StoryEditor

LVMH: Luksusowy gigant wyprodukuje płyn do dezynfekcji rąk dla francuskich szpitali

Słynna grupa dóbr luksusowych LVMH przeznaczy trzy swoje fabryki do produkcji płynu do dezynfekcji rąk, aby pomóc w walce z pandemią Covid-19 - informuje AFP.

Francuska grupa dóbr luksusowych LVMH rozpocznie produkcję płynów do dezynfekcji rąk w swoich trzech fabrykach perfum i kosmetyków i przekaże je do dystrybucji we francuskich szpitalach walczących z epidemią koronawirusa w tym kraju.

Dwanaście ton zostanie wyprodukowanych już w tym tygodniu, zamiast zapachów i makijażu marek Christian Dior, Guerlain i Givenchy, zwykle wykonywanych w trzech francuskich zakładach. LVMH w portfolio posiada również takie marki, jak Louis Vuitton, Tiffany i Moet & Chandon.

Płyny zostaną dostarczone bezpłatnie francuskiej służbie zdrowia, w szczególności 39 szpitalom publicznym w Paryżu - podała LVMH w niedzielę 15 marca.

- Chciałabym podziękować LVMH za tak szybkie działanie: złożyli nam tę ofertę w sobotę wieczorem o 21:00 i potwierdzili ją w niedzielę - powiedziała AFP szefowa szpitali w Paryżu Martine Hirsch. - W miejskich szpitalach nie zabrakło jeszcze żelu, ale zapasy są ograniczone - powiedziała dodając, że inne firmy również potwierdziły, że są gotowe przekazać darowizny.

Obawy przed zakażeniem nowym koronawirusem spowodowały masowe wykupywanie żelu do rąk, więc wiele aptek we Francji ogranicza klientom ich zakup do jednej małej butelki na osobę. Francuski rząd wydał dekret ograniczający ich ceny po doniesieniach, że niektórzy detaliści próbują zarobić na potencjalnych nabywcach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rossmann inwestuje w cyfryzację i sztuczną inteligencję z Microsoft Azure Red Hat OpenShift
Logo sieci drogerii RossmannShutterstock

Rossmann przyspiesza proces cyfryzacji, wdrażając rozwiązanie Microsoft Azure Red Hat OpenShift. Niemiecka sieć drogerii planuje rozwijać strategię chmury hybrydowej w modelu zwinnym, przygotowując się jednocześnie do realizacji projektów opartych na sztucznej inteligencji. Nowa architektura IT ma umożliwić firmie szybsze reagowanie na potrzeby rynku oraz zwiększenie efektywności procesów.

Wybór platformy OpenShift ma na celu budowę środowiska IT opartego na standaryzacji, automatyzacji i orkiestracji. Dzięki obsłudze kontenerów Red Hat, Rossmann może znacząco skrócić cykle tworzenia oraz utrzymania aplikacji, co przekłada się na szybsze wdrażanie nowych rozwiązań dla klientów i pracowników.

Wdrożenie obejmuje również Red Hat OpenShift AI, które tworzy dedykowane środowisko do trenowania i rozwijania generatywnych modeli sztucznej inteligencji w infrastrukturze chmury hybrydowej. Takie podejście pozwoli firmie integrować rozwiązania AI bez konieczności przenoszenia wszystkich danych i procesów do chmury publicznej, co ma znaczenie dla bezpieczeństwa i zgodności z regulacjami.

Rossmann podkreśla, że inwestycja w nową platformę jest częścią długoterminowej strategii transformacji cyfrowej. Dzięki standaryzacji procesów IT, automatyzacji i możliwościom rozwiązań AI, sieć zamierza zwiększyć tempo innowacji oraz zoptymalizować obsługę milionów klientów na rynkach, na których działa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.08.2025 09:23
Primark stawia na aplikację mobilną, wśród kategorii: uroda i makijaż
Nowa aplikacja Primark jest już dostępna w Irlandii i WłoszechPrimark

Primark uruchomił swoją pierwszą aplikację mobilną dla klientów, zawierającą sekcję poświęconą kategorii beauty. Stanowi to ważny cyfrowy krok milowy irlandzkiego detalisty, kojarzonego do tej pory z olbrzymimi powierzchniami sprzedaży stacjonarnej.

Nowa aplikacja, która jest już dostępna w Irlandii i Włoszech, a w Wielkiej Brytanii ma zostać wdrożona w ciągu najbliższych 18 miesięcy, oferuje m.in. dział dotyczący urody. Użytkownicy będą mogli dzięki temu przeglądać i odkrywać najnowsze produkty kosmetyczne, dostępne w sklepach Primark, w tym produkty do pielęgnacji włosów i ciała, a także kosmetyków do makijażu.

Klienci będą mogli dzięki aplikacji nie tylko przeglądać najnowsze kolekcje Primark, ale także sprawdzać dostępność produktów w czasie rzeczywistym i planować wizyty za pomocą wbudowanego lokalizatora sklepów. Mogą również zaznaczać ulubione produkty i włączać spersonalizowane powiadomienia – dzięki funkcjom zaprojektowanym tak, aby wypełnić lukę między wyszukiwaniem online a zakupami w sklepie stacjonarnym.

image
Primark

Celem aplikacji jest usprawnienie interakcji klientów z marką dzięki urządzeniom mobilnym – zaoferowanie im wygody i doświadczenia zakupowego, które odzwierciedla dynamiczny charakter oferty Primark, opartej na trendach.

Wiemy, że nasi klienci coraz częściej rozpoczynają zakupy od wersji online, niezależnie od tego, czy chcą sprawdzić nowości, czy zaplanować wizytę. Nasza aplikacja daje im narzędzia, aby mogli to zrobić w bardziej intuicyjny i spersonalizowany sposób – wyjaśnia Matt Houston, dyrektor ds. obsługi klienta i rozwiązań cyfrowych Primark.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. sierpień 2025 08:34