StoryEditor

L’Oréal nawiązało współpracę z Clue, aby pogłębiać wiedzę na temat związku między menstruacją a zdrowiem skóry

L’Oréal ogłosiła nowe partnerstwo z Clue, aplikacją do śledzenia menstruacji z 12 milionami użytkowników w 190 krajach i liderem w branży Femtech, aby pogłębić wiedzę na temat związku między zdrowiem skóry a cyklem menstruacyjnym.

Ta współpraca łączy historyczne doświadczenie L'Oréal w zakresie pielęgnacji skóry i ambicje w zakresie technologii kosmetycznych z wiodącą rolą Clue w dziedzinie zdrowia reprodukcyjnego i technologii opartej na danych. Ponadto, Clue będzie współpracować z Działem Kosmetyków Aktywnych L’Oréal i jego ekspertami klinicznymi, aby opracować poparte naukowo nowe treści na temat cyklu miesiączkowego i zdrowia skóry dla encyklopedii zdrowia reprodukcyjnego Clue na Helloclue.com.

Cieszymy się, że możemy wejść w strategiczne partnerstwo z Clue, światowym liderem w dziedzinie Femtech i Digital Health. W L’Oréal wierzymy, że innowacje, które wprowadzamy, aby poprawić piękno i samopoczucie ludzi, leżą na skrzyżowaniu nauki i technologii, aby sprostać oczekiwaniom i potrzebom konsumentów. Poprzez to partnerstwo chcemy być pionierami innowacji naukowych. Naszym celem jest opracowanie najlepszych spersonalizowanych procedur pielęgnacji skóry dla konsumentów w każdym wieku w zakresie zdrowia skóry, urody i dobrego samopoczucia, z uwzględnieniem ich cykli menstruacyjnych od okresu dojrzewania do menopauzy – mówi Barbara Lavernos, wiceprezes ds. badań i innowacji i technologii w L'Oréal.

Przedstawiciele Clue również są zadowoleni z możliwości współpracy z największą firmą kosmetyczną na świecie

Dzięki temu możemy poszerzyć naszą wiedzę na temat związku między cyklem miesiączkowym a zdrowiem naszej skóry. Zmiany w skórze to jedna z najczęściej śledzonych kategorii w aplikacji Clue obok miesiączki i objawów menstruacyjnych, więc wiemy, że jest to bardzo ważne dla wielu osób w naszej społeczności. Dzięki rozległej wiedzy naukowej L’Oréal na temat pielęgnacji skóry będziemy w stanie dostarczyć nowych i pomocnych informacji zarówno naszej społeczności Clue, jak i wszystkim konsumentom na temat wpływu cyklu na skórę – mówi Audrey Tsang, dyrektor Clue.

L’Oréal działa na rynku od ponad 100 lat. Dzięki unikalnemu, międzynarodowemu portfolio 36 zróżnicowanych i uzupełniających się marek, Grupa wygenerowała sprzedaż w wysokości 29,87 miliarda euro w 2019 roku i zatrudnia 88 000 osób na całym świecie. Jako wiodąca na świecie firma kosmetyczna, L’Oréal jest obecny we wszystkich sieciach dystrybucji: na rynku masowym, w domach towarowych, aptekach i drogeriach, salonach fryzjerskich, w branży turystycznej, markowych sklepach detalicznych i e-commerce.

Clue to założona w 2012 r. przez duńskich i niemieckich przedsiębiorców, Idę Tin i Hansa Raffauf, Clue to aplikacja do leczenia menstruacji z ponad 12 milionami użytkowników ze 190 różnych krajów. Jest dostępny w 15 językach (angielskim, hiszpańskim, portugalskim, niemieckim, francuskim, włoskim, duńskim, rosyjskim, chińskim (tradycyjnym i uproszczonym), japońskim, polskim, hindi, koreańskim i tureckim) i jest dostępny na iOS, Android i Apple Watch. To jedna z najszybciej rozwijających się firm Femtech na świecie, Clue ma na celu wspieranie badań nad zrozumieniem cyklu miesiączkowego na świecie i nawiązała współpracę z naukowcami z The Kinsey Institute, Stanford University, Columbia University, University of Washington i University of Oxford.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Deloitte: 83 proc. badanych polskich CFO dostrzega znaczenie AI w kontekście strategii biznesowej
Podobnie jak w innych krajach Europy Środkowej, polscy respondenci uznają za główne wyzwanie w procesie wdrażania nowych technologii dysponowanie odpowiednio wykwalifikowaną kadrą.Hitesh Choudhary
W miarę jak narzędzia oparte na generatywnej sztucznej inteligencji stają się bardziej popularne, przedsiębiorstwa coraz bardziej doceniają ich znaczenie dla strategii biznesowej. W Polsce, 83 procent ankietowanych dyrektorów finansowych (CFO) potwierdza, że AI ma istotny wpływ na planowanie biznesowe, co jest jednym z najwyższych wskaźników w regionie, na równi z Rumunią. Ponadto, prawie jedna trzecia firm w Polsce zgłasza, że posiada już pierwsze doświadczenia z wykorzystaniem generatywnej sztucznej inteligencji.

Z raportu "CE CFO Survey – Getting ready for the GenAI journey?" wynika, że niemal jedna na cztery firmy w Polsce i Europie Środkowej testuje różne metody stosowania generatywnej sztucznej inteligencji (gen AI) w swojej działalności. Interesująco, CFO ze Słowacji i Czech okazują się być liderami w przyjmowaniu nowych technologii w regionie Europy Środkowo-Wschodniej; 20 proc. z nich stwierdziło, że ich firmy już włączyły wdrażanie rozwiązań AI do swojej strategii biznesowej, w przeciwieństwie do 8 proc. w Polsce. Jedna czwarta firm z Europy Środkowej jest w trakcie zdobywania wiedzy na temat AI, co pokrywa się z trendami obserwowanymi również na polskim rynku. Polscy dyrektorzy finansowi częściej niż ich odpowiednicy z innych krajów (40 proc.) twierdzili, że jest jeszcze za wcześnie, aby określić, jak AI zostanie wykorzystane w ich organizacjach. Jednak tylko 1 proc. ankietowanych z Polski ograniczało się do pasywnego obserwowania działań konkurencji w zakresie wdrażania AI.

image
Deloitte

Zauważalne są różnice w podejściu do inwestowania w AI, które zmieniają się w zależności od branży, szczególnie jeśli chodzi o planowane wydatki na rozwój tej technologii. Na czele stawki w regionie znajduje się sektor finansowy, gdzie prawie połowa przedsiębiorstw zamierza przeznaczyć na AI więcej niż 1 proc. swojego budżetu. W przypadku 38 proc. firm działających w sektorze technologii, mediów i telekomunikacji oraz 37 proc. organizacji świadczących usługi biznesowe i profesjonalne, rozważane są podobne poziomy inwestycji. Najmniej skłonni do inwestowania ponad 1 proc. budżetu w AI są przedstawiciele przemysłu (24 proc.) oraz branży farmaceutycznej (20 proc.).

W obliczu potencjalnej niestabilności ekonomicznej w nadchodzących 12 miesiącach, dyrektorzy finansowi priorytetyzują narzędzia, które mogą poprawić finanse ich firm. Dla połowy z nich w Polsce i regionie, generatywna AI wydaje się rozwiązaniem na obniżenie kosztów. Doceniają również jej zdolność do zwiększania precyzji prognoz, co ułatwia szybsze adaptowanie się do zmian w otoczeniu biznesowym. Obecnie tylko jedna trzecia respondentów dostrzega w AI potencjał do kreowania nowych produktów i usług, ale przewiduje się, że długoterminową wartością AI będzie jej zdolność do innowacji i transformacji biznesu. W regionie najwięcej zwolenników innowacji przez AI znajduje się w Rumunii (42 proc.) i Czechach (40 proc.), a w Polsce taką możliwość wskazuje jedna trzecia ankietowanych. Polskie firmy w mniejszym stopniu dostrzegają także potencjał AI w obsłudze klienta (17 proc. w porównaniu do regionalnej średniej 34 proc.), choć polscy CFO wyjątkowo podkreślają możliwość rozwijania działalności dzięki generatywnej AI (36 proc. wobec 22 proc. średnio w innych krajach).

image
Deloitte
image
Deloitte

Polscy respondenci, podobnie jak ich odpowiednicy z innych krajów Europy Środkowej, uważają, że kluczowym wyzwaniem w adoptowaniu nowych technologii jest dysponowanie odpowiednio wykwalifikowaną kadrą (71 proc. respondentów, co jest najwyższym wynikiem w regionie), a także wyzwania związane z infrastrukturą technologiczną i jakością danych (58 proc. w Polsce, w porównaniu do 50 proc. w regionie). Polscy uczestnicy badania wskazują również na ważność zagwarantowania bezpieczeństwa danych i użytkowników (57 proc., w stosunku do regionalnej średniej 41 proc.) oraz konieczność dostosowania się do przepisów prawnych (24 proc., przeciwko średniej regionalnej 14 proc.). W Europie Środkowej, koszty związane z inwestycjami plasują się na trzecim miejscu wśród barier (z 48 proc. wskazań).

Raport "CE CFO Survey — Getting ready for the GenAI journey?" jest suplementem do 16. edycji badania Deloitte Central Europe CFO Survey 2024. Dokument ten przedstawia wyniki analizy poglądów około 500 dyrektorów finansowych z organizacji funkcjonujących na 15 różnych rynkach Europy Środkowej, w tym 84 z Polski, dotyczących głównych zalet i problemów związanych z wprowadzaniem generatywnej sztucznej inteligencji (AI).

Czytaj także: Super-Pharm wprowadza cyfrowy analizator skóry Dermo Scan

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.03.2024 12:29
DM Drogerie Markt i Payback Polska przedłużają współpracę. DM zapowiada dalszy rozwój
Punkt informacyjny na temat Payback Polska podczas otwarcia pierwszej drogerii DM w Polsce, we Wrocławiu, 21 kwietnia 2022 r.fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
DM Drogerie Markt oraz Payback Polska przedłużyły zapoczątkowaną prawie dwa lata temu współpracę. Jest to wpisane w plany dalszego rozwoju DM na polskim rynku na wielu poziomach – poprzez zwiększanie liczby sklepów, dotarcie do nowych województw, nowe koncepty aranżacji wnętrz, wzmocnienie e-commerce i asortymentu.

Sieć DM Drogerie Markt otworzyła swój pierwszy sklep w Polsce 21 kwietnia 2022 r. Współpraca sieci z Payback Polska rozpoczęła się wraz z tym debiutem. Od momentu dołączenia do programu lojalnościowego klienci mogą zbierać punkty w sklepach stacjonarnych dm, w aplikacji oraz sklepie online i wymieniać je na nagrody czy kolejne zakupy w drogerii. Kooperacja jest elementem budowania rozpoznawalności marki oraz jej pozycji wśród polskich konsumentów.

Rozpoczynając współpracę z DM mieliśmy bardzo konkretny cel – wesprzeć markę w zaistnieniu na polskim rynku. Było to dla nas spore wyzwanie, ale rezultaty dotychczasowej kooperacji są bardziej niż obiecujące. Dlatego właśnie teraz rozpoczynamy nową fazę współpracy, by pomóc DM w ekspansji na polskim rynku oraz jeszcze bardziej pogłębiać ich relacje z klientami. Nasze dane analityczne oraz analizy wykorzystujące najnowsze technologie wspierają DM w procesie umacniania rozpoznawalności marki na polskim rynku, w prężnie działającym otoczeniu konkurencyjnym. Dzisiaj znamy klientów drogerii DM znacznie lepiej niż w 2022 r. – powiedział Marcin Pilarski, dyrektor zarządzający Payback Polska.

Takie efekty potwierdził Markus Trojansky, dyrektor zarządzający DM Drogerie Markt w Polsce.

–  Nasze własne analizy i międzynarodowe doświadczenie wsparte danymi z programu Payback pozwalają nam jeszcze lepiej dopasować ofertę do oczekiwań klientów. W 2024 r. będziemy kontynuować naszą strategię rozwoju w Polsce na wielu poziomach – przez zwiększanie liczby sklepów, dotarcie do nowych województw, nowe koncepty aranżacji wnętrz, wzmocnienie e-commercu, czy asortymentu. Dalszy rozwój partnerstwa z Payback jest częścią tego planu – stwierdził Markus Trojansky, dyrektor zarządzający dm-drogerie markt w Polsce.

Obecnie DM prowadzi w Polsce 26 drogerii i do końca roku kalendarzowego planuje podwoić tę liczbę.

Czytaj także: Henri Hampe, DM Drogerie Markt: W 2024 planujemy otwarcie ponad 20 drogerii w Polsce

Sieć DM działa w czternastu europejskich krajach, w tym m.in. w Niemczech, Czechach, na Węgrzech, Słowenii, Chorwacji i we Włoszech. Oferta marki to ponad 12,5 tys. produktów, w tym 28 marek własnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. kwiecień 2024 01:54