StoryEditor
Eksport
23.12.2022 00:00

Naukowcy ze Sztokholmu i Linköping; kosmetyki skoncentrowane na mikrobiomie są lepsze niż konwencjonalne

Naukowcy z Uniwerystetu Sztokholmskiego i Linköping porównali w badaniu różnicę między stosowaną miejscowo pielęgnacją skóry wspierającą mikrobiom a konwencjonalną pielęgnacją skóry w korelacji z parametrami biofizycznymi skóry. Wyniki zostały opublikowane w International Journal of Cosmetic Science.

Na szwedzkich uniwersytetach przeprowadzono randomizowane, porównawcze badanie z podwójnie ślepą próbą oceniające różnicę między stosowanym miejscowo mikrobiomem wspomagającym pielęgnację skóry a konwencjonalną pielęgnacją skóry na mikrobiomie twarzy w korelacji z biofizycznymi parametrami skóry. Aby przeprowadzić badanie, 14 zdrowych ochotników w wieku 23-45 lat zostało poinstruowanych, aby codziennie przez trzy tygodnie stosowali produkty wspomagające mikrobiom (MS) na jednym policzku i produkty benchmarkowe, konwencjonalne (BM) na drugim policzku.

Mikrobiom skóry był następnie analizowany za pomocą sekwencjonowania 16S rRNA, a parametry biofizyczne oceniano za pomocą kamery Antera 3D. Podstawowe pomiary wykonano na początku badania i ponownie na końcu. Badanie wykazało poprawę mikrobiomu i parametrów biofizycznych skóry w ciągu trzech tygodni stosowania pielęgnacji skóry MS, podczas gdy pielęgnacja skóry BM poprawiła jedynie szorstkość skóry. Ponadto, chociaż pielęgnacja skóry MS przyniosła znaczną poprawę kilku parametrów w porównaniu z wartością wyjściową, nie były one znaczące w porównaniu z pielęgnacją skóry BM.

Co ważne, jest to pierwsze badanie mające na celu stwierdzenie, w jaki sposób konserwanty wpływają na mikrobiom twarzy in vivo i wzbudziło potrzebę dalszych badań. Wyniki te wraz z dalszymi badaniami mogą prowadzić do innowacji w branży kosmetycznej, zwłaszcza wśród marek, które promują pielęgnację i leczenie skóry problematycznej.

Czytaj także: Hello Biom pomoże firmom kosmetycznym badać mikrobiom skóry

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
05.06.2025 10:30
L’Oréal planuje znaczące inwestycje i wzrost produkcji w Indiach
Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy Grupy 

Globalny gigant kosmetyczny L’Oréal zapowiada podwojenie swojego biznesu na rynku w Indiach w ciągu najbliższych kilku lat. Chce też wzmocnić lokalne zdolności produkcyjne. – Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy, podczas spotkania z dziennikarzami, które miało miejsce w trakcie oficjalnej wizyty Piyusha Goyala, ministra handlu i przemysłu Indii, we Francji.

Jak wyjaśnił Hieronimus, firma zamierza w najbliższych latach ponad dwukrotnie zwiększyć swoją działalność – w tym rozbudować fabryki, które już teraz produkują 95 proc. towaru, sprzedawanego w Indiach. Do tego dojdzie zwiększenie eksportu do krajów regionu.

L’Oréal obecnie produkuje rocznie w Indiach ok. 500 mln sztuk produktów, z których znacząca część jest przeznaczona na eksport. Według danych India Retailing, są to przede wszystkim produktów do pielęgnacji włosów i skóry, które trafiają do krajów Zatoki Perskiej.

L’Oréal India, które działa w tym kraju od 1994 roku za pośrednictwem swojej spółki zależnej, zarządza portfolio marek, obejmujące produkty z działu konsumenckiego (L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York i NYX Professional Makeup), a także marki luksusowe (Kiehl’s, Lancôme i Yves Saint Laurent Beauté).

Indie pozostają też kluczowym rynkiem dla grupy, która zainwestowała w marciu w dwie lokalne marki: Deconstruct (pielęgnacja skóry) oraz Arata (pielęgnacja włosów). Obydwie inwestycje zostały dokonane za pośrednictwem Bold – funduszu L’Oréal, dedykowanego udziałom mniejszościowym w innowacyjnych startupach kosmetycznych.

Rynek kosmetyczny w Indiach, napędzany powiększającą się klasą średnią, ma osiągnąć wartość 30 mld dolarów (28,8 mld euro) do 2027 roku.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.05.2025 11:30
Nowe cła za chińskie kosmetyki? Unia Europejska chce opłatą 2 euro zahamować zalew paczek z Chin
Tanie kosmetyki o nieznanym składzie mogą wkrótce przestać być tak atrakcyjne dla konsumentów i konsumentek.Aliexpress

Komisja Europejska spodziewa się, że nowa opłata zniechęci niektórych operatorów do masowego importu tanich towarów bez opodatkowania. Środki zebrane z opłaty miałyby trafić bezpośrednio do służb celnych państw członkowskich, co umożliwiłoby lepszą kontrolę jakości i bezpieczeństwa produktów trafiających na unijny rynek.

Unia Europejska planuje wprowadzenie opłaty manipulacyjnej w wysokości 2 euro za każdą małą paczkę spoza Wspólnoty. Celem nowego mechanizmu, zaproponowanego przez komisarza ds. handlu Maroša Šefčoviča, jest sfinansowanie kosztów odpraw celnych i wzmocnienie kontroli napływających przesyłek. Jak zaznacza Komisja Europejska, nie chodzi o nowy podatek, lecz o „kompensatę kosztów” obsługi ogromnego wolumenu tanich przesyłek, głównie z Chin.

Skala zjawiska rośnie lawinowo. W 2024 roku do Unii Europejskiej trafiło około 4,6 miliarda paczek o wartości poniżej 150 euro – średnio 145 przesyłek na sekundę. Aż 91 proc. z nich pochodziło z Chin. Przesyłki te, zwolnione obecnie z ceł, omijają też często kontrole celne, co budzi niepokój unijnych instytucji, zwłaszcza w kontekście przewidywanego zwiększenia napływu po podwyższeniu ceł w USA.

Belgijska federacja handlowa Comeos poparła wg. portalu Retail Detail propozycję Komisji, wskazując, że to krok w stronę bardziej uczciwej konkurencji. Jak podkreślono, każdego dnia do Belgii trafia około 2,5 miliona paczek spoza UE, z czego większość pochodzi z Chin. W skali roku oznacza to nawet miliard przesyłek – dwukrotnie więcej niż w 2023 roku. Tymczasem belgijskie służby celne są w stanie skontrolować zaledwie 0,005 proc. z nich.

Co to oznacza dla Polski?

Wprowadzenie opłaty manipulacyjnej może mieć także istotne skutki dla zachowań zakupowych konsumentów, zwłaszcza w sektorze kosmetycznym. Wzrost kosztów importu tanich produktów z Azji, w tym popularnych marek z platform takich jak Aliexpress i Temu, może skłonić konsumentów do ponownego zainteresowania się ofertą polskich marek beauty z segmentu budżetowego. Rodzime firmy, które już teraz konkurują ceną i coraz częściej stawiają na jakość oraz transparentność składu, mogą zyskać nowych klientów poszukujących alternatywy dla dotychczasowych tanich zakupów zza granicy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. czerwiec 2025 21:23