StoryEditor
Eksport
11.05.2023 00:00

Dior Beauty i Davines zadbają o urodę i samopoczucie załóg Emirate Airlines

Ekskluzywna linia lotniczna Emirates nawiązała współpracę z marką Dior i Davine, aby jeszcze bardziej wypolerować już i tak couture wizerunek załogi pokładowej. / materiały marketingowe Emirates Airlines
Linie Emirates otworzyły nowoczesne centrum kosmetyczne dla swojego personelu pokładowego w siedzibie głównej linii lotniczych w Dubaju. O wygląd i samopoczucie 18 tys. pracowników tych ekskluzywnych linii lotniczych zadbają marki Dior i Davines.

Linie Emirates ogłosiły rozpoczęcie w tym roku współpracy z kultową marką kosmetyczną Dior i ekologiczną marką produktów do pielęgnacji włosów Davines, inaugurując w głównej siedzibie Emirates w Dubaju centrum kosmetyczne dla personelu pokładowego. 

The Emirates Beauty Hub w Dubaju jest dostępny przez 7 dni w tygodniu i służy ponad 18 tys. członkom personelu pokładowego. W centrum urody personel może umówić się na indywidualne spotkania z konsultantami, którzy oferują porady w zakresie makijażu, odżywiania, kondycji, pielęgnacji skóry i włosów, a także najlepszych praktyk pielęgnacyjnych zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn.

Konsultanci pracujący w The Emirates Beauty Hub zostali przeszkoleni przez partnerów, takich jak Dior i Davines, i pochodzą z różnych środowisk. Wielu z nich było wcześniej członkami personelu pokładowego Emirates, co sprawia, że doskonale rozumieją codzienne wyzwania zespołu pokładowego. Oprócz tego, personel ma również dostęp do specjalistów z zakresu odnowy biologicznej, dietetyków i kosmetologów, którzy służą swoją wiedzą i doświadczeniem.

Niektóre z kultowych produktów kosmetycznych Dior polecanych członkom personelu pokładowego, aby zachować charakterystyczny "glow" stylu Emirates, nawet podczas lotów długodystansowych, to krem Dior Hydra Life Intense Sorbet Crème, podkład rozświetlający Dior Forever Skin Glow, długotrwały Diorshow On Stage, Dior Backstage Face and Body Flash Perfector Concealer — wielozadaniowy i wodoodporny korektor, oraz Rouge Dior Forever Liquid, czyli napigmentowana, odporna na przenoszenie pomadka w płynie w żywej czerwieni z logo Emirates.

Dla mężczyzn linia Dior Sauvage oferuje szereg produktów, od środków czyszczących, masek do twarzy, żelu do golenia i balsamu po goleniu, które zapewniają nawilżenie i ujędrnienie skóry. Produkty do pielęgnacji włosów Davines obejmują m.in. detoksykujące, nawilżające i intensywnie regenerujące szampony, odżywki i kuracje do włosów, a także połyskujące mgiełki, nabłyszczający wosk i lakiery do włosów.

Czytaj także: London City Airport zrezygnuje z przepisów dotyczących przewozu 100 ml płynów w bagażu podręcznym

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
26.08.2025 13:36
Strefa Biznesu: Polska branża kosmetyczna rośnie w siłę – piąta w UE, dziewiąta na świecie
Polskie kosmetyki to hit eksportowy.Agata Grysiak

Polska branża kosmetyczna należy dziś do czołówki światowej – kraj zajmuje piąte miejsce w Unii Europejskiej i dziewiąte na świecie pod względem eksportu. W 2023 r. wartość rynku kosmetycznego w Polsce przekroczyła 25,4 mld zł, a średnioroczne tempo wzrostu (CAGR) w latach 2014–2023 wyniosło 5,2 proc. Na znaczeniu zyskują zarówno rebranding i przejęcia, jak i dostosowanie do wymogów regulacyjnych UE, m.in. zakazu mikroplastików czy rozporządzenia o opakowaniach. Branża przechodzi także przyspieszoną digitalizację sprzedaży oraz doświadcza dynamicznego wzrostu segmentu dermokosmetyków.

Silną pozycję Polski budują rozpoznawalne marki, takie jak Bielenda, Ziaja, Inglot, Eveline czy dr Irena Eris. Ich przewagi konkurencyjne opierają się na innowacjach, skutecznym marketingu i ekspansji zagranicznej. Wartość eksportu polskich kosmetyków w 2023 r. osiągnęła 5,1 miliarda euro. Najważniejszymi kierunkami sprzedaży są Niemcy, Wielka Brytania, Czechy, Belgia, Francja, Ukraina, Holandia, Włochy i Hiszpania. Co istotne, coraz większą rolę w eksporcie odgrywają także średnie przedsiębiorstwa i firmy rodzinne, które wspólnie z dużymi graczami tworzą silny ekosystem.

Jak podkreśla Renata Ropska z Uniwersytetu SWPS w wypowiedzi dla portalu Strefa Biznesu, kondycja polskiego sektora kosmetycznego jest wyjątkowo stabilna. – Nasze kosmetyki mają się świetnie, i to nie tylko na polskim rynku – zaznacza ekspertka. Polskie produkty są obecne w całej Europie, a nawet dalej, niekiedy pod zmienionymi nazwami, ale zachowują wysoką jakość i konkurencyjność. Dzięki temu marki z Polski skutecznie rywalizują zarówno z globalnymi gigantami, jak i z lokalnymi producentami w poszczególnych krajach.

Sektor posiada kilka istotnych przewag na rynku międzynarodowym: skalę i elastyczność produkcji (ponad 1,3 tys. producentów), wysoką jakość badań i rozwoju oraz doświadczenie w dostosowywaniu się do rygorystycznych regulacji unijnych. Jeśli polskie firmy utrzymają tempo innowacji i sprawnie przejdą przez „lejek regulacyjny” UE, lata 2025–2030 mogą stać się okresem awansu konkurencyjnego nie tylko w Europie Środkowej, lecz także na rynkach Europy Zachodniej i poza kontynentem. Branża stoi więc przed szansą dalszej profesjonalizacji i ugruntowania pozycji w globalnym łańcuchu dostaw kosmetyków.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
31.07.2025 10:12
Prezes L‘Oréal o umowie celnej UE-USA: to nie są dobre wieści dla sektora kosmetycznego
Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréalfot. L‘Oréal

Jak stwierdził prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus, 15-procentowe cła na towary unijne eksportowane do USA „nie są dobrą wiadomością” dla europejskiego przemysłu kosmetycznego. Uważa jednak, że ich wpływ będzie dla francuskiego koncernu do opanowania.

Cła wzrosną od 0 do 15 procent, trudno więc o zadowolenie – stwierdził Nicolas Hieronimus podczas prezentacji półrocznych wyników finansowych firmy.  – To nie są dobre wieści dla branży kosmetycznej, w której Europa jest światowym liderem. Finalnie Europa, z prawie 500 milionami konsumentów, będzie płacić wyższe cła, niż Wielka Brytania – podkreślił prezes. 

Hieronimus mocno podkreślał znaczenie sektora kosmetycznego dla europejskiej gospodarki, wskazując, że zapewnia on ponad 3 mln miejsc pracy w całej Europie, powiększając  europejskie PKB o 180 mln euro. Przemysł kosmetyczny jest drugim co do wielkości sektorem Francji, przyczyniającym się do dodatniego bilansu handlowego.

Zobacz też: Francuski przemysł kosmetyczny ostrzega: nowe cła USA mogą kosztować 300 mln euro rocznie i 5 tys. miejsc pracy

Szef L‘Oréala podkreślił przy tym rozczarowanie umową z USA. Jego zdaniem, jedynym jej pozytywnym aspektem jest to, że usuwa ona niepewność i zapewnia jasność. – Dzięki temu możem planować z wyprzedzeniem – stwierdził.

Przemawiając w imieniu Value of Beauty Alliance, stowarzyszeniu największych europejskich graczy w branży kosmetycznej i pielęgnacyjnej (należą tu m.in. L‘Oréal, Givaudan, IFF, Puig i Cosmetic Valley) Hieronimus zapewnił, grupa będzie apelować do europejskich liderów i negocjatorów handlowych o zapewnienie silniejszej ochrony dla tego sektora. Dodał, że grupa będzie również nadal naciskać na uproszczenie przepisów. Jego zdaniem szybsze działanie pozwoli “uniknąć ceł z jednej strony i regulacji z drugiej”.

Jeśli chodzi o funkcjonowanie L‘Oréala, to zdaniem prezesa przynajmniej jeszcze w tym roku nie będą miały one znaczącego wpływu na osiągane wyniki.

Warto przypomnieć, że to właśnie USA stanowiły główną siłę napędową dla wzrostu wyników w pierwszym półroczu 2025 roku. Firma generuje 27 proc. swojej globalnej sprzedaży w Ameryce Północnej,  wytwarzając połowę tego, co sprzedaje w USA, w swoich czterech lokalnych fabrykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. wrzesień 2025 05:50