StoryEditor

Technologiczna rewolucja: inteligentna szczoteczka do zębów Procter & Gamble i inne innowacje z USA

Firma Procter & Gamble zaprezentowała podczas wystawy Consumer Electronic Services, organizowanej co roku w Las Vegas, serię inteligentnych urządzeń do pielęgnacji ciała, m.in. szczoteczki do zębów, maszynki do golenia czy „pierwszy na świecie zintegrowany i podłączony do sieci system opieki nad niemowlętami” – relacjonuje portal PYMNTS.

Prestiżowa impreza w Las Vegas to dla producentów doskonała okazja do zaprezentowania nowinek technologicznych. Podczas ostatniej edycji wystawy Consumer Electronic Services koncern P&G pochwalił się szeregiem inteligentnych urządzeń, ułatwiających codzienne czynności higieniczne.

Należąca do koncernu marka Pampers pokazała system Lumi, reklamowany jako pierwszy na świecie kompletny, zintegrowany system opieki nad niemowlętami. Konwencjonalny system monitorowania maluchów został w nim wzmocniony działającym w czasie rzeczywistym monitoringiem wizyjnym oraz zestawem sensorów, które nadzorują fizjologię dziecka – sen, karmienie i wypróżnianie. Gromadzone przez system dane są przetwarzane i dostarczają szczegółowych, praktycznych informacji o aktualnym stanie dziecka oraz rekomendacji dla rodziców.

Oral-B Sense to inteligentna szczoteczka do zębów, która analizuje sposób szczotkowania i dostarcza na bieżąco informacji o procesie oczyszczania zębów, pokazując w dedykowanej aplikacji, które partie uzębienia wymagają jeszcze dodatkowej pielęgnacji. Dzięki połączeniu z asystentem głosowym Alexa urządzenie może podczas szczotkowania podać użytkownikowi najnowsze informacje, sprawdzić pogodę czy odtworzyć muzykę.

Inne warte wspomnienia innowacje to m.in. inteligentna maszynka do golenia Gillette Treo Razor, dedykowana dla osób opiekujących się chorymi, a także Opte Precision Wand – inteligentne urządzenie do rozprowadzania kosmetyków na skórze, które dokładnie oblicza, ile preparatu należy zaaplikować w danym miejscu, np. aby zamaskować krostkę – podobno działa równie skutecznie, jak profesjonalna makijażystka.

Źródło: pymnts.com

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rossmann inwestuje w cyfryzację i sztuczną inteligencję z Microsoft Azure Red Hat OpenShift
Logo sieci drogerii RossmannShutterstock

Rossmann przyspiesza proces cyfryzacji, wdrażając rozwiązanie Microsoft Azure Red Hat OpenShift. Niemiecka sieć drogerii planuje rozwijać strategię chmury hybrydowej w modelu zwinnym, przygotowując się jednocześnie do realizacji projektów opartych na sztucznej inteligencji. Nowa architektura IT ma umożliwić firmie szybsze reagowanie na potrzeby rynku oraz zwiększenie efektywności procesów.

Wybór platformy OpenShift ma na celu budowę środowiska IT opartego na standaryzacji, automatyzacji i orkiestracji. Dzięki obsłudze kontenerów Red Hat, Rossmann może znacząco skrócić cykle tworzenia oraz utrzymania aplikacji, co przekłada się na szybsze wdrażanie nowych rozwiązań dla klientów i pracowników.

Wdrożenie obejmuje również Red Hat OpenShift AI, które tworzy dedykowane środowisko do trenowania i rozwijania generatywnych modeli sztucznej inteligencji w infrastrukturze chmury hybrydowej. Takie podejście pozwoli firmie integrować rozwiązania AI bez konieczności przenoszenia wszystkich danych i procesów do chmury publicznej, co ma znaczenie dla bezpieczeństwa i zgodności z regulacjami.

Rossmann podkreśla, że inwestycja w nową platformę jest częścią długoterminowej strategii transformacji cyfrowej. Dzięki standaryzacji procesów IT, automatyzacji i możliwościom rozwiązań AI, sieć zamierza zwiększyć tempo innowacji oraz zoptymalizować obsługę milionów klientów na rynkach, na których działa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
06.08.2025 09:23
Primark stawia na aplikację mobilną, wśród kategorii: uroda i makijaż
Nowa aplikacja Primark jest już dostępna w Irlandii i WłoszechPrimark

Primark uruchomił swoją pierwszą aplikację mobilną dla klientów, zawierającą sekcję poświęconą kategorii beauty. Stanowi to ważny cyfrowy krok milowy irlandzkiego detalisty, kojarzonego do tej pory z olbrzymimi powierzchniami sprzedaży stacjonarnej.

Nowa aplikacja, która jest już dostępna w Irlandii i Włoszech, a w Wielkiej Brytanii ma zostać wdrożona w ciągu najbliższych 18 miesięcy, oferuje m.in. dział dotyczący urody. Użytkownicy będą mogli dzięki temu przeglądać i odkrywać najnowsze produkty kosmetyczne, dostępne w sklepach Primark, w tym produkty do pielęgnacji włosów i ciała, a także kosmetyków do makijażu.

Klienci będą mogli dzięki aplikacji nie tylko przeglądać najnowsze kolekcje Primark, ale także sprawdzać dostępność produktów w czasie rzeczywistym i planować wizyty za pomocą wbudowanego lokalizatora sklepów. Mogą również zaznaczać ulubione produkty i włączać spersonalizowane powiadomienia – dzięki funkcjom zaprojektowanym tak, aby wypełnić lukę między wyszukiwaniem online a zakupami w sklepie stacjonarnym.

image
Primark

Celem aplikacji jest usprawnienie interakcji klientów z marką dzięki urządzeniom mobilnym – zaoferowanie im wygody i doświadczenia zakupowego, które odzwierciedla dynamiczny charakter oferty Primark, opartej na trendach.

Wiemy, że nasi klienci coraz częściej rozpoczynają zakupy od wersji online, niezależnie od tego, czy chcą sprawdzić nowości, czy zaplanować wizytę. Nasza aplikacja daje im narzędzia, aby mogli to zrobić w bardziej intuicyjny i spersonalizowany sposób – wyjaśnia Matt Houston, dyrektor ds. obsługi klienta i rozwiązań cyfrowych Primark.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. sierpień 2025 15:44