StoryEditor

Sephora rozwija sieć automatów PickUpWall do odbioru internetowych zamówień

PickUpWall, czyli automaty do samodzielnego odbioru zamówień złożonych w internetowym sklepie sephora.pl, stanęły już w 23 stacjonarnych perfumeriach Sephora w całej Polsce. Są to kluczowe dla sieci lokalizacje, gdzie poziom zamówień click & collect jest największy. Projekt będzie rozwijany.

Pierwszy PickUpWall stanął pilotażowo w ubiegłym roku we flagowym salonie Sephora w warszawskim centrum Westfield Arkadia. Sukces, jaki odniosła ta usługa, skłonił Sephorę do rozwinięcia sieci PickUpWall.

Szafy PickUpWall znajdują się już w 23. perfumeriach Sephora w Polsce. Są to kluczowe lokalizacje w dużych miastach, gdzie poziom zamówień Click & Collect jest największy. Zaczęło się od Arkadii, ale w stolicy PickUpWall klienci znajdą jeszcze między innymi w Galerii Mokotów, Promenadzie, Sadyba Best Mall. Rozwiązanie to dostępne jest już również w innych miastach: Kraków – Bonarka, Galeria Krakowska, Poznań – Posnania, Avenida, Gdańsk – Galeria Bałtycka. W tym roku otworzyliśmy dwie nowe perfumerie – w Zielonej Górze w Galerii Focus Mall i w Rzeszowie, w Galerii City Center. Tam też stanęły szafy PickUpWall. Jest to nasz nowy standard, który planujemy rozwijać w Polsce w kolejnych latach – skomentowała dla wiadomoscikosmetyczne.pl Katarzyna Bielecka, general manager Sephora Poland & Czech Republic.

Wśród najważniejszych zalet tego rozwiązania Katarzyna Bielecka wskazuje oszczędność czasu, zarówno klientów, jak i pracowników perfumerii. Skraca ono bowiem proces odbioru z kilku minut do kilkunastu sekund. To znakomite rozwiązanie np. dla osób, które robią zakupy na ostatnią chwilę – już w 2 godziny od złożenia zamówienia na sephora.pl, można odebrać je w PickUpWall. Jest to też rozwiązanie będące odpowiedzią na warunki pandemiczne – odbiór przesyłki z automatu eliminuje konieczność bezpośredniego kontaktu pomiędzy sprzedawcą/dostawcą a kupującym.

Zasada odbioru zamówień z szaf PickUpWall jest prosta i znana dzięki Paczkomatom. Po otrzymaniu zamówienia Click & Collect konsultantka perfumerii przygotowuje zamówienie i umieszcza produkty w skrytce PickUpWall. Po zamknięciu drzwiczek następuje komunikacja z klientem przez e-mailem i SMS – otrzymuje on informację o zamówieniu gotowym do odbioru w szafie. Klient skanuje kod QR lub wpisuje dane odbioru i wyjmuje paczkę z automatu.

Partnerem wdrożenia i dostawcą maszyn dla Sephory jest firma Retailo.pl

Sephora jest częścią koncernu LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, wiodącej na świecie grupy dóbr luksusowych. Prowadzi 2500 stacjonarnych perfumerii w 35 krajach świata. Sephora w Polsce obecna jest od 1999 roku. Posiada ponad 90 perfumerii w największych miastach. Od 2014 roku oferuje klientom również zakupy online w perfumerii internetowej na  sephora.pl

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
InPost otwiera największy hub logistyczny w Polsce
InPost

InPost, lider w branży logistycznej dla e-commerce w Europie, uruchomił największe w Polsce centrum logistyczne w Woli Bykowskiej. Nowy hub pozwoli na obsługę nawet 85 tysięcy paczek na godzinę, co podkreśla dynamiczny rozwój firmy i jej rosnące znaczenie na europejskim rynku.

Nowo otwarty hub logistyczny InPost w Woli Bykowskiej zajmuje imponującą powierzchnię 36 tysięcy metrów kwadratowych, co czyni go największym tego typu obiektem w Polsce. Obiekt ten będzie w stanie obsłużyć do 85 tysięcy paczek na godzinę, co znacznie zwiększy możliwości operacyjne firmy. InPost, który jest drugim największym operatorem logistycznym w Polsce pod względem powierzchni magazynowej, kontynuuje dynamiczny rozwój, dostosowując swoją infrastrukturę do rosnących wymagań klientów.

W centrum znajduje się 120 stanowisk dla kurierów oraz zaawansowane technologicznie rozwiązania, takie jak instalacja fotowoltaiczna o mocy 200 kWh z możliwością rozbudowy do 1 MW oraz ładowarki dla samochodów elektrycznych. InPost, który dysponuje flotą około 1300 pojazdów elektrycznych, stawia na rozwój infrastruktury przyjaznej środowisku. Nowy obiekt jest certyfikowany zgodnie z wymaganiami BREEAM EXCELLENT, co potwierdza jego proekologiczny charakter.

Grupa InPost, działająca na dziewięciu rynkach europejskich, obsłużyła w 2023 roku 892 miliony przesyłek. Dzięki inwestycjom w rozwój logistyki firma umacnia swoją pozycję lidera na rynku e-commerce w Europie. Na koniec drugiego kwartału 2024 roku InPost miał w swojej ofercie ponad 73 tysiące punktów odbioru przesyłek, w tym ponad 40 tysięcy Paczkomatów w Polsce i Europie.

Czytaj także: InPost otworzył nowy oddział w Jeleniej Górze realizując swoje cele środowiskowe

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
ID Logistics z imponującymi wynikami w pierwszym półroczu 2024 roku
ID Logistics chwali się wynikami finansowymi za pierwsze 6 miesięcy 2024 r.ID Logistics

Grupa ID Logistics, lider logistyki kontraktowej, odnotowała dwucyfrowy wzrost przychodów oraz zysków operacyjnych w pierwszej połowie 2024 roku. Wyniki firmy wskazują na dalszy dynamiczny rozwój, szczególnie na rynkach międzynarodowych.

W pierwszym półroczu 2024 roku Grupa ID Logistics odnotowała znaczący wzrost przychodów, które wyniosły 1,518,6 mln euro. Oznacza to wzrost o 18,7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. W ujęciu porównywalnym (like-for-like) wzrost wyniósł 14,3 proc.. Sukces ten jest częściowo związany z konsolidacją wyników przejętej polskiej spółki Spedimex, co pozytywnie wpłynęło na ogólną dynamikę przychodów grupy.

ID Logistics odnotowało również wzrost bazowego wyniku EBITDA o 22,4 proc., który wyniósł 234,6 mln euro, co stanowiło 15,4 proc. przychodów. Zysk operacyjny wzrósł o 22,7 proc., osiągając poziom 58,3 mln euro. Grupa kontynuuje rozwój zarówno na rynkach europejskich, jak i amerykańskich, gdzie wzrost w Stanach Zjednoczonych osiągnął imponujące 34,8 proc.. Warto dodać, że dynamika wzrostu w Ameryce Łacińskiej i Azji wyniosła 20,8 proc., co potwierdza globalny zasięg działalności.

Pomimo wzmożonych inwestycji, Grupa ID Logistics utrzymała wskaźnik dźwigni zadłużenia na stabilnym poziomie 1,7x EBITDA, co świadczy o zdrowej strukturze finansowej. W pierwszym półroczu 2024 roku Grupa uruchomiła 14 nowych projektów, które będą kluczowe dla dalszego wzrostu. ID Logistics koncentruje się na strategicznych klientach po obu stronach Atlantyku, co gwarantuje dalszy rozwój firmy w nadchodzących latach.

Czytaj także: ID Logistics: Jedynie 19 proc. polskich firm uzależnia swoje przetrwanie od rozwoju sztucznej inteligencji

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. październik 2024 01:58