StoryEditor
Eksport
09.03.2023 00:00

Unia Europejska zakaże używania 2,4,6-trimetylobenzoilu w lakierach do paznokci

Lakiery do paznokci i produkty do przedłużania mogą stać się obiektem gwałtownych prac nad zmianą formuły, jeśli zawiera ona obecnie 2,4,6-trimetylobenzoil. / Maria Lupan via Unsplash
Europejska Agencja Chemikaliów (ECHA) zidentyfikowała tlenek difenylo(2,4,6-trimetylobenzoilo)fosfiny (TPO) jako substancję wzbudzającą szczególnie duże obawy, która „zostanie zabroniona jako składnik kosmetyków”, zgodnie z rozporządzeniem dotyczącym kosmetyków (WE) nr 1223/2009 (art. 15).

Obecnie TPO jest dopuszczone do stosowania w produktach do modelowania i stylizacji paznokci w stężeniu 5 proc., przy czym substancja jest dopuszczona wyłącznie do użytku profesjonalnego. ECHA zaproponowała zakaz stosowania TPO po odkryciu w 2020 r., że ma on „niekorzystny wpływ na funkcje seksualne i płodność”. Według ECHA nie ma substancji alternatywnej dla TPA. „Według naszej wiedzy nie ma informacji o substancjach alternatywnych. Konieczne są dalsze badania w celu ustalenia, czy substancje o podobnej strukturze, które znajdują się w bazie danych rejestracyjnych ECHA, są substancjami alternatywnymi” – wyjaśnia organ. Substancja została początkowo uznana za bezpieczną w 2014 r. przez ECHA. „Bez należytej ostrożności [wynikającej z profesjonalnych szkoleń] może dojść do przypadkowego kontaktu skórek i boków paznokci ze skórą” – wyjaśnia ECHA.

Niemieckie badanie dotyczące TPO z 2020 r. wykazało, że zmiany histologiczne (zmiany w tkankach i komórkach) w jądrach samców szczurów u wszystkich badanych były „bardzo duże” i doprowadziły do „znacznego zmniejszenia płodności”. W przypadku samic trzy na dziewięć szczurzyc miało „nieregularne cykle w okresie godowym”. Ponadto francuskie badanie wykazało, że „w badaniach na samcach szczurów stwierdzono stałą toksyczność reprodukcyjną, prowadzącą do bezpłodności”.

W ostatnich miesiącach władze przystąpiły do uregulowania kolejnych chemikaliów stosowanych w segmencie kosmetycznym. ECHA opublikowała niedawno projekt wspólnotowego, stopniowanego planu działań, który obejmuje 24 substancje podejrzane o stwarzanie zagrożenia dla zdrowia ludzkiego lub środowiska, z których siedem to składniki kosmetyczne podlegające ocenie. Na początku tego miesiąca ECHA opublikowała wniosek wzywający do ograniczenia 10 tysięcy substancji z kategorii PFAS.

Czytaj także: Czy aplikacja Cosmile z weryfikatorem składników kosmetyków działa? [TEST WIADOMOŚCI KOSMETYCZNYCH]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
15.04.2025 13:32
Korea Południowa uruchamia fundusz wspierający branżę K-beauty o wartości 40 miliardów wonów
Hebe

Ministerstwo Małych i Średnich Przedsiębiorstw oraz Start-upów w Korei Południowej ogłosiło utworzenie specjalnego funduszu dedykowanego branży kosmetycznej. Fundusz o wartości 40 miliardów wonów (około 27 milionów dolarów amerykańskich) ma wspierać start-upy z sektora K-beauty i obejmuje cały łańcuch dostaw kosmetyków w kraju. To pierwsza tego typu inicjatywa w Korei Południowej, realizowana we współpracy publiczno-prywatnej. Głównymi inwestorami funduszu zostały wiodące firmy zajmujące się produkcją kontraktową kosmetyków — Kolmar Korea i Cosmax Inc.

Inicjatywa pojawiła się w odpowiedzi na rosnące obawy związane z potencjalnym wprowadzeniem przez Stany Zjednoczone 25-procentowych ceł wzajemnych. Choć jeszcze nie weszły one w życie, ich zapowiedź już teraz budzi niepokój wśród eksporterów. Branża kosmetyczna stanowi kluczowy sektor eksportowy południowokoreańskich MŚP. W 2023 roku wartość zagranicznej sprzedaży kosmetyków z Korei osiągnęła poziom 6,8 miliarda dolarów amerykańskich, co czyni ją liderem wśród kategorii eksportowych w tym segmencie przedsiębiorstw.

Fundusz ma na celu nie tylko ochronę sektora kosmetycznego przed skutkami geopolitycznych napięć i ryzyk handlowych, lecz także zwiększenie konkurencyjności koreańskich marek na rynkach międzynarodowych. Władze Korei liczą, że strategiczne inwestycje pozwolą firmom przetrwać ewentualne turbulencje i wzmocnić ich pozycję globalną. K-beauty już od lat uchodzi za symbol innowacyjności i wysokiej jakości, a także za ważny element „miękkiej siły” kulturowej Korei Południowej.

Utworzenie funduszu wpisuje się w szerszą strategię wspierania innowacyjnych gałęzi przemysłu oraz zabezpieczania przyszłości koreańskiej gospodarki. Zwiększenie odporności sektora kosmetycznego ma kluczowe znaczenie w obliczu zmieniających się warunków globalnego handlu. Inwestycje tego typu mają również zachęcać młode, dynamiczne firmy do ekspansji zagranicznej i rozwijania nowych technologii, które umocnią pozycję Korei Południowej jako światowego lidera w dziedzinie urody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 07:43