StoryEditor

Rosnąca popularność wirtualnych influencerów rodzi trudne pytania

Rozy to południowokoreańska „wirtualna influencerka”, cyfrowo wyrenderowany człowiek, tak realistyczny, że często jest mylony z człowiekiem z krwi i kości. Rozy i jej koleżanki reklamują modę, jedzenie, a nawet kosmetyki do makijażu i pielęgnacji, co budzi kontrowersje.

Branża „wirtualnych ludzi” kwitnie, a wraz z nią zupełnie nowa gospodarka, w której influencerzy przyszłości są nigdy niestarzejący się, wolni od skandali i cyfrowo nieskazitelni – wywołując niepokój wśród niektórych w świecie, który już ma obsesję na punkcie nieosiągalnych standardów piękna.

Południowokoreańska marka detaliczna Lotte Home Shopping stworzyła swoją wirtualną influencerkę – Lucy, która ma 78 000 obserwujących na Instagramie – za pomocą oprogramowania zwykle używanego do gier wideo. Podobnie jak ich prawdziwi odpowiednicy, wirtualni influencerzy zdobywają grono zwolenników za pośrednictwem mediów społecznościowych, gdzie publikują migawki ze swojego „życia” i wchodzą w interakcje z fanami. Lucy i inne wirtualne influencerki reklamują także kosmetyki — od szminek przez kremy do rąk aż do kremów dla cery trądzikowej — co budzi słuszne wątpliwości fanów, którzy nie są w stanie zobaczyć efektów na skórze o naturalnej fakturze. Inne osoby argumentują, że na klasycznych zdjęciach modelek i influencerek też nie można zobaczyć realnej skóry ze względu na używanie filtrów.
 


Stories innej wirtualnej influencerki, Rozy, pokazują, jak „podróżuje” do Singapuru i popija lampkę wina na dachu, podczas gdy jej fani komplementują jej stroje. Starsze pokolenia mogą uznać interakcję ze sztuczną osobą za nieco dziwną, ale eksperci twierdzą, że wirtualni influencerzy trafili w gusta młodszych Koreańczyków, cyfrowych tubylców, którzy spędzają większość swojego życia online.

Na przykład Instagram Rozy jest usiany sponsorowanymi treściami, w których reklamuje produkty do pielęgnacji skóry i mody. „Wiele dużych firm w Korei chce wykorzystać Rozy jako modelkę” — powiedział Baik Seung-yup, dyrektor generalny Sidus Studio X. „W tym roku spodziewamy się osiągnąć ponad dwa miliardy koreańskich wonów (około 1,52 miliona dolarów) zysku, tylko z Rozy". Według Lee Bo-hyuna, dyrektora działu medialnego Lotte Home Shopping, Lotte spodziewa się podobnych zysków w tym roku od Lucy, która przyniosła oferty reklamowe od firm finansowych i budowlanych.

Wśród najbardziej znanych na świecie wirtualnych influencerów są Lil Miquela, stworzona przez współzałożycieli amerykańskiego startupu technologicznego, który promował takie marki jak Calvin Klein i Prada i ma ponad 3 miliony obserwujących na Instagramie; Lu of Magalu, stworzona przez brazylijską firmę zajmującą się handlem detalicznym, z prawie 6 milionami obserwujących na Instagramie; oraz FNMeka, raper stworzony przez firmę muzyczną Factory New, z ponad 10 milionami obserwujących TikTok.

Czytaj także: Najbardziej wpływowi influencerzy i influencerki urodowe na świecie — ranking Cosmetify

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
InPost rozszerza usługę wysyłki przedmiotów na kolejne lotniska w Polsce
InPost
Grupa InPost rozszerza liczbę portów oferujących unikatową usługę wysyłki przedmiotów zakwestionowanych podczas kontroli bezpieczeństwa na lotnisku. Urządzenia InPost były dostępne na czterech lotniskach, a od lipca pasażerowie odlatujący z Modlina, Radomia i Zielonej Góry też mogą korzystać z wysyłki przedmiotów za pomocą maszyny Paczkomat InPost.

Urządzenia InPost, które umożliwiają wysyłkę przedmiotów zakwestionowanych podczas kontroli bezpieczeństwa, są teraz dostępne na kolejnych lotniskach w Polsce. Waldemar Brzoska z InPost informuje, że usługa ma na celu umożliwienie pasażerom wysyłki wartościowych przedmiotów, które nie mogą być przewożone w bagażu podręcznym. Rozwiązanie to jest już dostępne na lotniskach w Modlinie (Port Lotniczy Warszawa/Modlin), Radomiu (Port Lotniczy Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 roku) i Zielonej Górze (Port lotniczy Zielona Góra-Babimost).

Przedmiot, który zostanie zatrzymany podczas kontroli bezpieczeństwa, należy umieścić w worku strunowym i odpowiednio oznakować. Następnie pasażer w specjalnie wyznaczonym miejscu będzie mógł zapakować go w karton o właściwym rozmiarze i umieścić w skrytce Paczkomatu. Przesyłkę nadaje się za pomocą aplikacji InPost Mobile. Paczkomat na lotnisku pozwala na wysyłkę krajową do innego urządzenia InPost lub kurierem na wybrany adres. Po umieszczeniu przesyłki w Paczkomacie, pasażer przechodzi kontrolę bezpieczeństwa. Na lotnisku w Modlinie wprowadzenie Paczkomatów pozwala uniknąć konieczności wykupywania usługi Fast Track, co ma przynieść dodatkowe korzyści w postaci oszczędności i wygody dla podróżnych.

Anna Dermont, rzeczniczka PPL, zaznacza, że podobne urządzenia na Lotnisku Chopina w Warszawie spotkały się z pozytywnym odbiorem. Rozszerzenie usługi na kolejne lotniska, takie jak Radom i Zielona Góra, ma na celu zapewnienie wygody pasażerom i ułatwienie podróży. Wprowadzenie Paczkomatów na większą liczbę lotnisk w Polsce ma podnieść standard obsługi podróżnych.

Czytaj także: Sunew Med wystartował z kampanią marketingową na lotnisku w Gdańsku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
26.06.2024 16:55
Sieć Super-Pharm wdrożyła kolejną wersję aplikacji mobilnej
Nowa wersja mobilnej aplikacji sprzedażowej Super-Pharmfot. LinkedIn Super-Pharm Poland
Sieć Super-Pharm zaproponowała użytkownikom kolejną odsłonę swojej aplikacji mobilnej z poprawionymi funkcjonalnościami w obszarach zgłaszanych przez użytkowników.

Super-Pharm – detaliczna sieć drogeryjno-perfumeryjno-apteczna udostępniła nową wersję swojej mobilnej aplikacji sprzedażowej. To odsłona 2.11, w której zostały dodane lub udoskonalone funkcjonalności.

Jakie zmiany w aplikacji Super-Pharm?

Jak informuje sieć, w nowej apce usprawniono i zmieniono niektóre funkcje.

Zmienione zostały wszystkie metod płatności na Adyen, w tym wprowadzone zostały natywne metody: Apple Pay i Google Pay

Cały proces płatności został usprawniony, dzięki czemu każda z dotychczasowych metod (blik, karta, przelew) działają lepiej. Znacząco wzrósł dzięki temu  procent udanych płatności ????

Powiększone zostały zdjęcia produktów. To postulat użytkowników  

Możliwe jest zaznaczanie i kopiowanie tekstu w apce, co ułatwia np. przeklejanie i tłumaczenie opisów, łatwiejsze wyszukiwanie nr zamówienia lub kuponu

Wyświetlanie kluczowych komunikatów błędu na ekranach stało się bardziej przyjazne i zrozumiałe  

Poprawiono funkcję sortowania wyników na listingu podczas używania filtrów oraz wprowadzono wiele innych, drobniejszych usprawnień.

Aplikacja i program lojalnościowy

Aplikacja Super-Pharm w poprzedniej wersji zadebiutowała 22 marca 2022 r. łącząc e-commerce z lojalnościowym programem Klub Super-Pharm (wówczas jeszcze nazywał się Klub LifeStyle) i płatnościami mobilnymi. 9 lutego 2024 r. w aplikacji zostało złożone milionowe zamówienie. Do ego czasu, od momentu jej uruchomienia, wirtualna karta została wyświetlona 2,2 mln razy, a kupony klubu były aktywowane 1,9 mln razy.

Za projekt aplikacji odpowiada Future Mind, firma technologiczno-doradcza oraz Exorigo-Upos, dostawca rozwiązań e-commerce. 

Czytaj także: Agnieszka Rokiel, Maciej Maćkowiak: W aplikacji Super-Pharm połączyliśmy sprzedaż z lojalnością

Z badania Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” wynika, że Polacy najczęściej korzystają z aplikacji e-sklepów, które oferują odzież lub obuwie oraz kosmetyki. Ponad połowa respondentów korzysta z aplikacji sklepów internetowych, aby sprawdzić dostępność konkretnego produktu (56 proc.)oraz poszukują  kodów rabatowych (52 proc.). 45 proc. w aplikacji śledzi swoje zamówienia.

Czytaj więcej: Santander Consumer Bank: Polacy chętnie korzystaja z aplikacji mobilnych. Kupuja w nich głównie odzież, obuwie i kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. lipiec 2024 08:03