StoryEditor
Eksport
08.05.2018 00:00

Polskie firmy kosmetyczne na targach w Dubaju

Blisko 70 polskich firm bierze udział w rozpoczynających się dziś targach kosmetycznych Beautyworld Middle East w Dubaju. To największe międzynarodowe wydarzenie targowe na Bliskim Wschodzie i jeden z najważniejszych kierunków eksportowych dla polskich producentów.

Beautyworld Middle East odbywające się w Dubaju to największe międzynarodowe wydarzenie targowe na Bliskim Wschodzie dedykowane produktom kosmetycznym. Targi mają biznesowy charakter. Są co roku udoskonalane, tak aby być najbardziej znanym w regionie wydarzeniem handlowym dla branży kosmetycznej i wellness. Są platformą współpracy pomiędzy producentami i handlem. Bywają tu zarówno światowi gracze, jak i młode, dopiero stawiające kroki w branży kosmetycznej firmy.  Prezentują tu swoje najnowsze produkty, a także mają okazję do dyskusji z tysiącami kupców, detalistów, hurtowników, importerów i eksporterów.

Poprzednia, 22. edycja targów,  przyciągnęła 41 tys. gości oraz 1568 wystawców z 56 krajów. – Wydarzenie wywarło bez wątpienia ogromny wpływ na świat kosmetyczny nie tylko na Bliskim Wschodzie czy Afryce, ale również subkontynencie indyjskim czy w innych, najdalej wysuniętych zakątkach świata. Dzięki Beautyworld Middle East tysiące wpływowych kupców poznało najnowsze trendy kosmetyczne oraz możliwości dla biznesu – mówi Maja Justyna, project manager z Departamentu Promocji Gospodarczej Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
W bieżącej edycji targów, która rozpoczęła się dziś, 8 maja, bierze udział ponad 1600 wystawców z ponad 60 krajów. Polskę reprezentuje ok. 70 firm kosmetycznych.
Nowością na targach jest sekcja certyfikowanych organicznych i naturalnych produktów, w której zaprezentuje się ok. 60 firm kosmetycznych, w tym polscy producenci, którzy  coraz śmielej inwestują w kategorie produktów ekologicznych.

Beautyworld Middle East to drugie wydarzenie branżowe, na którym Polska Agencja Inwestycji i Handlu przygotowała polskie stoisko narodowe w ramach realizacji branżowego programu promocji sektora kosmetycznego. Na stoisku zostało wydzielone miejsce do spotkań b2b dla przedstawicieli polskich firm oraz kontrahentów, rozdawane są również przygotowane przez PAIH materiały promocyjne dotyczące sektora kosmetycznego oraz materiały promocyjne polskich firm.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 04:33