StoryEditor
Targi i konferencje
22.11.2023 00:00

Forum Branży Kosmetycznej 2023 – najważniejsza konferencja biznesowa dla sektora kosmetycznego połączyła dostawców i handel

509204
/ Shootit Photography
510992
/ Shootit Photography
510995
/ Shootit Photography
510996
/ Shootit Photography
509204
510992
510995
510996
Gallery
Ponad 450 menedżerów związanych z sektorem beauty uczestniczyło w 11.edycji Forum Branży Kosmetycznej, które 23 października br. odbyło się pod merytoryczną pieczą redakcji Wiadomości Kosmetycznych. Po raz kolejny Forum stało się okazją do poznania najważniejszych trendów, wymiany doświadczeń i nawiązywania biznesowych kontaktów.

Forum Branży Kosmetycznej to to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą.

W tegorocznej edycji Forum, które odbyła się 23 października, uczestniczyło ponad 450 osób – menedżerów z wiodących firm kosmetycznych, z firm badawczych, dostarczających usługi i rozwiązania dla biznesu oraz prezesów i category managerów odpowiedzialnych za asortyment w sieciach handlowych, drogeryjnych, aptecznych oraz w e-sklepach i platformach sprzedażowych.

image
Shootit Photography

W przestrzeni wystawienniczej swoje produkty i usługi skierowane do branży zaprezentowało ponad 40 firm – producentów, importerów, dystrybutorów, dostawców technologicznych rozwiązań wspierających sprzedaż. To co jest najważniejszą wartością Forum spełniło się i tym razem – była to okazja do nawiązywania kontaktów, poznawania nowych marek, wzbogacenia oferty handlowej o interesujące nowości. Ruch na stoiskach nie ustawał od wczesnych godzin porannych do zakończenia Forum.

– Jak zawsze interesujący program wydarzenia, wciągające debaty, milion inspiracji, fascynujące rozmowy i owocne nowe relacje – napisała Katarzyna Janczarek, menadżer działu rozwoju jakości i kontroli marki własnej w sieci Biedronka, Jeronimo Martins.

–  Debaty, panele, badania konsumenckie i o wiele, wiele więcej. Ogrom merytorycznej wiedzy, nietuzinkowe dyskusje i możliwość posłuchania niezwykle mądrych, inspirujących ludzi – wartości nieocenione. Serdecznie dziękuję redakcji wiadomoscikosmetyczne.pl za tak wyjątkowe doświadczenie – napisała Magdalena Adamska, Director of Sales And Business Development w firmie Vende.

Dziękujemy za liczną obecność przy stoisku Alkmie & Momme na 11. Forum Branży Kosmetycznej! Spotkania z Wami dają nam ogrom motywacji i chęci do dalszego rozwoju. Oprócz obecności w przestrzeni wystawienniczej mogliśmy posłuchać inspirujących prelekcji ekspertów branży beauty oraz paneli dyskusyjnych!

To jedne z wielu pozytywnych opinii na temat tegorocznego wydarzenia, które dosłownie zalały biznesową platformę społecznościową Linkedin w reakcji na tegoroczną edycję Forum Branży Kosmetycznej.

 

Konsument, trendy, kanały sprzedaży – rekomendacje na przyszłość

 

Konferencyjną część wydarzenia otworzył Andrew McDougall, Director Beauty & Personal Care Research w Mintel Group wprowadzając uczestników w trendy, które będą kształtowały rynek kosmetyczny w najbliższej przyszłości. Nie zabrakło analizy przygotowanej przez NielsenIQ. Barbara Nesterowicz, Client Business Partner oraz Katarzyna Waszek, kierownik Zespołu Analiz dla Klientów Detalicznych, NielsenIQ pokazały bazowe dane dotyczące kondycji rynku kosmetycznego w Polsce i omówiły czynniki, które mają największy wpływ na kierunki rozwoju sektora.

Prelekcje i dyskusje zdominowały tematy dotyczące zmieniających się kanałów sprzedaży, relacji z konsumentem i budowania omnichannelowej strategii, która jest dla kosmetyków najlepszym modelem handlowym. Mówiła o tym m.in. Monika Kolaszyńska, prezes zarządu Super-Pharm Poland, przedstawiając doświadczenia firmy w tym zakresie i prezentując model działania odmienny od tradycyjnych kierunków, w jakich rozwijają się sieci drogeryjne w Polsce.

image
Shootit Photography

Sprzedaży online poświęcony był panel dyskusyjny „Beauty e-commerce i technologie jutra”. – Polska jest zdecydowanie rynkiem e-commerce’owo dojrzałym, ale nie rynkiem dużym, bo cały czas ma potencjał jego rozwoju. Zarazem w tym roku pierwszy raz 100 proc. internautów zadeklarowało, że cokolwiek kupili w internecie, również dotyczy to produktów beauty – zaznaczyła Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute, przytaczając wyniki badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce 2023” zrealizowanego na zlecenie portalu wiadomoscikosmetyczne.pl.

image
Shootit Photography

 

O tym, jak łączyć sprzedaż online i offline oraz dopasowywać do tego modelu asortyment rozpoznając potrzeby klientów dyskutowali eksperci w debacie „Kosmetyki w handlu – strategie asortymentowe i sprzedażowe na przyszłość”. Klaudia Rudewicz, dyrektor generalna spółki Ambra z grupy Eurocash, będącej głównym operatorem dla sieci Drogerie Koliber oraz Edyta Kresińska, doradca zarządu ds. marketingu sieci Drogerie Jawa, zaznaczały, że rynek kosmetyczny jest dziś niezwykle konkurencyjny i detaliści muszą bardzo wnikliwie analizować marki i produkty, które wprowadzają do sprzedaży. Pomocne w tym jest przygotowywanie przez producentów ofert dopasowanych do profilu danego retailera, kanałów sprzedaży, w których działa i grupy docelowej jego klientów. – Cała kategoria Zdrowie i Uroda rośnie w Allegro dwucyfrowo – powiedziała Agnieszka Zychora, Head Of Group Category Health & Beauty Allegro potwierdzając siłę kanału online.

Zobacz całą fotorelację z Forum Branży Kosmetycznej 2023

Natomiast wszystkie wątki, które przewijały się podczas prezentacji i wykładów Forum znalazły podsumowanie w debacie „Od natury do metaprzestrzeni – beauty trendy przyszłości. Wyzwania, zagrożenia, szanse dla polskiego sektora kosmetycznego”.  – Jesteśmy w dużym chaosie i dotyczy on wielu płaszczyzn biznesu kosmetycznego: opakowań, surowców, handlu w internecie, deklaracji marketingowych. Na każdym polu istnienia produktu będą pojawiały się zmiany. Wprowadzane będą sukcesywnie, ale tempo ich pojawiania się będzie szybkie jak nigdy dotąd – mówiła Justyna Żerańska, od listopada br. nowa dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Podkreśliła jednak, że branża jest w stanie dostosować się do wszelkich zmieniających się okoliczności. – Firmy funkcjonujące w Polsce są elastyczne, szybko dostosowują się do zmian i to daje im przewagę konkurencyjną. Patrzę w przyszłość optymistycznie – zaznaczyła.

 

Drogeria Roku 2023 – konsumenci wybrali najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków

 

Zwieńczeniem tegorocznego Forum Branży Kosmetycznej była prezentacja wyników badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce 2023” oraz rozdanie nagród Drogeria Roku 2023 dla najlepszych placówek sprzedających kosmetyki.

image
Shootit Photography

Ranking powstał na bazie ocen konsumentów. Za realizację badania na konsumentach odpowiadał instytut badawczy Mobile Institute, który przeprowadził je na zlecenie portalu wiadomoscikosmetyczne.pl w sierpniu br. na panelu 1000 internautów. Nagrody zostały wręczone w kategoriach: sieci drogeryjne i perfumeryjne (grand prix Hebe), e-drogerie (grand Prix zikodermo.pl), sieci apteczne  (grand prix Gemini), e-apteki (grand prix cefarm24.pl), spożywcze sieci handlowe (grand prix Biedronka).

Zobacz całą fotorelację z wręczenia nagród Drogeria Roku 2023

Kolejna edycja Forum odbędzie się 24 października 2024 r. w warszawskim hotelu Arche Krakowska.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
23.04.2025 10:57
Essential Care Mustela Maternité z tytułem "Kosmetyk Wszech Czasów 2025"!
Essential Care Mustela Maternité z tytułem ”Kosmetyk Wszech Czasów 2025”!Materiał Partnera

3 kwietnia 2025 roku, w eleganckich wnętrzach hotelu Crowne Plaza w Warszawie, odbyła się jedna z najważniejszych uroczystości branży beauty – Gala Kosmetyku Wszech Czasów, organizowana przez redakcję Wizaz.pl. Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli topowych marek kosmetycznych, influencerów, redaktorki urodowe i ekspertów rynku. Wśród nagrodzonych marek nie zabrakło Musteli, która otrzymała prestiżowe wyróżnienie w kategorii Produkt do Pielęgnacji Ciała za Multifunkcyjne Mleczko Essential Care z linii Maternité.c

To wyjątkowa nagroda, bo przyznawana na podstawie realnych opinii użytkowniczek katalogu KWC (Kosmetyk Wszech Czasów) – kobiet, które każdego dnia dzielą się swoimi doświadczeniami i wrażeniami związanymi z używaniem kosmetyków. Głosami tysięcy recenzentek mleczko Mustela zdobyło uznanie nie tylko jako produkt skuteczny, ale też funkcjonalny i skupiony na potrzebach kobiecego ciała w okresie ciąży i po porodzie.

Sukces, który ma głos kobiet

Multifunkcyjne Mleczko Essential Care to więcej niż kosmetyk – to towarzysz codzienności dla wielu kobiet. Jego lekka, szybko wchłaniająca się formuła łączy intensywne nawilżenie z delikatnością, jakiej potrzebuje wrażliwa, napięta i skłonna do rozstępów skóra. To właśnie kobiety – mamy, przyszłe mamy, kobiety świadome i wymagające – uczyniły z tego mleczka swój pierwszy wybór i to one zdecydowały o jego sukcesie.

To wyróżnienie jest dla nas wyjątkowe, bo pochodzi od kobiet – tych, które są z nami na co dzień, które wybierają Mustelę w jednym z najważniejszych momentów w swoim życiu. Nie ma dla nas większej satysfakcji niż świadomość, że nasze produkty realnie wspierają kobiety i odpowiadają na ich potrzeby. Jesteśmy dumni, bo to nie tylko sukces kosmetyku, ale całej filozofii Mustela, opartej na zaufaniu, bezpieczeństwie i trosce. Wyróżnienie dla Essential Care to potwierdzenie, że marka idzie we właściwym kierunku i nie schodzi z obranej drogi jakości, odpowiedzialności i autentyczności – mówi Magdalena Rzewuska (Marketing Manager w Laboratoires Expanscience), odbierająca nagrodę w imieniu marki.

KWC – kompas kobiet w świecie pielęgnacji

Gala była świętem tych marek, które budują prawdziwe relacje z konsumentkami oraz przypomnieniem, że za każdą recenzją kryje się realna osoba, jej historia, potrzeby i emocje. Warto podkreślić, że wśród wyróżnionych produktów znajdują się prawdziwe perełki kosmetycznego świata – produkty, które łączą wyjątkową skuteczność z niezawodną jakością. To właśnie ich efektywność, bezpieczeństwo i pozytywny wpływ na codzienną pielęgnację sprawiają, że zyskały one zaufanie użytkowniczek w sieci. W tegorocznej edycji uhonorowano aż 76 Kosmetyków Wszech Czasów oraz 25 IKON Wszech Czasów – produktów, które od lat utrzymują się na szczycie zaufania i skuteczności. 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
11.04.2025 15:37
Targi Marca Poland 2025 – nowa przestrzeń dla marek własnych w Europie Środkowo-Wschodniej
Targi Marca Poland 2025 – nowa przestrzeń dla marek własnych w Europie Środkowo-WschodniejFotobueno

W dniach 2-3 kwietnia 2025 roku odbyła się pierwsza edycja targów Marca Poland, wydarzenia przygotowanego dla branży marek własnych, które stanowi nową przestrzeń do wymiany doświadczeń i nawiązywania relacji biznesowych w tym dynamicznie rozwijającym się sektorze gospodarki. Organizatorami targów są liderzy przemysłu eventowego Grupa Bologna Fiere oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie (Grupa MTP). Bazując na doświadczeniu i sukcesie targów w Bolonii, które odbywają się od ponad 20 lat, Marca Poland jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku Europy Środkowo-Wschodniej, łącząc producentów, detalistów oraz dystrybutorów którzy pragną rozwijać swoją ofertę marek własnych.

Wymiana wiedzy i doświadczeń biznesowych

W przestrzeni wystawienniczej pawilonu numer 7, swoją ofertę zaprezentowało blisko 100 wystawców, z Polski, Włoch, Austrii i Hiszpanii. Na stoiskach dostępne były produkty spożywcze, chemia i kosmetyki oraz produkty petcare. Dodatkowo w strefie innowacyjnych produktowych IPLS zaprezentowano ponad 400 nowości, a eksperci z międzynarodowej organizacji IPLC dzielili się wiedzą na temat globalnych trendów i strategii w sektorze private label. Targi były miejscem dynamicznej wymiany wiedzy, kontaktów i doświadczeń. Na scenie pojawili się specjaliści, którzy omówili m.in. dane rynkowe z Europy, rolę sieci handlowych, dyskontów, marketing mix oraz praktyczne wskazówki dla dostawców zainteresowanych współpracą z sieciami handlowymi. Udział w prezentacjach był okazją do lepszego zrozumienia oczekiwań rynku i wdrożenia efektywnych modeli współpracy.

image
Fotobueno

Premierowa edycja zgromadziła 620 uczestników wśród nich byli kupcy i menedżerowie z ponad 20 krajów Europy, Azji i Bliskiego Wschodu, miedzy innymi z Polski, Włoch, Słowacji, Hiszpanii, Grecji, Izraela, Francji, Finlandii, Kosowa, Kataru, Belgii, Rumunii, Ukrainy czy Indii. Obecność tak szerokiej grupy międzynarodowych uczestników świadczy o rosnącym znaczeniu tego wydarzenia na rynku marek własnych.

Profil profesjonalnego zwiedzającego stanowili: prezesi, dyrektorzy generalni, kierownicy ds. zakupów, kupcy oraz menedżerowie ds. marketingu. Dzięki nowoczesnym narzędziom, takim jak aplikacja do umawiania spotkań, uczestnicy mogli łatwiej zaplanować spotkania i nawiązać współpracę z kluczowymi graczami rynku marek własnych.

Przyszłość targów Marca Poland

Druga edycja targów Marca Poland odbędzie się w dniach 1-2 kwietnia 2026 roku.

Serdecznie zapraszamy do udziału w tym wydarzeniu, które stawia na współpracę, rozwój oraz innowacje w sektorze marek własnych.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 04:38