StoryEditor
Eksport
05.05.2023 00:00

Pure Romance przechodzi na biznes omnichannel

Pure Romance zmienia model biznesowy, usiłując odciąć się od niechlubnej łatki MLM. / materiały marketingowe Pure Romance
Pure Romance, pionierska marka MLM w branży odnowy biologicznej, od 1 maja odchodzi od wielopoziomowego modelu sprzedaży, starając się unowocześnić obsługę klienta. Pure Romance ma na celu zapewnienie klientom ujednoliconego doświadczenia we wszystkich kanałach i punktach kontaktu za pośrednictwem konsultantów i strony internetowej firmy. Zmiana ta stanowi część szerszej strategii mającej na celu lepsze spełnianie wymagań i oczekiwań konsumentów.

Założona w 1993 roku firma zajmująca się sexual wellness, Pure Romance, usuwa aspekt marketingu wielopoziomowego, czyli MLM, ze swojej działalności, koncentrując się na przejściu na model omnichannel. Dyrektor generalny Pure Romance, Chris Cicchinelli, komentuje: Przez 30 lat Pure Romance był pionierem w branży seksualnego wellness… Ten następny rozdział jest kontynuacją tego dziedzictwa i pozwoli nam skupić się na poprawie obsługi klienta, aby była jak najbardziej spersonalizowana i bezproblemowa. Wiemy, jak ważne jest aktualizowanie sposobu, w jaki sprzedajemy nasze produkty, abyśmy mogli jak najlepiej sprostać zmieniającym się wymaganiom konsumentów, w tym sposobom, w jaki wybierają zakupy.


Pure Romance będzie nadal inwestować w swoich konsultantów i rozwijać nowe produkty; w zeszłym tygodniu wprowadziło na rynek sześć nowych produktów, w tym zestaw luksusowych zapachów, dezodorant do całego ciała oraz specjalną edycję lubrykantu.

Co jakiś czas pojawiają się spekulacje na temat wejścia Pure Romance na polski rynek, jednak jak do tej pory firma operuje w Stanach Zjednoczonych, Afryce Południowej i Australii.

W ciągu ostatnich trzech do pięciu lat widzieliśmy swego rodzaju ruch wokół ludzi mówiących o anty-MLM i coraz większą przeszkodą było dla nas dotarcie do pokolenia, które potrzebuje edukacji, które potrzebuje naszych produktów i potrzebuje rzeczy, które jesteśmy w stanie zapewnić — powiedział Cicchinelli portalowi Yahoo, zauważając, że tylko 1 proc. konsultantów otrzymuje prowizję w strukturach klasycznych firm typu MLM. - Nie miało sensu utrzymywać tej etykiety [MLM] skoro99 procent ludzi sprzedaje produkty i może robić to, co kocha.

Według firmy, w 2016 roku marka zgromadziła 200 milionów dolarów przychodów. Liczba ta spadła w 2021 roku do prawie 157 milionów dolarów, co Cicchinelli przypisuje brakowi zainteresowania dodatkowymi pracami po COVID-19 – ponieważ ludzie walczyli o znalezienie podstawowej pracy – oraz negatywnym konotacjom związanym z MLM. Teraz, dzięki tej zmianie biznesowej, firma zamierza powrócić do 200 milionów dolarów sprzedaży. W przeszłości Pure Romance było krytykowane za celowanie kampanie obejmujące współmałżonków (głównie żony) wojskowych w Stanach Zjednoczonych, którzy często mają problemy ze znalezieniem tradycyjnego zatrudnienia, ponieważ muszą często przeprowadzać się w związku ze służbą.

Czytaj także: Sexual wellness w drogeriach i perfumeriach: aktualny stan rynku i zmiany na nim

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
31.07.2025 10:12
Prezes L‘Oréal o umowie celnej UE-USA: to nie są dobre wieści dla sektora kosmetycznego
Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny L‘Oréalfot. L‘Oréal

Jak stwierdził prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus, 15-procentowe cła na towary unijne eksportowane do USA „nie są dobrą wiadomością” dla europejskiego przemysłu kosmetycznego. Uważa jednak, że ich wpływ będzie dla francuskiego koncernu do opanowania.

Cła wzrosną od 0 do 15 procent, trudno więc o zadowolenie – stwierdził Nicolas Hieronimus podczas prezentacji półrocznych wyników finansowych firmy.  – To nie są dobre wieści dla branży kosmetycznej, w której Europa jest światowym liderem. Finalnie Europa, z prawie 500 milionami konsumentów, będzie płacić wyższe cła, niż Wielka Brytania – podkreślił prezes. 

Hieronimus mocno podkreślał znaczenie sektora kosmetycznego dla europejskiej gospodarki, wskazując, że zapewnia on ponad 3 mln miejsc pracy w całej Europie, powiększając  europejskie PKB o 180 mln euro. Przemysł kosmetyczny jest drugim co do wielkości sektorem Francji, przyczyniającym się do dodatniego bilansu handlowego.

Zobacz też: Francuski przemysł kosmetyczny ostrzega: nowe cła USA mogą kosztować 300 mln euro rocznie i 5 tys. miejsc pracy

Szef L‘Oréala podkreślił przy tym rozczarowanie umową z USA. Jego zdaniem, jedynym jej pozytywnym aspektem jest to, że usuwa ona niepewność i zapewnia jasność. – Dzięki temu możem planować z wyprzedzeniem – stwierdził.

Przemawiając w imieniu Value of Beauty Alliance, stowarzyszeniu największych europejskich graczy w branży kosmetycznej i pielęgnacyjnej (należą tu m.in. L‘Oréal, Givaudan, IFF, Puig i Cosmetic Valley) Hieronimus zapewnił, grupa będzie apelować do europejskich liderów i negocjatorów handlowych o zapewnienie silniejszej ochrony dla tego sektora. Dodał, że grupa będzie również nadal naciskać na uproszczenie przepisów. Jego zdaniem szybsze działanie pozwoli “uniknąć ceł z jednej strony i regulacji z drugiej”.

Jeśli chodzi o funkcjonowanie L‘Oréala, to zdaniem prezesa przynajmniej jeszcze w tym roku nie będą miały one znaczącego wpływu na osiągane wyniki.

Warto przypomnieć, że to właśnie USA stanowiły główną siłę napędową dla wzrostu wyników w pierwszym półroczu 2025 roku. Firma generuje 27 proc. swojej globalnej sprzedaży w Ameryce Północnej,  wytwarzając połowę tego, co sprzedaje w USA, w swoich czterech lokalnych fabrykach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
30.07.2025 13:00
Packeta: AI pomaga polskim e-sklepom w nawiązaniu wspólnego języka z nowymi klientami
Zakupy online w polskich sklepach? Tylko z obsługą w ojczystym języku.Miljan Zivkovic

Ekspansja zagraniczna przestaje być domeną wyłącznie dużych, globalnych marek. Z danych Grupy Packeta wynika, że coraz więcej polskich e-sklepów średniej i mniejszej wielkości rozwija swoją działalność poza krajem. Aż 80 proc. firm, które rozpoczęły sprzedaż internetową w jednym kraju poza Polską, decyduje się w ciągu roku na wejście na kolejne rynki. Oznacza to, że ekspansja nie jest już jednorazowym projektem testowym, lecz świadomą i długoterminową strategią wzrostu.

Firmy, które osiągają sukces za granicą, podejmują szereg złożonych działań. Tłumaczenie strony internetowej to jedynie punkt wyjścia. Kluczowe jest zrozumienie lokalnych zwyczajów zakupowych, preferowanych metod płatności, logistyki oraz stylu komunikacji z klientami. Różnice w oczekiwaniach konsumentów sprawiają, że polskie sklepy inwestują w lokalne wersje UX – modyfikując filtry wyszukiwania, kategorie produktowe czy format cen.

Rosnące znaczenie odgrywa także sztuczna inteligencja, która wspiera proces lokalizacji treści. Dzięki AI możliwe jest stworzenie i przetłumaczenie setek opisów produktów w zaledwie kilka dni. Jednak eksperci przestrzegają przed całkowitym poleganiem na automatyzacji. –  AI umożliwia tworzenie i tłumaczenie setek opisów w kilka dni, ale wciąż rekomendujemy, by kluczowe treści marketingowe czy strony koszyka i checkoutu były dodatkowo sprawdzone przez native speakerów. Daje to pewność, że unikniemy kulturowych wpadek, które mogą zaszkodzić marce – podkreśla Agnieszka Haponik, marketing manager w Packeta Poland & Germany, zwracając uwagę na ryzyko błędów.

Równie ważnym elementem skutecznej ekspansji jest dostosowanie obsługi klienta do lokalnych oczekiwań. Jak pokazuje raport Zendesk CX Trends 2025, aż 77 proc. konsumentów deklaruje lojalność wobec firm oferujących wysoką jakość customer service. Szybki kontakt w ojczystym języku staje się standardem, a jego brak może skutecznie zniechęcić klientów do powrotu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. sierpień 2025 09:23