StoryEditor
Biznes
13.05.2020 00:00

L‘Oréal wspiera branżę fryzjerską w bezpiecznym otwarciu salonów

L‘Oréal uruchamia pakiet działań, które pomagają salonom fryzjerskim w ponownym otwarciu. Poza przekazaniem materiałów ochronnych, firma udostępnia salonom rozwiązania wspierające powrót do pracy oraz zapewnienie bezpieczeństwa klientom i pracownikom salonów. Wsparła też Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego w tworzeniu wytycznych bezpiecznej pracy salonów fryzjerskich po ponownym otwarciu i uczestniczyła w konsultacjach finalnego tekstu dokumentu z rządem.

W ostatnich tygodniach L‘Oréal Polska aktywnie wspierał Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego w tworzeniu wytycznych bezpiecznej pracy salonów fryzjerskich po ponownym otwarciu i uczestniczył w konsultacjach finalnego tekstu dokumentu z rządem. W Polsce działa około 28 tys. salonów fryzjerskich, z czego ok. 7 tys. współpracuje z L’Oréal Polska.

Jako wieloletni partner, od początku pandemii aktywnie i z pełnym zaangażowaniem włączyliśmy się w tworzenie rozwiązań dla branży fryzjerskiej, dostępnych nie tylko dla naszych salonów partnerskich, ale dla szerokiego grona fryzjerów w całym kraju – mówi Agata Patkowska, dyrektor generalna Działu Produktów Profesjonalnych.

Firma, we współpracy z Polskim Związkiem Przemysłu Kosmetycznego, włączyła się się w tworzenie pakietu wytycznych związanych z odmrażaniem działania branży beauty.

Dzięki wieloletnim, silnym relacjom z właścicielami salonów, mogliśmy w tych konsultacjach reprezentować ich głos, dbając o to, by ich postulaty i potrzeby zostały  uwzględnione. Umożliwienie tej grupie usługodawców szybkiego powrotu do pracy jest jedyną szansą na ocalenie ich biznesu oraz wielu tysięcy miejsc pracy. Dla wszystkich nas priorytetem jest oczywiście bezpieczeństwo i ochrona zdrowia – zarówno klientów salonów, jak i ich pracowników – dodaje Agata Patkowska.

Aby ułatwić i przyspieszyć bezpieczne korzystanie z usług fryzjerskich, L‘Oréal dostarczy 220 tys. masek ochronnych salonom fryzjerskim w całym kraju oraz 6 tys. butelek żelu do sanityzacji rąk wyprodukowanego w fabryce L’Oréal. Po wznowieniu działalności salonów, produkty te, a w późniejszym terminie maseczki, będzie można zamówić za pośrednictwem działu obsługi klienta L‘Oréal oraz partnerów handlowych.

L‘Oréal opracował również pakiet materiałów informacyjnych dotyczących prowadzenia działalności salonów po ich ponownym otwarciu, które ułatwią organizację pracy fryzjerów zgodnie z zasadami bezpieczeństwa. Odnoszą się one do dezynfekcji rąk i narzędzi, zachowania społecznego dystansu, wyznaczania szlaków komunikacyjnych w salonie, systemu rezerwacji wstępnych, organizacji pracy ułatwiających zachowanie odstępów czasowych między wizytami klientów i płatności elektronicznych.

Materiały przekazywane są właścicielom salonów, którzy odbyli szkolenie „7 kroków higieny i bezpieczeństwa w salonie”, aby mieć pewność, że pracownicy salonu są przeszkoleni i gotowi do działania zgodnie z nowymi zasadami.

– Fryzjerzy, ale nie tylko – również cała branża beauty – w wyniku epidemii została całkowicie zamknięta, a właściciele salonów zostali bez żadnych dochodów, za to z rachunkami do opłacenia i zatrudnionymi pracownikami. Jesteśmy ważnym segmentem wśród pracodawców, ale większość z nas to niewielkie firmy, które zmagają się z olbrzymim kryzysem finansowym. Bardzo czekamy na jak najszybsze wznowienie usług. Każda pomoc na tym etapie jest dla nas bardzo ważna, bo te pierwsze dni po ponownym otwarciu będą wymagać dużego wysiłku w organizacji pracy. Będziemy musieli zachować szczególną troskę o bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników i uwzględnić wszystkie wytyczne dotyczące naszej pracy. W tej sytuacji obecność naszych partnerów biznesowych i ich ciągłe wsparcie jest dla nas bardzo ważne i pomoże nam w szybkim powrocie do pracy – mówi Wojciech Wajda, właściciel salonu fryzjerskiego w Katowicach.

Działania podjęte w ostatnich dniach przez L’Oréal w Polsce są częścią szerszego programu solidarnościowego wspierającego walkę z koronawirusem wdrożonego przez Grupę L’Oréal. Od początku kryzysu związanego z Covid-19 firma L‘Oréal wprowadziła szereg działań mających na celu wsparcie fryzjerów:

  • Zamrożenie płatności: Od 17 marca L‘Oréal zamroził płatności należne od wszystkich niezależnych salonów i fryzjerów współpracujących z markami w Polsce oraz dla dystrybutorów. W Polsce około 1 tys. klientów skorzystało z tej inicjatywy. W Europie pomoc otrzymało  65 tys. salonów, a na całym świecie — prawie 100 tys.
  • Platforma dedykowana branży fryzjerskiej: Dział Produktów Profesjonalnych wraz ze wszystkimi markami profesjonalnymi grupy, takimi jak: L’Oréal Professionnel,  Kérastase,  Matrix, Biolage oraz  Redken już pod koniec marca stworzył w mediach społecznościowych platformę dedykowaną branży fryzjerskiej, do której dostęp mają wszyscy zainteresowani, nie tylko partnerzy biznesowi L’Oreal. Jej celem jest integracja i wsparcie polskich fryzjerów i stylistów poprzez przekazywanie merytorycznej wiedzy m.in. z zakresu prawa, księgowości oraz finansów, która wspiera ich w podejmowaniu codziennych decyzji biznesowych oraz pokazuje jak skorzystać ze wsparcia zaproponowanego przez państwo. Obecnie na platformie jest już zarejestrowanych ponad 4 tys. 200 fryzjerów i stylistów z całego kraju.
  • L’Oréal Access: To największa na świecie platforma e-learningowa przeznaczona dla profesjonalistów branży fryzjerskiej. Jest dostępna w 20 krajach, w tym od 5 maja w Polsce. Oferuje tutoriale, webinary i internetowe moduły szkoleniowe, dające fryzjerom możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych w czasie przymusowego, tymczasowego zamknięcia zakładów. W ciągu niespełna dwóch tygodni, na platformie zarejestrowało się już ponad 500 użytkowników z Polski i liczba ta stale rośnie.
  • Szkolenia online: Już w pierwszych tygodniach od zamknięcia salonów wszystkie marki profesjonalne L’Oréal wprowadziły szkolenia online, ułatwiając możliwość zdobycia lub odświeżenia  wiedzy w temacie profesjonalnych usług fryzjerskich oraz informacje jak przeprowadzać konsultacje online, które zoptymalizują zarządzanie pracą salonu po jego ponownym otwarciu.
  • Dostawy: Centrum Dystrybucyjne L’Oréal Polska pracuje w zakresie dostosowanym do potrzeb klientów, z zastosowaniem koniecznych środków prewencji, niezbędnych dla ochrony zdrowia pracowników i przez cały czas realizuje zamówienia klientów.
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
27.08.2025 16:10
Martha Stewart została twarzą nowej odsłony Lancôme La Vie est Belle
Osiemdziesięciotrzylatka została ambasadorką core‘owego zapachu Lancôme.Lancôme

Lancôme zaprezentowało nową wersję swojego bestsellera – La Vie est Belle Vanille Nude Eau de Parfum, stworzoną przez perfumiarzy Anne Flipo i Dominique’a Ropiona. Kompozycja łączy nuty jaśminu solarnego, wanilii w glazurze i kremowego białego piżma. Kwiaty jaśminu pochodzą z własnych upraw Lancôme – Domaine de la Rose – co podkreśla dbałość marki o jakość i transparentność surowców. Nowość wpisuje się w kategorię gourmand, która w ostatnich latach zdobywa rekordową popularność wśród konsumentów.

Nietypowym elementem kampanii jest wybór ambasadorki – 84-letniej Marthy Stewart, znanej z programów i publikacji na temat gotowania i stylu życia. To przełamanie stereotypów, ponieważ perfumy z nutą wanilii i gourmand często kojarzone są z młodością, a nawet z nieco infantylnymi, słodkimi akcentami. Stewart, przedstawiana w mediach jako ikona stylu życia i przedsiębiorczości, wnosi do kampanii wymiar dojrzałości i doświadczenia, które rzadko są reprezentowane w reklamach perfum.

W materiale wideo przygotowanym przez markę Stewart określiła zapach jako „wyjątkowy” i podkreśliła jego trwałość. W jej ocenie La Vie est Belle Vanille Nude wyróżnia się na tle prostszych kompozycji waniliowych, które „utrzymują się tylko do kolacji, ale nie dłużej”. Ambasadorka porównała także zapach do francuskich delikatesów. Przekaz marki koncentruje się więc nie tylko na przyjemności zmysłowej, ale i na jakości oraz trwałości, które mają wyróżniać nowy produkt na tle konkurencji.

Oryginalna wersja La Vie est Belle, promowana przez Julię Roberts jako „butelkowane szczęście”, od lat należy do najchętniej kupowanych zapachów Lancôme. Teraz marka stawia na odświeżoną odsłonę, bardziej „zmysłową i stonowaną”, utrzymaną w różowej tonacji. Wprowadzenie do kampanii 84-letniej ikony stylu życia może stanowić ważny sygnał rynkowy – potwierdzający, że kategoria perfum nie jest zależna od wieku konsumenta, a różnorodność ambasadorów może dodatkowo wzmocnić wiarygodność przekazu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
27.08.2025 13:34
Carrefour wycofuje mleczko do demakijażu z powodu skażenia bakteriami
Mleczko do demakijażu zostało wycofane ze względu na zanieczyszczenie mikrobami.RAPEX Safety Gate

Francuski Carrefour wycofuje z rynku mleczko do demakijażu Carrefour Soft – Lait démaquillant douceur po wykryciu groźnej bakterii Burkholderia cepacia. Produkt, zgłoszony w unijnym systemie Safety Gate, stwarza zagrożenie zwłaszcza dla osób z obniżoną odpornością i został objęty procedurą zwrotu.

image
RAPEX Safety Gate
Carrefour poinformował o wycofaniu z rynku mleczka do demakijażu Carrefour Soft – Lait démaquillant douceur w butelkach 250 ml (kody partii 5022112 i 5022121, kod kreskowy 3560071324988). Decyzja zapadła po wykryciu obecności bakterii Burkholderia cepacia. Produkt został zgłoszony w systemie Safety Gate (alert nr SR/03037/25) przez Francję 3 lipca 2025 r., a 22 sierpnia znalazł się w unijnej bazie ostrzeżeń.

Badania wykazały, że kosmetyk nie spełnia wymogów rozporządzenia UE dotyczącego produktów kosmetycznych. Zanieczyszczenie mikrobiologiczne stanowi ryzyko zdrowotne, zwłaszcza dla osób z obniżoną odpornością – pacjentów hospitalizowanych czy cierpiących na mukowiscydozę. W tej grupie zakażenie bakterią Burkholderia cepacia może prowadzić do poważnych powikłań, dlatego zdecydowano o natychmiastowym wycofaniu produktu z obrotu.

Zgodnie z decyzją producenta, mleczko zostało wycofane z rynku detalicznego, a dodatkowo uruchomiono procedurę przypomnienia dla konsumentów (tzw. recall). Klienci mogą sprawdzić szczegóły na oficjalnej stronie rządowej we Francji – rappel.conso.gouv.fr. Na stronie dostępne są informacje o zwrocie oraz procedurze postępowania dla osób, które kupiły produkty z wadliwej partii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. sierpień 2025 08:45