StoryEditor
Producenci
18.02.2025 15:44

Laura Mercier rozszerza swoją obecność w metaverse dzięki technologii Apple

Marka kosmetyczna Laura Mercier intensyfikuje swoje działania w obszarze handlu w metaverse, wykorzystując rozszerzoną (AR) i wirtualną rzeczywistość (VR) od Apple. Pierwszym krokiem w tej strategii było otwarcie w grudniu 2022 roku platformy World of Beauty, czyli wirtualnego sklepu e-commerce oferującego interaktywne doświadczenie zakupowe.

Firma współpracuje z deweloperem Obsess, który specjalizuje się w immersyjnych rozwiązaniach zakupowych i rozwija technologie zgodne z Apple visionOS. Dzięki temu klienci mogą korzystać z wysokiej jakości obrazu HD oraz interaktywnego środowiska 3D i 360 stopni. Obecnie Laura Mercier idzie krok dalej, wprowadzając aplikację zakupową na Apple Vision Pro, która będzie dostępna w App Store. Użytkownicy mogą obsługiwać aplikację wyłącznie za pomocą wzroku i gestów, co zapewnia jeszcze bardziej intuicyjne i immersyjne zakupy.

Aplikacja umożliwia przeglądanie produktów według kategorii, a także oferuje interaktywne wideo oraz realistyczne doświadczenie 3D unboxingu w ultra wysokiej rozdzielczości. Dzięki temu klienci mogą dokładnie zapoznać się z produktami przed dokonaniem zakupu.

Nowa platforma pozwala również użytkownikom eksplorować produkty Laura Mercier w realistycznych, wirtualnych sceneriach, takich jak elegancka butikowa przestrzeń w Nowym Jorku czy paryskie studio projektowe. Centrum treści w aplikacji zawiera filmy zakupowe w wysokiej rozdzielczości, zoptymalizowane specjalnie pod Apple Vision Pro. Klienci mogą oglądać tutoriale prezentujące nowości kosmetyczne i natychmiast kupować produkty, co znacząco skraca ścieżkę zakupową.

Dodatkowo marka wykorzystuje technologię rozszerzonej rzeczywistości (AR) do funkcji wirtualnego przymierzania podkładów, opartej na rozwiązaniu Google. Użytkownicy mogą wyszukiwać produkty według nazwy lub typu, a następnie kliknąć „przymierz”, aby zobaczyć odcień na modelce wirtualnej lub własnym zdjęciu.

Marka Laura Mercier, założona w 1996 roku przez francuską wizażystkę o tym samym imieniu, została przejęta przez Orveon w 2022 roku i jest obecna w sklepach specjalistycznych, perfumeriach oraz domach towarowych na całym świecie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 08:23