Zmiany w składzie zarządu Kosmetycznych są następstwem reorganizacji współpracy ze związkiem po stronie Cetes Cosmetics Poland i rezygnacji wiceprezes Wandy Stypułkowskiej ze stanowiska – informują w swoim komunikacie Kosmetyczni.
Dorota Malinowska zastąpi w zarządzie związku Grzegorza Glapę, który na rzecz największej organizacji branży kosmetycznej w Polsce pracował od 2023 roku.
Nowa wiceprezes, która w strukturach Oriflame Poland pracuje od 2013 roku, aktualnie pełni funkcję dyrektor ds. operacji rynkowych w Europie i członkini zarządu. Do organizacji wnosi ponad 20-letnie doświadczenie zdobywane w branży kosmetycznej i farmaceutycznej, związane z planowaniem strategicznym, optymalizacją procesów, budowaniem kultury zorientowanej na klienta i dążeniem do doskonałości operacyjnej.
Z kolei Tomasz Tołwiński, który jako dyrektor finansowy i menedżer odpowiedzialny za strategię finansową spółki MPS International jest związany z branżą już od ponad dekady, zastąpi w składzie zarządu wieloletnią Prezeskę i Wiceprezeskę związku, Wandę Stypułkowską. Dzięki jego obecności i pracy organizacja zyska bogate doświadczenie zdobyte szczególnie w sektorach regulowanych, jak bankowość inwestycyjna.
Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego jako jedyna organizacja w Polsce reprezentuje i wspiera cele strategiczne przedsiębiorców wyłącznie branży kosmetycznej. Od 23 lat jest aktywnym głosem sektora w procesie stanowienia prawa. Skutecznie współpracuje na co dzień z instytucjami administracji polskiej i europejskiej, a razem z firmami członkowskimi wypracowuje i wdraża rozwiązania, które prowadzą do rozwoju polskiego rynku kosmetycznego, który dziś jest 5. w Unii Europejskiej.
Związek należy do Cosmetics Europe – europejskiej organizacji branżowej i Konfederacji Lewiatan – najbardziej wpływowej organizacji pracodawców w Polsce. Angażuje się też w działania budujące pozycję sektora za granicą – wspiera promocję eksportu polskich kosmetyków, buduje sieć partnerstw i wspólnie z partnerami znosi bariery w handlu międzynarodowym. Organizacja pełni również funkcję platformy wymiany doświadczeń – edukuje i szkoli firmy, podnosząc jakość całego sektora. Od 19 lat prowadzi też projekt społeczny Fundacja Piękniejsze Życie.
Związek skupia ponad 270 firm, w tym producentów i dystrybutorów kosmetyków, laboratoria, firmy doradcze i ośrodki dydaktyczne, a także ich partnerów okołobranżowych – dostawców opakowań i surowców. Zrzesza i działa na rzecz zarówno startupów, małych, rodzinnych przedsiębiorstw, jak i dużych, międzynarodowych korporacji i największych polskich firm kosmetycznych, które w atmosferze wzajemnego szacunku i zaufania działają razem skutecznie, zachowując przy tym wszelkie zasady konkurencji.
