StoryEditor
Opakowania
07.02.2020 00:00

Piękno, które trwa – Coty rozpoczyna kategoryczne działania w celu ochrony środowiska

Firma Coty ogłosiła zaktualizowaną wersję swojego programu zrównoważonego rozwoju pod hasłem „Beauty That Lasts" („Piękno, które trwa"). To element szerszego planu przekształcania działalności Coty – rozwijania firmy przy jednoczesnym wywieraniu pozytywnego wpływu na zmiany społeczne, etyczne i środowiskowe w branży. Coty deklaruje m.in. projektowanie nowych produktów i pozyskiwanie surowców zgodnie z kryteriami zrównoważonego rozwoju, dalsze obniżanie emisji CO2, ograniczanie zużycia energii i ilości odpadów, oraz ponowne wykorzystywanie lub odzyskiwanie surowców. Do 2025 r. 100 proc. opakowań dla nowych produktów Coty będzie zawierało materiały pochodzące z odzysku lub będzie nadawało się do odzysku, ponownego użycia lub do biodegradacji. Do 2030 r. firma ograniczy do zera odpady kierowane na wysypiska.

Firma Coty Inc. przedstawiła zaktualizowaną wersję swojego programu zrównoważonego rozwoju pod hasłem „Beauty That Lasts" („Piękno, które trwa), którego cele koncentrują się wokół trzech obszarów: „Piękno naszych Ludzi", „Piękno naszych Produktów" oraz „Piękno naszej Planety". „Beauty That Lasts” to platforma dotycząca zrównoważonego rozwoju, która stanowi integralną część szerszego planu przekształcenia działalności Coty. Jego  celem jest rozwijanie firmy przy jednoczesnym wywieraniu pozytywnego wpływu na zmiany społeczne, etyczne i środowiskowe w branży. Ta deklaracja podkreśla niezmienne wsparcie Coty dla dziesięciu zasad w ramach ogłoszonego przed pięciu laty przez ONZ programu Global Compact.

– Chcemy mieć pewność, że nasz biznes jest gotowy, aby rywalizować w dzisiejszej rzeczywistości, która coraz bardziej jest oparta o model gospodarki o obiegu zamkniętym, a także, że będzie mógł czerpać ze społeczeństwa w coraz większej mierze opartego na integracji – powiedział Pierre Laubies, prezes Coty (CEO). – Obserwujemy olbrzymie zainteresowanie i aktywność w tych obszarach zarówno ze strony naszych pracowników jak i ze strony naszych partnerów, kontrahentów i konsumentów. Mamy nadzieję, że jasno określając nasze cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, staniemy się inspiracją dla nowych działań, a ich realizacja pozwoli nam, wraz z innymi graczami w naszej branży, mieć znaczący wpływ na zmiany w ramach całej branży.

Program zrównoważonego rozwoju „Beauty That Lasts"

Piękno naszych PRODUKTÓW

Celem Coty jest dążenie do zwiększenia innowacyjności produktów w sposób zgodny z zasadami zrównoważonego rozwoju. W tym roku firma wprowadziła nowy wskaźnik zrównoważonego rozwoju dla produktów, dzięki czemu może podejmować lepsze decyzje przy kreowaniu nowości dla poszczególnych marek. Nowe podejście zostało zweryfikowane w ramach projektów pilotażowych, takich jak n.p. weDo Professional – eko-etycznej linii produktów do pielęgnacji włosów, a także CK Everyone – nowego, czystego i ekologicznego zapachu unisex.  

–  Pozyskiwanie w zrównoważony sposób surowców do produktów pozostaje dla nas kwestią priorytetową – informuje firma. Np. dążenie do większej przejrzystości dotyczącej dostaw miki z Indii jest kolejnym krokiem ku osiągnięciu poziomu 100 proc. surowców pochodzących ze zrównoważonych źródeł. Jako jeden z członków-założycieli organizacji Responsible Mica Initiative, Coty podejmuje starania, aby zapewnić pełną jawność źródeł eksportowanej miki na poziomie poszczególnych kopalni i miejsc obróbki tego surowca.

CELE

  • poczynając od roku 2020: włączenie kryteriów zrównoważonego rozwoju na etapie projektowania wszystkich nowych produktów oraz regularne informowanie o postępach w ramach procesu zarządzania surowcami.
  • do roku 2022: poprawa procesów pozyskiwania surowców ze zrównoważonych źródeł oraz większa przejrzystość łańcucha dostaw

 - dążenie do zakupu 100 proc. dostaw oleju palmowego z certyfikatem mass balance do zakładów produkcyjnych firmy

 - 100 proc. dostaw miki z indii pochodzących ze zrównoważonych źródeł

  • Do roku 2025: 100 proc. opakowań dla nowych produktów będzie zawierało materiały pochodzące z odzysku lub będzie nadawało się do odzysku bądź ponownego użycia lub biodegradacji

Piękno naszej PLANETY

Celem Coty jest przyczynianie się do ochrony i zachowania zasobów naturalnych, aby osiągnąć zdrowsze, czystsze i bezpieczniejsze środowisko naturalne. W porównaniu do 2017 roku w Coty zmniejszono o 21 proc. całkowitą emisję z obiektów biurowych, fabrycznych i dystrybucyjnych, zaś sumaryczne zużycie energii przez nasze obiekty spadło o 19 proc.

CELE: Do roku 2030

  • obniżenie o 30 proc. bezwzględnej wartości emisji CO2 w całym łańcuchu wartości*
  • dalsze ograniczanie zużycia energii* o 25 proc. i całkowite przejście na energię odnawialną
  • dalsze poprawianie wyników w zakresie zmniejszania ilości odpadów, ponownym wykorzystaniu materiałów lub odzyskiwaniu surowców 
  • zero odpadów kierowanych na wysypiska oraz odzyskiwanie 80 proc. odpadów generowanych

(*dane porównawcze z 2017 r.)

Piękno naszych LUDZI

Coty zobowiązuje się zagwarantować swoim pracownikom środowisko pracy oparte o  różnorodność, integrację i poczucie przynależności. Poczynając od roku 2017 firma kontynuuje współpracę z międzynarodową organizacją społeczną Global Citizen, aby wspólnie przeciwdziałać uprzedzeniom i dyskryminacji. Do 31 grudnia 2019 r. podjęto ponad 200 tys. inicjatyw wspierających kampanie sponsorowane przez Coty.

CELE: Do roku 2025

  • akceleracja w zakresie szkoleń na temat społeczeństwa opartego na integracji oraz maksymalne zwiększenie różnorodności
  • przestrzeganie zasad równowagi płci na stanowiskach kierowników i liderów*
  • zwiększenie skali pomiaru oraz zmniejszenie nierówności płacowych kobiet i mężczyzn **
  • dalsze wspieranie inicjatywy charter for change 
  • coroczne szkolenie 95 proc. partnerów w zakresie zasad zachowania zgodności
  • uruchomienie 500 tys. inicjatyw global citizen w ramach kampanii sponsorowanych przez coty

(* Poziom 1-5, ** 5 największych rynków)

Program „Beauty That Lasts" stanowi integralną część szerszego planu przekształcenia działalności Coty, którego celem jest zbudowanie lepszej firmy, przy jednoczesnym odgrywaniu pozytywnej roli w procesie kształtowania bardziej zrównoważonego i sprawiedliwego świata.  Firma planuje informować o postępach w ramach ww. zobowiązań w corocznych raportach, które można znaleźć pod linkiem: Raportu UNGC.

O Coty

Coty jest jedną z największych na świecie firm z branży kosmetycznej, globalnym liderem w sektorze perfum, drugą najważniejszą firmą w sektorze profesjonalnych produktów do koloryzacji i pielęgnacji włosów, a także trzecią na rynku kosmetyków kolorowych. Produkty Coty są sprzedawane w ponad 150 krajach całego świata.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
17.06.2025 09:09
Kosmetyki w wersji refill. Czy konsumenci uważają je za atrakcyjną opcję? [BADANIE]
L‘Oréal uruchomił kampanię #JoinTheRefillMovement – mającą na celu zachęcenie konsumentów do stosowania refilliIG lorealparis

Francuskie stowarzyszenie branży kosmetycznej FEBEA opublikowało badanie na temat postrzegania kosmetyków w wersjach refill (napełnialnych). Celem było lepsze zrozumienie oczekiwań konsumentów oraz trudności, z jakimi borykają się w odniesieniu do tego typu formatu, który w ostatnim czasie zyskuje na popularności – pomimo swoich wad.

Badanie FEBEA, w którym uczestniczyło 2251 kobiet, wykazało rosnące zainteresowanie produktami kosmetycznymi i do pielęgnacji ciała z możliwością ponownego napełniania: aż 59 proc. respondentek stwierdziło, że kupiło co najmniej jedno opakowanie uzupełniające w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Średni profil nabywcy, który wyłonił się w badaniu, to kobieta w wieku 19-44 lat, o wysokich dochodach, mieszkająca w gospodarstwie domowym składającym się z trzech lub więcej osób, bardzo często kupująca kosmetyki. 

A jakie są główne motywacje zakupu refilli? Dla większości respondentów (70 proc.) jest to zmniejszenie wpływu na środowisko. Następny powód to oszczędności (64 proc.) i wygoda (39 proc.). 

Jeśli chodzi o formaty, konsumenci preferują małe, zamykane wkłady, które można wlać do pojemnika wielokrotnego użytku (44 proc. respondentów), które pokonały wkłady, które należy włożyć do oryginalnego pojemnika (38 proc.).

Pomimo zainteresowania konsumentów refillami, istnieją przeszkody utrudniające szersze upowszechnienie się produktów tego typu. Pierwszą z nich (dla 44 proc. respondentów) jest brak dostępności w sklepach formatów refill, a następnie – brak wiedzy na ich temat (32 proc.), obawa o zbyt skomplikowany, niezrozumiały proces zmiany wkładu (19 proc.) oraz obawy dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa (14 proc.). 

Badani wskazali też uwagę na fakt, że wersje refill nie pojawiły się do tej pory w przypadku takich kategorii kosmetyków, jak makijaż czy pasta do zębów.

Z badania wynika również, że aby jeszcze bardziej zachęcić konsumentów do stosowania produktów z możliwością ponownego napełniania, marki kosmetyczne muszą oferować refille w kilku formatach: idealna pojemność wkładu wynosi 2-4 razy więcej, niż początkowa pojemność produktu. Rozmiary podróżne (travel size) są również przez konsumentów bardzo cenione.

Klienci spodziewają się, że użycie refilla przyniesie im oszczędności finansowe na poziomie od 10 do 20 proc. Badanie potwierdziło również, że konsumenci oczekują jasnych informacji na temat korzyści dla środowiska. Chcieliby również, aby marki zadbały o widoczność refilli w sklepach – na tle oferty produktów, a także w ramach działań reklamowych.

Tak podszedł do sprawy m.in. L‘Oréal, uruchamiając kampanię #JoinTheRefillMovement – globalne działanie w ramach wielu marek oraz wielu kategorii produktów i kanałów dystrybucji, mające na celu zachęcenie konsumentów do stosowania refilli. W kampanii biorą udział Lancôme, Armani Beauty, Yves Saint Laurent Beauty, Kiehl’s, Mugler, Maison Margiela Fragrances, Prada Beauty, Valentino Beauty i L‘Oréal Paris.

Kampania ta koncentruje się m.in. na korzyściach płynących z ponownego napełniania kosmetyków zarówno dla dobra planety, jak i portfeli konsumentów. Przykładowo, decydując się na zakup 100 ml La Vie est Belle L‘Elixir [perfumy] w wersji refill (zamiast dwóch tradycyjnych opakowań po 50 ml) oszczędza się 73 proc. szkła, 66 proc. plastiku i 61 proc. tektury – jak wylicza L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
10.06.2025 08:30
Raport: konsumenci dóbr luksusowych coraz częściej oczekują “zrównoważonych” opakowań
Wiodące marki stosują tzw. „cztery R” (Reduce, Reuse, Recycle, Recover) z luksusowym akcentem – zastępując tradycyjne materiały oryginalnymi papierami, biodegradowalnymi polimerami.mat.pras.

Zaszła znacząca zmiana, jeśli chodzi o materiały i design w sektorze opakowań produktów luksusowych. Zrównoważony rozwój jest tu już nie tylko opcją, lecz czymś, czego klienci po prostu oczekują – wynika z nowego badania, przeprowadzonego przez firmę konsultingową Bain & Company oraz Fedrigoni, globalnego producenta papierów specjalistycznych, materiałów samoprzylepnych i RFID.

Ankieta została przeprowadzona wśród ponad 500 dyrektorów w całym łańcuchu opakowań luksusowych. Blisko połowa z nich potwierdziła, że ​​zrównoważone rozwiązania będą stanowić ponad 30 proc. sprzedaży w ciągu trzech lat. Chociaż jest to wyraźnym postępem, nadal prawie 70 proc. nie spełnia wymogów zrównoważonego rozwoju.

Jak podkreślono w raporcie, „zrównoważony rozwój nie jest już kompromisem w świecie opakowań wysokiej klasy – staje się przewagą konkurencyjną”. Opakowanie jest czymś, co ewoluuje – jest czymś więcej niż zwykły wybór między pięknem a odpowiedzialnością. W obecnych czasach trzeba zapewnić jedno i drugie. 

Luksus od dawna jest definiowany poprzez doświadczenia sensoryczne (np. ręcznie, rzemieślniczo wykonane opakowanie). Jednak z czasem, w miarę jak obawy dotyczące środowiska i przepisy zmieniają kształt branży, luksusowe marki przeobrażają swoje opakowania tak, by były nie tylko pudełkami, ale stanowiły deklaracje określonych wartości. 

Wiodące marki stosują tzw. „cztery R” (Reduce, Reuse, Recycle, Recover) z luksusowym akcentem – zastępując tradycyjne materiały oryginalnymi papierami, biodegradowalnymi polimerami. Butelki z cieńszego szkła i modułowe projekty opakowań również pomagają markom ograniczać emisje bez uszczerbku dla estetyki.

Zobacz też: Odpad czy surowiec? Drugie życie opakowań

Opakowania są również postrzegane „nie jako zakończenie podróży, ale jej początek – szczególnie w cyfrowych realiach”. Mogą być to np. kody QR umieszczone w pudełkach, które zdradzają historię pochodzenia odzieży, etykiety weryfikujące autentyczność oraz nakładki rozszerzonej rzeczywistości, które wzbogacają wrażenia z rozpakowywania.

Interesujące jest to, że w opinii firm to konsumenci są postrzegani jako prawdziwi katalizatorzy zmian, a nie regulacje, nowe przepisy czy dyrektywy UE, określające zasady raportowania zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw oraz rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych.

“Przepisy takie przyspieszają zmiany, wskazane w raporcie, ale kluczowa rola należy do świadomych ekologicznie konsumentów” – wskazuje raport.

 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. lipiec 2025 04:13