
Sprzedaż eksportowa Miraculum wzrosła niemal dwukrotnie i osiągnęła w I kw. 2022 roku 2,427 mln zł wobec 1,243 mln w tym samym okresie w roku ubiegłym. W tej chwili firma działa na 37 rynkach zagranicznych, a eksport stanowi 23 proc. przychodów spółki.
Eksportowi nie zagroziła więc wojna w Ukrainie, bo choć sprzedaż do Rosji i na Ukrainę znacząco spadła (w 2021 r. stanowiła ok 9 proc. sprzedaży spółki) to Miraculum od wielu miesięcy prowadziło intensywne działania w celu pozyskania klientów z krajów Europy Zachodniej, Ameryki Północnej i krajów Zatoki Perskiej. Efektem tych starań były kontrakty dla odbiorców m.in. z USA, Arabii Saudyjskiej, Iraku i Hiszpanii.
Miraculum spodziewa się też nowych kontraktów zagranicznych, jako efekt udziału w tegorocznych targach Cosmoprof Worldwide Bologna i Central Asia Beauty Expo w Kazachstanie. Firma poinformowała, że już teraz trwają rozmowy z klientami w kilkunastu krajach.