StoryEditor
Eksport
11.05.2023 00:00

Dior Beauty i Davines zadbają o urodę i samopoczucie załóg Emirate Airlines

Ekskluzywna linia lotniczna Emirates nawiązała współpracę z marką Dior i Davine, aby jeszcze bardziej wypolerować już i tak couture wizerunek załogi pokładowej. / materiały marketingowe Emirates Airlines
Linie Emirates otworzyły nowoczesne centrum kosmetyczne dla swojego personelu pokładowego w siedzibie głównej linii lotniczych w Dubaju. O wygląd i samopoczucie 18 tys. pracowników tych ekskluzywnych linii lotniczych zadbają marki Dior i Davines.

Linie Emirates ogłosiły rozpoczęcie w tym roku współpracy z kultową marką kosmetyczną Dior i ekologiczną marką produktów do pielęgnacji włosów Davines, inaugurując w głównej siedzibie Emirates w Dubaju centrum kosmetyczne dla personelu pokładowego. 

The Emirates Beauty Hub w Dubaju jest dostępny przez 7 dni w tygodniu i służy ponad 18 tys. członkom personelu pokładowego. W centrum urody personel może umówić się na indywidualne spotkania z konsultantami, którzy oferują porady w zakresie makijażu, odżywiania, kondycji, pielęgnacji skóry i włosów, a także najlepszych praktyk pielęgnacyjnych zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn.

Konsultanci pracujący w The Emirates Beauty Hub zostali przeszkoleni przez partnerów, takich jak Dior i Davines, i pochodzą z różnych środowisk. Wielu z nich było wcześniej członkami personelu pokładowego Emirates, co sprawia, że doskonale rozumieją codzienne wyzwania zespołu pokładowego. Oprócz tego, personel ma również dostęp do specjalistów z zakresu odnowy biologicznej, dietetyków i kosmetologów, którzy służą swoją wiedzą i doświadczeniem.

Niektóre z kultowych produktów kosmetycznych Dior polecanych członkom personelu pokładowego, aby zachować charakterystyczny "glow" stylu Emirates, nawet podczas lotów długodystansowych, to krem Dior Hydra Life Intense Sorbet Crème, podkład rozświetlający Dior Forever Skin Glow, długotrwały Diorshow On Stage, Dior Backstage Face and Body Flash Perfector Concealer — wielozadaniowy i wodoodporny korektor, oraz Rouge Dior Forever Liquid, czyli napigmentowana, odporna na przenoszenie pomadka w płynie w żywej czerwieni z logo Emirates.

Dla mężczyzn linia Dior Sauvage oferuje szereg produktów, od środków czyszczących, masek do twarzy, żelu do golenia i balsamu po goleniu, które zapewniają nawilżenie i ujędrnienie skóry. Produkty do pielęgnacji włosów Davines obejmują m.in. detoksykujące, nawilżające i intensywnie regenerujące szampony, odżywki i kuracje do włosów, a także połyskujące mgiełki, nabłyszczający wosk i lakiery do włosów.

Czytaj także: London City Airport zrezygnuje z przepisów dotyczących przewozu 100 ml płynów w bagażu podręcznym

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
04.12.2025 12:14
Ukraina wdrożyła cyfrowy rejestr kosmetyków zgodny ze standardami UE
Ukraina dostosowuje swoje systemy do unijnych realiów.Justyna Czupryniak/Canva

Ukraina rozpoczęła obowiązkową cyfryzację obiegu produktów kosmetycznych, przechodząc na standardy regulacyjne stosowane w Unii Europejskiej. Wprowadzono jednolity elektroniczny katalog wszystkich kosmetyków sprzedawanych na rynku ukraińskim. Do tej pory nie istniał żaden centralny system gromadzenia danych, a produkty kosmetyczne trafiały do sprzedaży bez scentralizowanej ewidencji.

Nowy system tworzy pierwszy w historii kraju ujednolicony, cyfrowy rejestr kosmetyków. Producenci i importerzy muszą przekazywać szczegółowe dane o swoich produktach online — szybko, transparentnie i zgodnie ze standardami regulacyjnymi UE. Jak podkreśla wiceministra zdrowia ds. rozwoju cyfrowego Maria Karczewycz, system stanowi „kolejny krok w kierunku pełnej integracji z europejskim rynkiem i standardami bezpieczeństwa”, a cyfrowe narzędzia zapewniają „przejrzysty i jednolity proces ewidencjonowania kosmetyków”.

Według Ukraińskiego Stowarzyszenia Perfumeryjno-Kosmetycznego, przed wojną na terenie kraju działało ok. 250 producentów kosmetyków, w tym duzi wytwórcy regionalni. Lokalna produkcja odpowiadała za 35–40 proc. podaży rynku krajowego, co potwierdzano również po 2022 r., z zastrzeżeniami dotyczącymi zakłóceń wywołanych wojną. Jednocześnie dane Państwowej Służby Celnej wskazują, że tylko w 2022 r. Ukraina zaimportowała kosmetyki, perfumy, produkty pielęgnacyjne do skóry i włosów oraz inne artykuły beauty o łącznej wartości 423 mln dolarów.

Cyfrowy system jest wdrażany w dwóch etapach, z których pierwszy już rozpoczęto. Przedsiębiorstwa kosmetyczne mogą rejestrować osobę odpowiedzialną i pracowników, wprowadzać informacje o produktach, aktualizować dane oraz generować certyfikaty dla zgłoszonych artykułów. Proces ten ma uporządkować rynek i wprowadzić jednolite zasady działania dla producentów i importerów.

W kolejnych etapach system ma wspierać również instytucje państwowe odpowiedzialne za kontrolę toksykologiczną. Dzięki szybszemu dostępowi do danych lekarze będą mogli sprawnie uzyskać informacje o składzie produktów, np. podczas leczenia pacjentów w przypadku poważnych reakcji alergicznych. Cyfryzacja obiegu kosmetyków ma zatem nie tylko zwiększyć bezpieczeństwo konsumentów, lecz także poprawić transparentność rynku i wzmocnić zaufanie do ukraińskich produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
28.11.2025 12:02
Indonezja tworzy listę produktów objętych obowiązkową certyfikacją halal: eksporterze, przeczytaj!
Kosmetyki zawierające produkty odzwierzęce mogą być z miejsca odrzucane przez Muzułmanki.Kaboompics

Indonezja poinformowała Światową Organizację Handlu o projekcie dekretu wprowadzającego listę produktów objętych obowiązkową certyfikacją halal, opartą na kodach HS. Zgłoszenie zostało przekazane 6 listopada 2025 r. w ramach notyfikacji G/TBT/N/IDN/160/Add.2, a konsultacje publiczne potrwają do 30 listopada 2025 r. To kolejne działanie władz mające na celu uporządkowanie systemu certyfikacji halal w kraju liczącym ponad 270 mln mieszkańców, gdzie produkty zgodne z zasadami halal stanowią podstawę rynku spożywczego i kosmetycznego.

Projekt przewiduje stworzenie szczegółowej listy kodów Harmonized System (HS), które jednoznacznie określą, które produkty będą podlegać obowiązkowej certyfikacji przed ich importem, handlem lub sprzedażą w Indonezji. Dotyczy to takich kategorii jak żywność, napoje, substancje dodatkowe do żywności, kosmetyki oraz produkty medycyny naturalnej. Przypisanie obowiązków do kodów HS ma usprawnić klasyfikację towarów oraz uszczelnić nadzór nad produktami trafiającymi na rynek.

Zgodnie z projektem lista HS będzie pełnić funkcję przewodnika dla importerów i przedstawicieli upoważnionych do rejestracji zagranicznych certyfikatów halal. Ma pomóc im ustalić, czy dany produkt podlega indonezyjskim przepisom halal, a także uprościć proces ubiegania się o certyfikację w krajowej agencji BPJPH lub uznanych zagranicznych jednostkach certyfikujących. Wprowadzenie jednolitego systemu kodów pozwoli również na szybszą weryfikację dokumentów przy odprawie celnej.

Projekt dekretu jest rozwinięciem wymogów ogłoszonych 9 września 2025 r. przez BPJPH, które dotyczyły nowych zasad oznakowania halal oraz obowiązku publicznego udostępniania informacji o certyfikacji. Władze podkreślają, że połączenie nowych regulacji z listą kodową ma poprawić transparentność i ograniczyć przypadki wprowadzania na rynek produktów błędnie oznaczonych lub nieposiadających wymaganych certyfikatów.

Celem całego systemu opartego na kodach HS jest zwiększenie skuteczności egzekwowania przepisów halal oraz zapewnienie przedsiębiorstwom jasnych ram zgodności. Indonezja, jako największy rynek halal na świecie, dąży do stworzenia bardziej przejrzystego i przewidywalnego środowiska regulacyjnego, co ma ułatwić funkcjonowanie firmom eksportującym produkty z kategorii objętych obowiązkową certyfikacją.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. grudzień 2025 09:27