StoryEditor
Targi i konferencje
30.11.2009 00:00

Dwulatek z Zambrowa

Drogeria w Zambrowie jest jednym z trzech sklepów należących do Ireny i Mariusza Konopka. Do wejścia do środka zachęcają już duże okna wystawowe ciągnące się przez całą szerokość lokalu. Irena i Mariusz Konopka zajmują się handlem kosmetykami od 1992 r. Prowadzą trzy sklepy w Zambrowie i w Wysokiem Mazowieckiem. Wszystkie są typowo kosmetyczne, bez chemii gospodarczej. Asortyment w drogeriach w Zambrowie i Wysokiem Mazowieckiem jest bardzo podobny, ale nie identyczny. – Decyzje o zamówieniach podejmują kierownicy sklepów na podstawie analizy lokalnego rynku i potrzeb klientów – mówi Mariusz Konopka, który zajmuje się finansową stroną rodzinnego biznesu. Pani Irena odpowiada za sprawy związane z pracownikami i sama również sprzedaje.

Asortyment od „a” do „z”

Zgłoszony do konkursu Drogeria Roku sklep jest najmłodszym „dzieckiem” państwa Konopka – działa w Zambrowie od 2007 r. Na powierzchni 100 mkw. sali sprzedaży mieszczą się kosmetyki ze wszystkich najważniejszych kategorii. Uwagę przyciąga bardzo szeroka reprezentacja kosmetyków kolorowych. Do dyspozycji klientek są już szafy takich marek jak: L’Oréal, Maybelline, Rimmel, Miss Sporty, Hean, Joko, a wkrótce dołączy Gosh. W asortymencie znajdują się również kosmetyki do makijażu Astor, Max Factor i wiele innych marek, bo kolorówka jest kategorią najbardziej marżową. Najwięcej ilościowo sprzedaje się jednak kosmetyków pielęgnacyjnych. Nivea, L’Oréal, Garnier, Eris, Dermika, AA Oceanic, Dax Cosmetics, Soraya, to tylko niektóre z marek wypełniających półki. Bardzo ważną kategorią są również zapachy. – Można powiedzieć, że mamy asortyment od „a” do „z” ze średniej i niższej półki cenowej. Teraz przygotowujemy się do wprowadzenia zapachów selektywnych, ponieważ klienci coraz częściej o nie pytają. Szukają dobrych, znanych, oryginalnych perfum – mówi Irena Konopka. Zapachy selektywne będą eksponowane w zamykanej, szklanej gablocie, pasującej do wystroju wnętrza. Ten całościowy, miły wystrój wnętrza to projekt własny właścicieli sklepu. Ściany w kolorze pistacji współgrają z brązowo-turkusową tapetą, która została wykorzystana w obrębie drzwi i lady kasowej. Meble są wykonane z płyty wiórowej w dwóch kolorach: dół z szufladami to ciemny dąb, a góra – mleczny jesion.

Wsparcie sprzedaży przynosi efekty

Drogeria mieści się w pasażu handlowym, gdzie działają inne punkty handlowe i usługowe. Najbliższa konkurencja to położona około 400 metrów dalej drogeria À propos. Państwo Konopka budują grono lojalnych klientów dzięki systematycznym działaniom promocyjnym. W sklepie obowiązują karty stałego klienta. Kupujący mogą liczyć na 3- lub 5-proc. rabat. Ekspedientki dysponują aparatem do mierzenia poziomu nawilżenia skóry. Wizażystki ze współpracujących z drogerią firm, m.in. Coty i Hean, prowadzą pokazy makijażu. – To przynosi świetne efekty, już w dniu samego pokazu wizażystka „sprzedaje” poprzez swoje zaangażowanie kosmetyki, na których pracuje, ale nie tylko. Przy okazji często promuje również inne produkty z asortymentu danej firmy – mówi Irena Konopka.
Duży wpływ na kontakty z klientami i wizerunek sklepu ma profesjonalny personel. Właściciele drogerii dbają o kształcenie i rozwój pracowników. Stosują również szereg działań motywacyjnych, m.in. udział w spotkaniach integracyjnych, szkolenia i możliwość zakupu towarów z całej oferty firmy bez marży.

Kolejny krok w rozwoju

Wszystkie sklepy państwa Konopka powstawały z potrzeby rynku i chęci osobistego rozwoju właścicieli, którzy niegdyś działali w sieci Drogerie Natura. Wycofali się z niej, ponieważ firma Polbita zdecydowała się pójść w kierunku sklepów własnych. Obecnie zdecydowali się na współpracę z nową siecią franczyzową.
– Od jakiegoś czasu współpracujemy z firmą SC Ewa, która organizuje sieć Eurodrogeria. Ważne jest dla nas to, że o tym projekcie rozmawiamy z właścicielami firmy, a nie z kimś przez nich wynajętym do organizacji sieci. Wydaje nam się, że przez wspólny szyld może wzrosnąć rozpoznawalność naszych sklepów. Liczymy również na dobre promocje, które pomagają walczyć z konkurencją i utrzymać się na rynku. Umowa z Eurodrogerią nas nie ogranicza. Trzeba po prostu próbować czegoś nowego. Absolutnie nie narzekamy, że należeliśmy do sieci Drogerie Natura. Nie wiadomo, gdzie byśmy byli, gdybyśmy do niej nie należeli. Wiele się nauczyliśmy. Przystąpienie do Eurodrogerii traktujemy więc jako kolejny krok w naszym rozwoju – mówią państwo Konopka.
W każdej drogerii Irena i Mariusz Konopka starają się oferować urozmaicony asortyment. – Nie mamy problemu z wyborem towaru, bo już znamy się na tym biznesie i znamy swoich klientów. Najtrudniej było otworzyć pierwszy sklep, teraz idziemy siłą rozpędu – mówią.


Drogeria Irena Konopka
ul. Białostocka 17, Zambrów
Kategoria: sklep niezależny lub zrzeszony w sieci franczyzowej
Powierzchnia sprzedaży: 100 mkw.
Liczba zatrudnionych: 2
Średnia liczba klientów tygodniowo: 645
Średnia wartość koszyka zakupowego: 22 zł
Liczba pozycji asortymentowych: ok. 10 000
Tekst: Katarzyna Bochner

Wiadomości Kosmetyczne, Listopad-Grudzień 2009 Nr 11-12(37)

Kosmetyki – produkcja i handel, setki rynkowych nowości: pielęgnacja, makijaż, zapachy i najbardziej aktualne trendy!

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
24.07.2025 10:10
Inauguracja Polskiej Izby Gospodarczej Kobiet – z dyskusjami o biznesie, rozwoju, sukcesie i kosmetykach
Podczas wystąpień motywacyjnych poruszano tematy dotyczące m.in. skutecznego inicjowania rozmów biznesowych, asertywności, wykorzystywania kobiecości jako atutu w biznesie Natalia Basałaj

19 lipca 2025 roku w Airport Hotel Okęcie w Warszawie odbyła się uroczysta inauguracja Polskiej Izby Gospodarczej Kobiet – pierwszej tego typu instytucji w Europie, stworzonej z myślą o przedsiębiorczyniach. Wydarzenie objęte zostało patronatem honorowym, m.in. przez Polsko-Irlandzką Izbę Gospodarczą.

W wydarzeniu wzięła udział mecenas Natalia Basałaj – liderka Izby z ramienia Kancelarii Hansberry Tomkiel Sp. k. oraz autorka artykułów, publikowanych na naszym portalu. Reprezentowała Kancelarię w debacie eksperckiej i przygotowała krótką relację z wydarzenia.

Na początku wybrane uczestniczki mogły wziąć udział w profesjonalnym szkoleniu z biznesowego makijażu marki Mary Kay pt. „Dłonie Pełne Dobra”, które poprowadziła Iwona Jankowska. Spółka Mary Kay promuje świadomą pielęgnację oraz wykorzystanie naturalnych składników, takich jak ich odżywcze olejki.

Zobacz też: Inglot, Ziaja, Bielenda, Eris: gdy nazwisko staje się marką w branży beauty 

Następnie dr Aleksandra Marcinkowska rozmawiała z dr Christiną Tracy Stein, córką Briana Tracy – autora wielu popularnych książek o rozwoju osobistym i sukcesie. Później, razem z Dorotą Lightman, rozmawiały z Heleną Deeds, znaną z programów „Żony Hollywood” i „Żony Miami”.

Podczas inspirujących wystąpień motywacyjnych poruszano tematy dotyczące m.in. skutecznego inicjowania rozmów biznesowych, asertywności, wykorzystywania kobiecości jako atutu w biznesie oraz znaczenia wiary w sukces. Podkreślano, jak ważne jest cieszenie się osiągnięciami zamiast ciągłego porównywania się z innymi.

Oficjalną część inauguracji otworzyły Patricia Claudia Mitro, Joanna Parzuchowska i Beata Krzewińska. Debata „Kobiety biznesu – kompetencje przeszłości” była moderowana przez dr Aleksandrę Marcinkowską. Udział w debacie wzięły ekspertki Izby: dr Izabela Lenartowicz, Adela Kozina (EDU SMART), dr Aleksandra Ścibich-Kopiec (FERI), r.pr. Natalia Basałaj (Kancelaria Hansberry Tomkiel) oraz Renata Fijalkowska (Fundacja DIALOG).

image
Debata „Kobiety biznesu – kompetencje przeszłości” z udziałem ekspertek była moderowana przez dr Aleksandrę Marcinkowską
Natalia Basałaj

Izba wspiera swoje członkinie nie tylko w zakresie kompetencji miękkich (psychicznych, społecznych i komunikacyjnych), ale również tzw. hard skills, m.in. z dziedziny prawa własności intelektualnej. Prowadzi serię inspirujących webinarów (np. dotyczących praw autorskich do wytworów AI), szkoleń i konferencji wspierających rozwój osobisty i zawodowy przedsiębiorczyń. Izba stwarza doskonałe okazje do zdobywania wiedzy, wymiany doświadczeń i nawiązywania kontaktów biznesowych.

W dalszej części zarząd Izby wręczył akty powołania nowym ambasadorkom. Następnie miała miejsce premiera książki „Mentalność Kobiet Sukcesu – Polskie Kobiety Biznesu”. Wieczór zwieńczyła uroczysta gala z muzyką na żywo i pokazem mody polskiej projektantki Katarzyny Zmuda-Trzebiatowskiej (marki Kate Zee). Wszystkie uczestniczki otrzymały prezenty – kosmetyki polskiej marki Organique.

Natalia Basałaj

Zobacz też: Natalia Basałaj, kancelaria Hansberry Tomkiel: Jak chronić design i oznaczenia markowych perfum?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
27.06.2025 10:40
Badanie Henkel: Polki a profilaktyka raka piersi. Zaangażowanie marek w kwestie prozdrowotne
– Gliss wspiera kobiety w tym, co naprawdę ważne – w trosce o zdrowie i budowaniu świadomości wokół profilaktyki raka piersi – podkreśla Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu HCB firmy Henkel, ambasadorka Różowego Patrolu GlissHenkel mat.pras.

Z najnowszego badania, zrealizowanego na zlecenie Henkel Polska przez Maison&Partners Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne” wynika, że kobiety podejmują działania profilaktyczne nie dlatego, że muszą, ale dlatego, że chcą – z odpowiedzialności, troski o zdrowie i chęci życia w pełni. To wyraz świadomego wyboru.

Badanie pokazało także, że konsumentki doceniają marki angażujące się w działania prozdrowotne. Choć wiedza i świadomość roli profilaktyki rośnie, kobiety nadal potrzebują wsparcia i edukacji, również od innych kobiet, czego dowodem są już 79 otwarte kluby Różowego Patrolu Gliss oraz ponad 350 certyfikowanych ambasadorek programu, które wspierają ponad 30 tys. kobiet w całej Polsce. Polki pozytywnie oceniają tę inicjatywę.

Profilaktyka raka piersi przestaje być tematem tabu i źródłem lęku. Wyniki badania pokazują, że kobiety coraz częściej podejmują działania z zakresu profilaktyki raka piersi nie dlatego, że się boją, ale dlatego, że czują odpowiedzialność – za siebie i bliskich. 

Na pytanie o powody podejmowania działań zapobiegawczych 36 proc. pań wskazało na rekomendacje lekarskie, a 30 proc. na wewnętrzną potrzebę dbania o swój organizm. Zdarza się również, że motywację przynoszą własne doświadczenia, takie jak obciążenie genetyczne (28 proc.) lub wystąpienie niepokojących objawów (27 proc.).

Dla uczestniczek badania ważną rolę w skutecznym zachęcaniu do badań odgrywają ginekolodzy (tak wskazało 50 proc. kobiet). Co ciekawe, niemal 40 proc. pań wymieniło w tym względzie osoby, które mają osobiste doświadczenie choroby nowotworowej. Kobiety coraz częściej sięgają również po informacje z internetu, mediów społecznościowych oraz kampanii edukacyjnych,  takich jak webinary czy warsztaty. Jednocześnie niepokojący wydaje się fakt, że aż 20 proc. badanych przyznało, że w ogóle nie szuka informacji na temat profilaktyki raka piersi.

Ponad połowa (56  proc.) uczestniczek badania zadeklarowało, że chętnie wzięłoby udział w spotkaniach edukacyjnych, jeśli odbywałyby się one w odwiedzanych przez nie miejscach: galeriach handlowych, salonach kosmetycznych czy kawiarniach. Aż 55 proc. respondentek uznało, że największą motywacją do udziału byłaby możliwość wykonania badań „na miejscu”. 

Marki w trosce o zdrowie. Co sądzą o tym kobiety? 

Polki doceniają zaangażowanie firm i marek w działania społeczne, szczególnie w profilaktykę onkologiczną oraz pomoc pacjentom onkologicznym. 

Jak pokazują wyniki badania, dla ponad połowy kobiet w wieku 20–60 lat (57 proc. uczestniczek) inicjatywy podejmowane przez marki na rzecz społeczeństwa mają realny wpływ na codzienne życie i przyczyniają się do poprawy w istotnych obszarach. Ogólną profilaktykę zdrowotną za istotną uznaje 35 proc. badanych, a 32 proc. zwraca uwagę na wsparcie osób chorych na raka.

Różowy Patrol Gliss – ważny i potrzebny

Na potrzeby wskazane w badaniu odpowiada ogólnopolska inicjatywa edukacyjna Różowy Patrol Gliss, realizowana przez Fundację OnkoCafe – Razem Lepiej we współpracy z marką Gliss. Projekt ten wystartował w 2023 roku, docierając z wiedzą i wsparciem do kobiet w całej Polsce. Spotkania prowadzone są przez ambasadorki, które nie tylko edukują, ale też inspirują i wzajemnie mobilizują. 

Gliss wspiera kobiety w tym, co naprawdę ważne – w trosce o zdrowie i budowaniu świadomości wokół profilaktyki raka piersi. Z dumą angażujemy się w projekt Różowego Patrolu, który realnie zmienia podejście do badań profilaktycznych w Polsce. Wierzę, że to kobieta najlepiej rozumie inną kobietę – jej obawy, potrzeby i wątpliwości – pokazują to także badania. Dlatego chcemy je inspirować i wspierać. Wiemy, że zmiana nie dzieje się z dnia na dzień, ale dzięki konsekwentnym działaniom budujemy zdrowszą przyszłość dla tysięcy kobiet – mówi Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu HCB firmy Henkel, ambasadorka Różowego Patrolu Gliss.

Dzięki inicjatywie działa już 79 klubów Różowego Patrolu Gliss, przeszkolono ponad 350 Ambasadorek, a działania objęły łącznie ponad 30 tys.kobiet w całej Polsce. Ruch ten nie mógłby się rozwijać bez zaangażowania marki Gliss, która nie tylko wspiera projekt finansowo, ale i aktywnie promuje jego rozwój. W 2025 roku projekt wszedł w nową fazę – powołano pięć koordynatorek regionalnych, odpowiedzialnych za wspieranie i szkolenie nowych ambasadorek. W całym kraju do końca roku powstanie 50 nowych klubów, w których zacznie działać aż 150 nowych ambasadorek.

W badaniu po raz pierwszy zapytano Polki, co sądzą na temat Różowego Patrolu Gliss. Aż 83 proc. kobiet, które zetknęły się z Różowym Patrolem, ocenia inicjatywę jako potrzebną. Co ciekawe, 82 proc. postrzega ją jako bardziej istotną „dla innych kobiet” niż dla siebie – co pokazuje, że społeczna percepcja profilaktyki wciąż się kształtuje. 56% badanych uznało projekt za skuteczny, a około 75 proc. określiło go jako przyjazny i godny zaufania.

Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej powstała w 2014 roku z inicjatywy Anny Kupieckiej, która chorowała na nowotwór piersi. Celem założonej przez nią Fundacji jest działanie w obszarze ochrony i promocji zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki chorób nowotworowych oraz zapewnienie wsparcia dla osób zarówno w trakcie diagnozy i leczenia onkologicznego, jak i po jego zakończeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. lipiec 2025 23:30