StoryEditor

Lidl wstawia wciąż nowe kasy samoobsługowe. Niebawem będzie ich 2 tys.

4 lutego w Lidlu zostanie uruchomiona dwutysięczna kasa samoobsługowa. To udogodnienie cenione przez klientów, którzy przychodzą do dyskontu zrobić szybkie zakupy najpotrzebniejszych produktów.

Lidl Polska stale wprowadza nowe rozwiązania, dzięki którym zakupy są bardziej komfortowe i dużo szybsze. Jedną z innowacji, testowanych z sukcesem przez sieć od wielu miesięcy, są kasy samoobsługowe.

Ze względu na duże zainteresowanie klientów kasami samoobsługowymi, Lidl Polska nieustannie rozszerza ich testowanie na kolejne sklepy. 4 lutego zostanie uruchomiona dwutysięczna kasa tego typu w sklepie Lidl. Obecnie działają one już w ponad 300 sklepach.

Kasy samoobsługowe to udogodnienie dla klientów i pracowników. Rozwiązanie to jest wygodne dla osób, które chcą zrobić szybkie zakupy najpotrzebniejszych produktów. Kasy samoobsługowe odciążają również pracowników, którzy mają więcej czasu, aby zająć się innymi zadaniami na sali sprzedaży – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR Lidl Polska.

Dodaje równocześnie, że duża część klientów wciąż preferuje korzystanie z kas tradycyjnych obsługiwanych przez pracownika. Ten sposób finalizacji zakupów jest bardziej komfortowy dla osób robiących duże zakupy.

Zamierzamy dalej rozwijać sieć kas samoobsługowych w naszych sklepach, pamiętając jednak o tym, jak istotna i pomocna dla klientów jest praca naszych pracowników sprzedaży – zapewnia Aleksandra Robaszkiewicz.

Kasy samoobsługowe to nie jedyna innowacja wprowadzona przez Lidl Polska. Klienci już od dłuższego czasu korzystają z platformy do rezerwacji alkoholu winnicalidla.pl, dzięki której mają dostęp do szerokiego wyboru trunków.

Kolejnym rozwiązaniem jest aplikacja Lidl Plus, za pośrednictwem której firma udostępnia klientom liczne promocje i kupony, e-paragony, dostęp do gazetek, możliwość płatności mobilnych Lidl Pay oraz wydłużony do 30 dni okres na zwrot artykułów przemysłowych.

Lidl Polska z powodu epidemii przyspieszył prace nad funkcjonalnością Lidl Pay w aplikacji Lidl Plus, która umożliwia dokonywanie płatności mobilnych. Obecnie już wszyscy klienci Lidl w całej Polsce mogą skorzystać z tej możliwości i płacić za zakupy, wyłącznie korzystając ze swojego smartphone’a oraz aplikacji Lidl Plus (opcja płatności Lidl Pay).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rossmann inwestuje w cyfryzację i sztuczną inteligencję z Microsoft Azure Red Hat OpenShift
Logo sieci drogerii RossmannShutterstock

Rossmann przyspiesza proces cyfryzacji, wdrażając rozwiązanie Microsoft Azure Red Hat OpenShift. Niemiecka sieć drogerii planuje rozwijać strategię chmury hybrydowej w modelu zwinnym, przygotowując się jednocześnie do realizacji projektów opartych na sztucznej inteligencji. Nowa architektura IT ma umożliwić firmie szybsze reagowanie na potrzeby rynku oraz zwiększenie efektywności procesów.

Wybór platformy OpenShift ma na celu budowę środowiska IT opartego na standaryzacji, automatyzacji i orkiestracji. Dzięki obsłudze kontenerów Red Hat, Rossmann może znacząco skrócić cykle tworzenia oraz utrzymania aplikacji, co przekłada się na szybsze wdrażanie nowych rozwiązań dla klientów i pracowników.

Wdrożenie obejmuje również Red Hat OpenShift AI, które tworzy dedykowane środowisko do trenowania i rozwijania generatywnych modeli sztucznej inteligencji w infrastrukturze chmury hybrydowej. Takie podejście pozwoli firmie integrować rozwiązania AI bez konieczności przenoszenia wszystkich danych i procesów do chmury publicznej, co ma znaczenie dla bezpieczeństwa i zgodności z regulacjami.

Rossmann podkreśla, że inwestycja w nową platformę jest częścią długoterminowej strategii transformacji cyfrowej. Dzięki standaryzacji procesów IT, automatyzacji i możliwościom rozwiązań AI, sieć zamierza zwiększyć tempo innowacji oraz zoptymalizować obsługę milionów klientów na rynkach, na których działa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.08.2025 09:23
Primark stawia na aplikację mobilną, wśród kategorii: uroda i makijaż
Nowa aplikacja Primark jest już dostępna w Irlandii i WłoszechPrimark

Primark uruchomił swoją pierwszą aplikację mobilną dla klientów, zawierającą sekcję poświęconą kategorii beauty. Stanowi to ważny cyfrowy krok milowy irlandzkiego detalisty, kojarzonego do tej pory z olbrzymimi powierzchniami sprzedaży stacjonarnej.

Nowa aplikacja, która jest już dostępna w Irlandii i Włoszech, a w Wielkiej Brytanii ma zostać wdrożona w ciągu najbliższych 18 miesięcy, oferuje m.in. dział dotyczący urody. Użytkownicy będą mogli dzięki temu przeglądać i odkrywać najnowsze produkty kosmetyczne, dostępne w sklepach Primark, w tym produkty do pielęgnacji włosów i ciała, a także kosmetyków do makijażu.

Klienci będą mogli dzięki aplikacji nie tylko przeglądać najnowsze kolekcje Primark, ale także sprawdzać dostępność produktów w czasie rzeczywistym i planować wizyty za pomocą wbudowanego lokalizatora sklepów. Mogą również zaznaczać ulubione produkty i włączać spersonalizowane powiadomienia – dzięki funkcjom zaprojektowanym tak, aby wypełnić lukę między wyszukiwaniem online a zakupami w sklepie stacjonarnym.

image
Primark

Celem aplikacji jest usprawnienie interakcji klientów z marką dzięki urządzeniom mobilnym – zaoferowanie im wygody i doświadczenia zakupowego, które odzwierciedla dynamiczny charakter oferty Primark, opartej na trendach.

Wiemy, że nasi klienci coraz częściej rozpoczynają zakupy od wersji online, niezależnie od tego, czy chcą sprawdzić nowości, czy zaplanować wizytę. Nasza aplikacja daje im narzędzia, aby mogli to zrobić w bardziej intuicyjny i spersonalizowany sposób – wyjaśnia Matt Houston, dyrektor ds. obsługi klienta i rozwiązań cyfrowych Primark.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. sierpień 2025 16:02