StoryEditor
Opakowania
21.01.2019 00:00

Polskie firmy szykują się na podbój Cosmoprof Bolonia

Po raz kolejny Polska będzie miała niezwykle silną reprezentację na targach Cosmoprof, które rozpoczną się 14 marca w Bolonii.  Na tych największych targach kosmetycznych na świecie swoje produkty zaprezentuje  ponad 150 polskich firm. Stoisko narodowe organizuje Polska Agencja Handlu i Dystrybucji. Do 15 lutego producenci mogą dosyłać do PAIH swoje materiały promocyjne i filmy. Zostaną one bezpłatnie wyeksponowane na narodowym stoisku.

To będzie już 52 edycja Cosmoprof Worldwide Bologna – wiodących targów poświęconych wszystkim obszarom przemysłu kosmetycznego, począwszy od sektora perfum przez produkty naturalne i ekologiczne, produkty spa, kosmetyki do włosów i paznokci, a skończywszy na opakowaniach, maszynach i surowcach wykorzystywanych w procesie produkcji.

Cosmoprof Worldwide Bologna 2019 w skrócie:

  • 52. edycja
  • Ponad 2800 wystawców
  • Ponad 260 000 odwiedzających
  • 27 pawilonów narodowych

Największą część targów stanowią COSMO Perfumery & Cosmetics – międzynarodowa impreza adresowana do dystrybutorów i firm zainteresowanych nowościami w świecie perfum i kosmetyków. Oferuje wybór najlepszych marek na świecie, które są w stanie sprostać potrzebom coraz bardziej wyspecjalizowanej branży dystrybucyjnej.

Wystawa otworzy swoje podwoje w podziale tematycznym. W hali nr 14 zlokalizowana będzie część pod nazwą Cosmoprime, hala 21 poświęcona będzie rozwiązaniom ekologicznym Green Prime, a w halach 16, 22, 26 i 19 zaprezentują się pozostałe firmy perfumeryjne i kosmetyczne.

Cosmoprime to część poświęcona kosmetykom ekskluzywnym, przeznaczonym do dystrybucji w wyselekcjonowanych, luksusowych sklepach.

Zrównoważony rozwój i ekologia to wspólne tematy dla wielu firm obecnych na targach. W sekcji Green Prime wystawcy zaprezentują produkty o niskim poziomie wpływu na środowisko, zawierające głównie składniki naturalnego pochodzenia.

Na targach pojawi się także zupełnie nowa strefa – Zoom On Emerging Prime – dla młodych firm, które po raz pierwszy wystawiają  się na Cosmoprof.

Polskę na Cosmoprof 2019 będzie reprezentować 150 rodzimych firm. Wszyscy obecni na targach polscy przedsiębiorcy będą mogli bezpłatnie wykorzystać przestrzeń stoiska PAIH  (hala nr 16) jako miejsce spotkań B2B, a także do ekspozycji własnych materiałów reklamowych. Przez cały czas trwania targów do dyspozycji gości będzie również eksperci branżowi, którzy  będą udzielać szczegółowych informacji o sektorze.  

Polskie stoisko narodowe na targach Cosmoprof Bologna 2018

Polskie firmy mogą bezpłatnie skorzystać z następujących form promocji na stoisku narodowym:

  • Dystrybucja folderów reklamowych
  • Wyświetlanie filmu promocyjnego

Firmy zainteresowane dystrybucją folderów informacyjnych mogą przesyłać materiały do 15 lutego br. do końca dnia (recepcja jest czynna całą dobę) na adres:

PAIH, ul. Bagatela 12, 00-585 Warszawa, Maja Justyna, Maciej Gałaj, z dopiskiem: Targi kosmetyczne Cosmoprof Bolonia, materiały informacyjne, branża Kosmetyki

PAIH przyjmuje po jednej paczce od firmy o wadze do 1 kg

Firmy zainteresowane wyświetleniem filmu promocyjnego powinny przesłać go w formacie MP4 o rozdzielności min. HD720p i długości 2-5 minut poprzez wetransfer do dnia 28.02.2019 na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. wraz z informacją na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (firma ... przekazała w dniu ... wetransferem film promocyjny na targi Cosmoprof Bolonia 2019).

Filmy przesłane po terminie nie zostaną uwzględnione na stoisku narodowym.

Polskie stoisko narodowe na targach w Bolonii zostanie zorganizowane przez PAIH w ramach realizacji programu promocji branży kosmetycznej w ramach poddziałania 3.3.2: Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
28.05.2025 15:33
Badanie DS Smith: Walczymy z plastikiem, ale w e-commerce ma się całkiem dobrze
Szybkie dostawy są Polakom i Polkom nadal w smak — ale za nimi idą tony plastiku używanego do pakowania.Pexels

Wyniki międzynarodowego badania przeprowadzonego przez Development Economics na zlecenie firmy DS Smith pokazują, że mimo spadku zużycia plastikowych toreb w handlu stacjonarnym, sektor e-commerce pozostaje znaczącym źródłem problemu. W analizie uwzględniono sześć krajów: Polskę, Francję, Hiszpanię, Włochy, Niemcy oraz Wielką Brytanię. Szczególną uwagę zwrócono na opakowania wykorzystywane w dostawach zakupów modowych – i to właśnie tam zaobserwowano niepokojący wzrost użycia plastiku.

Dane dotyczące Polski wskazują na skuteczność wdrożonych wcześniej regulacji w handlu tradycyjnym. Wprowadzenie opłaty recyklingowej w 2018 roku znacząco ograniczyło zużycie jednorazowych toreb foliowych – z poziomu 300–400 sztuk rocznie na osobę do zaledwie 6,6 sztuki w 2022 roku. Jednak w sektorze sprzedaży internetowej nie zaobserwowano podobnego postępu. DS Smith ostrzega, że jeśli nie nastąpi zmiana, do 2030 roku w samych tylko dostawach modowych online w Polsce zużytych zostanie aż 147 milionów plastikowych toreb – co oznacza ponad 2500 sztuk na każdą godzinę.

Mimo tych niepokojących trendów badanie daje też powody do umiarkowanego optymizmu. Aż 77 proc. polskich respondentów popiera wycofanie plastikowych toreb na rzecz bardziej zrównoważonych alternatyw, a 72 proc. preferuje karton lub papier jako materiał opakowaniowy dla zakupów internetowych. Co więcej, ponad połowa (57 proc.) badanych przyznała, że odczuwa wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku w przesyłkach e-commerce.

Jeśli chodzi o odpowiedzialność za ograniczenie plastiku, 42 proc. respondentów wskazało firmy opakowaniowe, 34 proc. detalistów, a 27 proc. – instytucje unijne. Wyniki sugerują, że konsumenci nie tylko oczekują zmiany, ale też są gotowi ją zaakceptować, o ile pojawią się konkretne działania ze strony sektora handlu internetowego i jego partnerów logistycznych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
09.05.2025 08:00
Odpad czy surowiec? Drugie życie opakowań
mat.prasowe

W czasach rosnącej presji społecznej i regulacyjnej firmy muszą spojrzeć na opakowania zupełnie inaczej. To, co jeszcze niedawno trafiało na wysypiska, dziś coraz częściej wraca do obiegu jako pełnowartościowy surowiec. Już ponad 53 proc. opakowań podlega recyklingowi – wynika z danych IOŚ-PIB.

I jest do dopiero początek – cele na 2025 rok są znacznie bardziej ambitne. Gospodarka obiegu zamkniętego przestaje być wyborem – staje się biznesową koniecznością i standardem odpowiedzialnego zarządzania zasobami.

Przepakować odpowiedzialność

W dobie rosnącej konsumpcji i globalnych wyzwań środowiskowych nadprodukcja odpadów opakowaniowych staje się kolejnym z kluczowych problemów ekologicznych. Tradycyjny model gospodarki linearnej – „weź, zużyj, wyrzuć” – nie sprawdza się. W odpowiedzi na te wyzwania, rządy wielu państw i coraz więcej firm oraz instytucji wdraża założenia gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ)

GOZ zakłada minimalizację odpadów i maksymalne wykorzystanie zasobów. Ten model gospodarowania to nie chwilowy trend, lecz konieczność wynikająca z potrzeby odpowiedzialnego podejścia do środowiska i długofalowego myślenia o przyszłości biznesu.

Wdrażanie GOZ to również konkretne mechanizmy legislacyjne. Już 1 października w Polsce startuje system kaucyjny – rozwiązanie znane z innych krajów UE, które wpisuje się w rozszerzoną odpowiedzialność producenta (ROP). Choć to ważny krok, wciąż trwa debata o tym, jak szeroka powinna być odpowiedzialność firm za opakowania wprowadzane na rynek. Skala wyzwania jest ogromna – według raportu z 2024 roku, opublikowanego przez Instytut Ochrony Środowiska Państwowy Instytut Badawczy (IOŚ-PIB) do obrotu w Polsce w 2022 roku trafiło ponad 6,7 mln opakowań, z czego najwięcej, bo 34 proc., to papier i tektura.  

Z danych IOŚ-PIB wynika również, że obecnie recyklingowi poddaje się 53 proc. opakowań. To wciąż za mało w kontekście unijnych celów – zgodnie z dyrektywą, do końca 2025 roku poziom ten powinien wzrosnąć do co najmniej 65 proc. wagowo wszystkich odpadów opakowaniowych.

Zobacz też: Przyjęcie PPWR – co oznacza dla branży kosmetycznej

Niewidzialna ręka wolnego rynku troszczy się o ekologię?

Od lat wspieramy działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Stawiamy na ekologię, innowacje i wspieranie klienta. Dlatego oferujemy szeroki wybór ekologicznych opakowań: wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu, nadających się do ponownego przetworzenia, a także wprowadzone niedawno na niektórych rynkach systemy wielokrotnego użytku – komentuje Jarosław Kamiński, dyrektor zarządzający Raja Polska.

Przechodząc alejką sklepową, trudno znaleźć produkt bez opakowania. Choć istnieją sklepy ekologiczne, które zachęcają do przynoszenia własnych opakowań, nadal jest ich niewiele. 

Opakowania są więc nieodłącznym elementem dostawy i sprzedaży produktów, ale nie tylko. Pozostają one istotnym składnikiem strategii marketingowej oraz działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Warto przy tym pamiętać, że każde opakowanie generuje koszty i wymaga zużycia zasobów oraz energii.

Dążąc do gospodarki cyrkulacyjnej, która minimalizuje ilość odpadów i w pełni wykorzystuje ich zasoby, należy rozwijać proces recyklingu, aby dać opakowaniom drugie życie – podkreśla Jarosław Kamiński. – Gdy tylko jest to możliwe, RAJA oferuje opakowania zaprojektowane w taki sposób, aby można je było łatwo ponownie użyć, zgodnie z wyznawanymi przez nas zasadami ekopakowania. Co więcej, do końca 2026 roku mamy ambitny plan, aby każdy oferowany produkt miał swój ekologiczny odpowiednik, wykonany z materiałów pochodzących z recyklingu lub zaprojektowany z myślą o jego ponownym wykorzystaniu – dodaje.

Papier wszędzie, plastik wszędzie… 

Ambitne cele recyklingu opakowań kartonowych i papierowych, połączone z systemem kaucyjnym dają nadzieję, że już niedługo osiągniemy wysokie poziomy recyklingu. Zmiana myślenia o opakowaniach – z odpadów do cennych surowców – zmieni naszą rzeczywistość i prawdopodobnie nawyki konsumenckie.

Firmy i konsumenci już dziś traktują ekologię jako integralną część swojej strategii i stylu życia, a regulacje takie jak ROP czy systemy kaucyjne na pewno zintensyfikują zachodzące od lat procesy.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 19:56