StoryEditor
Eksport
02.10.2018 00:00

Ekspert z PAiH: na wiele sposobów wspieramy eksport kosmetyków z Polski

Dysponujemy wieloma formami wsparcia i promocji polskich producentów kosmetyków na rynkach zagranicznych – przekonywał Robert Zawadzki, zastępca dyrektora Departamentu Promocji Gospodarczej Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) podczas wystąpienia na VI Forum Branży Kosmetycznej.

Robert Zawadzki, jeden z prelegentów VI Forum Branży Kosmetycznej, opowiadał, jak licznie zgromadzeni na widowni producenci i dystrybutorzy polskich kosmetyków mogą wykorzystać działania reprezentowanej przez niego Agencji do swojej działalności eksportowej. – Nasze główne zadania to promocja Polski i polskich firm na stoiskach informacyjno-promocyjnych w ramach najważniejszych targów oraz innych ważnych wydarzeń branżowych – mówił Robert Zawadzki. Wymienił targi, na których Agencja prowadzi stoiska narodowe. Są to Cosmoprof w Bolonii, Beauty World Middle East w Dubaju oraz Cosmoprof Asia, które odbywają się w Hong Kongu.

- Stoiska narodowe cieszą się dużym powodzeniem, cały czas są tam przedsiębiorcy, odbywają się spotkania. Stoiska efektownie się prezentują i są dobrze wyposażone, dysponujemy m.in. okularami VR i innymi innowacjami technologicznymi, wyświetlamy filmy promocyjne – wymieniał Zawadzki podczas Forum Branży Kosmetycznej, które odbyło się 2 października w Hotelu Marriott w Warszawie.

- Nie możemy też faworyzować żadnego z producentów, ale każda firma może przed targami zgłosić nam inicjatywy, które chciałaby podjąć na stoisku narodowym – dodał ekspert.

Najbliższe wydarzenie branżowe, w którym weźmie udział PAiH to targi Cosmoprof Asia w Hong Kongu. – Organizujemy tam m.in. briefing prasowy, spotkanie z przedstawicielami firmy Alibaba, a także kontakt z ekspertami z Indonezji, którzy opowiedzą polskim przedsiębiorcom o tym, jak uzyskać certyfikat hallal. Uzyskanie tego certyfikatu toruje drogę na rynki azjatyckie, choćby indonezyjski – podkreślił Robert Zawadzki.

Dodał, że w ramach Agencji do końca tego roku w różnych krajach działać będzie ponad 60 biur handlowych zatrudniających 2-3 pracowników oddelegowanych do wspierania polskich przedsiębiorców chcących eksportować kosmetyki na dany rynek. – Pomagają oni w pierwszych krokach ekspansji zagranicznej, m.in. aranżują spotkania, uczestniczą w spotkaniach z kontrahentami, wspierają firmy w prezentacji produktów.

Ekspert przypomniał, że także w kraju nie brakuje inicjatyw cennych dla firm stawiających na eksport. – Najbliższa okazja to Pierwsze Forum Wsparcia Polskiego Biznesu za Granicą, które odbędzie się 25 października. I tam będą eksperci służący poradami – zapewnił dyrektor PaiH.

wiadomoscihandlowe.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
24.06.2025 14:35
Chiny otwierają rynek dla afrykańskich kosmetyków – nowa polityka celna szansą dla eksporterów
Chiński rynek jest największy na świecie i jednym z najbardziej chłonnych.Canva

Chiny ogłosiły zniesienie ceł na import towarów z 53 afrykańskich krajów, z którymi utrzymują stosunki dyplomatyczne. Nowa polityka umożliwia bezcłowy dostęp do chińskiego rynku dla szerokiej gamy produktów, w tym kosmetyków i artykułów higieny osobistej. Dla afrykańskich producentów oznacza to istotne obniżenie barier wejścia na jeden z najszybciej rosnących rynków konsumenckich na świecie.

Decyzja została ogłoszona tuż przed rozpoczęciem Targów Gospodarczo-Handlowych Chiny–Afryka (CAETE), które odbyły się w dniach 12–15 czerwca w Changsha. W wydarzeniu wzięła udział delegacja biznesowa z południowoafrykańskiej prowincji Western Cape, koordynowana przez agencję Wesgro. Na stoiskach zaprezentowano m.in. kosmetyki organiczne, świeże kwiaty, wina, herbaty i produkty odżywcze – kategorie cieszące się rosnącym zainteresowaniem wśród chińskich konsumentów.

Jak poinformowała agencja Wesgro, eksport z Western Cape do Chin osiągnął w 2024 roku wartość 11,76 miliarda randów. W odpowiedzi na nowe możliwości wynikające ze zniesienia ceł, agencja planuje przeanalizować, w jaki sposób lokalne firmy mogą najlepiej wykorzystać zwiększony dostęp do chińskiego rynku – zwłaszcza w dynamicznie rozwijających się segmentach, takich jak kosmetyki i produkty pielęgnacyjne. Inicjatywa ta realizowana jest we współpracy ze Standard Bank Group, która wspiera eksporterów w nawiązywaniu kontaktów z chińskimi partnerami i w poruszaniu się po złożonych procedurach handlu transgranicznego.

Zniesienie ceł to element szerszej strategii Chin na rzecz pogłębienia współpracy gospodarczej z Afryką i dywersyfikacji źródeł importu. Dla producentów kosmetyków z Afryki – szczególnie tych działających w segmencie naturalnym i organicznym – oznacza to realną szansę na ekspansję. Rosnące zapotrzebowanie na produkty premium w Chinach, w połączeniu z niższymi kosztami wejścia i łatwiejszym dostępem do nabywców, może przyczynić się do zwiększenia odporności gospodarek afrykańskich oraz zróżnicowania ich oferty eksportowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
05.06.2025 10:30
L’Oréal planuje znaczące inwestycje i wzrost produkcji w Indiach
Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy Grupy 

Globalny gigant kosmetyczny L’Oréal zapowiada podwojenie swojego biznesu na rynku w Indiach w ciągu najbliższych kilku lat. Chce też wzmocnić lokalne zdolności produkcyjne. – Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy, podczas spotkania z dziennikarzami, które miało miejsce w trakcie oficjalnej wizyty Piyusha Goyala, ministra handlu i przemysłu Indii, we Francji.

Jak wyjaśnił Hieronimus, firma zamierza w najbliższych latach ponad dwukrotnie zwiększyć swoją działalność – w tym rozbudować fabryki, które już teraz produkują 95 proc. towaru, sprzedawanego w Indiach. Do tego dojdzie zwiększenie eksportu do krajów regionu.

L’Oréal obecnie produkuje rocznie w Indiach ok. 500 mln sztuk produktów, z których znacząca część jest przeznaczona na eksport. Według danych India Retailing, są to przede wszystkim produktów do pielęgnacji włosów i skóry, które trafiają do krajów Zatoki Perskiej.

L’Oréal India, które działa w tym kraju od 1994 roku za pośrednictwem swojej spółki zależnej, zarządza portfolio marek, obejmujące produkty z działu konsumenckiego (L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York i NYX Professional Makeup), a także marki luksusowe (Kiehl’s, Lancôme i Yves Saint Laurent Beauté).

Indie pozostają też kluczowym rynkiem dla grupy, która zainwestowała w marciu w dwie lokalne marki: Deconstruct (pielęgnacja skóry) oraz Arata (pielęgnacja włosów). Obydwie inwestycje zostały dokonane za pośrednictwem Bold – funduszu L’Oréal, dedykowanego udziałom mniejszościowym w innowacyjnych startupach kosmetycznych.

Rynek kosmetyczny w Indiach, napędzany powiększającą się klasą średnią, ma osiągnąć wartość 30 mld dolarów (28,8 mld euro) do 2027 roku.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. lipiec 2025 09:28