienia Eurofragrance. Firma ta, założona w Barcelonie w czerwcu 1990 roku, osiągnęła w ubiegłym roku sprzedaż na poziomie 180 mln euro, co stanowi wzrost o 27 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Eurofragance obecnie zatrudnia globalnie ponad 550 specjalistów.

Zobacz więcej na ten temat: Eurofragrance odnotowuje rekordowe wyniki – 180 mln euro przychodu w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Procter & Gamble tworzy w Warszawie biuro, nastawione na inkluzywność
Procter & Gamble mat.pras.

Zdaniem koncernu P&G filozofia stworzenia przestrzeni biurowej dla swoich pracowników jest prosta – polega na tym, by wszystkie osoby zatrudnione w firmie miały równe szanse rozwoju i odnoszenia sukcesów. Tak właśnie jest w przypadku biura P&G Warsaw Hub, zlokalizowanego na warszawskim Targówku.

Dzięki temu podejściu pracownicy mogą przyczynić się do rozwoju firmy, tworząc kreatywne i inkluzywne innowacje w produktach, usługach i komunikacji prowadzonej przez P&G – podkreśla koncern.

Nie byłoby to możliwe bez wspólnej przestrzeni biurowej, która uwzględnia potrzeby wszystkich pracowników w równym stopniu. Takie miejsce pracy wspiera rozwój talentów, buduje zaufanie i staje się platformą dla innowacji. Bo kiedy każdy może działać na swój sposób – powstają pomysły, które służą wszystkim. 

Przestrzeń dopasowana do każdego stylu pracy

Dobrze zaprojektowane biuro to takie, które umożliwia pracę w skupieniu, ciszy lub podczas kreatywnych burz mózgów. Takie właśnie jest warszawskie biuro P&G Warsaw Hub, mające powierzchnię ponad 8 tys. mkw. Przestrzeń łączy nowoczesne rozwiązania architektoniczne ze zrozumieniem zmieniających się modeli pracy.

P&G Warsaw Hub zapewnia pracownikom różnorodne strefy: od indywidualnych stanowisk z biurkami, przez ciche kabiny do pracy w skupieniu (ważne m.in. dla osób neuroatypowych, dla których trudnością może być praca w gwarze typowym dla przestrzeni open space), po sale spotkań, przestrzenie kreatywne i duże stoły wspólne, które sprzyjają integracji i współpracy zespołowej.

Wspieranie kultury przynależności

Biuro zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnej dostępności dla wszystkich pracowników – zarówno fizycznej, jak i sensorycznej. Znajdują się tu rampy i szerokie przejścia ułatwiające poruszanie się osobom z ograniczoną mobilnością, oznaczenia w alfabecie Braille’a na salach konferencyjnych oraz informacje dotykowe na podłogach, które pomagają w orientacji osobom niedowidzącym

W recepcji zainstalowano pętlę indukcyjną, wspierającą komunikację z osobami słabosłyszącymi.

Szereg udogodnień

Inkluzywna przestrzeń to nie tylko udogodnienia komunikacyjne, ale też troska o dobre samopoczucie pracowników. W warszawskim biurze P&G dostępna jest siłownia z zespołem trenerów personalnych, gabinet masażu, zewnętrzna strefa relaksu z zielenią, stołem do ping-ponga i bilardem, a także kawiarnia Café 1837. Wszystko po to, by wspierać dobrostan pracowników i wzmacniać ich codzienne zaangażowanie.

Inkluzywna przestrzeń biurowa to nie pojedynczy projekt, lecz element globalnej strategii P&G – nie tylko w Warszawie, ale we wszystkich biurach na świecie firma konsekwentnie wdraża podejście oparte na projektowaniu uniwersalnym, które wspiera dostępność i sprzyja inkluzywności.

Człowiek w centrum uwagi – od pracownika do konsumenta

P&G dba o inkluzywność nie tylko wobec swoich pracowników, ale także konsumentów. Każde nowe rozwiązanie produktowe zaczyna się od pytania, w jaki sposób użytkownicy będą z niego korzystać i jakie bariery mogą napotkać. Dlatego marki należące do P&G rozwijają funkcjonalne, intuicyjne rozwiązania, które odpowiadają na potrzeby różnych grup – niezależnie od ich stylu życia – podkreśla firma.

Marka testuje m.in. zastosowanie dostępnych kodów QR, które służą jako przewodnik po produkcie, co może być dużym wsparciem dla konsumentów z różnego rodzaju trudnościami i barierami.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. czerwiec 2025 23:45