StoryEditor
Eksport
13.07.2022 00:00

Rośnie eksport koreańskich kosmetyków. K-beauty nadal popularnym trendem

Południowokoreańskie Ministerstwo ds. Bezpieczeństwa Żywności i Leków ujawniło, że eksport kosmetyków z tego kraju osiągnął w zeszłym roku rekordowy poziom, zwiększając się o 21,3 proc. rok do roku, osiągając 10,5 biliona KRW (Won południowokoreański) czyli około 8 miliardów dolarów amerykańskich – informuje portal Yonhap News. Ten wzrost plasuje Koreę Południową na trzecim miejscu w światowym rankingu eksportu kosmetyków, ustępując jedynie Francji i USA.

Największym rynkiem dla K-beauty są Chiny, które stanowią 53,2 proc. całkowitego eksportu. Jednak wrósł także popyt na te kosmetyki w USA i Japonii, odpowiednio o 17,7 i 22,4 procent.

Zapotrzebowanie na K-beauty wzrosło, gdy zniesiono ograniczenia związane z pandemią. Wzrost jest napędzany szczególnie przez popytu na kosmetyki kolorowe, co również jest związane z wyhamowanie pandemii i zniesieniem ograniczeń, w tym nakazie zasłaniania ust i nosa.

W 2014 roku eksport koreańskich kosmetyków po raz pierwszy odnotował nadwyżkę handlową. Od tego czasu eksport wzrósł sześciokrotnie, z 1,05 mld dol. w 2013 r. do 6,12 mld dol. w 2020 r. Pomimo wpływu Covid-19, eksport w 2020 r. wzrósł gwałtownie o 15 proc. z 5,34 mld dol. w 2019 r.

Koreańskie kosmetyki mogły utrzymać stały trend wzrostowy pomimo kryzysu Covid-19, ponieważ miały wiele mocnych stron w dziedzinie pielęgnacji skóry. Od opakowań po produkty funkcjonalne, firmy K-Beauty szybko się rozwijają i wypuszczają różnorodne, nowatorskie produkty. Aktywnie podeszły do zmieniającej się sytuacji na rynku, wprowadzając różne produkty (oczyszczające, na problemy skórne i pielęgnacyjne), które mogą złagodzić dokuczliwe objawy wynikające ze zwiększonego używania masek z powodu pandemii.

Od pandemii K-Beauty ewoluowała zgodnie ze światowymi trendami, nie tylko w dziedzinie pielęgnacji skóry. Naturalne piękno i składniki, konsumpcja oparta na wartościach etycznych stały się gorącymi tematami na całym świecie i w tym kierunku idzie też koreański przemysł kosmetyczny.

Przeczytaj również: Trzy pytania do eksperta. The Saem: Czy K-Beauty jest nadal silnym trendem?[VIDEO]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
24.06.2025 14:35
Chiny otwierają rynek dla afrykańskich kosmetyków – nowa polityka celna szansą dla eksporterów
Chiński rynek jest największy na świecie i jednym z najbardziej chłonnych.Canva

Chiny ogłosiły zniesienie ceł na import towarów z 53 afrykańskich krajów, z którymi utrzymują stosunki dyplomatyczne. Nowa polityka umożliwia bezcłowy dostęp do chińskiego rynku dla szerokiej gamy produktów, w tym kosmetyków i artykułów higieny osobistej. Dla afrykańskich producentów oznacza to istotne obniżenie barier wejścia na jeden z najszybciej rosnących rynków konsumenckich na świecie.

Decyzja została ogłoszona tuż przed rozpoczęciem Targów Gospodarczo-Handlowych Chiny–Afryka (CAETE), które odbyły się w dniach 12–15 czerwca w Changsha. W wydarzeniu wzięła udział delegacja biznesowa z południowoafrykańskiej prowincji Western Cape, koordynowana przez agencję Wesgro. Na stoiskach zaprezentowano m.in. kosmetyki organiczne, świeże kwiaty, wina, herbaty i produkty odżywcze – kategorie cieszące się rosnącym zainteresowaniem wśród chińskich konsumentów.

Jak poinformowała agencja Wesgro, eksport z Western Cape do Chin osiągnął w 2024 roku wartość 11,76 miliarda randów. W odpowiedzi na nowe możliwości wynikające ze zniesienia ceł, agencja planuje przeanalizować, w jaki sposób lokalne firmy mogą najlepiej wykorzystać zwiększony dostęp do chińskiego rynku – zwłaszcza w dynamicznie rozwijających się segmentach, takich jak kosmetyki i produkty pielęgnacyjne. Inicjatywa ta realizowana jest we współpracy ze Standard Bank Group, która wspiera eksporterów w nawiązywaniu kontaktów z chińskimi partnerami i w poruszaniu się po złożonych procedurach handlu transgranicznego.

Zniesienie ceł to element szerszej strategii Chin na rzecz pogłębienia współpracy gospodarczej z Afryką i dywersyfikacji źródeł importu. Dla producentów kosmetyków z Afryki – szczególnie tych działających w segmencie naturalnym i organicznym – oznacza to realną szansę na ekspansję. Rosnące zapotrzebowanie na produkty premium w Chinach, w połączeniu z niższymi kosztami wejścia i łatwiejszym dostępem do nabywców, może przyczynić się do zwiększenia odporności gospodarek afrykańskich oraz zróżnicowania ich oferty eksportowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
05.06.2025 10:30
L’Oréal planuje znaczące inwestycje i wzrost produkcji w Indiach
Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy Grupy 

Globalny gigant kosmetyczny L’Oréal zapowiada podwojenie swojego biznesu na rynku w Indiach w ciągu najbliższych kilku lat. Chce też wzmocnić lokalne zdolności produkcyjne. – Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy, podczas spotkania z dziennikarzami, które miało miejsce w trakcie oficjalnej wizyty Piyusha Goyala, ministra handlu i przemysłu Indii, we Francji.

Jak wyjaśnił Hieronimus, firma zamierza w najbliższych latach ponad dwukrotnie zwiększyć swoją działalność – w tym rozbudować fabryki, które już teraz produkują 95 proc. towaru, sprzedawanego w Indiach. Do tego dojdzie zwiększenie eksportu do krajów regionu.

L’Oréal obecnie produkuje rocznie w Indiach ok. 500 mln sztuk produktów, z których znacząca część jest przeznaczona na eksport. Według danych India Retailing, są to przede wszystkim produktów do pielęgnacji włosów i skóry, które trafiają do krajów Zatoki Perskiej.

L’Oréal India, które działa w tym kraju od 1994 roku za pośrednictwem swojej spółki zależnej, zarządza portfolio marek, obejmujące produkty z działu konsumenckiego (L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York i NYX Professional Makeup), a także marki luksusowe (Kiehl’s, Lancôme i Yves Saint Laurent Beauté).

Indie pozostają też kluczowym rynkiem dla grupy, która zainwestowała w marciu w dwie lokalne marki: Deconstruct (pielęgnacja skóry) oraz Arata (pielęgnacja włosów). Obydwie inwestycje zostały dokonane za pośrednictwem Bold – funduszu L’Oréal, dedykowanego udziałom mniejszościowym w innowacyjnych startupach kosmetycznych.

Rynek kosmetyczny w Indiach, napędzany powiększającą się klasą średnią, ma osiągnąć wartość 30 mld dolarów (28,8 mld euro) do 2027 roku.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. lipiec 2025 05:25