StoryEditor
Biznes
08.09.2025 10:54

Czas na zmianę! Katarzyna Mauduit żegna się z Douglasem po 5 latach

Katarzyna Mauduit (z prawej) oraz Anna Dec podczas Douglas Skincare Weeks 2025 / M.Szulc

Przez ostatnie 5 lat Katarzyna Mauduit pełniła funkcję dyrektor marketingu na Polskę i region CEE w sieci Douglas. Zajmowała się m.in. wspieraniem marki własnej Douglas, a także wielu selektywnych marek partnerów. Teraz poinformowała o zmianie swojej zawodowej ścieżki. Jak motywuje ten krok?

Goodbye lovebrand, hello lovebrand(s). It’s time for new!” – zaczęła swój wpis na LinkedIn Katarzyna Mauduit.

Jak podkreśliła, w Douglasie współpracowała ze "wspaniałym, zorientowanym na biznes zespołem marketingowym”, działając “ramię w ramię z wieloma innymi zespołami – lokalnie, w Europie Środkowo-Wschodniej oraz globalnie”. Podziękowała za współpracę działom marketingu Douglasa, e-commerce, asortymentu i zakupów, controllingu, a także szefom Douglasów z innych krajów. 

Zbudowane relacje, zmiany, które udało mi się wprowadzić, inspiracja oraz metody pracy, które po sobie zostawiam – są moim największym powodem do dumy” – napisała Katarzyna Mauduit.

Jak podkreśliła, w swojej Douglasowej podróży ceni najbardziej pięć momentów. Pierwszy z nich to przekształcenie Douglasa w “napędzaną cyfrowo, płynnie funkcjonującą w social mediach” platformę sprzedaży kosmetyków. Drugi to zarządzanie innowacjami, z naciskiem na inspirowanie – a nie kopiowanie rozwiązań.

image

Katarzyna Mauduit, Douglas: Potencjał zakupowy pokolenia Alfa jest obiecujący [FBK 2024]

Trzecią ważną rzeczą jest rozszerzenie ekosystemu retail mediów dla marek dostawców w całym lejku marketingowym, co umożliwiło konsolidację marki Douglas jako wyraźnego lidera branży pod względem zarówno portfolio, jak i przychodów. Czwarta istotna rzecz to uwolnienie potencjału marki własnej Douglas Collection, na co złożyło się m.in. stworzenie zespołu marketingowego, kampanii, eventów – co przyniosło w efekcie rekordowe wyniki z roku na rok. 

Jako piąty ważny powód do dumy Katarzyna Mauduit uznaje swój team (“najlepszy w swojej klasie!”), któremu podziękowała za towarzyszenie we wspólnej drodze zmian i przekształceń. Podziękowała również zarządowi i managerom Douglasa za zaufanie oraz sprawienie, że “niemożliwe stało się możliwe”.

Jak podkreśliła, pożegnanie z Douglasem nie było dla niej łatwe, bo “nie rozstaje się z marką, którą się kocha”. 

Pozostawiam markę w dobrych rękach, gotową do rozkwitu” – podsumowała, zapowiadając podjęcie nowych wyzwań w branży beauty. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.09.2025 10:08
Prezes Unilever zapowiada zwolnienie 200 pracowników – zmiana dotknie stanowisk kierowniczych
Do końca 2026 roku Unilever planuje wygenerowanie 800 mln euro oszczędnościBalazsSebok/Shutterstock

Unilever poinformował o planach zmian, które dotkną struktur zarządu. Fernando Fernandez, pełniący od niedawna funkcję CEO Unilevera, zapowiedział już kompleksowy przegląd 200 kluczowych stanowisk kierowniczych. Jego zdaniem potrzebna jest wymiana ok. jednej czwartej personelu kierowniczego.

Decyzja Hernandeza jest kontynuacją szerszej restrukturyzacji, w ramach której w ostatnich osiemnastu miesiącach firma już zredukowała 18 proc. pracowników biurowych.

Jak podkreśla Fernando Fernandez, celem zmian jest „bezlitosna egzekucja” strategii rozwoju i podniesienie poziomu przywództwa do rynkowych standardów. Każde z 200 stanowisk ma zostać przeanalizowane osobno, a zespół zarządzający zostanie odnowiony o jedną czwartą. 

CEO Unilevera podkreślił przy tym, że firma nie tylko planuje wprowadzenie nowych liderów, lecz także przyspieszenie awansów talentów wewnętrznych i wzmocnienie systemu motywacyjnego. Jest to jego zdaniem konieczne, aby Unilever mógł realizować swoją wizję jako „maszyna do kreowania popytu” z silnymi filarami geograficznymi w Stanach Zjednoczonych i Indiach.

Restrukturyzacja w Unilever ma zapewnić pełną przejrzystość i odpowiedzialność w organizacji. Zdaniem Fernandeza, Unilever musi działać szybciej niż konkurencja. – Decyzje podejmujemy przy 70-procentowej pewności. Jeśli czekasz na 100 procent, jesteś spóźniony, a w branży dóbr konsumpcyjnych spóźnienie to najgorsze słowo – podkreśla prezes Unilevera.

image

Unilever stawia na kategorie beauty oraz wellness – i zwiększa sprzedaż

Fernandez przypomina też, że utrzymuje cel redukcji kosztów. Do końca 2026 roku Unilever planuje wygenerowanie 800 mln euro oszczędności, z czego 650 mln euro – to cel do końca tego roku. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
08.09.2025 08:52
“Akcja menstruacja w Twojej szkole” – Biedronka wspiera uczennice
Biedronka walczy z ubóstwem menstruacyjnym i już od pięciu lat czynnie wspiera Fundację Akcja MenstruacjaBiedronka mat.pras.

Sieć Biedronka już od pięciu lat wspiera projekt „Akcja menstruacja w Twojej szkole”, przekazując produkty menstruacyjne marki własnej Femina do polskich szkół podstawowych i ponadpodstawowych. W nowym roku szkolnym największa sieć handlowa w kraju dostarczy ponad 1,2 mln produktów menstruacyjnych, z których będzie mogło skorzystać 121 tysięcy uczennic. Celem akcji jest walka z ubóstwem menstruacyjnym, a w praktyce – zapobieganie opuszczaniu lekcji przez uczennice ze względu na brak dostępu do środków higienicznych.

Według Światowej Organizacji Zdrowia aż 500 mln kobiet na całym świecie nie ma stałego dostępu do środków higienicznych, takich jak podpaski czy tampony. Dotyczy to niestety także Polski. 

Jak podaje raport stworzony dla Kulczyk Foundation, w lutym 2020 roku aż 39 proc. kobiet miała do czynienia z ubóstwem menstruacyjnym i musiała zrezygnować z zakupu tego typu produktów na rzecz innych wydatków. Co więcej, tysiące uczennic w polskich szkołach ma ograniczony lub całkowity brak dostępu do produktów menstruacyjnych. W rezultacie młode Polki zastępują podpaski i tampony skrawkami materiałów, starymi koszulkami pociętymi na paski czy papierem toaletowym. To powoduje u nich znaczy dyskomfort, poczucie wstydu, a także zwiększa ryzyko infekcji – wyjaśnia w swoim komunikacie Biedronka.

Biedronka dostarcza produkty menstruacyjne do polskich szkół

Biedronka walczy z ubóstwem menstruacyjnym i już od pięciu lat czynnie wspiera Fundację Akcja Menstruacja, której głównym celem jest zapobieganie opuszczaniu lekcji przez uczennice, poprzez zwiększenie dostępu do środków higienicznych takich jak podpaski, tampony czy wkładki. 

image
Biedronka mat.pras.

W nowym roku szkolnym 2025/26 wsparciem zostanie objętych 680 szkół podstawowych i ponadpodstawowych, gdzie trafi ponad 1,2 miliona produktów marki Femina.

Biedronka jako firma odpowiedzialna społecznie jest świadoma wyzwań, z jakimi mierzą się młode kobiety. Wiele z nich przez brak dostępu do środków higienicznych, w trakcie menstruacji opuszcza zajęcia lekcyjne. Dlatego od pięciu lat dostarczamy produkty higieniczne do polskich szkół. Chcemy, aby wszystkie uczennice miały równe szanse, czuły się komfortowo w swoim ciele i żeby nie ograniczała ich fizjologia. Dlatego w szkolnych toaletach również i w tym roku znajdą się pojemniki z podpaskami, tamponami i wkładkami menstruacyjnymi firmy Femina – wyjaśnia Julia Dmytryshyna, menedżerka ds. marketingu w sieci Biedronka

Od 2022 roku Biedronka przekazała już łącznie 4 mln produktów marki Femina do polskich szkół. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. wrzesień 2025 12:26