StoryEditor
Opakowania
07.08.2025 14:39

Innova Market Insights: Kosmetyki inspirowane jedzeniem przyciągają konsumentów

Inspirowane jedzeniem opakowania nadal przyciągają konsumentów i konsumentki. / DALL-E

Coraz więcej marek kosmetycznych sięga po opakowania inspirowane jedzeniem, by wyróżnić swoje produkty i budować emocjonalne więzi z klientami. Takie rozwiązania trafiają w gusta zwłaszcza młodych konsumentów – aż 1 na 5 przedstawicieli pokolenia Z przyznaje, że decyzję o zakupie kosmetyków podejmuje pod wpływem ich „spożywczego” designu. Opakowania nawiązujące do słodyczy, kawy czy napojów typu bubble tea przyciągają uwagę, wywołują nostalgię i zachęcają do zakupu przez skojarzenia z nagrodą, przyjemnością i brakiem wyrzutów sumienia – w końcu to „przyjemność bez kalorii”.

Motywy jedzeniowe skutecznie pobudzają aktywność konsumentów w mediach społecznościowych. Większość wzmianek na temat tego typu opakowań ma neutralny wydźwięk, ale drugą najliczniejszą grupę stanowią wpisy o charakterze pozytywnym. Dzięki połączeniu nostalgii i nowości, produkty zyskują rozgłos, a publikacje o nich osiągają duży zasięg. Równy poziom zainteresowania tematem wykazują kobiety i mężczyźni, choć ich zaangażowanie przebiega w różny sposób – kobiety częściej dzielą się opiniami i poleceniami, natomiast mężczyźni szukają rekomendacji i opisują zakupy tych produktów jako prezentów.

Najaktywniejszą grupą wiekową, która uczestniczy w rozmowach o kosmetykach inspirowanych jedzeniem, są osoby w wieku 25–34 lata oraz 55–64 lata. Produkty takie jak błyszczyki, lakiery do paznokci czy kolekcje makijażowe wzorowane na znanych przekąskach i napojach zyskują popularność dzięki silnemu efektowi wizualnemu. Firmy coraz chętniej sięgają po wzory inspirowane napojami – filiżanki kawy czy kubki z bubble tea – aby uczynić opakowania zabawnymi, „instagramowalnymi” i bardziej angażującymi emocjonalnie.

Trend opakowań w stylu food-themed stale się rozwija, czerpiąc z kuchni świata, tradycji sezonowych oraz virali w mediach społecznościowych. Przykłady takie jak „blueberry milk nails”, „latte makeup” czy „tomato girl makeup” pokazują, że popularne motywy estetyczne z TikToka czy Instagrama można skutecznie przełożyć na formy opakowań. Efektem są produkty, które nie tylko świetnie wyglądają na półce i w sieci, ale też wzmacniają widoczność marki i zachęcają do eksperymentowania z makijażem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
09.10.2025 16:12
Nowa fabryka zrównoważonych opakowań w Żyrardowie. Fillsy i Meadow zainwestują 14 mln euro do 2030 roku
Edyta Kresińska, pełnomocniczka zarządu Fillsy.TGperspective

Polska spółka co-packingowa Fillsy oraz szwedzki producent technologii opakowaniowych Meadow ogłosiły otwarcie nowoczesnej fabryki w Żyrardowie. Zakład ma wzmocnić europejskie dostawy w pełni nadających się do recyklingu aluminiowych opakowań i osiągnąć docelową zdolność produkcyjną na poziomie 100 mln puszek rocznie do końca 2027 roku. Obecnie moce produkcyjne sięgają 10 mln jednostek rocznie.

W nowym zakładzie powstawać będzie Meadow Kapsul – innowacyjne aluminiowe rozwiązanie pre-fill, które może być przetwarzane nieskończoną liczbę razy bez utraty jakości materiału. Inwestycja jest finansowana przez Fillsy, które do końca 2027 roku przeznaczy na ten cel 4 mln euro, a następnie planuje zainwestować dodatkowe 10 mln euro do 2030 roku w rozwój linii produkcyjnych i rozbudowę fabryki.

Projekt wpisuje się w realizację unijnych celów zawartych w Rozporządzeniu w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR), przyjętym w lutym 2025 roku. Nowe regulacje nakładają na firmy obowiązek osiągania wiążących poziomów recyklingu i ograniczania zużycia materiałów. Fabryka w Żyrardowie ma odegrać kluczową rolę w zwiększeniu zdolności produkcyjnych Unii Europejskiej w zakresie zrównoważonych opakowań, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie sektora FMCG na rozwiązania przyjazne środowisku i zgodne z przepisami.

Polska, dzięki centralnemu położeniu i dostępowi do głównych szlaków logistycznych, staje się strategiczną lokalizacją dla inwestycji w obszarze opakowań i produkcji kosmetyków oraz produktów spożywczych. W ostatnich latach w kraju powstały centra napełniania i pakowania m.in. firm Unilever i L’Oréal. Żyrardowski zakład Fillsy i Meadow będzie wyposażony w zaawansowane linie przemysłowe oraz showroom technologiczny, w którym partnerzy i potencjalni klienci będą mogli zapoznać się z zastosowaniami Meadow Kapsul w kategoriach żywności, pielęgnacji osobistej i chemii gospodarczej.

Dzięki nowej fabryce Fillsy stanie się pierwszym europejskim producentem, który zindustrializuje technologię Meadow Kapsul na dużą skalę. Spółka dołączy tym samym do grona globalnych partnerów Meadow, wśród których znajdują się Ball Corporation – największy producent aluminium w USA, DRT Holdings – światowy lider w zakresie systemów easy-open end, oraz Novelis – największy recykler aluminium na świecie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
12.09.2025 10:33
Nowy trend w opakowaniach: aplikatory błyszczyków typu „doughnut”
Nowy, popularny typ opakowania może zawojować branżę.Alibaba

Rok 2025 przynosi niespodziewany zwrot w kategorii makijażu ust. Obok dominujących balsamów i glaze’ów o błyszczących, nawilżających formułach oraz coraz szerszej gamie odcieni i smaków, uwagę konsumentów przyciąga nowy typ aplikatora – tzw. końcówka „doughnut”.

Wykonana z silikonu i termoplastycznego poliuretanu (TPU), ma formę małego pierścienia. Jej sprężysta, miękka struktura zapewnia wrażenie poduszki, która „otula” usta podczas aplikacji, co dodatkowo wpisuje się w trend produktów o sensorycznym, wręcz ASMR-owym charakterze. Rozwiązanie to jako pierwsza zastosowała koreańska marka Laneige w produkcie Glaze Craze Tinted Lip Serum. W krótkim czasie końcówka „doughnut” stała się wiralowym hitem, wzbudzając zainteresowanie wśród fanów balsamów do ust na całym świecie. Oryginalna forma aplikatora, połączona z modą na zabawne, wielozmysłowe doświadczenia beauty, przełożyła się na szybki wzrost popularności produktu w mediach społecznościowych.

Zastosowanie TPU ma kluczowe znaczenie dla funkcjonalności nowego aplikatora. Tworzy ono elastyczną, gładką membranę, która otacza silikonową strukturę, dzięki czemu końcówka zachowuje swój kształt, nie tracąc jednocześnie sprężystości. To techniczne rozwiązanie pokazuje, jak duże znaczenie mają innowacje materiałowe i sensoryczne w budowaniu konkurencyjności w kategorii makijażu ust – jednej z najszybciej rozwijających się w 2025 roku.

Według zespołu ds. innowacji produktowych Laneige, nowatorskie rozwiązanie opiera się na zmianie standardowego kształtu aplikatora, dotychczas znanego głównie w wersji ściętej, silikonowej końcówki. – Poszliśmy o krok dalej i dostosowaliśmy formę do koncepcji „doughnut”, co okazało się spójne nie tylko z walorami smakowo-zapachowymi, ale także z doświadczeniem użytkownika – wyjaśnia Gina Kong, Senior Manager w Laneige. Opakowania tego typu znalazły się już w ofertach producentów na całym świecie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. październik 2025 13:15