StoryEditor

Fenty Beauty złożyła wniosek o znak towarowy NFT

Po markach z portfolio L’Oréal czy Estée Lauder również należąca do Rihanny, popularna marka Fenty Beauty postanowiła wkroczyć do Metaverse z wirtualnymi kosmetykami.

Teraz marka należąca do supergwiazdy, będzie oferować wirtualne towary, w tym wirtualne kosmetyki i akcesoria do makijażu, preparaty do pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów, a także wiele i innych produktów. Planowane jest również oferowanie takich usług sklepom detalicznym, które obejmują towary do użytku online, a także wirtualne towary i tokeny (nie wymienialne NFT).

Fenty Beauty nie jest pierwszą marką kosmetyczną, która deklaruje zainteresowanie wejściem w metawersum (sieć wirtualnych światów 3D skoncentrowana na połączeniu społecznościowym). W zeszłym miesiącu L’Oréal złożył 17 wniosków o znak towarowy, odpowiadających znanym markom, takim jak Maybelline, NYX i IT Cosmetics.

W 2020 roku piosenkarka wprowadziła na rynek swoją debiutancką linię produktów do pielęgnacji skóry pod marką Fenty Skin, której jest współwłaścicielką razem z gigantem z branży modowo-kosmetycznej firmą LVMH. Premiera tych kosmetyków wywołała wśród klientów szaleństwo zakupowe, w wyniku którego niektórzy aukcjonerzy eBay odsprzedawali kosmetyki za cenę wielokrotnie wyższą od rekomendowanej ceny detalicznej.

Jednak to nie Fenty Skin a Fenty Beauty było pierwszym przedsięwzięciem Rihanny w branży kosmetycznej. Ta marka pojawiła się na rynku w 2017 roku. Obecnie z 1600 punktami sprzedaży w 17 krajach, Fenty Beauty przekroczyła wartość rynkową 2,8 miliarda dolarów od momentu jej wprowadzenia na rynek.

Z całą pewnością już teraz możemy spodziewać się kolejnych działań ze strony firmy. Mając za sobą taką gwiazdę jak Rihanna oraz siłę i doświadczenie koncernu LVMH, marka Fenty Beaty jest skazana na kolejne sukcesy.

NFT czyli (Non-Fungible Token) to wyjątkowy zasób cyfrowy, który nie ma takiego samego odpowiednika. To rodzaj kryptograficznego tokena, który pełni rolę certyfikatu potwierdzającego, że dany plik to oryginał istniejący tylko w jednym egzemplarzu. Plik, który jest przedmiotem sprzedaży, można kopiować i powielać, ale oryginał z certyfikatem NFT jest tylko jeden. Mogą więc one służyć dowód autentyczności.

Marki modowe i kosmetyczne szybko eksperymentują z różnymi podejściami do niewymiennych tokenów, które nadają cyfrowym przedmiotom unikalną tożsamość. Podczas gdy pierwsza fala NFT tworzonych przez marki w dużej mierze koncentrowała się na tworzeniu i sprzedaży lub rozdawaniu cyfrowych produktów, branża niedawno wkroczyła w nową fazę NFT tworzonych przez marki. Teraz marki łączą NFT i produkty cyfrowe z dodatkowymi korzyściami, które nie są związane z kolekcjonowaniem, w tym budowaniem i nagradzaniem lojalności, przyznawaniem specjalnego dostępu i promowaniem produktów fizycznych.

Przeczytaj również: Rihanna wprowadza perfumy do swojej marki Fenty Beauty
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
11.06.2024 07:55
Hebe wprowadza status klienta VIP w programie lojalnościowym My Hebe
Status my hebe Standard i status my hebe VIP, który uprawnia do uzyskania dodatkowych korzyści, zostaną wprowadzone do regulaminu programu lojalnościowego My Hebe 25 czerwca 2024 r.fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Sieć Hebe wprowadziła zmiany w swoim programie lojalnościowym ustanawiając status klienta VIP, który daje uczestnikowi dodatkowe przywileje i korzyści.

Sieć Hebe poinformowała o zmianach w swoim programie lojalnościowym My Hebe. Najważniejsze dotyczą ustanowienia statusu Standard i VIP. Ten drugi powoduje, że klient otrzymuje wiele dodatkowych korzyści.

Status My Hebe Standard klient otrzymuje po prawidłowej rejestracji do programu przez wypełnienie formularza. Status VIP może osiągnąć po spełnieniu dodatkowych warunków, czyli zebraniu 20 punktów (diamentów) na Karcie My Hebe w ciągu następujących po sobie 365 dni. Wartość jednego diamentu to 25 zł wydane w drogerii  stacjonarnej lub internetowej Hebe.

Za nadanie status VIP Hebe pobiera jednorazowo 20 punktów z karty uczestnika.  Status VIP przedłuża się automatycznie po 365 dniach. Uczestnik musi mieć wówczas na swoim koncie minimum 20 punktów. Nie są one już pobierane przez organizatora za przedłużenie statusu VIP.

Status my hebe VIP uprawnia do korzystania ze wszystkich korzyści związanych z uczestnictwem w programie lojalnościowym. Osoba posiadająca taki status otrzymuje:

  • bezpłatną dostawę produktów kupionych online w Hebe za minimum 15 zł;
  • rabat 10 proc. na wszystkie produkty „Hebe Professional”, czyli produkty marki własnej Hebe od ceny dostępnej dla uczestników programu lojalnościowego;
  • bon rabatowy urodzinowy na zakupy w Hebe w dniu rocznicy urodzin
  • możliwość wymiany diamentów (punktów) na kupony (wartość punktowa kuponu odpowiada liczbie diamentów (punktów), które można wymienić na dany kupon, sposób wymiany opisany jest odrębnie w § 9 regulaminu);
  • bierze udział w specjalnych promocjach i ofertach dedykowanych wyłącznie dla uczestników posiadających status my hebe VIP;
  • może korzystać z darmowych konsultacji z ekspertami dotyczącymi produktów oferowanych przez Hebe;
  • otrzymuje dostęp do porad i warsztatów online dotyczących kosmetyków, w tym nowości kosmetycznych.

Część z tych korzyści nie jest jednak dostępna w przypadku produktów, które pochodzą z oferty partnerów Hebe, czyli zewnętrznych firm sprzedających na hebe.pl w ramach marketplace.  

Zmiany w regulaminie programu My Hebe wejdą w życie 25 czerwca 2024 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.06.2024 16:40
Do czego Unilever, właściciel marki Dove, wykorzystuje sztuczną inteligencję?
canva
Unilever znajduje obecnie 400 zastosowań sztucznej inteligencji, m.in. w marketingu, łańcuchu dostaw oraz badaniach i rozwoju. We własnym laboratorium w Toronto prowadzi badania obejmujące 3 zakresy o największym potencjale wpływu: prognozowanie, modelowanie relacji pomiędzy danymi z pomocą technologii grafowej oraz śledzenie trendów, wzorców i prognoz. Docelowo takich obszarów będzie aż 15 – zapowiada firma.

Unilever informuje, że korzysta szeroko z nowych technologii i sztucznej inteligencji. AI jest według koncernu już niezastąpiona, ponieważ konieczne jest wypracowanie rozwiązań, które sprostają wymaganiom – zarówno w kontekście łańcucha dostaw, inflacji, kosztów, nasilającego się kryzysu klimatycznego, ale także potrzeb konsumenckich.

Z informacji przekazanych przez koncern wnika, że Unilever wykorzystuje obecnie ponad 400 zastosowań sztucznej inteligencji w różnych dyscyplinach, w tym w marketingu, łańcuchu dostaw oraz badaniach i rozwoju. We własnym laboratorium w Toronto prowadzi są badania obejmujące 3 zakresy o największym potencjale wpływu: prognozowanie, modelowanie relacji pomiędzy danymi z pomocą technologii grafowej oraz śledzenie trendów, wzorców i prognoz. Docelowo takich obszarów będzie aż 15.

AI wykorzystywane jest do tworzenia receptur, do badań i testów produktów. Tak dzieje się w przypadku kosmetyków do włosów marki Dove czy TRESemmé. Wyspecjalizowane roboty wspierają powstawanie nowych technologii produkcji i prowadzą badania nad nowym asortymentem, odpowiadają za testy i tworzenie receptur. W Liverpoolu park maszynowy (AI) we współpracy z zespołem 250 ekspertów ds. badań i rozwoju tworzy rozwiązania, których wyłącznie manualne opracowanie zajęłoby całe dziesięciolecia. Inteligentne maszyny m.in. symulują czynności, którym codziennie poddawane są włosy – myją, rozczesują, suszą, dzięki czemu naukowcy analizując różne formuły produktów do pielęgnacji włosów, mogą mieć pewność, że próbki do porównania zostały potraktowane dokładnie w ten sam sposób. Inne badają wydajność produktów, produkują próbki, które następnie są poddawane analizie.

Za niezastąpioną uważa Unilever sztuczną inteligencję w obszarze komunikacji i jak informuje, AI zajmuje się już w firmie tworzeniem treści oraz komunikuje się z klientami – ma to usprawniać te procesy.

AI pomaga szybko tworzyć kampanie i interaktywne działania, w które angażowani są konsumenci. Agreguje i przetwarza dane, co pozwala firmie szybko reagować na zjawiska, które rodzą się oddolnie – np. potrzeby konsumenckie na nowe produkty lub nowe ich zastosowanie.

Zarazem jednak Dove - marka należąca do koncernu Ulilever - prowadzi globalną kampanię na rzecz rozsądnego korzystania z rowoju technologii i zobowiązała się, że w swoich materiałach reklamowych nigdy nie będzie używać sztucznej inteligencji do przedstawiania prawdziwych ludzi. Nierzeczywiste obrazy kreowane przez AI są w ocenie Dove jednym z największych zagrożeń dla psychicznego dobrostanu kobiet i całkowicie zniekształcają rzeczywistość w kontekście piękna ludzkiego ciała. 

Czytaj więcej: Dove odżegnuje się od używania AI w materiałach reklamowych przedstawiających ludzi

Według raportu Grand View Research do 2027 r. globalny rynek analizy danych za pomocą AI w sektorze FMCG może być wart blisko 8,3 mld dolarów.

Dane z unijnego raportu State of the Digital Decade mówią, że w ciągu najbliższych 6 lat aż 75 proc. przedsiębiorstw będzie korzystało z usług przetwarzania w chmurze, BIG Data i AI.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. czerwiec 2024 15:03