StoryEditor
Producenci
27.03.2023 00:00

L’Oréal inwestuje w Geno. Celem jest pozyskiwanie składników kosmetycznych ze zrównoważonych źródeł

L’Oréal poszukuje alternatyw dla krytycznych składników w recepturach kosmetyków codziennego użytku, środków higieny osobistej i środków czyszczących / fot. shutterstock
Inwestycja L’Oréal w Geno-Led Venture ma pomóc producentowi kosmetyków w pozyskiwaniu zrównoważonych składników, które poprawią profil środowiskowy oferowanych produktów oraz zaspokoją zapotrzebowanie konsumentów na bardziej identyfikowalne łańcuchy dostaw.

Firma L‘Oréal, w ramach swojego programu zrównoważonego rozwoju – L‘Oréal for the Future, zapowiedziała, że położył większy nacisk na współpracę z innowatorami biotechnologicznymi. Celem jest odkrywanie, opracowywanie i produkcja bardziej zrównoważonych składników produktów codziennego użytku.

Jedną z takich firm o udokumentowanych osiągnięciach jest Geno. W ramach partnerstwa z L’Oreal wdroży platformę biotechnologiczną w celu wytwarzania zrównoważonych środków powierzchniowo czynnych, które będą wykorzystywane w produktach L’Oréal. Przedsięwzięcie ma na celu opracowanie, produkcję i komercjalizację opartych na biotechnologii alternatyw dla krytycznych składników w recepturach kosmetyków codziennego użytku, środków higieny osobistej i środków czyszczących.

– Jesteśmy zdeterminowani, aby pomóc firmie L’Oréal osiągnąć jej śmiałe cele na rok 2030, polegające na włączeniu składników pochodzenia biologicznego do receptur i wykorzystaniu materiałów opakowaniowych, które są identyfikowalne i pochodzą ze zrównoważonych źródeł – powiedział Christophe Schilling, dyrektor generalny Geno.

Platforma biotechnologiczna będzie wykorzystywać opatentowane mikroorganizmy do fermentacji cukrów roślinnych, które wytwarzają składniki do produkcji zrównoważonych środków powierzchniowo czynnych. Te nowe składniki zostaną wykorzystane w szeregu produktów L‘Oréal. Dzięki temu do 2030 roku ich formuły będą mogły być projektowane w sposób ekologiczny, szanujący różnorodność ekosystemów wodnych (w 100 proc.) oraz powstawać z wykorzystaniem składników pochodzących z odnawialnych źródeł roślinnych (w 95 proc.).

– Unikalne podejście Geno do opracowywania alternatywnych składników opartych na biotechnologii doskonale wpisuje się w naszą wizję bardziej zrównoważonej przyszłości. Współpracując z innymi graczami kosmetycznymi, możemy wykorzystać naszą wspólną wiedzę i zasoby wszędzie tam, gdzie nasze wspólne wysiłki mogą mieć znaczący cel – powiedziała Barbara Lavernos, wiceprezes L’Oréal ds. badań, innowacji i technologii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. lipiec 2025 20:50