StoryEditor

Koronawirus zmieni pracę przedstawicieli handlowych [RAPORT]

Tylko jeden na czterech mobilnych handlowców uważa, że sprzedając zdalnie, są tak samo efektywni, jak przed pandemią. Według Instytutu Gartnera, cyfrowej transformacji handlu nie da się już jednak zatrzymać, zmiany są nieuniknione.

Instytut Gartnera przeprowadził badanie wśród ponad tysiąca handlowców, próbując wychwycić zmiany, jakie koronawirus wprowadził w ich pracy. Większość firm zauważyła potrzebę szkoleń dla pracowników zespołów handlowych – 58 proc. z nich zorganizowało specjalne sesje coachingowe na temat efektywnej sprzedaży wirtualnej.

Jednym z wyzwań była organizacja handlowych spotkań online. Według udzielonych odpowiedzi, zaledwie 23 proc. przedstawicieli handlowych B2B uważa, że są tak samo skuteczni w sprzedaży wirtualnej, jak tej prowadzonej w sposób tradycyjny.

Przytłaczająca większość przedstawicieli handlowych, bo aż 93 proc., doświadcza poważnych wyzwań związanych ze sprzedażą wirtualną i nawet pomimo szkoleń większość z nich nie jest pewna, co może zmienić w swojej pracy, aby działać skutecznie – powiedziała Danielle McKinley, dyrektor badań i doradztwa w zakresie sprzedaży w Gartner.Kluczem do rozwiązania tego problemu są kierownicy sprzedaży. Sukces sprzedaży realizowanej wyłącznie w sposób wirtualny zależy również od zdolności menedżerów do trenowania odpowiednich umiejętności wśród swoich pracowników w terenie – dodała.

Badanie Gartnera „State of Sales Manager Coaching” potwierdza, że menedżerowie sprzedaży odgrywają istotną rolę we wsparciu handlowców w doskonaleniu się i dostosowywaniu do nowych warunków. Według raportu, skuteczny coaching kierowników sprzedaży może poprawić wyniki sprzedaży aż o 8 proc.

Przedstawiciele handlowi nie pozostają sami ze swoimi zmaganiami w tym wirtualnym środowisku, menedżerowie ds. sprzedaży również stają przed poważnymi wyzwaniami związanymi ze szkoleniami prowadzonymi w sposób wirtualny – powiedział Doug Bushée, starszy dyrektor analityk Gartnera. –Trzy główne problemy, jakie dziś identyfikują menedżerowie sprzedaży to: niespójna kultura szkoleń, brak doświadczenia w zakresie wirtualnej sprzedaży i coachingu oraz brak inwestycji w technologię. Liderzy sprzedaży powinni stworzyć jasną wizję organizacyjną szkoleń, a także stworzyć odpowiednią infrastrukturę do wspierania efektywnej sprzedaży online – wyjaśnia ekspert.

Zdaniem ekspertów, pandemia pokazała znaczenie nowych technologii, które umożliwiły biznesowi w miarę możliwości normalne działanie w wyjątkowo trudnych warunkach. 

Według raportu firmy Gartner, trzy podstawowe umiejętności w zakresie sprzedaży wirtualnej, w których przedstawiciele handlowi muszą dziś być biegli, to: wirtualne zaangażowanie klientów, funkcjonowanie w cyfrowej rzeczywistości oraz korzystanie z danych. Natomiast kluczem dla liderów sprzedaży powinno być zaopatrzenie swoich zespołów w odpowiednie narzędzia, aby mogły skutecznie realizować wyznaczone cele sprzedażowe.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Oriflame „zatrudniło” 400 robotów w swoim nowootwartym magazynie
Na zdjęciu od lewej do prawej: Lara Wink, Menedżer ds. Operacji i Obsługi Klienta Oriflame UK & Ireland, Sofia Radomska, Dyrektor Zarządzająca Oriflame Cosmetics UK & Ireland, Khalil Ashong, Dyrektor Krajowy UK w Active Ants oraz Bianca Cruceru, Menedżer ds. Rozwoju Biznesu UK w Active Ants.Active Ants

Szwedzka marka kosmetyczna Oriflame zainicjowała partnerstwo z firmą Active Ants, specjalizującą się w automatyzacji procesów realizacji zamówień. Nowootwarty magazyn w Wielkiej Brytanii ma na celu znaczną poprawę dokładności i efektywności realizacji zamówień, jednocześnie stawiając na zrównoważony rozwój.

Oriflame, szwedzka marka kosmetyczna, ogłosiła nawiązanie współpracy z Active Ants w związku z otwarciem nowego, zaawansowanego technologicznie magazynu w Wielkiej Brytanii. Nowy obiekt, zajmujący ponad 250 000 stóp kwadratowych, został zaprojektowany z myślą o zwiększeniu pojemności i efektywności procesów magazynowych. Dzięki zastosowaniu rozwiązania AutoStore, magazyn może pomieścić ponad 180 000 pojemników, a za procesy kompletacji i pakowania odpowiedzialne będą roboty Active Ants, które obsłużą około 85 proc. zamówień.

Dzięki tej innowacyjnej automatyzacji, Oriflame spodziewa się zwiększenia dokładności realizacji zamówień do poziomu 99,9 proc., co stanowi znaczący postęp w porównaniu do tradycyjnych metod. Co więcej, tempo realizacji zamówień ma wzrosnąć o 50 proc., co pozwoli firmie na szybszą obsługę klientów i dalszy rozwój na rynku brytyjskim. W pełni zautomatyzowane procesy, wspierane przez 400 robotów, przyczynią się również do zmniejszenia zużycia energii magazynu do 100 watów na godzinę.

Magazyn Oriflame został także wyposażony w szereg rozwiązań proekologicznych, takich jak panele słoneczne na dachu, system zbierania i wykorzystywania wody deszczowej oraz technologię, która pozwala na zmniejszenie zużycia kartonu o 40 proc.. W momencie osiągnięcia pełnej zdolności operacyjnej, magazyn zatrudni ponad 250 osób, które będą współpracować z robotami, tworząc zrównoważony i wydajny ekosystem logistyczny.

Czytaj także: Czy z Ursusa zniknie fabryka kosmetyków Oriflame?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.08.2024 13:48
Empik testuje empikomaty – własne automaty paczkowe
Empikomat - automat paczkowy Empiku. Na razie wprowadzony testowo do czterech salonów tej siecifot. Empik

Empik testuje własne automaty paczkowe. Na razie znalazły się one w czterech salonach Empiku. Jeśli klienci je zaakceptują – pojawią się w kolejnych.

Empik – sieć detaliczna i platforma marketplace – odpowiada na preferencje polskich konsumentów, którzy sami lubią odbierać towary zamówione online w dowolnym czasie i miejscu, i wprowadza własne automaty paczkowe.

Empikomaty – jak je nazywa – stanęły obecnie w czterech miejscach, gdzie Empik ma swoje salony: w Legionowie przy ul. Piłsudskiego oraz w centrach handlowych Warszawa Wola Park, Grudziądz Alfa i Włocławek City.

Na razie klienci sami nie mogą wybrać tej opcji dostawy kupując na empik.com. Jeśli jednak zamówienie z odbiorem w salonie salonie spełnia podstawowe kryteria, takie jak wymiary, liczba sztuk czy forma płatności, zostanie ono umieszczone w skrytce empikomatu. Po fazie testowej, jeśli usługa przypadnie do gustu klientom, empikomaty zostaną wprowadzone do kolejnych salonów Empiku.

Jak podaje detalista, pierwsze efekty testów wyglądają obiecująco – ponad 75 proc. klientów, którzy skorzystali z tej formy odbioru, pozytywnie oceniło to doświadczenie i woli odbierać przesyłkę z automatu niż w kasie.

Czytaj także: Empik wprowadza pilotażowo płatności przez skanowanie tęczówki oka

Wydaje się to oczywiste. Odbiór przy kasie wiąże się z oczekiwaniem w kolejce i całą procedurą obsługi. Natomiast jeśli empikomaty działają tak jak paczkomaty InPostu to odbiór przesyłki powinien potrwać kilka sekund. Rozwiązanie to nie tylko jest wygodne dla klientów ale również powinno ułatwić obsłudze salonów Empik zarządzanie zamówieniami złożonymi online.

Grupa Empik to firma handlowa działająca w modelu omnichannel. Posiada 350 stacjonarnych salonów oraz e-sklep i marketplace. Rocznie przez wszystkie kanały zakupy w Empiku robi 7 mln Polaków na kwotę 3 mld zł. Empik oferuje ponad 15 mln produktów w ponad 20 kategoriach – m.in. książki, zabawki, art. papiernicze, produkty cyfrowe, zdrowie i uroda, elektronika, dom i ogród czy sport. Niedawno Empik wprowadził markę własną w kosmetykach i produktach do domu. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. wrzesień 2024 15:59