StoryEditor
Biznes
19.09.2024 15:47

Polski pracownik Avon na 15. miejscu wśród światowych liderów łańcucha dostaw — zobacz, kto jeszcze znalazł się w rankingu

Maciej Kaniowski, Chief Operating Officer w Avon, znalazł się po raz drugi z rzędu w prestiżowym rankingu Leaders in Supply Chain Awards 2024, zajmując 15. miejsce. Nagroda ta to wyróżnienie nie tylko dla niego, ale również dla całego zespołu Avon, który odgrywa kluczową rolę w globalnym łańcuchu dostaw.

Maciej Kaniowski dołączył do firmy Avon w styczniu 2019 roku, wnosząc ze sobą bogate doświadczenie zdobyte w branży spożywczej. W firmie Mars Bakalland S.A. oraz Quality Food Group zarządzał procesami łańcucha dostaw, a teraz swoją wiedzę wykorzystuje w jednej z największych firm kosmetycznych na świecie. Dzięki zaangażowaniu i współpracy między działami, Kaniowski wprowadził nowatorskie podejście do zarządzania, co zaowocowało efektywną kulturą pracy nazwaną #GameOn.

W tegorocznym konkursie Leaders in Supply Chain Awards 2024 nominowanych zostało aż 302 profesjonalistów z 257 firm, reprezentujących 32 kraje. Zajęcie 15. miejsca przez Kaniowskiego to wynik rygorystycznej oceny jury oraz głosów ponad 2000 dyrektorów najwyższego szczebla. Nagroda ta docenia liderów, którzy nie tylko wykazują się doskonałymi umiejętnościami przywódczymi, ale także inicjują innowacyjne rozwiązania w globalnym łańcuchu dostaw.

Poza Kaniowskim w rankingu znaleźli się Omer Awan, Vice President Product Supply Chain Asia, Middle East & Africa w Procter & Gamble (miejsce 7.), Juan Carlos Parada, EVP Global Customer Operations w Unilever (miejsce 9.), Roberto Canevari, Executive Vice President, w dziale Global Supply Chain The Estée Lauder Companies, Inc. (miejsce 11.), Meri Stevens, Chief Operations Officer w Kenvue (miejsce 17.), Fernanda Redondo, Supply Chain Head Latin America w Sanofi (miejsce 20.), Noam Shamir, Senior Vice President Supply Chain w Teva Pharmaceuticals (miejsce 29.) i Rajnish Kapur, SVP, Chief Sourcing & Supply Chain Officer w  Walgreens Boots Alliance (miejsce 30.).

Czytaj także: Nowy etap omnichannel dla Avon: marka wchodzi w Polsce do sieci Rossmann

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
07.05.2025 16:32
TikTok ukarany grzywną 530 mln euro za niewłaściwe zarządzanie danymi użytkowników z UE
Shutterstock

Irlandzka Komisja Ochrony Danych (Data Protection Commission, DPC) nałożyła na TikToka grzywnę w wysokości 530 milionów euro (około 600 milionów dolarów amerykańskich) za nieprzestrzeganie unijnych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Głównym powodem sankcji jest przekazywanie danych użytkowników z Unii Europejskiej do Chin bez zapewnienia odpowiednich zabezpieczeń, co wzbudziło obawy o ryzyko nadzoru i nadużyć, szczególnie w kontekście danych związanych z branżą beauty i pielęgnacji.

Zgodnie z informacjami opublikowanymi przez The Wall Street Journal, irlandzki regulator stwierdził, że TikTok nie zapewnił adekwatnych mechanizmów ochrony danych zgodnych z europejskimi standardami, co jest sprzeczne z chińskim prawem o cyberbezpieczeństwie i szpiegostwie. Komisja, będąca głównym organem nadzorującym przestrzeganie RODO przez TikToka w UE, nakazała firmie zaprzestanie wszelkich transferów danych do Chin w ciągu sześciu miesięcy, chyba że uda się jej zagwarantować ochronę na poziomie zgodnym z unijnymi regulacjami.

TikTok przyznał w zeszłym miesiącu, że przechowywał ograniczoną ilość danych użytkowników z Europy w Chinach, mimo wcześniejszych zaprzeczeń. Jak informuje firma, dane te zostały już usunięte. Jednocześnie spółka zapowiedziała odwołanie od decyzji i grzywny, podkreślając, że wprowadziła nowe rozwiązania w ramach inicjatywy „Project Clover”, której celem jest lokalizacja danych na terenie Europy. Zdaniem irlandzkich organów nadzoru zmiany te nie wystarczają, by uniknąć sankcji.

Decyzja DPC nasila debatę na temat sposobu, w jaki TikTok przetwarza dane osobowe – w tym identyfikatory, historię przeglądania i interakcje z treściami – które są kluczowe dla marek z sektora beauty i personal care działających na tej platformie. Z aplikacji korzysta obecnie około 175 milionów użytkowników w Europie, a silna społeczność twórców beauty sprawia, że przejrzystość i zgodność z przepisami stają się coraz ważniejsze dla marketerów prowadzących działania na tym rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
07.05.2025 15:38
Shein i Temu tną wydatki reklamowe w USA, zwiększają w Europie
Temu i Shein są wyjątkowo popularne również w Polsce (fot. Ascannio/Shutterstock)Ascannio/Shutterstock

Chińskie platformy e-commerce Shein i Temu znacząco zmieniły swoje strategie reklamowe, ograniczając wydatki w Stanach Zjednoczonych na rzecz intensyfikacji kampanii w Europie – szczególnie w Wielkiej Brytanii i Francji. Jak podała agencja Reuters, powołując się na dane firmy analitycznej Sensor Tower, przesunięcie to następuje tuż przed wejściem w życie nowego prawa w USA, które kończy tzw. zwolnienie de minimis. Dotąd pozwalało ono na bezcłowy import tanich produktów, w tym kosmetyków i akcesoriów do pielęgnacji.

W kwietniu Shein zwiększył wydatki na reklamy cyfrowe o 35 proc. zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i we Francji. Temu jeszcze mocniej zintensyfikował działania reklamowe: o 40 proc. we Francji i o 20 proc. w Wielkiej Brytanii w ujęciu miesiąc do miesiąca. Jeszcze bardziej imponujący wzrost widać w ujęciu rocznym – Temu wydał o 115 proc. więcej na reklamy we Francji i o 20 proc. więcej w Wielkiej Brytanii. Shein zanotował roczne wzrosty odpowiednio o 45 proc. i aż 100 proc..

Tymczasem na rynku amerykańskim obie firmy zdecydowały się na znaczące cięcia. Według agencji Reuters, w ciągu dwóch tygodni kwietnia Temu ograniczyło budżet reklamowy w USA o 31 proc., a Shein o 19 proc.. To wyraźna reakcja na decyzję rządu USA o zakończeniu obowiązywania zwolnienia de minimis z dniem 2 maja. Zmiana ta podnosi koszty importu tanich towarów, co uderza w model biznesowy oparty na masowej sprzedaży niedrogich produktów, takich jak akcesoria kosmetyczne.

Przesunięcie wydatków reklamowych do Europy i Brazylii pokazuje, jak firmy dostosowują się do zmieniającej się polityki handlowej. W Brazylii Shein produkuje lokalnie, a Temu przygotowuje się do dużej ekspansji. Unikanie barier celnych i zwiększanie obecności w mniej restrykcyjnych regionach pozwala obu platformom utrzymać konkurencyjność i kontynuować dynamiczną ekspansję na rynkach zagranicznych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. maj 2025 23:17