StoryEditor
Eksport
02.10.2018 00:00

Ekspert z PAiH: na wiele sposobów wspieramy eksport kosmetyków z Polski

Dysponujemy wieloma formami wsparcia i promocji polskich producentów kosmetyków na rynkach zagranicznych – przekonywał Robert Zawadzki, zastępca dyrektora Departamentu Promocji Gospodarczej Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) podczas wystąpienia na VI Forum Branży Kosmetycznej.

Robert Zawadzki, jeden z prelegentów VI Forum Branży Kosmetycznej, opowiadał, jak licznie zgromadzeni na widowni producenci i dystrybutorzy polskich kosmetyków mogą wykorzystać działania reprezentowanej przez niego Agencji do swojej działalności eksportowej. – Nasze główne zadania to promocja Polski i polskich firm na stoiskach informacyjno-promocyjnych w ramach najważniejszych targów oraz innych ważnych wydarzeń branżowych – mówił Robert Zawadzki. Wymienił targi, na których Agencja prowadzi stoiska narodowe. Są to Cosmoprof w Bolonii, Beauty World Middle East w Dubaju oraz Cosmoprof Asia, które odbywają się w Hong Kongu.

- Stoiska narodowe cieszą się dużym powodzeniem, cały czas są tam przedsiębiorcy, odbywają się spotkania. Stoiska efektownie się prezentują i są dobrze wyposażone, dysponujemy m.in. okularami VR i innymi innowacjami technologicznymi, wyświetlamy filmy promocyjne – wymieniał Zawadzki podczas Forum Branży Kosmetycznej, które odbyło się 2 października w Hotelu Marriott w Warszawie.

- Nie możemy też faworyzować żadnego z producentów, ale każda firma może przed targami zgłosić nam inicjatywy, które chciałaby podjąć na stoisku narodowym – dodał ekspert.

Najbliższe wydarzenie branżowe, w którym weźmie udział PAiH to targi Cosmoprof Asia w Hong Kongu. – Organizujemy tam m.in. briefing prasowy, spotkanie z przedstawicielami firmy Alibaba, a także kontakt z ekspertami z Indonezji, którzy opowiedzą polskim przedsiębiorcom o tym, jak uzyskać certyfikat hallal. Uzyskanie tego certyfikatu toruje drogę na rynki azjatyckie, choćby indonezyjski – podkreślił Robert Zawadzki.

Dodał, że w ramach Agencji do końca tego roku w różnych krajach działać będzie ponad 60 biur handlowych zatrudniających 2-3 pracowników oddelegowanych do wspierania polskich przedsiębiorców chcących eksportować kosmetyki na dany rynek. – Pomagają oni w pierwszych krokach ekspansji zagranicznej, m.in. aranżują spotkania, uczestniczą w spotkaniach z kontrahentami, wspierają firmy w prezentacji produktów.

Ekspert przypomniał, że także w kraju nie brakuje inicjatyw cennych dla firm stawiających na eksport. – Najbliższa okazja to Pierwsze Forum Wsparcia Polskiego Biznesu za Granicą, które odbędzie się 25 października. I tam będą eksperci służący poradami – zapewnił dyrektor PaiH.

wiadomoscihandlowe.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
20.01.2025 15:32
Zniesienie progu zwolnienia celnego 150 euro – kluczowy krok dla unii celnej UE
Shutterstock

Unia Europejska stoi przed wyzwaniem przeprowadzenia największej od 1968 roku reformy unii celnej. Jednym z głównych elementów tej reformy jest likwidacja progu zwolnienia celnego w imporcie wynoszącego 150 euro. Izba Gospodarki Elektronicznej (e-Izba) podkreśla konieczność nadania temu działaniu najwyższego priorytetu, wskazując na istotne problemy związane z obecnym systemem.

Zgodnie z analizami Komisji Europejskiej, ponad 65 proc. przesyłek importowanych do UE, których deklarowana wartość wynosi mniej niż 150 euro, jest zaniżanych, aby uniknąć opłat celnych i VAT. Takie praktyki naruszają zasady uczciwej konkurencji i prowadzą do znacznych strat dla europejskich przedsiębiorstw. Izba Gospodarki Elektronicznej zwraca uwagę, że zniesienie tego progu pomogłoby uszczelnić system celny, tworząc bardziej równorzędne warunki na rynku.

Obecny system celny wspiera nieuczciwą konkurencję, umożliwiając detalistom spoza UE oferowanie znacznie niższych cen niż europejscy sprzedawcy. Według e-Izby utrzymanie progu 150 euro może jedynie pogłębiać te dysproporcje. Izba apeluje, by zmiany weszły w życie najpóźniej do 2026 roku, niezależnie od zakończenia pełnej reformy unii celnej.

Wprowadzenie zmian, jak podkreśla e-Izba, wymaga również inwestycji w nowoczesne narzędzia, takie jak EU Customs Data Hub. Tylko kompleksowa reforma, łącząca zniesienie progu zwolnienia z usprawnieniem infrastruktury cyfrowej, zapewni skuteczną ochronę europejskich przedsiębiorców i poprawi funkcjonowanie unii celnej w zmieniającym się środowisku globalnym.

Czytaj także: Rynek kosmetyczny odczuje skutki ceł Trumpa, klientów czekają podwyżki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
07.01.2025 16:13
Chińska Republika Ludowa obniża taryfy importowe w 2025 roku
Billion Photos

Od 1 stycznia 2025 roku Chińska Republika Ludowa wprowadzi zmiany w stawkach taryf importowych oraz pozycjach towarów, aby stymulować rozwój wewnętrzny i otwierać gospodarkę na nowe możliwości. Obniżone taryfy obejmą aż 935 towarów, a priorytetem będą produkty wysokiej jakości, innowacyjne i ekologiczne.

Komisja Taryf Celnych Rady Państwa Chińskiej Republiki Ludowej ogłosiła, że w 2025 roku wprowadzone zostaną tymczasowe taryfy importowe na 935 towarów. Stawki te będą niższe niż standardowe stawki najwyższego uprzywilejowania (MFN). Nowa polityka ma na celu zwiększenie importu produktów wysokiej jakości, szczególnie tych wspierających innowacje technologiczne, zielony rozwój oraz poprawę dobrobytu społeczeństwa. Obniżone taryfy obejmą m.in. elektryczne samochody osobowe, co ma wspierać rozwój nowoczesnych gałęzi przemysłu.

Jakie produkty znalazły się na liście?

W dokumencie dostępnym na chińskiej stronie rządowej znajduje się lista objętych nowymi taryfami importowymi. Wśród nich znajdziemy takie, które są niezbędne dla branży kosmetycznej lub są ich produktami: boraks, mika w proszku i płatkach, gliceryna i glicerol, olejek miętowy, pomarańczowy i z sassafrasu. Jest to jednak drobny wyimek z ogromnej listy.

Zmiany obejmą również zastosowanie konwencjonalnych stawek taryfowych do wybranych produktów pochodzących z 34 państw i regionów, zgodnie z 24 obowiązującymi porozumieniami o wolnym handlu. Rozwiązania te wpisują się w strategię Chin mającą na celu rozwijanie globalnej sieci obszarów wolnego handlu o wysokim standardzie. Dodatkowo, zerowe taryfy pozostaną w mocy dla 100 proc. pozycji taryfowych z 43 najmniej rozwiniętych państw, co stanowi istotny element wsparcia dla ich gospodarek i promowania wzajemnych korzyści.

Wprowadzenie zmian w taryfach importowych podkreśla zaangażowanie Chin w rozwój gospodarki zorientowanej na innowacje oraz ochronę środowiska. Plan redukcji taryf promuje niskoemisyjne rozwiązania i rozwój technologiczny, jednocześnie otwierając rynek na nowe produkty. Działania te mają także na celu umocnienie międzynarodowej pozycji Chin jako partnera handlowego, przyczyniając się do zacieśnienia współpracy gospodarczej z państwami rozwijającymi się i rozwiniętymi.

Czytaj także: Chińscy konsumenci tworzą czarne listy japońskich marek w związku z Fukushimą; na celowniku m.in. Shiseido

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. styczeń 2025 03:01