StoryEditor
Praca
07.12.2022 00:00

Handel w okresie świątecznej gorączki sięga po pracowników tymczasowych

Na tymczasowym stanowisku w sklepie pracownik może otrzymać ok. 28 zł ”na rękę” za godzinę pracy (fot. shutterstock)
Handel korzysta z pracowników sezonowych – wskazują dane Tikrow, agencji pracy natychmiastowej. Aż 59 proc. rekrutacji prowadzonych pod koniec roku przypada na sektor handlowy. Pracownik sklepu może dziś otrzymać 28 zł „na rękę”, a doświadczony magazynier 32 zł netto za godzinę pracy.

Tikrow, agencja pracy natychmiastowej, przeanalizowała swoje dane, by sprawdzić, które branże najchętniej zatrudniają pracowników dorywczych pod koniec roku. W okresie przedświątecznym firmy sięgają po pracowników tymczasowych. W czołówce są przedsiębiorstwa z sektora handlowego.

– W TOP3 branż najbardziej aktywnych pod koniec roku znajdują się retail, HoReCa oraz logistyka. Zapewnienie płynnych dostaw towarów jest dziś na wagę złota, więc dorabiając sobie jako magazynier możemy liczyć na godziwą płacę na poziomie aż do 32 zł netto za godzinę pracy – podkreśla Krzysztof Trębski, członek zarządu Tikrow.

Rynek pracy tymczasowej napędzają galerie handlowe, pojedyncze sklepy oraz centra wysyłkowe e-commerce. Zapewnienie sprawnych dostaw do sklepów, obsługa klientów w galeriach handlowych oraz wsparcie sprzedających działających w sieci, dają tysiące miejsc pracy w całej Polsce – twierdzą przedstawiciele Tikrow.

W rankingu TOP5 branż najchętniej zatrudniających pod koniec roku na pierwszym miejscu znajduje się branża handlowa. Z wewnętrznych danych Tikrow wynika, że aż 59 proc. zleceń pracy dorywczej pochodzi z tego właśnie sektora. Pracownik sklepu może zarobić w pracy dorywczej 28 zł „na rękę” za godzinę pracy, o 2 złote więcej niż rok temu. W listopadzie i grudniu, w aplikacji Tikrow 27 proc. ofert dotyczyło tego stanowiska.

Branża logistyczna, ze szczególnym uwzględnieniem magazynów, przynosi na rynek 14 proc. propozycji pracy tymczasowej – w logistyce ciągle są wakaty. 35 proc. ofert pojawiających się pod koniec roku, dotyczy pracy magazyniera. Osoba zatrudniona tymczasowo na tym stanowisku może otrzymać 32 zł „na rękę” za godzinę pracy. Rok temu było to 30 zł netto.

Na czwartym i piątym miejscu rankingu branż, które najchętniej zatrudniają pracowników dorywczych pod koniec roku, znalazły się produkcja i e-commerce z wynikami odpowiednio 8 i 2 proc. 

– Sektor pracy natychmiastowej szczególnie pod koniec roku pozwala szybko dorobić całkiem pokaźne sumy. Klienci Tikrow z branży retail czy logistyki często szukają po kilka-kilkanaście osób z dnia na dzień w pojedynczych lokalizacjach. Trend ten utrzymuje się aż do połowy stycznia, gdy przełom roku również generuje wiele zadań dorywczych w sklepach i magazynach – podsumowuje Krzysztof Trębski.

Ranking „TOP5 branż i stanowisk najpopularniejszych w listopadzie i grudniu” powstał w oparciu o wewnętrzne dane pochodzące z aplikacji Tikrow (w zakresie branż z danych za okres 15 listopada 2021-1 stycznia 2022, w zakresie wynagrodzeń w oparciu o maksymalne stawki w 2021 oraz 2022 roku).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
05.09.2023 16:47

Monika Kolaszyńska, prezes Super-Pharm: Automatyzacja pracy to odpowiedź na rosnące koszty wynagrodzeń

Monika Kolaszyńska, prezes Super-Pharm Polandfot. Łukasz Rawa
Wprowadzanie kas samoobsługowych w drogeriach, elektronicznych etykiet cenowych, robotów aptecznych w aptekach, automatyzacja zamówień to działania, które podejmuje Super-Pharm w związku z rosnącymi kosztami pracy i zapowiedziami kolejnych wzrostów płacy minimalnej. O warunkach zatrudnienia w sieci sprzedaży Super-Pharm, strategii płacowej i wpływie na nią polityki fiskalnej państwa – mówi Monika Kolaszyńska, prezes Super-Pharm Poland.

Ile osób jest obecnie zatrudnionych w drogeriach Super-Pharm?

W sieci Super-Pharm zatrudniamy ponad 1200 pracowników, z czego ponad 1000 w naszych drogeriach i aptekach. Pracują z nami osoby ze stażem dwudziestoletnim, czyli takie, które są w Super-Pharm od początku naszej działalności w Polsce oraz bardzo młodzi ludzie, dla których nasze sklepy są pierwszym przystankiem w ich karierze zawodowej.

Jakich wymagacie Państwo kompetencji od pracowników sklepów? Czy muszą to być osoby posiadające kierunkowe wykształcenie lub kursy kosmetyczne?

Nasz idealny kandydat do pracy w drogerii to osoba, która lubi ludzi i interesuje się rynkiem kosmetycznym. Nie wymagamy wykształcenia kierunkowego, choć rzeczywiście absolwenci szkół kosmetycznych i kosmetologicznych, kursów wizażu to dla nas wymarzone grono przyszłych pracowników.

Czytaj także: Monika Kolaszyńska, prezes Super-Pharm: różnorodność przyspiesza rozwój firmy

Klienci naszych sklepów łatwo zauważą, że w naszej strategii zatrudniania hołdujemy hasłu „Każdy jest inny, każdy jest super!”. Świadomie i konsekwentnie dywersyfikujemy nasze zespoły, w których miejsce dla siebie mogą znaleźć pracownicy w każdym wieku i tak różni od siebie, jak różni są nasi klienci.

Jakie jest wynagrodzenie pracowników drogerii – ile zarabiają rozpoczynając pracę i jaki jest jej wzrost na przestrzeni lat? Czy wzrost płacy minimalnej uważacie Państwo za duże obciążenie dla swojego biznesu i czy w związku z tym szukacie rozwiązań automatyzujących pracę?

Nasza strategia płacowa jest cały czas rewidowana ze względu na dużą niestabilność prawną i podatkową w kraju. Skokowe wzrosty płacy minimalnej w latach 2023-24 nakładają na nas presję rewizji naszych planów.

Naszym celem jest zbudowanie siatki płac, która będzie sprawiedliwa i satysfakcjonująca dla pracowników. Niekontrolowana inflacja i nieodpowiedzialna polityka socjalna i fiskalna bardzo nam to zadanie utrudniają. Konsekwencją tego jest oczywiście automatyzacja i optymalizacja procesów: wprowadzanie kas samoobsługowych, elektronicznych etykiet cenowych, niezwykle innowacyjnych robotów aptecznych, czy dalsza automatyzacja zamówień.

Podwyżka płacy minimalnej w ostatecznym rozrachunku odbija się negatywnie na pracownikach i klientach. Naszą rolą jest minimalizacja tego negatywnego wpływu zarówno na zatrudnione u nas osoby, jak i cały biznes.

Jakie są warunki zatrudnienia w drogeriach oraz  pozapłacowe benefity dla pracowników?

W Super-Pharm stawiamy na dopasowanie zatrudnienia do preferencji pracowników. Oferujemy umowy o pracę i zlecenia, zatrudnienie na cały bądź część etatu. Naszym kulturowym wyróżnikiem w branży jest ponadstandardowa elastyczność w zakresie tworzenia grafików i ustalania zmian. Prócz benefitów dość powszechnie oferowanych na rynku (takich jak ubezpieczenie medyczne, grupowe ubezpieczenia na życie, systemu premiowego) szczególnie dumni jesteśmy ze stałej zniżki na zakupy w naszej sieci, którą oferujemy pracownikom od pierwszego dnia ich pracy.

Ponadto mamy kilka rozwiązań niestandardowych, a wynikających z naszych wartości i specyfiki branży. Są to: korzystne pożyczki pracownicze, dostęp do pomocy psychologicznej w trudnych sytuacjach życiowych, rosnąca liczba szkoleń menadżerskich i produktowych, z których dodatkową korzyścią są próbki produktów oferowane uczestnikom tak, by sami mogli sprawdzić działanie kosmetyków, które później oferują naszym klientom.

Czytaj także: Henri Hampe o kulturze pracy w DM Drogerie Markt: Firma jest dla ludzi, a nie na odwrót

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Praca
25.08.2023 14:31

Więcej kosmetyków na Bee.pl - sklep poszukuje category managera

Sklep bee.pl zaczął sprzedaż od zdrowej żywności. Dziś ten asortyment uzupełniają inne kategorie, w tym kategoria Uroda, która będzie rozwijana.Glosel
Sklep internetowy Bee.pl, należący do białostockiej spółki Glosel, rozszerza kategorię Uroda i poszukuje category managera, którego zadaniem będzie stworzenie i rozwój oferty kosmetyków i akcesoriów.

Sklep internetowy Bee.pl, należący do białostockiej spółki Glosel, rozszerza kategorię “Uroda”. Oferujący produkty spożywcze i wiele innych kategorii zakupowych sklep poszukuje właśnie category managera.

Dyrektor handlowy Bee.pl Sławomir Siergiejczyk we wcześniejszej rozmowie z wiadomoscikosmetyczne.pl podkreślał, że klienci coraz częściej interesują się produktami związanymi z pielęgnacją ciała, twarzy i włosów, a także makijażem i zapachami:

Prawie 30 proc. klientów, którzy kupują żywność, dokłada do koszyka produkty z kategorii Uroda. 50 proc. kupujących produkty z kategorii Mama i dziecko, dokłada do koszyka żywność, a 25 proc. produkt z kategorii Uroda  

– mówił Sławomir Siergiejczyk.

Czytaj więcej: Sławomir Siergiejczyk, Glosel: Jesteśmy otwarci na współpracę z markami kosmetycznymi

Obecnie Bee.pl przebudowuje tę kategorię oraz wprowadza kluczowe zmiany w asortymencie oraz dystrybucji tych produktów. Celem jest stworzenie kompleksowej oferty urodowej, która będzie stanowić uzupełnienie pozostałych kategorii. Stąd potrzeba rozszerzenia zespołu o specjalistę kategorii Uroda, który będzie miał za zadanie stworzyć oraz rozwijać ofertę kosmetyków i akcesoriów. Będzie odpowiedzialny m.in. za dobieranie wartościowych produktów, a także za monitorowanie trendów i potrzeb klientów. Szczegóły oferty: glosel.pl/kariera

– To dla nas bardzo ważna decyzja, która otwiera przed nami nowe możliwości rozwoju i zwiększenia naszej konkurencyjności na rynku. Uroda to nie tylko sposób na poprawę wyglądu, ale także samopoczucia i zdrowia. Chcemy dostarczać naszym klientom produkty, które będą spełniać ich oczekiwania i potrzeby, a także będą harmonizować z naszą pozostałą ofertą. Nasi klienci mogą liczyć u nas na produkty wysokiej jakości, w dobrych cenach. Chcemy wyróżniać się na rynku lepszym asortymentem w każdej kategorii – podkreśla Sławomir Siergiejczyk.

Obecnie Bee.pl oferuje w kategorii Uroda ponad 10 tys. produktów. Współpracuje z około 50 producentami i dostawcami, m.in. BeBIO, 4organic, Apis, Anwen, Nacomi, Mokosh, Mydlarnia 4 Szpaki, Resibo, Yope, Sylveco i Primavera Parfum. Poszukuje nowych marek do współpracy.

Bee.pl to istniejący od 2018 roku sklep internetowy, należący do białostockiej spółki Glosel. Wyróżnia go bogata oferta kategorii FMCG skierowana do nowoczesnych rodzin. Główny asortyment sklepu stanowi szeroki wybór produktów spożywczych. Dostępne są także artykuły dziecięce, zabawki, akcesoria do domu i ogrodu, środki czystości, kosmetyki (również naturalne), a także wszystko, co potrzebne dla domowych zwierząt. 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. wrzesień 2023 20:20