StoryEditor

Kupujemy coraz więcej elektroniki do pielęgnacji urody w domu

Domowa pielęgnacja urody kojarzy się przede wszystkim z tradycyjnymi, naturalnymi metodami, popularnymi od dziesięcioleci. Tymczasem coraz dynamiczniej rośnie segment elektronicznych urządzeń, które można stosować w domu, pozwalających zastąpić profesjonalne zabiegi w salonach kosmetycznych.

Urządzenia do pielęgnacji urody stały się nieodłącznym elementem codzienności w rzeczywistości post-COVID. Choć z badania RTV EURO AGD wynika, że 37 proc. ankietowanych korzysta z usług profesjonalnych salonów kosmetycznych, to dokładnie tyle samo przyznaje, iż wykonuje zabiegi pielęgnacyjne w domu regularnie, a 75 proc. że mniej systematycznie. Do tego aż 63 proc. ankietowanych korzysta przy tej okazji z elektronicznych urządzeń do pielęgnacji twarzy i ciała, np. depilatorów, szczoteczek sonicznych, masażerów czy elektrycznych urządzeń do manicure i pedicure.

Według przeprowadzonego przez nas badania prawie dwie trzecie ankietowanych już teraz używa elektronicznych urządzeń do pielęgnacji, a 70 proc. chciałoby je mieć. Głównym argumentem przemawiającym za ich posiadaniem jest według ankietowanych oszczędność czasu. Przełom wiosny i lata to czas, kiedy zauważamy zwiększone zainteresowanie tą kategorią produktów – mówi Jakub Koss, szef działu handlowego w RTV EURO AGD. – Część osób zaczyna wówczas pracować nad formą przed zbliżającym się sezonem urlopowym i chętnie korzysta z urządzeń, które mogą w tym pomóc.

Jednymi z najbardziej popularnych obecnie na rynku produktów beauty są depilatory IPL, pozwalające na trwałą i bezpieczną depilację. Bardzo popularny ostatnio model depilatora dostosowuje siłę impulsów świetlnych do indywidualnego kolorytu skóry, jest mały i ergonomiczny, a przede wszystkim skuteczny.

Zainteresowaniem cieszą się również wszelkiego rodzaju golarki, wśród których bestsellerem jest obecnie model służący do twarzy i ciała, pozwalający na precyzyjne przycinanie, golenie zarostu oraz nadawanie mu kształtu. Jest wyposażony w bardzo wydajny akumulator, umożliwiający 90 minut ciągłej pracy po jednogodzinnym ładowaniu.

Uroda na talerzu, czyli zdrowa dieta

Z badania przeprowadzonego na zlecenie RTV EURO AGD wynika, że wygląd zewnętrzny jest ważny dla 84 proc. respondentów, a aż 68 proc. ankietowanych przyznaje, że dba nie tylko o pielęgnację, ale i o zdrową dietę.

Żyjemy coraz szybciej i zależy nam na tym, by codzienne przyrządzanie posiłków, także tych zdrowych, nie zajmowało zbyt wiele czasu. Nasi klienci, oprócz oszczędności czasu, bardziej niż kiedykolwiek cenią sobie komfort i wygodę, stąd często poszukują sprzętu elektronicznego, który im to zapewni – komentuje Jakub Koss. – Zauważamy zwiększone zainteresowanie multifunkcjonalnymi urządzeniami z kategorii małego AGD, takimi jak roboty kuchenne z wbudowaną wagą i timerem, pozwalające na szybkie rozdrabnianie owoców i warzyw, a także błyskawiczne przygotowywanie koktajli i zup.

Jednym z bestsellerów w tej kategorii jest blender z systemem próżniowym i pojemnikiem w zestawie, pozwalającym na dłuższe zachowanie świeżości przygotowanego posiłku. Przygotowywanie zdrowych dań jest dzięki takim urządzeniom prostsze niż kiedykolwiek.

Atrakcyjny wygląd to lepsze samopoczucie

Chętnie też poświęcamy swój czas na pielęgnację urody. Głównymi powodami dbania o siebie dla zdecydowanej większości ankietowanych w badaniu RTV EURO AGD są przede wszystkim dobre samopoczucie (89 proc.), własna satysfakcja (76 proc.) i zdrowie (67 proc.), a z kolei dla 47 proc. z nich motywacją jest partnerka lub partner.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
09.09.2024 16:23
Pokolenie Alfa, zagrożenia i szanse AI, zielona rewolucja w beauty – wyzwania i cele. Forum Branży Kosmetycznej 2024 już 24 października!
Forum Branży Kosmetycznej organizowane jest od 12 lat. Zdjęcie z edycji 2023fot. Shootit Photography

Już 24 października w Warszawie odbędzie się 12. edycja Forum Branży Kosmetycznej. Przewodnie hasło tegorocznej konferencji brzmi: „Pokolenie JA, generacja Alfa. Beauty konsumenci przyszłości” i zawiera w sobie motywy kluczowych debat, do których zaprosiliśmy znakomitych ekspertów.

„Generacja JA, pokolenie Alfa – kim są beauty konsumenci przyszłości?” – nad tym, jak młode pokolenia odbierają świat, jak go kształtują i czego oczekują od marek kosmetycznych jako konsumenci porozmawiają m.in. Katarzyna Mauduit, Marketing Director Poland & CEE Douglas; Anna Rucińska, Head of Burda Beauty Center & Communites (wizaz.pl); Marcin Mielniczuk, eCommerce Director eZebra oraz Andrew Mc Dougall, Director Beauty & Personal Care Research Mintel Group, który także otworzy całą konferencję wprowadzając uczestników w najbardziej aktualne beauty trendy.

 „AI wróg, czy przyjaciel?” – o tym będą dyskutować m.in. Monika Kolaszyńska, Prezes Zarządu, Super-Pharm Poland; Joanna Orzechowska, East Europe Marketing Manager & Category Lead, Poland, Baltics & Ukraine, Unilever; Adam Nitecki, E-Commerce General Manager, L‘Oréal Poland & Baltic Countries; Krzysztof Kończyk, Dyrektor Strategy& w Polsce, Marcin Lenkiewicz, Wiceprezes Grupy Blix. To będzie spojrzenie na technologię z perspektywy firm, które wykorzystują już AI w szerokim zakresie, ale mają pełną świadomość, że nie można pozostawić tych procesów poza kontrolą.

Forum Branży Kosmetycznej 2024

Kiedy? 24 października 2024 r.

Gdzie? Hotel Arche Krakowska, Warszawa, Aleja Krakowska 237/U1, 02-180 Warszawa

Szczegóły: program i rejestracja

Zielona rewolucja, zrównoważony rozwój, nowe wymagania dotyczące deklaracji środowiskowych. Sektor kosmetyczny jest poddany ogromnej presji zmian w obszarze surowców kosmetycznych, wprowadzania biodegradowalnych opakowań, dostosowania całej swojej działalności do wymogów gospodarki obiegu zamkniętego. Z jednej strony to konieczność, z drugiej w wątpliwość poddawany jest sposób w jaki prowadzona jest zielona rewolucja. Wielu twierdzi, że wyśrubowane normy ekologiczne wprost prowadzą do pozbawienia europejskich firm konkurencyjności. Wśród uczestników debaty „Po pierwsze środowisko. Gdzie jesteśmy, dokąd zmierzamy?” znajdą się przedstawiciele producentów, handlu i logistyki. W debacie zasiądą: dr inż. Justyna Żerańska, Dyrektor Generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego; Monika Suwała, Trade Marketing & Sustainability Manager, Henkel Consumer Brands, Henkel Polska; Katarzyna Gorzyńska, Senior Business Development Director, FM Logistic; Marta Szymborska, Członkini Zarządu, Co-CEO, GS1 Polska oraz Paweł Pietruszka, Managing Director, Europe Distribution Group.

W programie konferencji nie zabraknie wykładów dotyczących potrzeb współczesnych konsumentów, narzędzi ułatwiających prowadzenie biznesu w szybko zmieniającym się świecie oraz analiz uwzględniających otoczenie gospodarcze. „Siła marki czy siła ceny? Polski rynek kosmetyczny, perspektywa jutra” – to tytuł prezentacji, którą przedstawi Barbara Nesterowicz, Client Business Partner w firmie badawczej NielsenIQ.

Wiele uwagi poświęcimy także logistyce. Ten obszar biznesu zmienia się w szybkim tempie i dostosowuje do nowej rzeczywistości rynkowej – zwiększa się udział e-commerce w sprzedaży kosmetyków, konsumenci oczekują profesjonalnych i szybkich dostaw, firmy redukują swoje zespoły handlowe, łączą procesy zakupowe i sprzedażowe. „Czy tylko Gen Z? Logistyczne odpowiedzi na oczekiwania klientów branży kosmetycznej” – to tytuł prelekcji, którą poprowadzi Maciej Szczurek, Business Development Manager, GXO. „Od zamówienia do konsumenta – jak logistyka wpływa na wizerunek Twojej firmy w dobie e-commerce?" – tę perspektywę przedstawi Katarzyna Gorzyńska, Senior Business Development Director, FM Logistic.

image
Uczestnikami Forum Branży Kosmetycznej są wyłącznie przedstawiciele handlu i biznesu. Ekspozycje producentów odwiedzają category managerowie odpowiedzialni za zakupy asortymentu i budowanie kategorii
fot. Shootit Photography

Forum Branży Kosmetycznej tradycyjnie jest wydarzeniem, które gromadzi przedstawicieli firm działających w biznesie kosmetycznym i dla tego sektora. Łączy przemysł z handlem. Jest okazją do bezpośrednich kontaktów i doświadczeń. Konferencji towarzyszy część wystawiennicza z prezentacją innowacyjnych produktów kosmetycznych a także usług, wyposażenia i technologii skierowanych do firm z sektora kosmetycznego.

image
Rozdanie nagród Drogeria Roku edycja 2023. Na zdjęciu, na pierwszym planie, Wojciech Dyja, Dyrektor Operacyjny, Hebe, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, z nagrodą Grand Prix dla Hebe w kategorii Sieci Drogeryjne i Perfumeryjne 
fot. Shootit Photography

Zwieńczeniem eventu jest rozdanie nagród w konsumenckim badaniu Drogeria Roku, które na zlecenie Wiadomości Kosmetycznych przeprowadzi firma badawcza Mobile Institute. W wieczornej części konferencji Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute przedstawi także wyniki najnowszego badania pokazującego kanały sprzedaży kosmetyków w Polsce i zwyczaje zakupowe konsumentów. Będzie to premierowa prezentacja badania przygotowanego również specjalnie dla Wiadomości Kosmetycznych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Oriflame „zatrudniło” 400 robotów w swoim nowootwartym magazynie
Na zdjęciu od lewej do prawej: Lara Wink, Menedżer ds. Operacji i Obsługi Klienta Oriflame UK & Ireland, Sofia Radomska, Dyrektor Zarządzająca Oriflame Cosmetics UK & Ireland, Khalil Ashong, Dyrektor Krajowy UK w Active Ants oraz Bianca Cruceru, Menedżer ds. Rozwoju Biznesu UK w Active Ants.Active Ants

Szwedzka marka kosmetyczna Oriflame zainicjowała partnerstwo z firmą Active Ants, specjalizującą się w automatyzacji procesów realizacji zamówień. Nowootwarty magazyn w Wielkiej Brytanii ma na celu znaczną poprawę dokładności i efektywności realizacji zamówień, jednocześnie stawiając na zrównoważony rozwój.

Oriflame, szwedzka marka kosmetyczna, ogłosiła nawiązanie współpracy z Active Ants w związku z otwarciem nowego, zaawansowanego technologicznie magazynu w Wielkiej Brytanii. Nowy obiekt, zajmujący ponad 250 000 stóp kwadratowych, został zaprojektowany z myślą o zwiększeniu pojemności i efektywności procesów magazynowych. Dzięki zastosowaniu rozwiązania AutoStore, magazyn może pomieścić ponad 180 000 pojemników, a za procesy kompletacji i pakowania odpowiedzialne będą roboty Active Ants, które obsłużą około 85 proc. zamówień.

Dzięki tej innowacyjnej automatyzacji, Oriflame spodziewa się zwiększenia dokładności realizacji zamówień do poziomu 99,9 proc., co stanowi znaczący postęp w porównaniu do tradycyjnych metod. Co więcej, tempo realizacji zamówień ma wzrosnąć o 50 proc., co pozwoli firmie na szybszą obsługę klientów i dalszy rozwój na rynku brytyjskim. W pełni zautomatyzowane procesy, wspierane przez 400 robotów, przyczynią się również do zmniejszenia zużycia energii magazynu do 100 watów na godzinę.

Magazyn Oriflame został także wyposażony w szereg rozwiązań proekologicznych, takich jak panele słoneczne na dachu, system zbierania i wykorzystywania wody deszczowej oraz technologię, która pozwala na zmniejszenie zużycia kartonu o 40 proc.. W momencie osiągnięcia pełnej zdolności operacyjnej, magazyn zatrudni ponad 250 osób, które będą współpracować z robotami, tworząc zrównoważony i wydajny ekosystem logistyczny.

Czytaj także: Czy z Ursusa zniknie fabryka kosmetyków Oriflame?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. wrzesień 2024 22:45