StoryEditor
Producenci
24.03.2025 10:14

Highlander Enterprise przejmuje markę kosmetyczną Brown as Berries

Highlander Enterprise nabył towary handlowe, a także prawo do marki i receptur Brown as Berries / IG Brown as berries

Highlander Enterprise S.A. (wcześniej Advanced Graphene Products S.A.), spółka specjalizująca się w produkcji i sprzedaży grafenu oraz produktów z branży kosmetycznej, podpisał z Chikione Partners umowę przejęcia praw do marki Brown as Berries. Spółka wzbogaciła dodatkowo swoje portfolio o innowacyjne produkty, w tym kosmetyki do pielęgnacji ciała oraz unikalną odzież ochronną dla kobiet.

Marka Brown as Berries oferuje innowacyjną linię kosmetyków do pielęgnacji dłoni, stworzoną z myślą o osobach ceniących naturalne składniki oraz zdrową skórę. Produkowane kosmetyki wyróżniają się unikalnymi formułami wzbogaconymi o składniki aktywne wspierające regenerację i ochronę skóry. Ponadto spółka rozszerzyła swoje portfolio o innowacyjne produkty, tj. kosmetyki do pielęgnacji ciała oraz unikalne stroje kąpielowe, wykonane z tkaniny przepuszczającej promienie słoneczne i jednocześnie chroniącej skórę zintegrowanym filtrem SPF 35.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, rozszerzamy działalność o segment kosmetyczny, co otwiera przed nami nowe możliwości rozwoju oraz zwiększa wartość Spółki. Zrealizowana przez nas transakcja, pomimo, że nie wiąże się ze znacznym nakładem finansowym, daje fundamentalne perspektywy, to pierwszy krok w kierunku rozwoju naszej pozycji na rynku beauty. Oczywiście naszym głównym celem pozostaje nadal wejście z marką własną na rynek lakierów hybrydowych – mówi Artur Górski, prezes zarządu Highlander Enterprise S.A.

Aktywa zostały przejęte na podstawie umowy zawartej z Chikione Partners, podmiotem powiązanym z członkami zarządu spółki, na podstawie której Highlander nabył towary handlowe, a także prawo do marki i receptur Brown as Berries. Cena ustalona została na poziomie zbliżonym do nakładów poniesionych przez Chikione Partners.

Jestem znaczącym akcjonariuszem Spółki i zamierzam skupić całą swoją zawodową energię na projekcie Highlander Enterprise S.A. Brown as Berries to mój autorski koncept, który urodził się wiele miesięcy temu, jednak dopiero teraz będzie miał szanse prawdziwie rozkwitnąć. Pracujemy nad całościową strategią dla firmy, a skoncentrowanie różnych obszarów mojej aktywności na rynku beauty wokół Highlander Enterprise S.A. będzie jej integralną częścią – mówi Sylwia Gołębiewska, wiceprezes zarządu Highlander Enterprise S.A.

Równolegle spółka kontynuuje działania mające na celu optymalizację procesów, dalszą redukcję kosztów oraz jak najszybsze uruchomienie własnej marki lakierów hybrydowych oraz akcesoriów i urządzeń do pielęgnacji paznokci. Celem zarządu jest skalowanie tej linii biznesowej i ekspansja na rynki zagraniczne. Przełożyć się to ma na jak najszybsze osiągnięcie rentowności, generowanie zysku oraz budowanie wartości zarówno dla akcjonariuszy, jak i inwestorów. Równolegle zarząd pracuje nad przygotowaniem kompleksowej strategii rozwoju na najbliższe lata, której publikacja planowana jest w najbliższych miesiącach.

Highlander Enterprise S.A. (wcześniej Advanced Graphene Products S.A.) wytwarza i dystrybuuje grafen, przeznaczony do takich zastosowań jak kompozyty węglowe, filamenty 3d, farby czy polimery oraz specjalizuje się w produkcji i sprzedaży hybrydowych lakierów do paznokci oraz szerokiej gamy produktów i akcesoriów kosmetycznych.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 11:23
Aflofarm ponownie liderem Rankingu Firm Rodzinnych „Forbesa” w województwie łódzkim
Nagrodę podczas gali Forum Firm Rodzinnych „Forbesa” w Łodzi odebrał Kacper Furman, wnuk Andrzeja Furmana — twórcy firmy.Aflofarm

Aflofarm Farmacja Polska po raz kolejny zdobył pierwsze miejsce w Rankingu Firm Rodzinnych „Forbesa” w kategorii przedsiębiorstw z przychodami przekraczającymi 100 mln zł w województwie łódzkim. Wyróżnienie to stanowi podsumowanie ponad 35 lat działalności na rzecz farmacji, profilaktyki oraz ochrony zdrowia i życia Polaków.

Firma, założona w Pabianicach przez Andrzeja Furmana, po raz pierwszy zdobyła pierwsze miejsce w tym rankingu sześć lat temu. Obecnie Aflofarm jest prowadzony przez jego synów: Jacka, Wojciecha i Tomasza, kontynuując rozwój organizacji zarówno na rynku krajowym, jak i na ponad 30 zagranicznych rynkach. Przedsiębiorstwo zatrudnia około 1500 osób, co czyni je jednym z największych pracodawców w regionie łódzkim.

W imieniu zarządu nagrodę odebrał Kacper Furman, wnuk założyciela, podkreślając, że Aflofarm wkracza w etap aktywnego udziału trzeciego pokolenia w zarządzaniu firmą. Jak zaznaczył, dorastał wraz z firmą i obserwował jej rozwój, a dziś z entuzjazmem patrzy na możliwości dalszego wzmacniania pozycji przedsiębiorstwa w kolejnych dekadach. To symboliczny moment dla rodzinnego biznesu, który opiera się na ciągłości i międzypokoleniowej współpracy.

W swojej wypowiedzi prezes zarządu Jacek Furman zwrócił uwagę na znaczenie rodzinnego charakteru przedsiębiorstwa. Podkreślił, że Aflofarm to nie tylko biznes, ale środowisko pracy, w którym część zespołu jest związana z firmą od dekad. Zatrudnione są tu całe rodziny, a wielu pracowników zaczynało w Aflofarmie swoją karierę — co wzmacnia kulturę organizacyjną opartą na lojalności, stabilności i wzajemnym szacunku.

Aflofarm angażuje się również w działania społeczne realizowane poprzez Fundację Aflofarm oraz fundację My Kochamy Pabianice. Inicjatywy te obejmują promocję zdrowia, edukację prozdrowotną oraz projekty podnoszące jakość życia mieszkańców Pabianic i okolic. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. listopad 2025 15:25