StoryEditor

Henkel i IGNIS podpisały umowę na wytwarzanie energii słonecznej

Henkel i IGNIS, zintegrowana grupa z Hiszpanii zajmująca się wytwarzaniem, zarządzaniem i dystrybucją energii odnawialnej, podpisały wirtualne umowy zakupu energii (VPPA) dla dwóch nowych elektrowni słonecznych na 10 lat. Udział koncernu Henkel w produkowanej energii elektrycznej odpowiada potrzebom ponad 40. zakładów produkcyjnych firmy znajdujących się na terenie Europy.

Dziesięcioletnie umowy zakupu energii zostały podpisane między niemieckim koncernem Henkel a IGNIS. Dzięki tym długoterminowym umowom VPPA Henkel przyczynia się do wytwarzania większej ilości energii odnawialnej. W wyniku tych ustaleń uzgodniona ilość energii elektrycznej zostanie wprowadzona do sieci publicznej. Nowe elektrownie słoneczne będą zlokalizowane w dwóch autonomicznych regionach Hiszpanii: Kastylii i León oraz Andaluzji. Ta inwestycja zmniejszyłaby emisję dwutlenku węgla (CO2) o 72 000 ton rocznie w porównaniu z wytwarzaniem równoważnej ilości energii elektrycznej przy użyciu paliw kopalnych. Parki fotowoltaiczne zostaną podłączony do sieci latem 2024 r., a przewidywana łączna moc wytwórcza wyniesie około 220 000 MWh rocznie. Umowa z firmą Henkel obejmuje około 90 proc. całkowitej mocy produkcyjnej projektu.

"Jesteśmy w podróży w kierunku transformacji środowiskowej naszego modelu biznesowego. Jako że do 2030 roku chcemy stać się firmą pozytywną klimatycznie, projekty takie jak ta VPPA przyczyniają się znacząco do zwiększania udziału zielonej energii dostępnej w sieci, a tym samym przyspieszają konwersję z energii kopalnej na odnawialną" – oświadczyła Ulrike Sapiro, Chief Sustainability Officer w firmie Henkel. "Ta VPPA to wieloletni kontrakt na energię odnawialną, który będzie miał największy wpływ na działalność Henkla w Europie. Doceniamy naszą współpracę z IGNIS i z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie prac nad tym fantastycznym projektem" – dodała Petra Spallek, Corporate Vice President Purchasing w koncernie Henkel.

Umowa VPPA z koncernem wzmacnia również wkład IGNIS w globalne odwęglowienie przemysłu. Hiszpańska firma z sektora energetyki jest mocno skoncentrowana na umowach zakupu energii i ma poważne doświadczenie w realizacji projektów związanych z energią odnawialną na całym globie.

Czytaj także: Henkel Polska wsparł 603 projekty wolontaryjne swoich pracowników

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Salony beauty
10.05.2024 16:31
Booksy rusza z platformą sprzedażową. Nesperta pierwsza wchodzi we współpracę
Booksy chce wykorzystać swój potencjał do sprzedawania kosmetyków profesjonalnych salonom beautyBooksy
Booksy – system rezerwacji wizyt w salonach kosmetycznych, fryzjerskich i innych punktach usługowych – uruchamia platformę sprzedażową B2B. Kupować na niej będą mogli przedsiębiorcy zarejestrowani na Booksy Biz, a sprzedawać dystrybutorzy produktów profesjonalnych.

Booksy, najbardziej znany w Polsce system rezerwacyjny, wykorzystywany przez wiele punktów usługowych działających w branży beauty – salony kosmetyczne, fryzjerskie, manicure, spa i inne – uruchamia platformę sprzedażową B2B. Nad tą funkcjonalnością firma pracowała od wielu miesięcy chcąc wykorzystać potencjał jaki ma w zarejestrowanych w jej systemie firmach, które mogłyby być zainteresowane kupowaniem w jednym miejscu produktów potrzebnych do świadczenia usług.

Wiadomo sprzedażowa jest przeznaczona tylko dla klientów instytucjonalnych. Będą na niej mogli kupować wyłącznie przedsiębiorcy – usługodawcy zarejestrowani na Booksy Biz. Sprzedawać mogą dostawcy produktów profesjonalnych. Transakcje będą odbywały się w strefie Zakupy, gdzie umieszczone są już podstawowe informacje o platformie.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

Pierwszą i jedyną w tym momencie firmą, która zdecydowała się na współpracę z Booksy w tym zakresie jest Nesperta, właściciel marek Semilac i Hihibrid – wiodąca marka w kategorii lakierów hybrydowych w Polsce.

Z dumą ogłaszamy, że staliśmy się partnerem strategicznym Booksy Biz!  Od teraz w pulpicie Booksy Biz każda z Was, drogie właścicielki salonów, oprócz dotychczasowych funkcji, będzie miała możliwość uzupełniania swoich ulubionych produktów - czy to oznacza efektywne zarządzanie salonem z profilu jednej aplikacji? Tak! – napisała firma Nesperta w swoich mediach społecznościowych. Nesperta wprowadziła do sprzedaży na Booksy bestsellery marki Semilac i pełną gamę produktów linii Semilac Professional.

Kategoria produktów do paznokci jest pierwszą, którą Booksy będzie zapełniać na platformie sprzedażowej, a następnie sukcesywnie kolejne.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Salony beauty
09.05.2024 08:48
Hollywood Hair sięga po rozszerzoną rzeczywistość i przygotowuje aplikację do wirtualnego przedłużania włosów
Hollywood Hair to sieć salonów zajmujących się przedłużaniem włosów. Kolejnym krokiem w rozwoju marki jest wprowadzenie do sprzedaży online naturalnych włosów do przedłużania w domu oraz stworzenie aplikacji do wirtualnego przymierzania przedłużanych włosówfot. Hollywood Hair
Marka Hollywood Hair zajmująca się profesjonalnym przedłużaniem włosów jeszcze w tym roku planuje wprowadzić aplikację mobilną, dzięki której będzie można wirtualnie wypróbować i ocenić efekt przedłużania włosów. Firma rozpoczęła także sprzedaż naturalnych włosów do samodzielnego przedłużania w domu.

Hollywood Hair to sieć salonów zajmujących się profesjonalnym przedłużaniem włosów.

Firma właśnie otworzyła kolejny salon w Bydgoszczy. To trzynasty punkt działający pod szyldem firmy, w tym dwunasty w Polsce. Jeden salon działa już w Hiszpanii. Firma chce także otworzyć sieć swoich salonów w Wielkiej Brytanii. W tym roku ma zostać otwarty pierwszy salon w Londynie.

Holywood Hair ma także własne kosmetyki, suplementy oraz akcesoria do włosów, a teraz rozpoczyna sprzedaż doczepianych kucyków i topperów (tupetów) z włosów naturalnych w 20 odcieniach i różnych długościach (50, 60 i 70 cm). Można je kupić przez internet i samodzielnie doczepiać do własnych włosów. Kolekcja będzie powiększana o kolejne rozwiązania i asortyment.

– Wiem, że nie każda osoba może pozwolić sobie na drogi zabieg przedłużania, dlatego alternatywą będą nasze włosy „instant”, dostępne dla każdego – mówi Klaudia Duszyńska, założycielka Hollywood Hair.

Marka sięga także po nowe technologie i pracuje nad aplikacją, w której będzie można wirtualnie przedłużyć włosy i obejrzeć ten efekt. Aplikacja wykorzystuje sztuczną inteligencję i technologię rozszerzonej rzeczywistości. Powstaje we współpracy z indyjską firmą DesignoWeb. Firma zapewnia, że rozwiązanie niebawem zadebiutuje na rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. maj 2024 06:47