StoryEditor
Eksport
23.05.2023 00:00

Florence Pugh nową twarzą Valentino Beauty Makeup

Brytyjska aktorka wystąpi w światowej kampanii Valentino Beauty Liquirosso Lip and Cheek. / materiały marketingowe Valentino Beauty
Wielokrotnie nagradzana za swoje filmowe dokonania aktorka Florence Pugh została nową twarzą Valentino Beauty; dom modowy i Pugh mają wieloletnią relację, a współpraca w roli ambasadorki jest jej przypieczętowaniem.

Valentino Beauty przedstawił brytyjską aktorkę Florence Pugh jako nową twarz Valentino Beauty. Florence jest autentyczna, wierna sobie i naturalna, a jednocześnie jest naprawdę wyjątkowa i ma zdolność do transformacji, ukazując wiele różnych sposobów bycia sobą. To jest sedno filozofii Valentino Beauty, która czyni Florence idealnym ambasadorem marki – czytamy w oświadczeniu marki. Pugh publicznie wypowiadała się na temat feminizmu, sprzeciwiała się zawstydzaniu ciała i dzieliła się swoimi poglądami na temat poszanowania różnorodności – nie tylko szacunku dla kobiet, ale dla wszystkich. We współpracy z Valentino Beauty będzie celebrować „niezwykłą Ciebie” swoją pozytywną i promienną energią.
 


Florence Pugh i marka mają już dobrze udokumentowane relacje biznesowe sprzed momentu wyznaczenia aktorki na ambasadorkę Valentino, w tym ubranie jej na Galę Met w 2023 roku i ubieranie jej w przezroczystą spódnicę na pokaz na wybiegu domu jesienią 2023 roku. Pugh współpracuje z Valentino również w ramach promocji linii dodatków, w tym torebek. Wzajemną sympatię scementowało to, że aktorka na pokaz mody Valentino Haute Couture Autumn/Winter 2022 założyła przezroczystą sukienkę marki — a potem broniła swojego wyboru i samego ubrania, kiedy media oprotestowały fakt, że pod tiulem widoczne były jej piersi.
 


Aktorka zadebiutowała w 2014 roku w The Falling, a światowe uznanie zdobyła w 2016 roku za główną rolę w Lady Makbet. Wśród swoich nagród Pugh zdobyła Trofeum Choparda na Festiwalu Filmowym w Cannes w 2019 roku. W tym samym roku zagrała w wielokrotnie nominowanym do Oscara dramacie filmowym Małe Kobietki i była chwalona za swój występ. Ostatnio, w 2022 roku, użyczyła swojego głosu w filmie animowanym Kot w butach i zagrała w Don't Worry Darling i The Wonder. W 2023 roku wystąpi w komediodramacie A Good Person, biografii Oppenheimera z czasów II wojny światowej i Diuny 2.

Czytaj także: Transfobiczni internauci nawołują do bojkotu Maybelline w związku ze współpracą z Dylan Mulvaney

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
24.06.2025 14:35
Chiny otwierają rynek dla afrykańskich kosmetyków – nowa polityka celna szansą dla eksporterów
Chiński rynek jest największy na świecie i jednym z najbardziej chłonnych.Canva

Chiny ogłosiły zniesienie ceł na import towarów z 53 afrykańskich krajów, z którymi utrzymują stosunki dyplomatyczne. Nowa polityka umożliwia bezcłowy dostęp do chińskiego rynku dla szerokiej gamy produktów, w tym kosmetyków i artykułów higieny osobistej. Dla afrykańskich producentów oznacza to istotne obniżenie barier wejścia na jeden z najszybciej rosnących rynków konsumenckich na świecie.

Decyzja została ogłoszona tuż przed rozpoczęciem Targów Gospodarczo-Handlowych Chiny–Afryka (CAETE), które odbyły się w dniach 12–15 czerwca w Changsha. W wydarzeniu wzięła udział delegacja biznesowa z południowoafrykańskiej prowincji Western Cape, koordynowana przez agencję Wesgro. Na stoiskach zaprezentowano m.in. kosmetyki organiczne, świeże kwiaty, wina, herbaty i produkty odżywcze – kategorie cieszące się rosnącym zainteresowaniem wśród chińskich konsumentów.

Jak poinformowała agencja Wesgro, eksport z Western Cape do Chin osiągnął w 2024 roku wartość 11,76 miliarda randów. W odpowiedzi na nowe możliwości wynikające ze zniesienia ceł, agencja planuje przeanalizować, w jaki sposób lokalne firmy mogą najlepiej wykorzystać zwiększony dostęp do chińskiego rynku – zwłaszcza w dynamicznie rozwijających się segmentach, takich jak kosmetyki i produkty pielęgnacyjne. Inicjatywa ta realizowana jest we współpracy ze Standard Bank Group, która wspiera eksporterów w nawiązywaniu kontaktów z chińskimi partnerami i w poruszaniu się po złożonych procedurach handlu transgranicznego.

Zniesienie ceł to element szerszej strategii Chin na rzecz pogłębienia współpracy gospodarczej z Afryką i dywersyfikacji źródeł importu. Dla producentów kosmetyków z Afryki – szczególnie tych działających w segmencie naturalnym i organicznym – oznacza to realną szansę na ekspansję. Rosnące zapotrzebowanie na produkty premium w Chinach, w połączeniu z niższymi kosztami wejścia i łatwiejszym dostępem do nabywców, może przyczynić się do zwiększenia odporności gospodarek afrykańskich oraz zróżnicowania ich oferty eksportowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
05.06.2025 10:30
L’Oréal planuje znaczące inwestycje i wzrost produkcji w Indiach
Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy Grupy 

Globalny gigant kosmetyczny L’Oréal zapowiada podwojenie swojego biznesu na rynku w Indiach w ciągu najbliższych kilku lat. Chce też wzmocnić lokalne zdolności produkcyjne. – Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy, podczas spotkania z dziennikarzami, które miało miejsce w trakcie oficjalnej wizyty Piyusha Goyala, ministra handlu i przemysłu Indii, we Francji.

Jak wyjaśnił Hieronimus, firma zamierza w najbliższych latach ponad dwukrotnie zwiększyć swoją działalność – w tym rozbudować fabryki, które już teraz produkują 95 proc. towaru, sprzedawanego w Indiach. Do tego dojdzie zwiększenie eksportu do krajów regionu.

L’Oréal obecnie produkuje rocznie w Indiach ok. 500 mln sztuk produktów, z których znacząca część jest przeznaczona na eksport. Według danych India Retailing, są to przede wszystkim produktów do pielęgnacji włosów i skóry, które trafiają do krajów Zatoki Perskiej.

L’Oréal India, które działa w tym kraju od 1994 roku za pośrednictwem swojej spółki zależnej, zarządza portfolio marek, obejmujące produkty z działu konsumenckiego (L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York i NYX Professional Makeup), a także marki luksusowe (Kiehl’s, Lancôme i Yves Saint Laurent Beauté).

Indie pozostają też kluczowym rynkiem dla grupy, która zainwestowała w marciu w dwie lokalne marki: Deconstruct (pielęgnacja skóry) oraz Arata (pielęgnacja włosów). Obydwie inwestycje zostały dokonane za pośrednictwem Bold – funduszu L’Oréal, dedykowanego udziałom mniejszościowym w innowacyjnych startupach kosmetycznych.

Rynek kosmetyczny w Indiach, napędzany powiększającą się klasą średnią, ma osiągnąć wartość 30 mld dolarów (28,8 mld euro) do 2027 roku.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. lipiec 2025 00:30