StoryEditor

[FBK 2020] Marta Prochot, Natalia Wróbel, Dreamlike: Jak zbudować silną markę – marketing szybkiej zmiany

Marketing w warunkach szybko zmieniającej się rzeczywistości. Jak zbudować silną markę i dbać o spójny wizerunek za pomocą działań marketingowych? – to tytuł prelekcji, którą podczas 8. Forum Branży Kosmetycznej wygłoszą Marta Prochot i Natalia Wróbel z agencji marketingowej Dreamlike.

Wprowadzenie marki kosmetycznej na rynek w dobie tak silnej konkurencji to potężne wyzwanie. Jeszcze większym jest utrzymanie jej na rynku przez lata, rozwijanie o nowe produkty i brandy, zdobywanie kolejnych pokoleń odbiorców. Do tego potrzebna jest wizja, spójna strategia marketingowa i konsekwencja w działaniu. Tylko marka mająca silne podstawy jest w stanie przetrwać elastycznie dopasowując się do zmiennych warunków – nowych potrzeb konsumentów, przetasowań w kanałach sprzedaży i nagłych zwrotów akcji wynikających z mniejszych lub większych kryzysów.

O tym, jak zbudować silną markę i jej spójny wizerunek za pomocą działań marketingowych w szybko zmieniającej się rzeczywistości – opowiedzą podczas 8. Forum Branży Kosmetycznej Marta Prochot i Natalia Wróbel z agencji marketingowej Dreamlike.

Marta Prochot – CEO w agencji marketingowej Dreamlike, absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na kierunku marketing i komunikacja rynkowa. Swoje doświadczenie zdobywała jako marketing manager. Przez wiele lat związana z branżą edukacyjną oraz e-learningiem. Specjalizuje się w content marketingu oraz digital marketingu. W pracy ceni sobie zwinne podejście w zarządzaniu, elastyczność oraz zaangażowanie. Dobranie odpowiednich kanałów i rozwiązań do danej branży oraz specyfiki firmy, testowanie postawionych tez, a następnie sprawdzenie tego pod kątem efektywności, to dla niej obowiązkowe punkty w drodze do osiągania celów. Prywatnie pasjonatka natury, podróży oraz storytellingu.

Natalia Wróbel – Project Manager w agencji marketingowej Dreamlike, z wykształcenia marketer. Od ponad 4 lat związana zawodowo z branżą marketingową, głównie w zakresie e-marketingu. Na co dzień zajmuje się kontaktem z klientami, zrozumieniem ich potrzeb oraz dobieraniem optymalnych rozwiązań. Poznając dokładnie sytuację wielu firm zauważa najczęstsze problemy i błędy w zakresie marketingu i kreowania wizerunku marki, a następnie dąży do skutecznego ich wyeliminowania. W pracy swoje decyzje opiera na konkretnych danych liczbowych, które uważa za podstawę podjęcia właściwych decyzji.

Forum Branży Kosmetycznej to konferencja B2B dla dostawców produktów i usług, łącząca producentów z handlem, a także dla wszystkich, którzy interesują się biznesem kosmetycznym, poświęcona najważniejszym wydarzeniom i trendom zachodzącym w branży kosmetycznej. Tegoroczna edycja Forum Branży Kosmetycznej  odbędzie się  już 19 listopada br., w wygodnej i bezpiecznej dla uczestników formule online. Zarejestruj się, warto wiedzieć więcej!

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Oriflame „zatrudniło” 400 robotów w swoim nowootwartym magazynie
Na zdjęciu od lewej do prawej: Lara Wink, Menedżer ds. Operacji i Obsługi Klienta Oriflame UK & Ireland, Sofia Radomska, Dyrektor Zarządzająca Oriflame Cosmetics UK & Ireland, Khalil Ashong, Dyrektor Krajowy UK w Active Ants oraz Bianca Cruceru, Menedżer ds. Rozwoju Biznesu UK w Active Ants.Active Ants

Szwedzka marka kosmetyczna Oriflame zainicjowała partnerstwo z firmą Active Ants, specjalizującą się w automatyzacji procesów realizacji zamówień. Nowootwarty magazyn w Wielkiej Brytanii ma na celu znaczną poprawę dokładności i efektywności realizacji zamówień, jednocześnie stawiając na zrównoważony rozwój.

Oriflame, szwedzka marka kosmetyczna, ogłosiła nawiązanie współpracy z Active Ants w związku z otwarciem nowego, zaawansowanego technologicznie magazynu w Wielkiej Brytanii. Nowy obiekt, zajmujący ponad 250 000 stóp kwadratowych, został zaprojektowany z myślą o zwiększeniu pojemności i efektywności procesów magazynowych. Dzięki zastosowaniu rozwiązania AutoStore, magazyn może pomieścić ponad 180 000 pojemników, a za procesy kompletacji i pakowania odpowiedzialne będą roboty Active Ants, które obsłużą około 85 proc. zamówień.

Dzięki tej innowacyjnej automatyzacji, Oriflame spodziewa się zwiększenia dokładności realizacji zamówień do poziomu 99,9 proc., co stanowi znaczący postęp w porównaniu do tradycyjnych metod. Co więcej, tempo realizacji zamówień ma wzrosnąć o 50 proc., co pozwoli firmie na szybszą obsługę klientów i dalszy rozwój na rynku brytyjskim. W pełni zautomatyzowane procesy, wspierane przez 400 robotów, przyczynią się również do zmniejszenia zużycia energii magazynu do 100 watów na godzinę.

Magazyn Oriflame został także wyposażony w szereg rozwiązań proekologicznych, takich jak panele słoneczne na dachu, system zbierania i wykorzystywania wody deszczowej oraz technologię, która pozwala na zmniejszenie zużycia kartonu o 40 proc.. W momencie osiągnięcia pełnej zdolności operacyjnej, magazyn zatrudni ponad 250 osób, które będą współpracować z robotami, tworząc zrównoważony i wydajny ekosystem logistyczny.

Czytaj także: Czy z Ursusa zniknie fabryka kosmetyków Oriflame?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.08.2024 13:48
Empik testuje empikomaty – własne automaty paczkowe
Empikomat - automat paczkowy Empiku. Na razie wprowadzony testowo do czterech salonów tej siecifot. Empik

Empik testuje własne automaty paczkowe. Na razie znalazły się one w czterech salonach Empiku. Jeśli klienci je zaakceptują – pojawią się w kolejnych.

Empik – sieć detaliczna i platforma marketplace – odpowiada na preferencje polskich konsumentów, którzy sami lubią odbierać towary zamówione online w dowolnym czasie i miejscu, i wprowadza własne automaty paczkowe.

Empikomaty – jak je nazywa – stanęły obecnie w czterech miejscach, gdzie Empik ma swoje salony: w Legionowie przy ul. Piłsudskiego oraz w centrach handlowych Warszawa Wola Park, Grudziądz Alfa i Włocławek City.

Na razie klienci sami nie mogą wybrać tej opcji dostawy kupując na empik.com. Jeśli jednak zamówienie z odbiorem w salonie salonie spełnia podstawowe kryteria, takie jak wymiary, liczba sztuk czy forma płatności, zostanie ono umieszczone w skrytce empikomatu. Po fazie testowej, jeśli usługa przypadnie do gustu klientom, empikomaty zostaną wprowadzone do kolejnych salonów Empiku.

Jak podaje detalista, pierwsze efekty testów wyglądają obiecująco – ponad 75 proc. klientów, którzy skorzystali z tej formy odbioru, pozytywnie oceniło to doświadczenie i woli odbierać przesyłkę z automatu niż w kasie.

Czytaj także: Empik wprowadza pilotażowo płatności przez skanowanie tęczówki oka

Wydaje się to oczywiste. Odbiór przy kasie wiąże się z oczekiwaniem w kolejce i całą procedurą obsługi. Natomiast jeśli empikomaty działają tak jak paczkomaty InPostu to odbiór przesyłki powinien potrwać kilka sekund. Rozwiązanie to nie tylko jest wygodne dla klientów ale również powinno ułatwić obsłudze salonów Empik zarządzanie zamówieniami złożonymi online.

Grupa Empik to firma handlowa działająca w modelu omnichannel. Posiada 350 stacjonarnych salonów oraz e-sklep i marketplace. Rocznie przez wszystkie kanały zakupy w Empiku robi 7 mln Polaków na kwotę 3 mld zł. Empik oferuje ponad 15 mln produktów w ponad 20 kategoriach – m.in. książki, zabawki, art. papiernicze, produkty cyfrowe, zdrowie i uroda, elektronika, dom i ogród czy sport. Niedawno Empik wprowadził markę własną w kosmetykach i produktach do domu. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. wrzesień 2024 03:57