StoryEditor
Targi i konferencje
30.11.2009 00:00

Dwulatek z Zambrowa

Drogeria w Zambrowie jest jednym z trzech sklepów należących do Ireny i Mariusza Konopka. Do wejścia do środka zachęcają już duże okna wystawowe ciągnące się przez całą szerokość lokalu. Irena i Mariusz Konopka zajmują się handlem kosmetykami od 1992 r. Prowadzą trzy sklepy w Zambrowie i w Wysokiem Mazowieckiem. Wszystkie są typowo kosmetyczne, bez chemii gospodarczej. Asortyment w drogeriach w Zambrowie i Wysokiem Mazowieckiem jest bardzo podobny, ale nie identyczny. – Decyzje o zamówieniach podejmują kierownicy sklepów na podstawie analizy lokalnego rynku i potrzeb klientów – mówi Mariusz Konopka, który zajmuje się finansową stroną rodzinnego biznesu. Pani Irena odpowiada za sprawy związane z pracownikami i sama również sprzedaje.

Asortyment od „a” do „z”

Zgłoszony do konkursu Drogeria Roku sklep jest najmłodszym „dzieckiem” państwa Konopka – działa w Zambrowie od 2007 r. Na powierzchni 100 mkw. sali sprzedaży mieszczą się kosmetyki ze wszystkich najważniejszych kategorii. Uwagę przyciąga bardzo szeroka reprezentacja kosmetyków kolorowych. Do dyspozycji klientek są już szafy takich marek jak: L’Oréal, Maybelline, Rimmel, Miss Sporty, Hean, Joko, a wkrótce dołączy Gosh. W asortymencie znajdują się również kosmetyki do makijażu Astor, Max Factor i wiele innych marek, bo kolorówka jest kategorią najbardziej marżową. Najwięcej ilościowo sprzedaje się jednak kosmetyków pielęgnacyjnych. Nivea, L’Oréal, Garnier, Eris, Dermika, AA Oceanic, Dax Cosmetics, Soraya, to tylko niektóre z marek wypełniających półki. Bardzo ważną kategorią są również zapachy. – Można powiedzieć, że mamy asortyment od „a” do „z” ze średniej i niższej półki cenowej. Teraz przygotowujemy się do wprowadzenia zapachów selektywnych, ponieważ klienci coraz częściej o nie pytają. Szukają dobrych, znanych, oryginalnych perfum – mówi Irena Konopka. Zapachy selektywne będą eksponowane w zamykanej, szklanej gablocie, pasującej do wystroju wnętrza. Ten całościowy, miły wystrój wnętrza to projekt własny właścicieli sklepu. Ściany w kolorze pistacji współgrają z brązowo-turkusową tapetą, która została wykorzystana w obrębie drzwi i lady kasowej. Meble są wykonane z płyty wiórowej w dwóch kolorach: dół z szufladami to ciemny dąb, a góra – mleczny jesion.

Wsparcie sprzedaży przynosi efekty

Drogeria mieści się w pasażu handlowym, gdzie działają inne punkty handlowe i usługowe. Najbliższa konkurencja to położona około 400 metrów dalej drogeria À propos. Państwo Konopka budują grono lojalnych klientów dzięki systematycznym działaniom promocyjnym. W sklepie obowiązują karty stałego klienta. Kupujący mogą liczyć na 3- lub 5-proc. rabat. Ekspedientki dysponują aparatem do mierzenia poziomu nawilżenia skóry. Wizażystki ze współpracujących z drogerią firm, m.in. Coty i Hean, prowadzą pokazy makijażu. – To przynosi świetne efekty, już w dniu samego pokazu wizażystka „sprzedaje” poprzez swoje zaangażowanie kosmetyki, na których pracuje, ale nie tylko. Przy okazji często promuje również inne produkty z asortymentu danej firmy – mówi Irena Konopka.
Duży wpływ na kontakty z klientami i wizerunek sklepu ma profesjonalny personel. Właściciele drogerii dbają o kształcenie i rozwój pracowników. Stosują również szereg działań motywacyjnych, m.in. udział w spotkaniach integracyjnych, szkolenia i możliwość zakupu towarów z całej oferty firmy bez marży.

Kolejny krok w rozwoju

Wszystkie sklepy państwa Konopka powstawały z potrzeby rynku i chęci osobistego rozwoju właścicieli, którzy niegdyś działali w sieci Drogerie Natura. Wycofali się z niej, ponieważ firma Polbita zdecydowała się pójść w kierunku sklepów własnych. Obecnie zdecydowali się na współpracę z nową siecią franczyzową.
– Od jakiegoś czasu współpracujemy z firmą SC Ewa, która organizuje sieć Eurodrogeria. Ważne jest dla nas to, że o tym projekcie rozmawiamy z właścicielami firmy, a nie z kimś przez nich wynajętym do organizacji sieci. Wydaje nam się, że przez wspólny szyld może wzrosnąć rozpoznawalność naszych sklepów. Liczymy również na dobre promocje, które pomagają walczyć z konkurencją i utrzymać się na rynku. Umowa z Eurodrogerią nas nie ogranicza. Trzeba po prostu próbować czegoś nowego. Absolutnie nie narzekamy, że należeliśmy do sieci Drogerie Natura. Nie wiadomo, gdzie byśmy byli, gdybyśmy do niej nie należeli. Wiele się nauczyliśmy. Przystąpienie do Eurodrogerii traktujemy więc jako kolejny krok w naszym rozwoju – mówią państwo Konopka.
W każdej drogerii Irena i Mariusz Konopka starają się oferować urozmaicony asortyment. – Nie mamy problemu z wyborem towaru, bo już znamy się na tym biznesie i znamy swoich klientów. Najtrudniej było otworzyć pierwszy sklep, teraz idziemy siłą rozpędu – mówią.


Drogeria Irena Konopka
ul. Białostocka 17, Zambrów
Kategoria: sklep niezależny lub zrzeszony w sieci franczyzowej
Powierzchnia sprzedaży: 100 mkw.
Liczba zatrudnionych: 2
Średnia liczba klientów tygodniowo: 645
Średnia wartość koszyka zakupowego: 22 zł
Liczba pozycji asortymentowych: ok. 10 000
Tekst: Katarzyna Bochner

Wiadomości Kosmetyczne, Listopad-Grudzień 2009 Nr 11-12(37)

Kosmetyki – produkcja i handel, setki rynkowych nowości: pielęgnacja, makijaż, zapachy i najbardziej aktualne trendy!

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
03.09.2025 15:51
Skjur promuje się podczas imprezy na Podwalu
Na evencie zebrały się osoby ze świata mediów i branży beauty.Agata Grysiak

Dziś na warszawskim Podwalu odbyła się impreza promocyjna marki Skjur, która przyciągnęła licznych uczestników zainteresowanych nowościami z branży kosmetycznej i pielęgnacyjnej. Spotkanie miało charakter edukacyjny i łączyło elementy informacyjne z rozrywką, tworząc przestrzeń zarówno do relaksu, jak i do zdobycia praktycznej wiedzy.

W programie znalazły się różnorodne atrakcje przygotowane z myślą o gościach. Dużym zainteresowaniem cieszył się automat z kulkami, w których ukryte były drobne nagrody. Uczestnicy mogli także skorzystać z krótkiej analizy kolorystycznej, pozwalającej na lepsze dopasowanie odcieni ubrań i kosmetyków do typu urody. Dla chętnych przygotowano również masaże dłoni i karku.

Organizatorzy zadbali o przyjazną atmosferę spotkania. Na miejscu serwowano koktajle oraz przekąski, które umilały czas spędzony podczas wydarzenia. Połączenie strefy relaksu z częścią edukacyjną sprawiło, że impreza przyciągnęła osoby w różnym wieku, szukające zarówno odprężenia, jak i inspiracji w zakresie pielęgnacji.

Istotnym punktem programu był wykład dermatologiczny, który pozwolił uczestnikom poszerzyć wiedzę o zdrowiu skóry i świadomej pielęgnacji. Połączenie merytorycznej części z elementami rozrywkowymi sprawiło, że wydarzenie wyróżniało się na tle typowych akcji promocyjnych, stawiając na edukację i budowanie relacji z konsumentami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
24.07.2025 10:10
Inauguracja Polskiej Izby Gospodarczej Kobiet – z dyskusjami o biznesie, rozwoju, sukcesie i kosmetykach
Podczas wystąpień motywacyjnych poruszano tematy dotyczące m.in. skutecznego inicjowania rozmów biznesowych, asertywności, wykorzystywania kobiecości jako atutu w biznesie Natalia Basałaj

19 lipca 2025 roku w Airport Hotel Okęcie w Warszawie odbyła się uroczysta inauguracja Polskiej Izby Gospodarczej Kobiet – pierwszej tego typu instytucji w Europie, stworzonej z myślą o przedsiębiorczyniach. Wydarzenie objęte zostało patronatem honorowym, m.in. przez Polsko-Irlandzką Izbę Gospodarczą.

W wydarzeniu wzięła udział mecenas Natalia Basałaj – liderka Izby z ramienia Kancelarii Hansberry Tomkiel Sp. k. oraz autorka artykułów, publikowanych na naszym portalu. Reprezentowała Kancelarię w debacie eksperckiej i przygotowała krótką relację z wydarzenia.

Na początku wybrane uczestniczki mogły wziąć udział w profesjonalnym szkoleniu z biznesowego makijażu marki Mary Kay pt. „Dłonie Pełne Dobra”, które poprowadziła Iwona Jankowska. Spółka Mary Kay promuje świadomą pielęgnację oraz wykorzystanie naturalnych składników, takich jak ich odżywcze olejki.

Zobacz też: Inglot, Ziaja, Bielenda, Eris: gdy nazwisko staje się marką w branży beauty 

Następnie dr Aleksandra Marcinkowska rozmawiała z dr Christiną Tracy Stein, córką Briana Tracy – autora wielu popularnych książek o rozwoju osobistym i sukcesie. Później, razem z Dorotą Lightman, rozmawiały z Heleną Deeds, znaną z programów „Żony Hollywood” i „Żony Miami”.

Podczas inspirujących wystąpień motywacyjnych poruszano tematy dotyczące m.in. skutecznego inicjowania rozmów biznesowych, asertywności, wykorzystywania kobiecości jako atutu w biznesie oraz znaczenia wiary w sukces. Podkreślano, jak ważne jest cieszenie się osiągnięciami zamiast ciągłego porównywania się z innymi.

Oficjalną część inauguracji otworzyły Patricia Claudia Mitro, Joanna Parzuchowska i Beata Krzewińska. Debata „Kobiety biznesu – kompetencje przeszłości” była moderowana przez dr Aleksandrę Marcinkowską. Udział w debacie wzięły ekspertki Izby: dr Izabela Lenartowicz, Adela Kozina (EDU SMART), dr Aleksandra Ścibich-Kopiec (FERI), r.pr. Natalia Basałaj (Kancelaria Hansberry Tomkiel) oraz Renata Fijalkowska (Fundacja DIALOG).

image
Debata „Kobiety biznesu – kompetencje przeszłości” z udziałem ekspertek była moderowana przez dr Aleksandrę Marcinkowską
Natalia Basałaj

Izba wspiera swoje członkinie nie tylko w zakresie kompetencji miękkich (psychicznych, społecznych i komunikacyjnych), ale również tzw. hard skills, m.in. z dziedziny prawa własności intelektualnej. Prowadzi serię inspirujących webinarów (np. dotyczących praw autorskich do wytworów AI), szkoleń i konferencji wspierających rozwój osobisty i zawodowy przedsiębiorczyń. Izba stwarza doskonałe okazje do zdobywania wiedzy, wymiany doświadczeń i nawiązywania kontaktów biznesowych.

W dalszej części zarząd Izby wręczył akty powołania nowym ambasadorkom. Następnie miała miejsce premiera książki „Mentalność Kobiet Sukcesu – Polskie Kobiety Biznesu”. Wieczór zwieńczyła uroczysta gala z muzyką na żywo i pokazem mody polskiej projektantki Katarzyny Zmuda-Trzebiatowskiej (marki Kate Zee). Wszystkie uczestniczki otrzymały prezenty – kosmetyki polskiej marki Organique.

Natalia Basałaj

Zobacz też: Natalia Basałaj, kancelaria Hansberry Tomkiel: Jak chronić design i oznaczenia markowych perfum?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. wrzesień 2025 06:56