StoryEditor
Biznes
14.12.2016 00:00

L’Oréal Professionnel wspiera fryzjerów w walce z chorobami

L’Oréal Professionnel wspólnie z organizacją pozarządową Global Alliance for Musculoskeletal Health stworzył program „L’Oréal Professionnel with you against MSDs”. Jego celem jest wsparcie fryzjerów w walce ze schorzeniami mięśniowo-szkieletowymi, które są głównym problemem zdrowotnym tej grupy zawodowej. Do końca 2016 roku 431 tysięcy fryzjerów z całego świata odbędzie szkolenie i pozna 15-minutowy program codziennych ćwiczeń. Firma L’Oréal stworzyła również darmową aplikację mobilną 15’ Coach, która ma pomóc fryzjerom w profilaktyce dolegliwości, a także w bieżącym obserwowaniu wpływu programu na ich zdrowie.
W Polsce program „L’Oréal Professionnel with you against MSDs” prowadzony jest we wszystkich czterech akademiach szkoleniowych L’Oréal Professionnel (w Gdańsku, Warszawie, Poznaniu i Katowicach). Trenerzy uczą właściwej postawy i gestów oraz pokazują, jak optymalnie wykorzystywać aplikację.   
Fryzjerzy jako grupa zawodowa są szczególnie narażeni na schorzenia mięśniowo-szkieletowe, które stanowią aż 75 proc. wszystkich problemów zdrowotnych związanych z tą profesją. Spędzanie wielu godzin na stojąco w salonie, powtarzanie tych samych gestów może być przyczyną poważnych bólów pleców i szyi, a także zespołu cieśni nadgarstka. Bywa, że dolegliwości zmuszają fryzjerów do odejścia z pracy nawet 10 lat przed planowaną datą przejścia na emeryturę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
04.12.2025 13:57
Retail Trends 2026 – Efektywnie, Odważnie, Inteligentnie
Retail Trends 2026 – Efektywnie, Odważnie, Inteligentniewiadmoscihandlowe.pl

Świat handlu detalicznego zmienia się szybciej niż kiedykolwiek. Nowe technologie, rosnące oczekiwania klientów, presja kosztowa i globalne zawirowania sprawiają, że dziś kluczowe jest nie tylko nadążanie za zmianami, lecz także ich przewidywanie i dogłębne zrozumienie. Rośnie niepewność i nieprzewidywalność otoczenia gospodarczego i politycznego, a także zachowań konsumentów. Podczas kolejnej edycji kongresu Retail Trends zaadresujemy te zagadnienia i poszukamy wspólnie odpowiedzi jak kierować biznesem retailowym w trudnym otoczeniu 2026 roku i dalej.

wiadomoscihandlowe.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
04.12.2025 12:14
Ukraina wdrożyła cyfrowy rejestr kosmetyków zgodny ze standardami UE
Ukraina dostosowuje swoje systemy do unijnych realiów.Justyna Czupryniak/Canva

Ukraina rozpoczęła obowiązkową cyfryzację obiegu produktów kosmetycznych, przechodząc na standardy regulacyjne stosowane w Unii Europejskiej. Wprowadzono jednolity elektroniczny katalog wszystkich kosmetyków sprzedawanych na rynku ukraińskim. Do tej pory nie istniał żaden centralny system gromadzenia danych, a produkty kosmetyczne trafiały do sprzedaży bez scentralizowanej ewidencji.

Nowy system tworzy pierwszy w historii kraju ujednolicony, cyfrowy rejestr kosmetyków. Producenci i importerzy muszą przekazywać szczegółowe dane o swoich produktach online — szybko, transparentnie i zgodnie ze standardami regulacyjnymi UE. Jak podkreśla wiceministra zdrowia ds. rozwoju cyfrowego Maria Karczewycz, system stanowi „kolejny krok w kierunku pełnej integracji z europejskim rynkiem i standardami bezpieczeństwa”, a cyfrowe narzędzia zapewniają „przejrzysty i jednolity proces ewidencjonowania kosmetyków”.

Według Ukraińskiego Stowarzyszenia Perfumeryjno-Kosmetycznego, przed wojną na terenie kraju działało ok. 250 producentów kosmetyków, w tym duzi wytwórcy regionalni. Lokalna produkcja odpowiadała za 35–40 proc. podaży rynku krajowego, co potwierdzano również po 2022 r., z zastrzeżeniami dotyczącymi zakłóceń wywołanych wojną. Jednocześnie dane Państwowej Służby Celnej wskazują, że tylko w 2022 r. Ukraina zaimportowała kosmetyki, perfumy, produkty pielęgnacyjne do skóry i włosów oraz inne artykuły beauty o łącznej wartości 423 mln dolarów.

Cyfrowy system jest wdrażany w dwóch etapach, z których pierwszy już rozpoczęto. Przedsiębiorstwa kosmetyczne mogą rejestrować osobę odpowiedzialną i pracowników, wprowadzać informacje o produktach, aktualizować dane oraz generować certyfikaty dla zgłoszonych artykułów. Proces ten ma uporządkować rynek i wprowadzić jednolite zasady działania dla producentów i importerów.

W kolejnych etapach system ma wspierać również instytucje państwowe odpowiedzialne za kontrolę toksykologiczną. Dzięki szybszemu dostępowi do danych lekarze będą mogli sprawnie uzyskać informacje o składzie produktów, np. podczas leczenia pacjentów w przypadku poważnych reakcji alergicznych. Cyfryzacja obiegu kosmetyków ma zatem nie tylko zwiększyć bezpieczeństwo konsumentów, lecz także poprawić transparentność rynku i wzmocnić zaufanie do ukraińskich produktów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 16:07