StoryEditor
Opakowania
15.03.2022 00:00

L’Oréal wprowadza nowe, ekologiczne nakrętki dla produktów marki Biotherm

L’Oréal dąży do zmniejszenia śladu węglowego w całym łańcuchu produkcyjnym. Ważnym elementem tego procesu są opakowania. Wraz z firmą Texen gigant kosmetyczny wprowadził nową, ekologiczną generację nakrętek wykonanych w 100 proc. z recyklingowanego plastiku PP.

Nasadkę można dostosować do różnych kształtów słoiczków oraz preparatów pielęgnacyjnych dla mężczyzn i kobiet, takich jak Cera Repair i Blue Therapy. Szczególnie ważny dla twórców nowej nakrętki był aspekt wizualny, a elementy są tłoczone na gorąco na całej powierzchni nasadki. Hot-stamping był wyznaniem w przypadku tego typu materiału. Podobnie było w przypadku logo marki, które zostało zastosowane w taki sposób, że odsłania znajdujący się w środku produkt. Dzięki taki rozwiązaniom można było także zrezygnować z nakładania ochronnego lakieru.

Texen jest pionierem w zastępowaniu konwencjonalnego materiału, wciąż rzadko stosowanego w wersji z recyklingu, zwłaszcza przy konieczności zastosowania dekoracji, tłoczeń i napisów. Texen wykorzystał swoje doświadczenie przemysłowe i mistrzostwo w transformacji eko-materiałów i ich dekoracji w tym strategicznym dla L’Oréal projekcie. Sukces jest wynikiem intensywnej współpracy między zespołami obu firm.

Firma L'Oréal stworzyła już butelkę na kosmetyki wykonaną w całości z plastiku z recyklingu przy użyciu technologii enzymatycznej. Zrobiła to we współpracy z firmą Carbios, której technologia enzymatycznego recyklingu ma tę zaletę, że nadaje się do wszystkich rodzajów plastiku PET – przezroczystego, kolorowego, nieprzezroczystego i wielowarstwowego. To sprawia, że opakowania z takiego tworzywa można poddawać recyklingowi w nieskończoność. Zamierza wprowadzić ją do produkcji w 2025 r. Pierwszą marką oferującą produkty w opakowaniach z tworzywa, które można poddawać recyklingowi w nieskończoność będzie właśnie marka Biotherm.

Biotherm jest pionierem w dziedzinie ekologicznych kosmetyków. Teraz w centrum swojej strategii postawił zrównoważone opakowania i redukcję odpadów – powiedział Giulio Bergamaschi, global brand president, Biotherm.

W obszarze swoich opakowań z tworzyw sztucznych L’Oréal planuje, że do 2025 roku 100 proc. z nich będzie można ponownie napełnić, poddać recyklingowi lub kompostować. Natomiast do 2030 roku 100 proc. opakowań z tworzyw sztucznych będzie pochodzić z materiałów pochodzących z recyklingu lub z biosurowców. Firma nie będzie też używać żadnych pierwotnych (nierecyklingowanych) tworzyw sztucznych.

Zapowiada również, że do 2030 r. składniki stosowane w formułach i wszystkie materiały pochodzenia biologicznego będą pochodziły ze zrównoważonych źródeł. Aby osiągnąć te cele, koncern współpracuje z wieloma partnerami strategicznymi.

Przeczytaj również: Biotherm dołącza do marek oferujących możliwość wielokrotnego napełniania butelek

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.07.2025 14:37
Reuters: Gerresheimer rezygnuje z rozmów o sprzedaży
Producent opakowań zaciągnął biznesowy hamulec.Gerresheimer

W oświadczeniu firma wyjaśniła, że „po dokładnej analizie uznano, iż kontynuacja rozmów nie leży w najlepszym interesie spółki i jej interesariuszy”. Rynek zareagował negatywnie – notowania akcji Gerresheimer na platformie Tradegate spadły o 6 proc. w godzinach wieczornych po ogłoszeniu decyzji.

Po kilku miesiącach rozmów rozpoczętych na początku 2025 roku, niemiecki producent opakowań i sprzętu medycznego Gerresheimer poinformował w środę wieczorem o zakończeniu negocjacji w sprawie potencjalnej sprzedaży spółki. W lutym firma z siedzibą w Düsseldorfie potwierdziła, że prowadzi wstępne rozmowy z inwestorami private equity, takimi jak KPS Capital Partners i Warburg Pincus. Zainteresowanie inwestorów wzbudziła m.in. produkcja penów do podawania leków odchudzających, takich jak Wegovy firmy Novo Nordisk.

W ostatnich tygodniach firma zmagała się z osłabionym popytem na rynku kosmetyków i płynnych leków doustnych, co skłoniło ją do skorygowania prognoz. W ubiegłym tygodniu obniżono dolną granicę prognozowanego wzrostu przychodów na 2025 rok z wcześniej zakładanych 1–2 proc. do 0–2 proc. Jednocześnie Gerresheimer zapowiedział, że 15 października przedstawi strategiczny przegląd działalności w zakresie szkła formowanego, który może zakończyć się decyzją o wydzieleniu tego segmentu.

Pomimo obecnych trudności, spółka pozostaje optymistyczna w perspektywie średnioterminowej. Gerresheimer zakłada, że w kolejnych latach będzie osiągać organiczny wzrost przychodów na poziomie 6–9 proc. oraz organiczną, skorygowaną marżę EBITDA w przedziale 23–25 proc. Te wartości mają stanowić fundament dalszego rozwoju firmy niezależnie od braku inwestora zewnętrznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
07.07.2025 10:00
Edyta Kresińska podejmuje nowe wyzwanie zawodowe jako pełnomocnik zarządu w Fillsy
Edyta Kresińska - pełnomocnik zarządu Fillsy, odpowiedzialna za komunikację i współpracę z rynkiem kosmetycznymTGperspective

Edyta Kresińska od ponad 20 lat nieprzerwanie związana jest zawodowo z branżą beauty i farmacją, konsekwentnie zarządzając markami kosmetycznymi. Teraz zaczyna pracę na nowym stanowisku – jako pełnomocnik zarządu ds. Meadow Kapsul System w spółce Fillsy.

Edyta Kresińska jest cenionym ekspertem i prelegentem w branży kosmetycznej, przez wiele lat oceniała nowe na rynku produkty jako juror konkursu branżowego „Perły Rynku Kosmetycznego”, organizowanego przez Wydawnictwo Gospodarcze (wydawcę m.in. portalu Wiadomości Kosmetyczne).

Zobacz też: Edyta Kresińska: Rynek drogeryjny w Polsce 2025. Jakie wyzwania czekają na horyzoncie?

W czerwcu bieżącego roku Kresińska przyjęła propozycję wejścia do spółki Fillsy w roli pełnomocnika zarządu ds. systemu Meadow Kapsul. Jak sama podkreśla, ta nowa rola pozwoliła jej wrócić do biznesu w środowisku międzynarodowym. Fillsy jako nowo powołana spółka w grupie LOG-IT to jedyny partner strategiczny szwedzkiej firmy Meadow, w ramach którego trwa kooperacja z Ball w Europie. 

Niezmiernie cieszy mnie fakt, że dzięki nam Polska staje się ważnym punktem na mapie Europy w dziedzinie innowacyjnych opakowań aluminiowych z obiegiem zamkniętym. A dodatkowy fakt, że w ramach mojej nowej roli będę odpowiedzialna za komunikację i szeroko pojęty marketing, kierowany do tak bliskiej mi branży kosmetycznej, to podwójny powód do satysfakcji z nowego mianowania

 – komentuje Edyta Kresińska.

image
TGperspective

Zarząd spółki Fillsy tworzą: Paweł Siwirski (prezes zarządu/ CEO LOG-IT), Piotr Bojanowski (dyrektor generalny) oraz Edyta Kresińska (pełnomocnik zarządu ds. Meadow Kapsul). 

Podczas przedpremierowego śniadania, zorganizowanego 1 lipca w warszawskim hotelu Radisson dla branży beauty, obecni tam członkowie zarządu spółki Fillsy zapowiedzieli, że będą budować świadomość rozwiązania Meadow Kapsul System poprzez edukację i promocję rozwiązania na wydarzeniach branżowych, podczas wystąpień w panelach konferencyjnych oraz w ramach współpracy z Instytucjami i stowarzyszeniami branżowymi.

Podczas eventu w Radissonie prezes spółki Fillsy – Paweł Siwirski – potwierdził również, że spółka będzie obecna 16 października na Forum Branży Kosmetycznej, gdzie zaprezentuje uczestnikom konferencji innowację w opakowaniach, czyli Meadow Kapsul System.

Zobacz też: Edyta Kresińska żegna się z Drogeriami Jawa po 7 latach

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 01:00