Aplikacja Pinterest oferuje proaktywne rekomendacje dopasowane do gustu i preferencji użytkownika, działając podobnie jak ludzki doradca zakupowy. Choć wykorzystanie w pełni autonomicznych agentów AI do zakupów jeszcze nie nastąpiło, coraz więcej osób akceptuje sugestie wyznaczane przez algorytmy. Ready zaznaczył, że platforma potrafi prowadzić użytkownika znacznie dalej w procesie zakupowym, eliminując konieczność samodzielnego wyszukiwania i filtrowania treści.
Trend wdrażania asystentów opartych na AI widać również u konkurencji. W maju eBay uruchomił konwersacyjnego agenta zakupowego, który udziela porad na podstawie preferencji klientów. Z kolei Amazon w kwietniu rozpoczął testy funkcji Buy for Me, umożliwiającej kupowanie produktów z zewnętrznych sklepów bez opuszczania aplikacji Amazon Shopping.
Inwestycje Pinteresta w sztuczną inteligencję i personalizację przynoszą wyraźne efekty finansowe. W drugim kwartale 2025 roku przychody wzrosły o 17 proc. rok do roku, osiągając 998 milionów dolarów. Liczba globalnych aktywnych użytkowników miesięcznych zwiększyła się o 11 proc., sięgając 578 milionów – wynika z raportu kwartalnego spółki. Ready ocenił, że Pinterest „nigdy nie był bardziej popularny i ceniony przez użytkowników oraz bardziej efektywny dla reklamodawców”.
Rozwój funkcji AI szczególnie trafia w gusta pokolenia Z, które stanowi ponad 50 proc. miesięcznej bazy użytkowników. Jednocześnie firma odnotowuje wzrost we wszystkich grupach wiekowych i wśród obu płci. Pinterest przyciąga użytkowników zainteresowanych wyszukiwaniem wizualnym, zwłaszcza w sytuacjach, gdy trudno opisać to, czego się szuka – ale można to rozpoznać po zobaczeniu.
