StoryEditor
Biznes
01.08.2023 11:17

Portal Wiadomości Kosmetycznych w nowej odsłonie!

Nowa odsłona portalu wiadomoscikosmetyczne.pl przełoży się na znacznie wyższą pozycję w Google dla tekstów naszych i naszych Partnerów. / wiadomoscikosmetyczne.pl
W drugiej połowie lipca zadebiutowały nowe odsłony naszych portali. Odświeżeniu uległy Wiadomości Kosmetyczne oraz Wiadomości Handlowe. Chociaż najbardziej widoczne są zmiany wizualne, to najwięcej zmian odbyło się na zapleczu.

Wszystkie zmiany, które zadziały się na portalu wiadomoscikosmetyczne.pl, jak i na portalu naszej siostrzanej redakcji wiadomoscihandlowe.pl, mają pozwolić lepiej realizować biznesowe cele Wydawnictwa Gospodarczego – szybciej i sprawniej informować o najważniejszych wydarzeniach w branży retail i FMCG i dostarczać wiedzy niezbędnej do nawigowania przedsiębiorstwem na rynku. To co nie ulega zmianie to najwyższa jakość materiałów dziennikarskich, dotarcie do kluczowych informacji, a także rosnąca baza naszych Czytelników i Subskrybentów – profesjonalistów i decydentów w polskim biznesie i handlu.

Nowe odsłony portali to również wiele zmian dla naszych Partnerów Biznesowych. Poniżej przedstawiamy najważniejsze z nich:

Łączenie zasięgów WH i WK

Nowy, wspólny CMS i AdSerwer – portale WH.pl i WK.pl funkcjonują teraz na jednym, wspólnym systemie zarządzania treścią, a za realizację kampanii reklamowych na obydwu portalach odpowiada wspólny adserwer. Zdecydowaliśmy się na wybór technologii od Google – światowego lidera w technologii reklamowej i uruchomiliśmy system Google AdManager, który odpowiada teraz za realizowanie kampanii display dla naszych Partnerów. Wspólny AdSerwer pozwala również na realizowanie kampanii Run On Network wspólnie na Wiadomościach Kosmetycznych i Wiadomościach Handlowych.

Ulepszone targetowanie

Nowy AdSerwer i struktura artykułu pozwala na znacznie bardziej precyzyjne targetowanie reklam. Obecnie możemy kierować kampanie wykorzystując zaawansowane geotargetowanie od Google, a także tematycznie – na konkretne sekcje tematyczne, tagi czy kategorie tekstów.

Pogłębiona analityka

W ramach nowych portali zmieniliśmy strukturę drzewa kategorii, łącząc ją z Google Analytics i pozostałymi systemami analitycznymi Wydawnictwa. Dzięki zmianie jesteśmy w stanie lepiej rozumieć jakie treści najbardziej interesują naszych Czytelników i dostarczać im treści odpowiadające tym zainteresowaniom.

Poprawiona struktura strony

Zmianie uległa struktura poszczególnych artykułów, co w pozytywny sposób przełoży się na indeksację poszczególnych treści przez roboty przeglądarek. Już teraz widzimy, że Google znacznie lepiej rozumie nową strukturę naszych artykułów, dokładnie odczytuje nie tylko tytuły, nagłówki i treść, ale także przyporządkowuje tagi i kategorie. Przełoży się to na znacznie wyższą pozycję w Google dla tekstów naszych i naszych Partnerów.

Widok mobilny w centrum uwagi

Projektując układy WH i WK skupialiśmy się na rosnącym znaczeniu użytkowników mobilnych. Chociaż portale WH i WK jako portale branżowe wciąż utrzymują nadzwyczaj wysoką liczbę Czytelników na komputerach, to jednak rosnący udział użytkowników mobilnych jest również naszym udziałem. Z tego powodu przebudowując layout portalu w widoku mobilnym staraliśmy się zwiększyć wygodę korzystania tej grupy Czytelników. Portale automatycznie doczytują kolejne dwa artykuły, aby nie przerywać użytkownikowi sesji. Nasi Partnerzy otrzymają teraz nowe specyfikacje dla reklam desktopowych i mobilnych, aby zapewnić im jak najlepszą widoczność ich kampanii.

Lepsze wyniki Page Speed

Portale przebudowywane były przede wszystkim z myślą o poprawieniu podstawowych wskaźników internetowych. Czytelnicy zarówno Wiadomości Kosmetycznych, jak i Handlowych powinni odczuć poprawę użytkowania naszych portali - większą szybkość ładowania się stron, szybsze doczytywanie się zdjęć. To wszystko przekłada się na korzystniejszą pozycję w rankingach Google i tym samym większe zasięgi.

Większy nacisk na nowoczesne formaty

Nowe odsłony portali w pełni współgrają z krótkimi filmami Stories – formatem natywnym dla urządzeń mobilnych. Na Wiadomościach Kosmetycznych i Wiadomościach Handlowych wzrastać będzie udział formatów wideo, dołączając do już istniejących takich jak WK Studio, Beauty Rozmowy, Testowane przez WK, Retail Talks czy Subiektywnego Przeglądu Tygodnia.

 

Mamy nadzieję, że nowe odsłony naszych portali przypadną do gustu naszym Czytelnikom, a nasi Partnerzy szybko staną się beneficjentami pozytywnych zmian.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
13.11.2025 14:13
Kontrowersje wokół lokowania produktu w „Nobody Wants This” od Netflix; Estée Lauder na cenzurowanym
Przykład lokowania produktu, który wzburzył internautki.Netflix

Drugi sezon komediowego serialu „Nobody Wants This”, który trafił na platformę Netflix w ubiegłym miesiącu, przyciąga uwagę widzów nie tylko wątkiem fabularnym, ale przede wszystkim wyjątkowo intensywnym lokowaniem produktów. Najczęściej komentowanym przykładem jest Estée Lauder, którego kosmetyki – zwłaszcza serum Advanced Night Repair – pojawiają się w kilku kluczowych scenach na tyle wyraziście, że wywołały dyskusję o granicach marketingu w serialach streamingowych.

Pierwsza fala krytyki pojawiła się po scenie, w której jedna z bohaterek, Joanne (Kristen Bell), ma na stoliku nocnym ustawione w centralnym punkcie serum Estée Lauder. Kolejną szeroko komentowaną sytuacją jest moment, gdy Joanne nakłada produkt na twarz, mimo że ma pełny makijaż. Równocześnie widzowie zauważyli, że Kristen Bell współpracowała z marką także poza planem — w tym roku promowała linię Advanced Night Repair, co dodatkowo wzmacnia skojarzenia z komercyjnością serialu.

Największe poruszenie wywołała jednak scena z połowy drugiego sezonu, gdy bohaterka w trakcie przyjęcia wchodzi do łazienki, znajduje serum Estée Lauder i nakłada je na twarz. Kamera wyraźnie zbliża się na produkt, co użytkownicy Reddita i TikToka określili jako zbyt nachalne product placement. Internauci pytali, dlaczego w scenie dziennej prezentowany jest kosmetyk przeznaczony na noc oraz czemu bohaterka stosuje go na makijaż, co uznano za „nielogiczne” i „sztuczne”.

@dhen.mua It literally doesn’t need to be that obvious?? Neither did I think this show needed help with the budget?? @Estée Lauder Advanced Night Repair #skincare #nobodywantsthis #netflix ♬ Pt. 8: Starry dream. - Slowed Down - A. Blomqvist

W mediach społecznościowych pojawiło się wiele krytycznych komentarzy: TikTok user @sarabullock_np określiła cały serial jako „jedną wielką reklamę”, a twórczynie Jodi Walker i Nora Princiotti w swoim podcaście nazwały współpracę „absolutnie oburzającą”. Inna użytkowniczka, @jennybhr, przyznała, że choć zwykle nie zauważa lokowania produktów, tym razem było ono tak intensywne, że „chciała wyłączyć serial”.

image

"Emily w Paryżu" to billboard, nie serial; co z tego wynika dla marek kosmetycznych w perspektywie 5. sezonu? [CASE STUDY]

Głos w sprawie zabrała również branża. Fiona Glen, Managing Director w konsultingu The Red Tree, podkreśliła, że „lokowanie produktu w tym sezonie naprawdę wybuchło — ludzie mówią o nim po obu stronach Atlantyku”. Dodała także, że sama zauważyła przesadnie długie ujęcia na serum Advanced Night Repair, które – jej zdaniem – wydłużono po to, aby uwidocznić markę i etykietę w całości.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
13.11.2025 13:21
Reuters: Meta ukrywa oszustwa reklamowe. Dokumenty ujawniają miliardowe wpływy z nielegalnych treści
Mark Zuckerbeg prezentuje inteligentne okulary Meta.Mijansk786/Shutterstock

Meta – właściciel Facebooka, Instagrama i WhatsAppa – według dokumentów ujawnionych przez Reutersa miała w 2024 r. prognozować, że aż 10 proc. swoich rocznych przychodów, czyli około 16 mld dolarów, pochodzi z reklam dla oszustów i sprzedawców produktów zakazanych. Materiały wskazują także, że użytkownicy platform należących do Meta widzą przeciętnie 15 mld reklam scamowych dziennie; z tej kategorii reklam firma miała generować rocznie ok. 7 mld dolarów przychodu.

Dokumenty z lat 2021–2025 pokazują, że Meta przez co najmniej trzy lata miała problemy z identyfikacją i blokowaniem masowych kampanii oszustw: od fałszywych sklepów internetowych, przez nielegalne kasyna online, po reklamę zakazanych produktów medycznych. Co istotne, większość podejrzanych reklam pochodziła od podmiotów już wcześniej oznaczonych przez systemy ostrzegawcze Meta. Blokada pojawiała się jednak dopiero wtedy, gdy system oceniał prawdopodobieństwo oszustwa na minimum 95 proc. W przypadku niższego prawdopodobieństwa Meta stosowała tzw. „karne stawki” – podwyższone opłaty za emisję reklam.

Z dokumentów wynika także, że użytkownicy, którzy raz kliknęli w reklamę oszukańczą, widzieli ich później więcej — w wyniku działania systemu personalizacji reklam. Wewnętrzne analizy potwierdzają też skalę nadużyć: prezentacja z maja 2025 r. przygotowana przez dział bezpieczeństwa Meta wskazywała, że platformy firmy były związane z jedną trzecią wszystkich udanych oszustw w USA. Z kolei wewnętrzne porównania z konkurencją z kwietnia 2025 r. konkludowały: „łatwiej reklamować oszustwa na platformach Meta niż na Google”.

image

Fałszywe oferty od Dove krążą po Facebooku

Regulatorzy z USA i Wielkiej Brytanii od kilku lat zwiększają presję na firmę. W 2023 r. brytyjski urząd ds. usług finansowych stwierdził, że produkty Meta były powiązane z 54 proc. wszystkich strat związanych z oszustwami płatniczymi w kraju. Jednocześnie amerykańska SEC prowadzi śledztwo dotyczące reklam finansowych oszustw. Meta sama przewiduje, że przyszłe kary regulacyjne mogą sięgnąć 1 mld dolarów, choć według dokumentów tylko w ciągu sześciu miesięcy firma zarabia 3,5 mld dolarów na reklamach o „wysokim ryzyku prawnym”, co znacząco przewyższa potencjalne sankcje.

Wewnętrzna strategia firmy zakłada redukcję udziału przychodów z reklam oszukańczych: z szacowanych 10,1 proc. w 2024 r. do 7,3 proc. pod koniec 2025 r., następnie do 6 proc. w 2026 r. i 5,8 proc. w 2027 r. Jednocześnie dokumenty wskazują, że w pierwszej połowie 2025 r. zespoły odpowiedzialne za weryfikację reklam nie mogły podejmować działań powodujących spadek przychodów większy niż 0,15 proc. obrotu, czyli ok. 135 mln dolarów przy przychodach firmy na poziomie 90 mld dolarów w tym okresie.

Meta odpowiada, że przedstawione przez Reutersa dokumenty są „selektywne” i „zniekształcają podejście firmy do walki z oszustwami”. Rzecznik firmy przekazał, że pierwotne szacunki dotyczące 10,1 proc. przychodów były „zgrubne i nadmiernie szerokie”, a późniejsze analizy wykazały niższą wartość – choć Meta nie ujawniła zaktualizowanej liczby. Firma podkreśla przy tym, że w ciągu ostatnich 18 miesięcy liczba zgłoszeń od użytkowników dotyczących reklam scamowych spadła o 58 proc., a tylko w 2025 r. usunięto ponad 134 mln treści tego typu.

image

Wavemaker: 55 proc. konsumentów przestało obserwować influencera z powodu nieetycznego postępowania — co to oznacza dla marek?

Dokumenty wskazują jednak, że mimo deklaracji Meta przez lata traktowała reklamy scamowe jako problem „niskiej wagi”, wpływający głównie na „jakość doświadczenia użytkownika”. W 2022 r. firma wykryła m.in. sieć fałszywych kont podszywających się pod żołnierzy amerykańskich i wysyłających miliony wiadomości tygodniowo, a także gwałtowny wzrost przypadków sextortion. Jednocześnie Meta ignorowała według raportów 96 proc. zgłoszeń użytkowników dotyczących oszustw. Celem na kolejne lata miała być redukcja tego współczynnika, choć wciąż planowano odrzucać co najmniej 75 proc. zgłoszeń.

Skalę problemu ilustruje także fakt, że w 2024 r. Meta wprowadziła tzw. system „penalty bids”: podejrzani reklamodawcy musieli płacić wyższe stawki w aukcjach reklamowych, co miało ograniczyć ich działalność i jednocześnie częściowo kompensować firmie spadki przychodów. Po wdrożeniu tej polityki zaobserwowano spadek liczby zgłoszeń scamów oraz „niewielki spadek” wpływów reklamowych.

Meta stoi dziś przed sprzecznymi celami: utrzymaniem wzrostu przychodów w obliczu kosztów inwestycji w sztuczną inteligencję (planowane 72 mld dolarów nakładów w 2025 r.) oraz rosnącą presją regulatorów domagających się ograniczenia oszustw. Dokumenty ujawnione przez Reutersa pokazują, że firma stara się balansować między bezpieczeństwem użytkowników a finansowymi skutkami radykalnego ograniczenia reklam pochodzących od oszustów — a te, według wyliczeń firmy, wciąż zapewniają jej wielomiliardowe przychody.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. listopad 2025 15:00