StoryEditor
Targi i konferencje
16.01.2010 00:00

Best - siła wiedzy

Zdzisław Koźlarzewski z sympatyczną załogąRobiąc zakupy w drogerii Best można odnieść wrażenie, że nie ma na rynku takiego produktu, którego brakowałoby w ofercie sklepu. Każdy centymetr kwadratowy jest tu umiejętnie zagospodarowany.

Na ulicę Długą w Łomży – tak jak na Chmielną w Warszawie – przychodzi się głównie na zakupy. Zdzisław Koźlarzewski prowadzi tu swój sklep kosmetyczny od 1991 roku. W tym czasie sporo się zmieniło, np. naprzeciwko wyrosła konkurencja w postaci Rossmanna. Można było zwinąć manatki i szukać innego zajęcia (ewentualnie lokalizacji) albo zostać i stawić czoła sieciowemu potentatowi. Właściciel drogerii postanowił zawalczyć. Tym, co pozwoliło mu przetrwać, była modyfikacja oferty.

– Zrezygnowałem z masówki typu tańsze kremy, żele pod prysznic, szampony. Kiedyś miałem tego dużo, teraz podobny asortyment traktuję wybiórczo. Wszedłem natomiast w bardziej zaawansowaną półkę – mówi Zdzisław Koźlarzewski. W efekcie w ofercie Besta znalazły się produkty, których zakup wymaga konsultacji. A wiadomo przecież, że personel supermarketów (nie tylko tych kosmetycznych) nie zawsze ma wiedzę i czas, żeby służyć radą. Tymczasem w drogerii Best pracują wyłącznie fachowcy. Trzy zatrudnione tu pracownice nie dość, że mają wieloletni staż, to jeszcze każda z nich posiada wykształcenie kosmetyczne.
– Mamy w ofercie takie produkty, z którymi klientki mogą mieć problemy, np. nowe linie kremów, które zawierają innowacyjne składniki. Kobieta zanim kupi, chce wiedzieć, jak to działa. Nie każda pani wie, co to jest silikonowa mascara czy podwójny tusz z odżywką – wylicza właściciel. Jego zdaniem, typowa klientka nie śledzi tego, co dzieje się w kosmetyce, wie tyle, ile jej potrzeba i ewentualnie prosi, żeby jej coś zaproponować. – W tym nasza siła. Moje pracownice stale się uczą. Regularnie uczestniczą w szkoleniach organizowanych m.in przez Eris, Dermikę, Dax Cosmetics, Oceanic. To bardzo pomaga. Wiem, bo sam kiedyś stałem za ladą – dodaje  Zdzisław Koźlarzewski.
Robiąc zakupy w Beście można odnieść wrażenie, że nie ma  na rynku takiego produktu, którego brakowałoby w  ofercie. Każdy centymetr kwadratowy sklepu jest tu umiejętnie zagospodarowany. Co ciekawe, duże nagromadzenie towaru na małej powierzchni w ogóle nie utrudnia poruszania się w sklepie. Za to wszystko jest pod ręką. Tusze, puder, podkłady, szminki, kremy wystawione są tak, by klientki mogły ich dotknąć i wypróbować. To wszystko plus sympatyczny, kompetentny personel i sukces gotowy.

Drogeria Best, ul. Długa 3, Łomża
Kategoria: sklep niezależny lub zrzeszony w sieci franczyzowej
Powierzchnia sprzedaży: 60 mkw.
Średnia liczba klientów tygodniowo: 450
Średnia wartość koszyka zakupów: 60 zł
Liczba pozycji asortymentowych: 12 000


Wszystkie kosmetyki wystawione są tak, aby klientki mogły ich dotknąć i wypróbować
Wiadomości Kosmetyczne, Styczeń 2010 Nr 1(38)
Kosmetyki – produkcja i handel, setki rynkowych nowości: pielęgnacja, makijaż, zapachy i najbardziej aktualne trendy! 



ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
03.09.2025 15:51
Skjur promuje się podczas imprezy na Podwalu
Na evencie zebrały się osoby ze świata mediów i branży beauty.Agata Grysiak

Dziś na warszawskim Podwalu odbyła się impreza promocyjna marki Skjur, która przyciągnęła licznych uczestników zainteresowanych nowościami z branży kosmetycznej i pielęgnacyjnej. Spotkanie miało charakter edukacyjny i łączyło elementy informacyjne z rozrywką, tworząc przestrzeń zarówno do relaksu, jak i do zdobycia praktycznej wiedzy.

W programie znalazły się różnorodne atrakcje przygotowane z myślą o gościach. Dużym zainteresowaniem cieszył się automat z kulkami, w których ukryte były drobne nagrody. Uczestnicy mogli także skorzystać z krótkiej analizy kolorystycznej, pozwalającej na lepsze dopasowanie odcieni ubrań i kosmetyków do typu urody. Dla chętnych przygotowano również masaże dłoni i karku.

Organizatorzy zadbali o przyjazną atmosferę spotkania. Na miejscu serwowano koktajle oraz przekąski, które umilały czas spędzony podczas wydarzenia. Połączenie strefy relaksu z częścią edukacyjną sprawiło, że impreza przyciągnęła osoby w różnym wieku, szukające zarówno odprężenia, jak i inspiracji w zakresie pielęgnacji.

Istotnym punktem programu był wykład dermatologiczny, który pozwolił uczestnikom poszerzyć wiedzę o zdrowiu skóry i świadomej pielęgnacji. Połączenie merytorycznej części z elementami rozrywkowymi sprawiło, że wydarzenie wyróżniało się na tle typowych akcji promocyjnych, stawiając na edukację i budowanie relacji z konsumentami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
24.07.2025 10:10
Inauguracja Polskiej Izby Gospodarczej Kobiet – z dyskusjami o biznesie, rozwoju, sukcesie i kosmetykach
Podczas wystąpień motywacyjnych poruszano tematy dotyczące m.in. skutecznego inicjowania rozmów biznesowych, asertywności, wykorzystywania kobiecości jako atutu w biznesie Natalia Basałaj

19 lipca 2025 roku w Airport Hotel Okęcie w Warszawie odbyła się uroczysta inauguracja Polskiej Izby Gospodarczej Kobiet – pierwszej tego typu instytucji w Europie, stworzonej z myślą o przedsiębiorczyniach. Wydarzenie objęte zostało patronatem honorowym, m.in. przez Polsko-Irlandzką Izbę Gospodarczą.

W wydarzeniu wzięła udział mecenas Natalia Basałaj – liderka Izby z ramienia Kancelarii Hansberry Tomkiel Sp. k. oraz autorka artykułów, publikowanych na naszym portalu. Reprezentowała Kancelarię w debacie eksperckiej i przygotowała krótką relację z wydarzenia.

Na początku wybrane uczestniczki mogły wziąć udział w profesjonalnym szkoleniu z biznesowego makijażu marki Mary Kay pt. „Dłonie Pełne Dobra”, które poprowadziła Iwona Jankowska. Spółka Mary Kay promuje świadomą pielęgnację oraz wykorzystanie naturalnych składników, takich jak ich odżywcze olejki.

Zobacz też: Inglot, Ziaja, Bielenda, Eris: gdy nazwisko staje się marką w branży beauty 

Następnie dr Aleksandra Marcinkowska rozmawiała z dr Christiną Tracy Stein, córką Briana Tracy – autora wielu popularnych książek o rozwoju osobistym i sukcesie. Później, razem z Dorotą Lightman, rozmawiały z Heleną Deeds, znaną z programów „Żony Hollywood” i „Żony Miami”.

Podczas inspirujących wystąpień motywacyjnych poruszano tematy dotyczące m.in. skutecznego inicjowania rozmów biznesowych, asertywności, wykorzystywania kobiecości jako atutu w biznesie oraz znaczenia wiary w sukces. Podkreślano, jak ważne jest cieszenie się osiągnięciami zamiast ciągłego porównywania się z innymi.

Oficjalną część inauguracji otworzyły Patricia Claudia Mitro, Joanna Parzuchowska i Beata Krzewińska. Debata „Kobiety biznesu – kompetencje przeszłości” była moderowana przez dr Aleksandrę Marcinkowską. Udział w debacie wzięły ekspertki Izby: dr Izabela Lenartowicz, Adela Kozina (EDU SMART), dr Aleksandra Ścibich-Kopiec (FERI), r.pr. Natalia Basałaj (Kancelaria Hansberry Tomkiel) oraz Renata Fijalkowska (Fundacja DIALOG).

image
Debata „Kobiety biznesu – kompetencje przeszłości” z udziałem ekspertek była moderowana przez dr Aleksandrę Marcinkowską
Natalia Basałaj

Izba wspiera swoje członkinie nie tylko w zakresie kompetencji miękkich (psychicznych, społecznych i komunikacyjnych), ale również tzw. hard skills, m.in. z dziedziny prawa własności intelektualnej. Prowadzi serię inspirujących webinarów (np. dotyczących praw autorskich do wytworów AI), szkoleń i konferencji wspierających rozwój osobisty i zawodowy przedsiębiorczyń. Izba stwarza doskonałe okazje do zdobywania wiedzy, wymiany doświadczeń i nawiązywania kontaktów biznesowych.

W dalszej części zarząd Izby wręczył akty powołania nowym ambasadorkom. Następnie miała miejsce premiera książki „Mentalność Kobiet Sukcesu – Polskie Kobiety Biznesu”. Wieczór zwieńczyła uroczysta gala z muzyką na żywo i pokazem mody polskiej projektantki Katarzyny Zmuda-Trzebiatowskiej (marki Kate Zee). Wszystkie uczestniczki otrzymały prezenty – kosmetyki polskiej marki Organique.

Natalia Basałaj

Zobacz też: Natalia Basałaj, kancelaria Hansberry Tomkiel: Jak chronić design i oznaczenia markowych perfum?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. wrzesień 2025 07:04