StoryEditor
Eksport
20.12.2022 00:00

Serum hitem 2022 r. - eksperci prognozują kolejne sukcesy w 2023 r. i dalej

Popularność serów do pielęgnacji twarzy rośnie, a progności z NielsenIQ i Transparency Market Research przewidują, że ten trend utrzyma się przez następną dekadę. Odmładzające, nawilżające, antyoksydacyjne, przeciwzmarszczkowe — niezależnie od rodzaju, sera sfruwają z półek drogerii i perfumerii.

Serum to produkt do pielęgnacji skóry, który można nakładać na skórę po oczyszczeniu, ale przed nawilżeniem, aby dostarczyć silne składniki bezpośrednio do skóry. Serum szczególnie nadaje się do tego zadania, ponieważ składa się z mniejszych cząsteczek, które mogą wnikać głęboko w skórę i dostarczać bardzo wysokie stężenie składników aktywnych. To czyni je doskonałym narzędziem do zwalczania określonych problemów związanych z pielęgnacją skóry, takich jak zmarszczki. „Kosmetyki są coraz bardziej zaawansowane, a konsumentki – szczególnie z generacji Z – coraz odważniej je stosują, dopasowują do swoich potrzeb i wspomagając się ogromną liczbą porad dostępnych w różnego rodzaju mediach społecznościowych” mówi Barbara Nesterowicz, Client Business Partner w NielsenIQ.

Prognozy rynkowe

Według szacunków Transparency Market Research, globalny rynek serum do pielęgnacji skóry został wyceniony na 3,1 mld USD w 2021 r., przewiduje się, że w latach 2022-2031 wzrośnie o CAGR na poziomie 7,4 proc., a do końca 2031 r. osiągnie wartość ponad 6,28 mld USD, zgodnie z raportem Transparency Market Research. Niektórzy z kluczowych graczy profilowanych w tej analizie rynku kosmetyków do twarzy to Procter & Gamble., L'ORÉAL, Beiersdorf AG, KOSÉ Corporation, Shiseido Company, EMK Products LLC, Estée Lauder Inc, Kao Corporation, PHILOSOPHY, INC i CHANEL Ltd.

Biorąc pod uwagę podział regionalny, region Ameryki Północnej miał duży udział w rynku w 2021 r., plasując się tuż za EMEA, ponieważ wysoka siła nabywcza napędza popyt na rynek serów do twarzy.
 

Podział rynku w 2021 r. i prognozowany wzrost kategorii podziału w roku 2031 r. - za Transparency Market Research

Biorąc pod uwagę rodzaj produktu, segment serum do twarzy z filtrem przeciwsłonecznym miał największy udział w rynku i prawdopodobnie pozostanie taki sam w okresie objętym prognozą. Wynika to z faktu, że serum do twarzy z filtrem przeciwsłonecznym zapewnia skórze najwięcej uniwersalnych korzyści. Serum z filtrem przeciwsłonecznym pozwala zmniejszyć uszkodzenia skóry na skutek ekspozycji na promieniowanie UV i zapobiega zaburzeniom biomu skóry zarówno u mężczyzn, jak i u kobiet.

Charakterystyka serów i ich stosowanie

Serum może być pełne składników nawilżających (kwas hialuronowy, ceramidy), aby pomóc skórze zatrzymać wilgoć. Ale to nie czyni ich nawilżaczami w tradycyjnym tego słowa znaczeniu. Balsamy i kremy do twarzy są bogatsze i tworzą barierę na skórze, aby zatrzymać wszystkie pomocne składniki. Najczęściej serum jest przezroczyste, żelowe lub płynne i zwykle jest mniej gęste niż krem nawilżający. Tradycyjne sera są na bazie wody, jednak wraz z rosnącym trendem na olejki do twarzy, coraz więcej olejków jest sprzedawanych jako „serum”. Bazujące na wodzie sera odżywiają cerę od wewnątrz, ponieważ cząsteczka jest bardzo mała, więc penetruje wszystkie warstwy skóry. Serum na bazie oleju natomiast nakłada się na krem nawilżający, ponieważ ma większą cząsteczkę. Mają za zadanie utrzymać nawilżające właściwości kremu i utrzymanie działania wszelkich substancji pod jego przez cały dzień.

Katarzyna Kordyszewska, autorka podcastu Topestetic, przywołuje przykład stosowania serum; w przypadku skóry suchej, która wymaga nawilżenia, stosujemy krem nawilżająco-wzmacniający, który odbudowuje barierę hydrolipidową skóry. Jego działanie możemy wzmocnić za pomocą serum nawilżającego. W przypadku przebarwień, przy używaniu kremu z SPF i dobranego kosmetyku niwelującego plamy melaninowe, możemy włączyć np. serum przeciwstarzeniowe.

Na rynku znajdują się między innymi następujące rodzaje serów:

  • Dla skóry ze skłonnością do trądziku: szukaj w składzie witaminy C (zwiększa produkcję kolagenu, przyspiesza proces naprawy skóry i zmniejsza stany zapalne), retinolu (również przeciwutleniacz, zmniejsza stany zapalne), cynku (łagodzi podrażnienia, reguluje produkcję sebum) i kwasu salicylowego (odblokowuje pory).
  • Dla skóry suchej: co dziwne, typy skóry tłustej (a nawet skłonnej do trądziku) mogą również skorzystać z ukierunkowanego nawilżenia cery, zamkniętego w buteleczce serum. Szukaj w składach serów witaminy E (przeciwutleniacz, chroni komórki przed uszkodzeniami oksydacyjnymi), niacynamidu (poprawia elastyczność skóry, zwiększa poziom ceramidów w skórze), kwasu glikolowego (delikatnie złuszcza i rozjaśnia przebarwienia) i kwasu hialuronowego (zatrzymuje wilgoć).
  • Dla skóry dojrzałej: serum przeciwstarzeniowe pomaga cofnąć czas i spowolnić proces starzenia, dostarczając niezbędnych składników przeciwstarzeniowych, które zwalczają drobne linie i zmarszczki. Pomocne będą takie składniki jak retinol, kofeina, zielona herbata, proteoglikany i kwas hialuronowy.
  • Dla skóry ziemistej, szarej: szukaj przeciwutleniaczy, takich jak ekstrakt z zielonej herbaty, resweratrol, kwas ferulowy (zwalczają one wolne rodniki, zwiększają skuteczność ochrony przeciwsłonecznej w ciągu dnia i wspomagają naprawę komórek w nocy). Serum przeciwutleniające pomaga chronić skórę przed wolnymi rodnikami, na które jesteśmy codziennie narażani. Pomagają również zapobiegać powstawaniu drobnych linii i innych widocznych oznak starzenia, takich jak matowość, a także mogą leczyć i naprawiać skórę.
  • Dla skóry z przebarwieniami: chcąc wyrównać koloryt skóry lub zlikwidować ciemne plamy, są idealnymi kandydatami do stosowania serum korygującego koloryt. Z drugiej strony serum do odnawiania powierzchni skóry i złuszczające działają dobrze dla osób, które chcą wygładzić skórę i zminimalizować pory. Pomogą w tym kwas fitynowy, witamina C, arbutyna, kwas kojowy, kwas azelainowy, kwas L-askorbinowy i kwas glikolowy.


Czytaj także: Skincyclopedia – pierwsza profesjonalna linia serum z najwyższą zawartością składników aktywnych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
24.06.2025 14:35
Chiny otwierają rynek dla afrykańskich kosmetyków – nowa polityka celna szansą dla eksporterów
Chiński rynek jest największy na świecie i jednym z najbardziej chłonnych.Canva

Chiny ogłosiły zniesienie ceł na import towarów z 53 afrykańskich krajów, z którymi utrzymują stosunki dyplomatyczne. Nowa polityka umożliwia bezcłowy dostęp do chińskiego rynku dla szerokiej gamy produktów, w tym kosmetyków i artykułów higieny osobistej. Dla afrykańskich producentów oznacza to istotne obniżenie barier wejścia na jeden z najszybciej rosnących rynków konsumenckich na świecie.

Decyzja została ogłoszona tuż przed rozpoczęciem Targów Gospodarczo-Handlowych Chiny–Afryka (CAETE), które odbyły się w dniach 12–15 czerwca w Changsha. W wydarzeniu wzięła udział delegacja biznesowa z południowoafrykańskiej prowincji Western Cape, koordynowana przez agencję Wesgro. Na stoiskach zaprezentowano m.in. kosmetyki organiczne, świeże kwiaty, wina, herbaty i produkty odżywcze – kategorie cieszące się rosnącym zainteresowaniem wśród chińskich konsumentów.

Jak poinformowała agencja Wesgro, eksport z Western Cape do Chin osiągnął w 2024 roku wartość 11,76 miliarda randów. W odpowiedzi na nowe możliwości wynikające ze zniesienia ceł, agencja planuje przeanalizować, w jaki sposób lokalne firmy mogą najlepiej wykorzystać zwiększony dostęp do chińskiego rynku – zwłaszcza w dynamicznie rozwijających się segmentach, takich jak kosmetyki i produkty pielęgnacyjne. Inicjatywa ta realizowana jest we współpracy ze Standard Bank Group, która wspiera eksporterów w nawiązywaniu kontaktów z chińskimi partnerami i w poruszaniu się po złożonych procedurach handlu transgranicznego.

Zniesienie ceł to element szerszej strategii Chin na rzecz pogłębienia współpracy gospodarczej z Afryką i dywersyfikacji źródeł importu. Dla producentów kosmetyków z Afryki – szczególnie tych działających w segmencie naturalnym i organicznym – oznacza to realną szansę na ekspansję. Rosnące zapotrzebowanie na produkty premium w Chinach, w połączeniu z niższymi kosztami wejścia i łatwiejszym dostępem do nabywców, może przyczynić się do zwiększenia odporności gospodarek afrykańskich oraz zróżnicowania ich oferty eksportowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
05.06.2025 10:30
L’Oréal planuje znaczące inwestycje i wzrost produkcji w Indiach
Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy Grupy 

Globalny gigant kosmetyczny L’Oréal zapowiada podwojenie swojego biznesu na rynku w Indiach w ciągu najbliższych kilku lat. Chce też wzmocnić lokalne zdolności produkcyjne. – Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy, podczas spotkania z dziennikarzami, które miało miejsce w trakcie oficjalnej wizyty Piyusha Goyala, ministra handlu i przemysłu Indii, we Francji.

Jak wyjaśnił Hieronimus, firma zamierza w najbliższych latach ponad dwukrotnie zwiększyć swoją działalność – w tym rozbudować fabryki, które już teraz produkują 95 proc. towaru, sprzedawanego w Indiach. Do tego dojdzie zwiększenie eksportu do krajów regionu.

L’Oréal obecnie produkuje rocznie w Indiach ok. 500 mln sztuk produktów, z których znacząca część jest przeznaczona na eksport. Według danych India Retailing, są to przede wszystkim produktów do pielęgnacji włosów i skóry, które trafiają do krajów Zatoki Perskiej.

L’Oréal India, które działa w tym kraju od 1994 roku za pośrednictwem swojej spółki zależnej, zarządza portfolio marek, obejmujące produkty z działu konsumenckiego (L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York i NYX Professional Makeup), a także marki luksusowe (Kiehl’s, Lancôme i Yves Saint Laurent Beauté).

Indie pozostają też kluczowym rynkiem dla grupy, która zainwestowała w marciu w dwie lokalne marki: Deconstruct (pielęgnacja skóry) oraz Arata (pielęgnacja włosów). Obydwie inwestycje zostały dokonane za pośrednictwem Bold – funduszu L’Oréal, dedykowanego udziałom mniejszościowym w innowacyjnych startupach kosmetycznych.

Rynek kosmetyczny w Indiach, napędzany powiększającą się klasą średnią, ma osiągnąć wartość 30 mld dolarów (28,8 mld euro) do 2027 roku.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. lipiec 2025 19:30