StoryEditor
Innowacje
19.01.2025 22:25

L’Oréal i IBM tworzą pierwszy model AI, wspierający produkcję zrównoważonych kosmetyków

Nowe partnerstwo łączy unikalną wiedzę L’Oréal w dziedzinie nauk kosmetycznych z technologiami IBM w zakresie AI / L‘Oreal mat.prasowe

IBM i lider branży kosmetycznej L’Oréal ogłosiły współpracę, której celem jest wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) IBM do analizy danych, dotyczących receptur kosmetycznych. Współpraca ta pozwoli firmie L’Oréal na zastosowanie bardziej zrównoważonych surowców oraz redukcję zużycia energii i odpadów.

Wprowadzenie unikalnego modelu AI znacząco zwiększy możliwości zespołów badawczo-rozwojowych L’Oréal i przełoży się na większą wydajności, podnosząc poziom zadowolenia konsumentów w każdej kategorii kosmetycznej, na każdym rynku. Jako pierwszy tego rodzaju model AI w branży, zredefiniuje on również innowacje na styku branży kosmetycznej, chemii oraz technologii.

Partnerstwo łączy unikalną wiedzę L’Oréal w dziedzinie nauk kosmetycznych z najnowocześniejszymi technologiami IBM w zakresie sztucznej inteligencji. 

Obie firmy stawiają sobie za cel osiągnięcie punktu, w którym nauka i technologia wspierają tworzenie ekologicznych i innowacyjnych rozwiązań. W obliczu potrzeby ochrony zasobów naturalnych Ziemi, kluczowe staje się wykorzystywanie odnawialnych i zrównoważonych surowców w produktach konsumenckich. 

W ramach naszego programu transformacji cyfrowej, partnerstwo to przyspieszy i rozszerzy proces innowacji oraz reformulacji produktów, dzięki czemu będziemy osiągać wyższe standardy w zakresie inkluzywności, zrównoważonego rozwoju i personalizacji. Opierając się na wieloletniej i unikalnej wiedzy z zakresu Beauty Science oraz strukturyzacji danych, współpraca z IBM otwiera nowy, ekscytujący rozdział dla naszych procesów badawczych i rozwojowych – powiedział Matthieu Cassier, dyrektor ds. transformacji i cyfryzacji w L’Oréal Research & Innovation.

Projekt ten przyczyni się do realizacji celu L’Oréal For the Future, zakładającego, że do 2030 roku większość formulacji produktów marki będzie oparta na surowcach pochodzenia biologicznego lub pochodzących z gospodarki obiegu zamkniętego.

Nasza współpraca pokazuje, jak generatywna sztuczna inteligencja może służyć ochronie planety, wykorzystując moc technologii i wiedzy – skomentował Alessandro Curioni, IBM Fellow, wiceprezes na Europę i Afrykę oraz dyrektor IBM Research w Zurychu. – IBM wierzy w możliwości idealnie dopasowanych rozwiązań AI, przyspieszających transformację biznesu. Dzięki najnowszej technologii AI, L’Oréal uzyska wartościowe informacje z bogatych danych dotyczących formulacji i produktów, aby stworzyć dostosowany model AI, wspierający realizację celów operacyjnych – dodał Curioni.

Podczas tworzenia tego modelu sztucznej inteligencji zostanie wykorzystana duża liczba receptur i punktów danych składowych, co przyspieszy wiele zadań i procesów realizowanych przez L‘Oréal, w tym tworzenie nowych produktów, zmienianie formulacji istniejących kosmetyków i optymalizację procesów pod kątem produkcji na większą skalę. To narzędzie w ciągu najbliższych kilku lat w znacznym stopniu wspomoże 4 tys. naukowców L‘Oréal na całym świecie.

Ponadto IBM Consulting będzie wspierać L‘Oréal w dążeniu do ponownego przeanalizowania i przeprojektowania procesu odkrywania nowych formulacji. Lepsze zrozumienie zachowania odnawialnych składników w formulacjach kosmetycznych pomoże firmie L‘Oréal stworzyć dla konsumentów na całym świecie w jeszcze większym stopniu spersonalizowane, bardziej zrównoważone linie produktów o większej inkluzywności.

Czytaj teżInnowacyjne minilaboratorium L‘Oréal do analizy skóry

To partnerstwo łączące wysoko wyspecjalizowaną wiedzę z zakresu sztucznej inteligencji i kosmetyków ma na celu zrewolucjonizowanie procesu tworzenia formulacji kosmetycznych. Odzwierciedla ideę badań wspieranych przez AI, kładąc nacisk na zrównoważony rozwój i różnorodność – podsumował Guilhaume Leroy-Méline, IBM distinguished engineer, CTO ds. transformacji biznesowej, IBM Consulting France.

Modele bazowe to rodzaj sztucznej inteligencji trenowany na szerokim zbiorze nieoznakowanych danych, zdolny do wykonywania różnych zadań i adaptacji wiedzy do nowych sytuacji. IBM jest liderem w zastosowaniach takich modeli poza obszarem języka, m.in. w chemii czy danych geospektralnych. Dzięki temu technologia IBM może wspierać kreatywność L’Oréal w opracowywaniu nowych receptur kosmetycznych i transformacji branży beauty. Wspólne wysiłki obu firm kształtują przyszłość, w której innowacja spotyka się ze zrównoważonym rozwojem, dostarczając produkty tak unikalne, jak osoby, które z nich korzystają na co dzień.

Czytaj też: Douglas Skincare Weeks 2025 pod znakiem beauty-tech [GALERIA]

Od 115 lat L’Oréal, światowy lider w branży beauty, koncentruje się na jednym celu: spełnianiu aspiracji kosmetycznych konsumentów na całym świecie. Celem jest tworzenie piękna, które porusza świat, definiuje podejście do piękna jako niezbędne, integracyjne, etyczne, hojne i zaangażowane w zrównoważony rozwój społeczny i środowiskowy. 

Dzięki szerokiemu portfolio 37 międzynarodowych marek oraz ambitnym zobowiązaniom w ramach programu L’Oréal for the Future, Grupa może zaoferować każdej osobie na świecie to, co najlepsze pod względem jakości, skuteczności, bezpieczeństwa, autentyczności i odpowiedzialności, celebrując jednocześnie piękno w jego nieskończonej różnorodności.

Dzięki ponad 90 tys. pracowników, zrównoważonemu zasięgowi geograficznemu i sprzedaży we wszystkich kanałach dystrybucji (e-commerce, rynek masowy, domy towarowe, apteki, perfumerie, salony fryzjerskie, sklepy własne i sprzedaż w strefach wolnocłowych), Grupa wygenerowała w 2023 roku sprzedaż na poziomie 41,18 mld euro. 

Dzięki 20 ośrodkom badawczym w 11 krajach na całym świecie oraz dedykowanemu zespołowi ds. badań i innowacji składającemu się z ponad 4 tys. naukowców i 6,4 tys. specjalistów ds. technologii cyfrowych, L‘Oréal koncentruje się na kreowaniu przyszłości branży beauty i umacnianiu swojej pozycji jako lidera Beauty Tech.

IBM to wiodący dostawca globalnych rozwiązań z zakresu chmury hybrydowej, sztucznej inteligencji oraz doradztwa. Wspiera klientów w ponad 175 krajach, pomagając im wykorzystywać dane do uzyskiwania cennych wniosków, usprawniać procesy biznesowe, obniżać koszty i zdobywać przewagę konkurencyjną w swoich branżach. 

Ponad 4 tys. instytucji rządowych i przedsiębiorstw z kluczowych sektorów, takich jak usługi finansowe, telekomunikacja i opieka zdrowotna, korzysta z platformy chmury hybrydowej IBM oraz Red Hat OpenShift, aby szybko, efektywnie i bezpiecznie realizować transformację cyfrową. Przełomowe innowacje IBM w dziedzinie sztucznej inteligencji, komputerów kwantowych, branżowych rozwiązań chmurowych oraz usług doradczych zapewniają klientom otwarte i elastyczne rozwiązania. 

 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Innowacje
03.07.2025 09:56
Badanie PZPK: Czy branża kosmetyczna w Polsce jest innowacyjna?
Dzięki temu badaniu chcemy nie tylko stworzyć pierwszą spójną definicję innowacyjności dla naszego sektora, lecz takżę dostarczyć rynkowi i instytucjom realnego obrazu potencjału branży – podkreśla Justyna Żerańska, dyrektor generalna PZPKMarcin Kontraktewicz

Czy branża kosmetyczna w Polsce jest innowacyjna? Co oznacza dziś termin „innowacyjność” i jak rozumieją go firmy działające na rynku kosmetycznym? Czy innowacje w produktach, usługach, modelach biznesowych czy zrównoważonym rozwoju są standardem, czy nadal tylko aspiracją? Kosmetyczni, czyli Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, rozpoczyna pierwsze przekrojowe badanie innowacyjności branży kosmetycznej w Polsce, które pomoże ustalić odpowiedzi na te pytania.

Celem inicjatywy największej organizacji sektorowej w Polsce jest zebranie opinii, doświadczeń i danych od przedsiębiorstw działających w branży kosmetycznej. Wiemy, że firmy w Polsce podejmują coraz więcej ambitnych działań w obszarze innowacyjności. Brakuje nam jednak znajomości szczegółów i chcemy to zmienić. Dzięki temu badaniu chcemy nie tylko stworzyć pierwszą spójną definicję innowacyjności dla naszego sektora, lecz także dostarczyć rynkowi i instytucjom realnego obrazu potencjału branży – wyjaśnia Justyna Żerańska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Badanie, do współtworzenia którego związek zaprosił ponownie think tank WiseEuropa, ma charakter ogólnobranżowy – skierowane jest zarówno do producentów, jaki i firm okołobranżowych, dużych i małych, działających lokalnie lub globalnie

Zobacz też: Dr inż. Justyna Żerańska, PZKP: Prezydencja Polski w UE nie może przesłonić nam bieżącej pracy regulacyjnej

Link do badania znajduje się tutaj. Każda firma proszona jest o wypełnienie ankiety tylko raz. Związek szacuje, że wypełnienie kwestionariusza (po wcześniejszym zebraniu danych wewnątrz firmy) zajmuje około 15 minut. Odpowiedzi można udzielać do

“Wyniki badania pozwolą nam stworzyć pierwszą, pełną i spójną definicję innowacyjności branży kosmetycznej oraz szczegółowy i wiarygodny obraz stanu innowacyjności firm naszego sektora. Będą też dla nas ważną wskazówką w wytyczaniu kierunków rozwoju branży, rozumienia motywów podejmowania działalności innowacyjnej i mapowania szans i barier z nią związanych. Obecnie innowacyjność jest czynnikiem decydującym o wsparciu finansowym i instytucjonalnym dla przedsiębiorstw na poziomie krajowym i unijnym” – tłumaczą autorzy badania.

Zebrane dane posłużą do stworzenia raportu na temat stanu innowacyjności w branży, identyfikacji motywatorów i barier we wdrażaniu innowacji, a także sformułowania rekomendacji dotyczących przyszłych działań rozwojowych, w tym programów wsparcia finansowego i instytucjonalnego dla przedsiębiorstw na poziomie krajowym i unijnym.

Chcemy, by uzyskane wyniki był możliwe najbardziej reprezentatywne dla sektora w Polsce, dlatego liczy się dla nas każda ankieta, każda policzona innowacja – bez względu na skalę. Apelujemy do wszystkich firm z całego łańcucha wartości o zaangażowanie i wspólny wysiłek. Mamy szansę po raz kolejny dostarczyć rynkowi w Polsce i Europie ważnych, niezbędnych wręcz informacji, ale ostateczny rezultat tej inicjatywy jest teraz w rękach firm. Mamy nadzieję, że przedsiębiorcy odpowiedzą na to wezwanie, a ich innowacje znajdą swoje zasłużone miejsce w raporcie – dodaje Justyna Żerańska.

Zobacz też: Wystawa w PE: kosmetyki z Polski w sercu Europy

Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego od 23 lat jest aktywnym głosem sektora w procesie stanowienia prawa. Skutecznie współpracuje na co dzień z instytucjami administracji polskiej i europejskiej, a razem z firmami członkowskimi wypracowuje i wdraża rozwiązania, które prowadzą do rozwoju polskiego  rynku kosmetycznego,  który dziś jest 5. w Unii Europejskiej.  

Związek skupia blisko 260 firm, w tym producentów i dystrybutorów kosmetyków, laboratoria, firmy doradcze i ośrodki dydaktyczne, a także ich partnerów okołobranżowych – dostawców opakowań i surowców. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Innowacje
30.06.2025 09:15
Beiersdorf zbuduje w Hamburgu centrum innowacji za 139 mln
Nowe centrum innowacji Beiersdorf będzie zlokalizowane w Hamburgu Beiersdorf

Gotowe centrum będzie miało pow. ok. 14 tys. mkw. Będzie miejscem dla zespołów badawczo-rozwojowych, a także pracowników produkcji, marketingu i sprzedaży. Beiersdorf zapowiada, że integracja tych różnych działów pomoże przyspieszyć wprowadzanie na rynek nowych pomysłów i przełomowych innowacji oraz zoptymalizować synergie w ramach całego łańcucha innowacji.

Niemiecki koncern zainicjował budowę centrum innowacji w Hamburgu – uroczyście położono już kamień węgielny pod budowę, której zakończenie planowane jest na 2028 rok. Beiersdorf zakłada zainwestowanie w nowy obiekt 139 mln euro. 

Centrum innowacji to coś więcej niż tylko budynek – to nasze zobowiązanie wobec przyszłości – podkreśla Vincent Warnery, dyrektor generalny Beiersdorf. – To inwestycja, która pozwoli na globalne wzmocnienie siły naszych innowacji, a także ekscytująca przestrzeń dla rozwoju kreatywności i współpracy. Nasz cel to przyciągnięcie liderów myśli i talentów z całego świata, aby dołączyli do nas w kształtowaniu przyszłości pielęgnacji skóry – dodaje Warnery.

Kluczowym elementem centrum innowacji będzie kompleksowe wykorzystanie technologii cyfrowych. Beiersdorf zamierza wykorzystać sztuczną inteligencję, analizę skóry opartą na danych, a także zdigitalizowane procesy w celu przyspieszenia procesu rozwoju i dokładniejszego przewidywania wyników.

W centrum znajdzie miejsce także zakład, służący do pilotażowej produkcji małych serii i próbek testowych, co umożliwi szybsze i wydajniejsze wykorzystanie zasobów, a także przyspieszy procesy innowacji. – To spowoduje, że cała droga od pomysłu do gotowego produktu będzie bardziej wydajna i zrównoważona – podkreśla niemiecki producent.

image
Nowy budynek, zaprojektowany przez Brechensbauer Weinhart + Partner Architects z Monachium, będzie spełniał najwyższe standardy efektywności energetycznej
Beiersdorf mat.pras.

Zobacz też: Beiersdorf otwiera rozbudowane Centrum Produkcyjne w Poznaniu

Celem centrum jest także wsparcie koncernu Beiersdorf w budowaniu silniejszych związków ze start-upami, uniwersytetami, laboratoriami i innymi zewnętrznymi partnerami.

Beiersdorf już teraz ściśle współpracuje z kilkoma instytucjami zewnętrznymi, w tym z Niemieckim Synchrotronem Elektronowym (DESY), Uniwersytetem Technologicznym w Hamburgu (TUHH), Uniwersytetem Nauk Stosowanych w Hamburgu (HAW Hamburg) i Uniwersytetem Helmuta Schmidta (HSU). Centrum innowacji da możliwość pogłębienia tych i nowych partnerstw w bardziej ukierunkowany sposób.

Jak przekonuje Beiersdorf, nowy budynek, zaprojektowany przez Brechensbauer Weinhart + Partner Architects z Monachium, będzie spełniał najwyższe standardy efektywności energetycznej. Będzie wyposażony w “zielony dach”, panele fotowoltaiczne i system geotermalny, co znacznie zmniejszy zapotrzebowanie na energię.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2025 15:49