StoryEditor
Producenci
24.03.2025 10:14

Highlander Enterprise przejmuje markę kosmetyczną Brown as Berries

Highlander Enterprise nabył towary handlowe, a także prawo do marki i receptur Brown as Berries / IG Brown as berries

Highlander Enterprise S.A. (wcześniej Advanced Graphene Products S.A.), spółka specjalizująca się w produkcji i sprzedaży grafenu oraz produktów z branży kosmetycznej, podpisał z Chikione Partners umowę przejęcia praw do marki Brown as Berries. Spółka wzbogaciła dodatkowo swoje portfolio o innowacyjne produkty, w tym kosmetyki do pielęgnacji ciała oraz unikalną odzież ochronną dla kobiet.

Marka Brown as Berries oferuje innowacyjną linię kosmetyków do pielęgnacji dłoni, stworzoną z myślą o osobach ceniących naturalne składniki oraz zdrową skórę. Produkowane kosmetyki wyróżniają się unikalnymi formułami wzbogaconymi o składniki aktywne wspierające regenerację i ochronę skóry. Ponadto spółka rozszerzyła swoje portfolio o innowacyjne produkty, tj. kosmetyki do pielęgnacji ciała oraz unikalne stroje kąpielowe, wykonane z tkaniny przepuszczającej promienie słoneczne i jednocześnie chroniącej skórę zintegrowanym filtrem SPF 35.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, rozszerzamy działalność o segment kosmetyczny, co otwiera przed nami nowe możliwości rozwoju oraz zwiększa wartość Spółki. Zrealizowana przez nas transakcja, pomimo, że nie wiąże się ze znacznym nakładem finansowym, daje fundamentalne perspektywy, to pierwszy krok w kierunku rozwoju naszej pozycji na rynku beauty. Oczywiście naszym głównym celem pozostaje nadal wejście z marką własną na rynek lakierów hybrydowych – mówi Artur Górski, prezes zarządu Highlander Enterprise S.A.

Aktywa zostały przejęte na podstawie umowy zawartej z Chikione Partners, podmiotem powiązanym z członkami zarządu spółki, na podstawie której Highlander nabył towary handlowe, a także prawo do marki i receptur Brown as Berries. Cena ustalona została na poziomie zbliżonym do nakładów poniesionych przez Chikione Partners.

Jestem znaczącym akcjonariuszem Spółki i zamierzam skupić całą swoją zawodową energię na projekcie Highlander Enterprise S.A. Brown as Berries to mój autorski koncept, który urodził się wiele miesięcy temu, jednak dopiero teraz będzie miał szanse prawdziwie rozkwitnąć. Pracujemy nad całościową strategią dla firmy, a skoncentrowanie różnych obszarów mojej aktywności na rynku beauty wokół Highlander Enterprise S.A. będzie jej integralną częścią – mówi Sylwia Gołębiewska, wiceprezes zarządu Highlander Enterprise S.A.

Równolegle spółka kontynuuje działania mające na celu optymalizację procesów, dalszą redukcję kosztów oraz jak najszybsze uruchomienie własnej marki lakierów hybrydowych oraz akcesoriów i urządzeń do pielęgnacji paznokci. Celem zarządu jest skalowanie tej linii biznesowej i ekspansja na rynki zagraniczne. Przełożyć się to ma na jak najszybsze osiągnięcie rentowności, generowanie zysku oraz budowanie wartości zarówno dla akcjonariuszy, jak i inwestorów. Równolegle zarząd pracuje nad przygotowaniem kompleksowej strategii rozwoju na najbliższe lata, której publikacja planowana jest w najbliższych miesiącach.

Highlander Enterprise S.A. (wcześniej Advanced Graphene Products S.A.) wytwarza i dystrybuuje grafen, przeznaczony do takich zastosowań jak kompozyty węglowe, filamenty 3d, farby czy polimery oraz specjalizuje się w produkcji i sprzedaży hybrydowych lakierów do paznokci oraz szerokiej gamy produktów i akcesoriów kosmetycznych.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
30.04.2025 14:14
Przychody koncernu Puig rosną – głównie dzięki perfumom i pielęgnacji
Najlepsze wyniki sprzedażowe w ramach koncernu Puig osiągnęły w I kwartele 2025 marki Jean Paul Gaultier oraz Carolina HerreraIG jeanpaulgaultier

Hiszpański Puig odnotował wzrost przychodów netto o 7,8 proc., osiągając 1,2 mld euro po pierwszym kwartale 2025 roku. Było to efektem dobrej sprzedaży perfum oraz kosmetyków do pielęgnacji skóry, co pozwoliło zrekompensował słabsze wyniki w segmencie makijażu.

Perfumy oraz fashion generują zdecydowaną większość (74 proc.) przychodów koncernu Puig, wzrost wyniósł 10,4 proc. Najlepsze wyniki w ramach koncernu osiągnęły marki Jean Paul Gaultier oraz Carolina Herrera, odnotowano także wzrost znaczenia perfum niszowych.

Dział kosmetyków do pielęgnacji skóry odnotował przychód w wysokości 144 mln euro, stanowiąc 12 proc. całkowitych przychodów Puig (wzrost o 7,2 proc. w porównaniu z rokiem 2024).

Puig wskazuje również na rosnące wyniki swojej marki dermokosmetyków Uriage, która sukcesywnie wprowadzała nowe produkty. Dobrymi wynikami może pochwalić się też marka Charlotte Tilbury Beauty. 

Zobacz więcej: Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie

gółem segment makijażu odnotował dla Puig przychód w wysokości 165 mln euro milionów euro, co oznacza spadek o 4,2 proc. w obliczu utrzymującej się słabej sprzedaży kosmetyków premium. Wzrost ten odnotowano na wszystkich rynkach, przy czym dla regionu EMEA wzrost przychodów wyniósł 4,3 proc., co stanowi 53 proc. przychodów koncernu. Ameryka oraz region Azji i Pacyfiku odpowiadały odpowiednio za 37 i 9 proc. całkowitych przychodów.

Jeśli chodzi o prognozy na 2025, to Puig oczekuje wzrostów na poziomie 6-8 proc. pomimo „trudnego globalnego otoczenia makroekonomicznego”. 

Zaczynamy rok 2025 z dużym powodzeniem, licząc na dalsze sukcesy na rynku kosmetyków premium. Po raz kolejny nasz największy segment – zapachy i moda – przynosi najlepsze wyniki, co świadczy o sile naszych prestiżowych oraz niszowych marek, a także o atrakcyjności naszego portfolio – komentuje Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.04.2025 15:39
Procter & Gamble planuje podwyżki cen w odpowiedzi na taryfy handlowe
Na zdj. siedziba Procter&Gamble.Shutterstock

Procter & Gamble (P&G) zapowiedziało możliwe podwyżki cen w związku z nowymi taryfami handlowymi wprowadzonymi przez prezydenta USA Donalda Trumpa. Koncern, właściciel takich marek jak Pampers, Olay czy Head & Shoulders, obniżył swoją prognozę sprzedaży na bieżący rok. Firma szacuje, że skutki wojny handlowej oraz spowolnienia konsumpcji z powodu niepewności gospodarczej mogą kosztować ją od 1 do 1,5 miliarda dolarów.

Jak poinformował dyrektor finansowy P&G, Andre Schulten, w rozmowie o wynikach finansowych za trzeci kwartał, przedsiębiorstwo będzie zmuszone sięgnąć po wszystkie dostępne środki, by ograniczyć wpływ taryf na strukturę kosztów i wynik finansowy. Najbardziej prawdopodobnymi działaniami są podwyżki cen oraz cięcia kosztów, choć rozważane jest również modyfikowanie składu produktów lub zmiana źródeł surowców spoza Chin. Schulten zaznaczył jednak, że zmiana dostawców będzie trudna do szybkiego wdrożenia.

Obecnie około 90 proc. produktów sprzedawanych przez P&G w Stanach Zjednoczonych jest wytwarzanych lokalnie, jednak firma importuje z Chin surowce, opakowania oraz część gotowych produktów. Mimo że Chiny odpowiadają za jedynie 10 proc. importu, P&G spodziewa się obciążenia kosztowego w wysokości 1,5 miliarda dolarów. Taryfy na towary eksportowane z Chin do USA sięgają nawet 145 proc. Dyrektor generalny P&G, Jon Moeller, przyznał w rozmowie z CNBC, że podwyżki cen będą zależały od konkretnej marki i mogą zostać wprowadzone w nowym roku fiskalnym rozpoczynającym się w lipcu.

image

Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa

W ciągu trzech miesięcy do marca 2025 roku sprzedaż netto P&G spadła o 2 proc. rok do roku, osiągając poziom 19,8 miliarda dolarów, co było poniżej oczekiwań analityków. Sprzedaż organiczna, wyłączająca wpływ kursów walut i zmian w portfelu marek, wzrosła o 1 proc., głównie dzięki wyższym cenom. Wzrost sprzedaży odnotowano w segmencie kosmetyków (2 proc.) oraz produktów do pielęgnacji osobistej (wysokie jednocyfrowe wzrosty), natomiast sprzedaż pielęgnacji skóry spadła o 3 proc., a sprzedaż produktów zdrowotnych o 4 proc. Pomimo trudnego otoczenia rynkowego, P&G utrzymuje inwestycje w innowacje i prognozuje, że roczna sprzedaż będzie na poziomie zbliżonym do wyniku z 2024 roku, podczas gdy wcześniej spodziewano się wzrostu o 2–4 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. kwiecień 2025 18:03