StoryEditor
Biznes
04.01.2024 10:43

Studentka Politechniki Lubelskiej zidentyfikowała kolor najmocniej determinujący zakup kosmetyku

Roksana Prantel zbadała preferencje zakupowe konsumentów i konsumentek w kwestii kolorów. / Politechnika Lubelska
Roksana Prantel, absolwentka zarządzania Politechniki Lubelskiej, zajęła trzecie miejsce w IX Ogólnopolskim Konkursie im. prof. Romana Głowackiego za swoją pracę z dziedziny marketingu, handlu i konsumpcji. W swoim badaniu korzystała z technologii eyetrackingu, aby zrozumieć, jak konsumenci podejmują decyzje zakupowe i co kieruje nimi. W swojej pracy zbadała między innymi jak kolor opakowania wpływa na zakup produktów kosmetycznych.

Roksana Prantel postawiła sobie za zadanie zrozumienie, czy kolor opakowania produktu ma wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. W celu rozwiązania tego problemu badawczego zastosowała hybrydową metodę, łączącą tradycyjne ankiety z eksperymentem przy użyciu eyetrackera. Jej badanie polegało na prezentacji uczestnikom slajdów z różnymi kolorami opakowań produktów codziennego użytku, takich jak napój energetyczny, baton, chipsy, frytki oraz kosmetyki, takie jak krem, pasta, mydło i balsam. Opakowania te były w czterech różnych kolorach: żółtym, czerwonym, niebieskim i zielonym. Dzięki temu badaczka mogła określić, który kolor opakowania przyciągał najbardziej uwagę respondentów. Następnie uczestnicy wypełniali kwestionariusze, w których proszeni byli o wybór koloru, który im się najbardziej podobał, oraz ocenę skłonności do zakupu produktu o tym konkretnym kolorze.

Okazało się, że kolory przedmiotów, na które respondenci najczęściej zwracają uwagę, stanowiły ich późniejsze wybory w 75 proc. przypadków, potwierdzając istotność analizy skanowania wzroku w badaniach marketingowych [...] Badania wykazały, że w przypadku kosmetyków najczęściej wybieranym kolorem jest niebieski

- mówi Roksana Prantel.

Dr inż. Jan Laskowski, który jest promotorem i kierownikiem Laboratorium Zastosowań Neuronauki w Zarządzaniu i Marketingu Neurolab, wskazuje, że wnioski płynące z tej pracy mają znaczenie o dużej wadze zarówno dla naukowców badających zachowania konsumentów, jak i dla profesjonalistów z obszaru marketingu i wzornictwa przemysłowego.

Dr Laskowski podkreśla, że metody neuroobrazowania, takie jak eyetracking, mogą dostarczyć szczegółowych informacji na temat procesu podejmowania decyzji zakupowych, zwłaszcza preferencji konsumentów wyrażonych poprzez ich podświadome reakcje na konkretne bodźce. Te informacje mogą być wykorzystane do projektowania produktów, usług i strategii marketingowych, które są lepiej dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów, co z kolei przekłada się na skuteczniejszą komunikację marketingową i większe zadowolenie klientów.

Organizatorem IX Ogólnopolskiego Konkursu im. prof. Romana Głowackiego było Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu.

Czytaj także: Reklama makijażu Rimmel zakazana za wykorzystywanie problemów z samooceną u dziewcząt

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
18.09.2025 08:53
L’Oréal Paris rozszerza współpracę z drużyną Arsenal London
Francuski koncern został Oficjalnym Partnerem drużyny ArsenalArsenal.com

L’Oréal Paris zdecydował się na rozszerzenie współpracy z drużyną angielskiej Premier League – Arsenal London. Tym samym francuski koncern został Oficjalnym Partnerem drużyny po krótkim okresie “testowej” współpracy z początku 2025 roku. Partnerstwo będzie obejmować gamę produktów L’Oréal Paris, w tym linię do pielęgnacji włosów Elvive i linię kosmetyków dla mężczyzn – Men Expert.

Arsenal będzie wspierał wprowadzanie nowych produktów marki w 2026 roku poprzez kampanie promocyjne z udziałem zawodników.

To, co sprawiło, że nasza początkowa współpraca była tak znacząca, to silna więź, jaka została zbudowana między naszą marką, zawodnikami i kibicami – wyjaśnia Amélie Fortier-Cyr, dyrektor generalna L‘Oréal Paris, Wielka Brytania i Irlandia.

L’Oréal Paris współpracował wcześniej z Arsenalem przy promocji linii kosmetyków Elvive Growth Booster. Kampania obejmowała reklamy na stadionie Arsenalu i w social mediach, posty na oficjalnych kanałach klubu oraz płatną kampanię na TikToku i Meta z udziałem kluczowych zawodników drużyny.

image

Znany polski piłkarz zadebiutował kolekcją pięciu perfum

Z przyjemnością nawiązujemy długoterminową współpracę z L’Oréal Paris jako następstwo udanej kampanii, przeprowadzonej na początku tego roku – komentuje Juliet Slot, dyrektor ds. handlowych Arsenalu. Jej zdaniem, obydwie strony partnerstwa cechują wspólne wartości: innowacyjność oraz nieustanne dążenie do doskonałości.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Surowce
17.09.2025 15:31
Polmlek zbuduje pierwszą w Europie linię produkcji „różowego złota” - laktoferyny
Czy laktoferyna stanie się nowym superskładnikiem w kosmetykach?Pixabay

W Lidzbarku Warmińskim powstaje unikatowa instalacja do produkcji laktoferyny – białka określanego mianem „różowego złota” ze względu na jego szerokie właściwości prozdrowotne. Laktoferyna wspiera odporność, działa przeciwzapalnie, przeciwwirusowo i przeciwbakteryjnie. Nowoczesna linia, opracowana przez Grupę Polmlek we współpracy z Uniwersytetem Przyrodniczym w Poznaniu, ma pozwolić na uzyskanie białka o czystości sięgającej aż 98 proc., co będzie najwyższym wynikiem na rynku europejskim.

Projekt został najwyżej oceniony w konkursie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „Ścieżka SMART”. Jego wartość szacowana jest na blisko 80 mln zł, z czego 30,5 mln zł stanowi dofinansowanie z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki. Realizacja przedsięwzięcia potrwa do maja 2027 r. i obejmuje zarówno rozwój technologii, jak i uruchomienie produkcji w nowoczesnym zakładzie w Lidzbarku Warmińskim.

Polmlek, który eksportuje swoje produkty do ponad 150 krajów, widzi w laktoferynie szansę na dalszą ekspansję zagraniczną i wejście na nowe rynki, w tym do branży farmaceutycznej. Profesor Wojciech Białas, współtwórca projektu, podkreśla, że współpraca przemysłu i nauki daje realną szansę na stworzenie w Polsce centrum innowacji biotechnologicznych, które mogą zrewolucjonizować zarówno sektor zdrowotny, jak i kosmetyczny.

Pozyskiwanie laktoferyny to strategiczny krok na drodze badań nad frakcjonowaniem mleka i serwatki. Laktoferyna z Lidzbarka będzie podstawą szerokiej gamy produktów branży farmaceutycznej, ale także suplementów diety – chcemy być obecni szerzej na rynku żywności funkcjonalnej, a nawet beauty, a przede wszystkim wejść na cenny rynek pharmacy

powiedział Marcin Witulski, prezes Polmleku, portalowi Dla Handlu.

Laktoferyna, naturalnie występująca w mleku kobiecym i zwierzęcym, jest szczególnie bogata w siarze – pierwszym mleku matki. Jej główną funkcją jest wiązanie i transport żelaza, co sprawia, że odgrywa kluczową rolę w obronie organizmu przed patogenami. Dzięki właściwościom przeciwbakteryjnym, przeciwwirusowym, przeciwgrzybiczym i przeciwzapalnym uznawana jest za białko przyszłości, które może wspierać leczenie chorób cywilizacyjnych oraz stać się cennym składnikiem nowoczesnych preparatów kosmetycznych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. wrzesień 2025 10:07