StoryEditor
Eksport
10.02.2020 00:00

Gianpiero Calzolari, BolognaFiere: Targi Cosmoprof sprowadzą do Bolonii ponad 3000 firm

5 lutego odbyła się w Mediolanie konferencja prasowa Cosmoprof Worldwide Bologna 2020, wiodącego wydarzenia przemysłu kosmetycznego na świecie. Jak poinformował Gianpiero Calzolari, prezes BolognaFiere, jednego z  organizatorów targów, tematem przewodnim tegorocznej edycji będzie wizja branży beauty w najbliższej dekadzie.

Dzięki współpracy agencji trendów i projektowych, stowarzyszeń i międzynarodowych mediów, Cosmoprof będzie gospodarzem seminariów i inicjatyw dostarczających sugestii i pomysłów na nadanie kształtu sektorowi urody w najbliższej dekadzie.

Nowości kolejnej edycji zostały zaprezentowane w obecności Gianpiero Calzolari, prezesa Bologna Fiere, Renato Ancorotti, prezesa Cosmetica Italia, Carlo Ferro, prezesa ITA - Włoskiej Agencji Handlu oraz Enrico Zannini, dyrektora generalnego BolognaFiere Cosmoprof SpA.

Cosmoprof Worldwide Bologna to jedne z najważniejszych targów branży kosmetycznej, które odbywają się już od 53 lat.

- Cosmoprof to kluczowe wydarzenie dla firm kosmetycznych na całym świecie: oferuje ono szczegółowy i referencyjny obraz przyszłej ewolucji sektora. Edycja 2020 sprowadzi do Bolonii ponad 3000 firm - ponad 70 proc. z zagranicy i ponad 265 000 uczestników. Te rekordowe wyniki to efekt współpracy z Cosmetica Italia, dzięki czemu Cosmoprof jest ambasadorem naszej produkcji we Włoszech ze wsparciem włoskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych i Współpracy Międzynarodowej oraz ITA - Włoskiej Agencji Handlu - powiedział Gianpiero Calzolari, prezes BolognaFiere.

Renato Ancorotti, prezes Cosmetica Italia podkreślił, że przemysł kosmetyczny jest kwitnącym sektorem dla włoskiej gospodarki - udało mu się pokonać nawet najbardziej skomplikowane scenariusze, zapewniając pozytywną i często acykliczną dynamikę.

 - Prognozy na koniec 2019 r. wskazują globalny obrót w wysokości 11,6 miliarda euro i wzrost o ponad 2 punkty procentowe w porównaniu z rokiem poprzednim. Eksport przekracza 40 proc. tej wartości i potwierdza, jak bardzo produkty włoskich firm są doceniane za jakość, bezpieczeństwo i innowacyjność na całym świecie. Bilans handlowy wciąż rejestruje nowe rekordy z roku na rok, a w 2019 r. będzie oznaczać kolejne + 5,5 proc. przy wartości 2,9 miliarda, co plasuje nas w porównaniu z innymi sektorami, zaraz po sektorze mody i produkcji wina. Dzięki tym wynikom oraz partnerstwu z BolognaFiere i Cosmoprof patrzymy w przyszłość z optymizmem - oznajmił.

Carlo Ferro, prezes ITA poinformował, że w pierwszych dziesięciu miesiącach 2019 r. włoski eksport kosmetyków wzrósł o 4,4 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, osiągając wartość 4,2 miliarda euro. 

- Dlatego jako ITA chcemy umocnienia Cosmoprof jako głównych międzynarodowych targów sektora, oferujących nowe możliwości rosnącej liczbie włoskich firm i start-upów, dzięki którym rozwój technologiczny i innowacje stanowią siłę naszej konkurencyjności na rynkach międzynarodowych - powiedział.

Wszyscy gospodarze kolejnej edycji Cosmoprof Worldwide Bologna podkreślili, że wydarzenie to wciąż stwarza możliwości biznesowe wielu firmom i innym uczestnikom sektora urody, wpływając tym samym na rozwój rynku kosmetycznego.

Bolońskie targi potrwają od czwartku 12 marca do niedzieli 15 marca 2020 r. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
24.06.2025 14:35
Chiny otwierają rynek dla afrykańskich kosmetyków – nowa polityka celna szansą dla eksporterów
Chiński rynek jest największy na świecie i jednym z najbardziej chłonnych.Canva

Chiny ogłosiły zniesienie ceł na import towarów z 53 afrykańskich krajów, z którymi utrzymują stosunki dyplomatyczne. Nowa polityka umożliwia bezcłowy dostęp do chińskiego rynku dla szerokiej gamy produktów, w tym kosmetyków i artykułów higieny osobistej. Dla afrykańskich producentów oznacza to istotne obniżenie barier wejścia na jeden z najszybciej rosnących rynków konsumenckich na świecie.

Decyzja została ogłoszona tuż przed rozpoczęciem Targów Gospodarczo-Handlowych Chiny–Afryka (CAETE), które odbyły się w dniach 12–15 czerwca w Changsha. W wydarzeniu wzięła udział delegacja biznesowa z południowoafrykańskiej prowincji Western Cape, koordynowana przez agencję Wesgro. Na stoiskach zaprezentowano m.in. kosmetyki organiczne, świeże kwiaty, wina, herbaty i produkty odżywcze – kategorie cieszące się rosnącym zainteresowaniem wśród chińskich konsumentów.

Jak poinformowała agencja Wesgro, eksport z Western Cape do Chin osiągnął w 2024 roku wartość 11,76 miliarda randów. W odpowiedzi na nowe możliwości wynikające ze zniesienia ceł, agencja planuje przeanalizować, w jaki sposób lokalne firmy mogą najlepiej wykorzystać zwiększony dostęp do chińskiego rynku – zwłaszcza w dynamicznie rozwijających się segmentach, takich jak kosmetyki i produkty pielęgnacyjne. Inicjatywa ta realizowana jest we współpracy ze Standard Bank Group, która wspiera eksporterów w nawiązywaniu kontaktów z chińskimi partnerami i w poruszaniu się po złożonych procedurach handlu transgranicznego.

Zniesienie ceł to element szerszej strategii Chin na rzecz pogłębienia współpracy gospodarczej z Afryką i dywersyfikacji źródeł importu. Dla producentów kosmetyków z Afryki – szczególnie tych działających w segmencie naturalnym i organicznym – oznacza to realną szansę na ekspansję. Rosnące zapotrzebowanie na produkty premium w Chinach, w połączeniu z niższymi kosztami wejścia i łatwiejszym dostępem do nabywców, może przyczynić się do zwiększenia odporności gospodarek afrykańskich oraz zróżnicowania ich oferty eksportowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
05.06.2025 10:30
L’Oréal planuje znaczące inwestycje i wzrost produkcji w Indiach
Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy Grupy 

Globalny gigant kosmetyczny L’Oréal zapowiada podwojenie swojego biznesu na rynku w Indiach w ciągu najbliższych kilku lat. Chce też wzmocnić lokalne zdolności produkcyjne. – Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy, podczas spotkania z dziennikarzami, które miało miejsce w trakcie oficjalnej wizyty Piyusha Goyala, ministra handlu i przemysłu Indii, we Francji.

Jak wyjaśnił Hieronimus, firma zamierza w najbliższych latach ponad dwukrotnie zwiększyć swoją działalność – w tym rozbudować fabryki, które już teraz produkują 95 proc. towaru, sprzedawanego w Indiach. Do tego dojdzie zwiększenie eksportu do krajów regionu.

L’Oréal obecnie produkuje rocznie w Indiach ok. 500 mln sztuk produktów, z których znacząca część jest przeznaczona na eksport. Według danych India Retailing, są to przede wszystkim produktów do pielęgnacji włosów i skóry, które trafiają do krajów Zatoki Perskiej.

L’Oréal India, które działa w tym kraju od 1994 roku za pośrednictwem swojej spółki zależnej, zarządza portfolio marek, obejmujące produkty z działu konsumenckiego (L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York i NYX Professional Makeup), a także marki luksusowe (Kiehl’s, Lancôme i Yves Saint Laurent Beauté).

Indie pozostają też kluczowym rynkiem dla grupy, która zainwestowała w marciu w dwie lokalne marki: Deconstruct (pielęgnacja skóry) oraz Arata (pielęgnacja włosów). Obydwie inwestycje zostały dokonane za pośrednictwem Bold – funduszu L’Oréal, dedykowanego udziałom mniejszościowym w innowacyjnych startupach kosmetycznych.

Rynek kosmetyczny w Indiach, napędzany powiększającą się klasą średnią, ma osiągnąć wartość 30 mld dolarów (28,8 mld euro) do 2027 roku.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. lipiec 2025 01:05