StoryEditor
Eksport
13.11.2020 00:00

Azjatyckie rynki stają się coraz bardziej otwarte. Dowiedz się jak to wykorzystać

Umowy o wolnym handlu umożliwiają wzajemne otwarcie rynków dzięki przyznaniu preferencyjnego dostępu. Są zawierane z krajami rozwiniętymi i gospodarkami wschodzącymi. PAIH zaprasza na bezpłatne webinarium, podczas którego eksperci zdradzą, jak wykorzystać zapisy tej umowy w kontekście eksportu do Republiki Korei, Japonii oraz Wietnamu.

Umowa o wolnym handlu między Unią Europejską a Koreą Południową była pierwszą kompleksową umową zawartą przez Unię z partnerem azjatyckim. Zapisy umowy przewidywały zniesienie podatków nakładanych na unijnych eksporterów produktów przemysłowych i rolnych, ale również i wielu barier pozataryfowych, a także wzajemne zwiększenie dostępu do rynków w zakresie inwestycji, liberalizacji rynku zamówień publicznych, świadczenia usług czy też ochrony praw własności intelektualnej.

Umowa o Partnerstwie Gospodarczym z Japonią (EPA) - to największe porozumienie handlowe, jakie kiedykolwiek wynegocjowała UE, obejmujące ok. 600 mln osób i blisko 30 proc. światowego PKB. Porozumienie otworzyło japoński rynek na eksport produktów rolnych z UE i zwiększyło obroty innych sektorów oraz otworzyło rynki usług. Zagwarantowało także unijnym firmom dostęp do dużych rynków zamówień publicznych.

Umowa o wolnym handlu UE-Wietnam (EVFTA) ratyfikowana 12 czerwca 2020 r. docelowo zakłada wyeliminowanie ponad 99 proc. ceł na towary handlowe obu stron. Wraz z wejściem w życie porozumienia, Wietnam zniesie 65 proc. ceł przywozowych na towary z UE. Pozostałe cła będą stopniowo eliminowane przez okres 10 lat.

Podczas webinarium zorganizowanego przez PAIH eksperci podzielą się swoja wiedzą na tematy:

  • jak wygląda proces negocjacji umów UE,
  • jak skutecznie zabezpieczyć sprzedaż,
  • jakie bariery zostały zniesione,
  • jakie szanse czekają na polskiego przedsiębiorcę,
  • jaką rolę odgrywa PAIH w procesie wspierania polskich przedsiębiorców.

Szkolenie poprowadzą:

Katarzyna Jedlińska, dyrektor Departamentu PR i Komunikacji, PAIH,

Anna Łagodzińska, kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Seulu,

Ewa Małocha, kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Tokio,

Piotr Harasimowicz, kierownik Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Ho Chi Minh City,

Maria Fliśnik, manager regionu Regionalnego Biura Sprzedaży KUKE w Krakowie, KUKE,

Piotr Kulik z Departamentu Handlu i Współpracy Międzynarodowej, Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii,

Grzegorz Sinacki z Departamentu Handlu i Współpracy Międzynarodowej, Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii,

Łukasz Dajnowicz z Departamentu Handlu i Współpracy Międzynarodowej, Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii,

Nguyen Thanh Hai, radca handlowy Ambasady Wietnamu w Polsce.

Webinarium odbędzie się 18 listopada o godz. 09.00 i będzie prowadzone w języku polskim oraz angielskim. Udział jest bezpłatny i możliwy po uprzedniej rejestracji pod linkiem: https://www.paih.gov.pl/webinarium-umowy_o_wolnym_handlu_Korea_Japonia_Wietnam

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 14:19