StoryEditor
Eksport
17.03.2023 00:00

Henkel otwiera J-beauty Innovation Hub w Tokio

J-beauty Innovation Hub został otwarty podczas ceremonii z udziałem przedstawicieli Henkla, Shiseido i Schwarzkopf. / biuro prasowe Henkel
Henkel otworzył J-beauty Innovation Hub w Tokio z zespołami Schwarzkopf i Shiseido Professional, które znajdują się w tym samym centrum. Hub wykorzystuje wiedzę Schwarzkopf i Shiseido Professional w zakresie strategii, marketingu, rozwoju produktów, edukacji i operacji fryzjerskich. W obszarze badań i rozwoju Henkel znacznie zwiększy swoje możliwości w zakresie opracowywania nowych produktów i formułowania składników.  

Nowoczesny J-beauty Innovation Hub w japońskim Tokio jest efektem współpracy zespołów koncernu Henkel, w tym Schwarzkopf i Shiseido Professional. To laboratorium badawcze ma umożliwić wszystkim zainteresowanym markom weryfikację założeń produktowych i pogłębianie wiedzy o tym, jakie są nawyki klientów i klientek. Zespoły mają ściśle ze sobą współpracować, aby zapewnić unikalne połączenie azjatyckich i zachodnich koncepcji piękna, trendów i rozwiązań dla azjatyckich partnerów salonów i konsumentów. Hub wyposażony jest w innowacyjne laboratoria i pokoje pracy: jest to na przykład laboratorium badawczo-rozwojowe, dysponujące najnowocześniejszym sprzętem do opracowywania i charakteryzowania produktów, ze szczególnym uwzględnieniem opracowywania produktów do włosów i kolorów na rynek japoński i azjatycki.

Poza tym w hubie znajdują się studio oceny produktów, wyposażone w lusterka kosmetyczne i umywalki do szamponów, które służy do testowania właściwości sensorycznych produktów do pielęgnacji, koloryzacji, trwałej ondulacji i stylizacji włosów,  a także pomieszczenie do obserwacji koloru, wyposażone w specjalny system oświetlenia, który umożliwia oceniającym obserwację koloru włosów w stałym stanie 24/7. Praca z użytkownikami testów i uczenie się na podstawie ich doświadczeń ma umożliwić zespołowi opracowywanie niestandardowych rozwiązań i ulepszanie projektów produktów.

Carsten Knobel, dyrektor generalny firmy Henkel, powiedział: Azja to bardzo dynamiczny region generujący wiele trendów i innowacji, zwłaszcza na rynku dóbr konsumpcyjnych, który rozwijamy i wykorzystujemy na całym świecie. Dzięki inspirującemu i opartemu na współpracy środowisku, nasze nowe centrum innowacji pomoże przyspieszyć skuteczne innowacje i jeszcze bardziej wzmocnić naszą działalność w branży Hair Professional w tym strategicznie ważnym dla Henkla regionie. Wspiera naszą ambicję dalszego zwiększania naszej przewagi konkurencyjnej i przekształcania innowacji w prawdziwy konkurencyjny wyróżnik.

Wolfgang König, wiceprezes wykonawczy Henkel Consumer Brands, dodał, że celowo zbudowaliśmy centrum innowacji J-beauty w Japonii, ponieważ jest to drugi co do wielkości rynek produktów do włosów profesjonalnych na świecie. Wraz z naszymi centrami Schwarzkopf Professional w Los Angeles i Hamburgu, mieć globalny ekosystem w Ameryce Północnej, Europie i Azji dla naszej działalności w branży fryzjerskiej. Wykorzystamy tę ekscytującą okazję, aby wynieść na wyższy poziom nasze kultowe marki i wprowadzać nowe innowacje, aby sprostać zmieniającym się potrzebom fryzjerów i konsumentów.

David Tung, regionalny prezes Henkel Consumer Brands Asia, oświadczył: Centrum innowacji J-beauty wzmacnia nasze możliwości rozwijania marek i innowacji w Azji dla azjatyckich konsumentów. Jest to zmiana zasad gry dla naszych partnerów biznesowych i salonów kosmetycznych w Japonii, a także na przodujących azjatyckich rynkach kosmetycznych w Wielkich Chinach, Korei, Tajlandii, Singapurze i Malezji. Ścisła współpraca między marketingiem, rozwojem marki oraz badaniami i rozwojem tworzy kulturę przedsiębiorczości, w której zespoły mogą szybciej konceptualizować i testować nowe pomysły oraz szybciej podejmować decyzje dotyczące strategii wejścia na rynek. Centrum innowacji J-beauty ma zatem kluczowe znaczenie dla przyspieszenia rozwoju naszego biznesu Hair Professional w Azji.

Czytaj także: Henkel straci dynamikę sprzedaży w 2023 r. mimo zeszłorocznego skoku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
05.06.2025 10:30
L’Oréal planuje znaczące inwestycje i wzrost produkcji w Indiach
Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy Grupy 

Globalny gigant kosmetyczny L’Oréal zapowiada podwojenie swojego biznesu na rynku w Indiach w ciągu najbliższych kilku lat. Chce też wzmocnić lokalne zdolności produkcyjne. – Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy, podczas spotkania z dziennikarzami, które miało miejsce w trakcie oficjalnej wizyty Piyusha Goyala, ministra handlu i przemysłu Indii, we Francji.

Jak wyjaśnił Hieronimus, firma zamierza w najbliższych latach ponad dwukrotnie zwiększyć swoją działalność – w tym rozbudować fabryki, które już teraz produkują 95 proc. towaru, sprzedawanego w Indiach. Do tego dojdzie zwiększenie eksportu do krajów regionu.

L’Oréal obecnie produkuje rocznie w Indiach ok. 500 mln sztuk produktów, z których znacząca część jest przeznaczona na eksport. Według danych India Retailing, są to przede wszystkim produktów do pielęgnacji włosów i skóry, które trafiają do krajów Zatoki Perskiej.

L’Oréal India, które działa w tym kraju od 1994 roku za pośrednictwem swojej spółki zależnej, zarządza portfolio marek, obejmujące produkty z działu konsumenckiego (L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York i NYX Professional Makeup), a także marki luksusowe (Kiehl’s, Lancôme i Yves Saint Laurent Beauté).

Indie pozostają też kluczowym rynkiem dla grupy, która zainwestowała w marciu w dwie lokalne marki: Deconstruct (pielęgnacja skóry) oraz Arata (pielęgnacja włosów). Obydwie inwestycje zostały dokonane za pośrednictwem Bold – funduszu L’Oréal, dedykowanego udziałom mniejszościowym w innowacyjnych startupach kosmetycznych.

Rynek kosmetyczny w Indiach, napędzany powiększającą się klasą średnią, ma osiągnąć wartość 30 mld dolarów (28,8 mld euro) do 2027 roku.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.05.2025 11:30
Nowe cła za chińskie kosmetyki? Unia Europejska chce opłatą 2 euro zahamować zalew paczek z Chin
Tanie kosmetyki o nieznanym składzie mogą wkrótce przestać być tak atrakcyjne dla konsumentów i konsumentek.Aliexpress

Komisja Europejska spodziewa się, że nowa opłata zniechęci niektórych operatorów do masowego importu tanich towarów bez opodatkowania. Środki zebrane z opłaty miałyby trafić bezpośrednio do służb celnych państw członkowskich, co umożliwiłoby lepszą kontrolę jakości i bezpieczeństwa produktów trafiających na unijny rynek.

Unia Europejska planuje wprowadzenie opłaty manipulacyjnej w wysokości 2 euro za każdą małą paczkę spoza Wspólnoty. Celem nowego mechanizmu, zaproponowanego przez komisarza ds. handlu Maroša Šefčoviča, jest sfinansowanie kosztów odpraw celnych i wzmocnienie kontroli napływających przesyłek. Jak zaznacza Komisja Europejska, nie chodzi o nowy podatek, lecz o „kompensatę kosztów” obsługi ogromnego wolumenu tanich przesyłek, głównie z Chin.

Skala zjawiska rośnie lawinowo. W 2024 roku do Unii Europejskiej trafiło około 4,6 miliarda paczek o wartości poniżej 150 euro – średnio 145 przesyłek na sekundę. Aż 91 proc. z nich pochodziło z Chin. Przesyłki te, zwolnione obecnie z ceł, omijają też często kontrole celne, co budzi niepokój unijnych instytucji, zwłaszcza w kontekście przewidywanego zwiększenia napływu po podwyższeniu ceł w USA.

Belgijska federacja handlowa Comeos poparła wg. portalu Retail Detail propozycję Komisji, wskazując, że to krok w stronę bardziej uczciwej konkurencji. Jak podkreślono, każdego dnia do Belgii trafia około 2,5 miliona paczek spoza UE, z czego większość pochodzi z Chin. W skali roku oznacza to nawet miliard przesyłek – dwukrotnie więcej niż w 2023 roku. Tymczasem belgijskie służby celne są w stanie skontrolować zaledwie 0,005 proc. z nich.

Co to oznacza dla Polski?

Wprowadzenie opłaty manipulacyjnej może mieć także istotne skutki dla zachowań zakupowych konsumentów, zwłaszcza w sektorze kosmetycznym. Wzrost kosztów importu tanich produktów z Azji, w tym popularnych marek z platform takich jak Aliexpress i Temu, może skłonić konsumentów do ponownego zainteresowania się ofertą polskich marek beauty z segmentu budżetowego. Rodzime firmy, które już teraz konkurują ceną i coraz częściej stawiają na jakość oraz transparentność składu, mogą zyskać nowych klientów poszukujących alternatywy dla dotychczasowych tanich zakupów zza granicy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 17:50