StoryEditor
Targi i konferencje
22.11.2023 00:00

Forum Branży Kosmetycznej 2023 – najważniejsza konferencja biznesowa dla sektora kosmetycznego połączyła dostawców i handel

509204
/ Shootit Photography
510992
/ Shootit Photography
510995
/ Shootit Photography
510996
/ Shootit Photography
509204
510992
510995
510996
Gallery
Ponad 450 menedżerów związanych z sektorem beauty uczestniczyło w 11.edycji Forum Branży Kosmetycznej, które 23 października br. odbyło się pod merytoryczną pieczą redakcji Wiadomości Kosmetycznych. Po raz kolejny Forum stało się okazją do poznania najważniejszych trendów, wymiany doświadczeń i nawiązywania biznesowych kontaktów.

Forum Branży Kosmetycznej to to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą.

W tegorocznej edycji Forum, które odbyła się 23 października, uczestniczyło ponad 450 osób – menedżerów z wiodących firm kosmetycznych, z firm badawczych, dostarczających usługi i rozwiązania dla biznesu oraz prezesów i category managerów odpowiedzialnych za asortyment w sieciach handlowych, drogeryjnych, aptecznych oraz w e-sklepach i platformach sprzedażowych.

image
Shootit Photography

W przestrzeni wystawienniczej swoje produkty i usługi skierowane do branży zaprezentowało ponad 40 firm – producentów, importerów, dystrybutorów, dostawców technologicznych rozwiązań wspierających sprzedaż. To co jest najważniejszą wartością Forum spełniło się i tym razem – była to okazja do nawiązywania kontaktów, poznawania nowych marek, wzbogacenia oferty handlowej o interesujące nowości. Ruch na stoiskach nie ustawał od wczesnych godzin porannych do zakończenia Forum.

– Jak zawsze interesujący program wydarzenia, wciągające debaty, milion inspiracji, fascynujące rozmowy i owocne nowe relacje – napisała Katarzyna Janczarek, menadżer działu rozwoju jakości i kontroli marki własnej w sieci Biedronka, Jeronimo Martins.

–  Debaty, panele, badania konsumenckie i o wiele, wiele więcej. Ogrom merytorycznej wiedzy, nietuzinkowe dyskusje i możliwość posłuchania niezwykle mądrych, inspirujących ludzi – wartości nieocenione. Serdecznie dziękuję redakcji wiadomoscikosmetyczne.pl za tak wyjątkowe doświadczenie – napisała Magdalena Adamska, Director of Sales And Business Development w firmie Vende.

Dziękujemy za liczną obecność przy stoisku Alkmie & Momme na 11. Forum Branży Kosmetycznej! Spotkania z Wami dają nam ogrom motywacji i chęci do dalszego rozwoju. Oprócz obecności w przestrzeni wystawienniczej mogliśmy posłuchać inspirujących prelekcji ekspertów branży beauty oraz paneli dyskusyjnych!

To jedne z wielu pozytywnych opinii na temat tegorocznego wydarzenia, które dosłownie zalały biznesową platformę społecznościową Linkedin w reakcji na tegoroczną edycję Forum Branży Kosmetycznej.

 

Konsument, trendy, kanały sprzedaży – rekomendacje na przyszłość

 

Konferencyjną część wydarzenia otworzył Andrew McDougall, Director Beauty & Personal Care Research w Mintel Group wprowadzając uczestników w trendy, które będą kształtowały rynek kosmetyczny w najbliższej przyszłości. Nie zabrakło analizy przygotowanej przez NielsenIQ. Barbara Nesterowicz, Client Business Partner oraz Katarzyna Waszek, kierownik Zespołu Analiz dla Klientów Detalicznych, NielsenIQ pokazały bazowe dane dotyczące kondycji rynku kosmetycznego w Polsce i omówiły czynniki, które mają największy wpływ na kierunki rozwoju sektora.

Prelekcje i dyskusje zdominowały tematy dotyczące zmieniających się kanałów sprzedaży, relacji z konsumentem i budowania omnichannelowej strategii, która jest dla kosmetyków najlepszym modelem handlowym. Mówiła o tym m.in. Monika Kolaszyńska, prezes zarządu Super-Pharm Poland, przedstawiając doświadczenia firmy w tym zakresie i prezentując model działania odmienny od tradycyjnych kierunków, w jakich rozwijają się sieci drogeryjne w Polsce.

image
Shootit Photography

Sprzedaży online poświęcony był panel dyskusyjny „Beauty e-commerce i technologie jutra”. – Polska jest zdecydowanie rynkiem e-commerce’owo dojrzałym, ale nie rynkiem dużym, bo cały czas ma potencjał jego rozwoju. Zarazem w tym roku pierwszy raz 100 proc. internautów zadeklarowało, że cokolwiek kupili w internecie, również dotyczy to produktów beauty – zaznaczyła Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute, przytaczając wyniki badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce 2023” zrealizowanego na zlecenie portalu wiadomoscikosmetyczne.pl.

image
Shootit Photography

 

O tym, jak łączyć sprzedaż online i offline oraz dopasowywać do tego modelu asortyment rozpoznając potrzeby klientów dyskutowali eksperci w debacie „Kosmetyki w handlu – strategie asortymentowe i sprzedażowe na przyszłość”. Klaudia Rudewicz, dyrektor generalna spółki Ambra z grupy Eurocash, będącej głównym operatorem dla sieci Drogerie Koliber oraz Edyta Kresińska, doradca zarządu ds. marketingu sieci Drogerie Jawa, zaznaczały, że rynek kosmetyczny jest dziś niezwykle konkurencyjny i detaliści muszą bardzo wnikliwie analizować marki i produkty, które wprowadzają do sprzedaży. Pomocne w tym jest przygotowywanie przez producentów ofert dopasowanych do profilu danego retailera, kanałów sprzedaży, w których działa i grupy docelowej jego klientów. – Cała kategoria Zdrowie i Uroda rośnie w Allegro dwucyfrowo – powiedziała Agnieszka Zychora, Head Of Group Category Health & Beauty Allegro potwierdzając siłę kanału online.

Zobacz całą fotorelację z Forum Branży Kosmetycznej 2023

Natomiast wszystkie wątki, które przewijały się podczas prezentacji i wykładów Forum znalazły podsumowanie w debacie „Od natury do metaprzestrzeni – beauty trendy przyszłości. Wyzwania, zagrożenia, szanse dla polskiego sektora kosmetycznego”.  – Jesteśmy w dużym chaosie i dotyczy on wielu płaszczyzn biznesu kosmetycznego: opakowań, surowców, handlu w internecie, deklaracji marketingowych. Na każdym polu istnienia produktu będą pojawiały się zmiany. Wprowadzane będą sukcesywnie, ale tempo ich pojawiania się będzie szybkie jak nigdy dotąd – mówiła Justyna Żerańska, od listopada br. nowa dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. Podkreśliła jednak, że branża jest w stanie dostosować się do wszelkich zmieniających się okoliczności. – Firmy funkcjonujące w Polsce są elastyczne, szybko dostosowują się do zmian i to daje im przewagę konkurencyjną. Patrzę w przyszłość optymistycznie – zaznaczyła.

 

Drogeria Roku 2023 – konsumenci wybrali najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków

 

Zwieńczeniem tegorocznego Forum Branży Kosmetycznej była prezentacja wyników badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce 2023” oraz rozdanie nagród Drogeria Roku 2023 dla najlepszych placówek sprzedających kosmetyki.

image
Shootit Photography

Ranking powstał na bazie ocen konsumentów. Za realizację badania na konsumentach odpowiadał instytut badawczy Mobile Institute, który przeprowadził je na zlecenie portalu wiadomoscikosmetyczne.pl w sierpniu br. na panelu 1000 internautów. Nagrody zostały wręczone w kategoriach: sieci drogeryjne i perfumeryjne (grand prix Hebe), e-drogerie (grand Prix zikodermo.pl), sieci apteczne  (grand prix Gemini), e-apteki (grand prix cefarm24.pl), spożywcze sieci handlowe (grand prix Biedronka).

Zobacz całą fotorelację z wręczenia nagród Drogeria Roku 2023

Kolejna edycja Forum odbędzie się 24 października 2024 r. w warszawskim hotelu Arche Krakowska.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
27.06.2025 10:40
Badanie Henkel: Polki a profilaktyka raka piersi. Zaangażowanie marek w kwestie prozdrowotne
– Gliss wspiera kobiety w tym, co naprawdę ważne – w trosce o zdrowie i budowaniu świadomości wokół profilaktyki raka piersi – podkreśla Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu HCB firmy Henkel, ambasadorka Różowego Patrolu GlissHenkel mat.pras.

Z najnowszego badania, zrealizowanego na zlecenie Henkel Polska przez Maison&Partners Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne” wynika, że kobiety podejmują działania profilaktyczne nie dlatego, że muszą, ale dlatego, że chcą – z odpowiedzialności, troski o zdrowie i chęci życia w pełni. To wyraz świadomego wyboru.

Badanie pokazało także, że konsumentki doceniają marki angażujące się w działania prozdrowotne. Choć wiedza i świadomość roli profilaktyki rośnie, kobiety nadal potrzebują wsparcia i edukacji, również od innych kobiet, czego dowodem są już 79 otwarte kluby Różowego Patrolu Gliss oraz ponad 350 certyfikowanych ambasadorek programu, które wspierają ponad 30 tys. kobiet w całej Polsce. Polki pozytywnie oceniają tę inicjatywę.

Profilaktyka raka piersi przestaje być tematem tabu i źródłem lęku. Wyniki badania pokazują, że kobiety coraz częściej podejmują działania z zakresu profilaktyki raka piersi nie dlatego, że się boją, ale dlatego, że czują odpowiedzialność – za siebie i bliskich. 

Na pytanie o powody podejmowania działań zapobiegawczych 36 proc. pań wskazało na rekomendacje lekarskie, a 30 proc. na wewnętrzną potrzebę dbania o swój organizm. Zdarza się również, że motywację przynoszą własne doświadczenia, takie jak obciążenie genetyczne (28 proc.) lub wystąpienie niepokojących objawów (27 proc.).

Dla uczestniczek badania ważną rolę w skutecznym zachęcaniu do badań odgrywają ginekolodzy (tak wskazało 50 proc. kobiet). Co ciekawe, niemal 40 proc. pań wymieniło w tym względzie osoby, które mają osobiste doświadczenie choroby nowotworowej. Kobiety coraz częściej sięgają również po informacje z internetu, mediów społecznościowych oraz kampanii edukacyjnych,  takich jak webinary czy warsztaty. Jednocześnie niepokojący wydaje się fakt, że aż 20 proc. badanych przyznało, że w ogóle nie szuka informacji na temat profilaktyki raka piersi.

Ponad połowa (56  proc.) uczestniczek badania zadeklarowało, że chętnie wzięłoby udział w spotkaniach edukacyjnych, jeśli odbywałyby się one w odwiedzanych przez nie miejscach: galeriach handlowych, salonach kosmetycznych czy kawiarniach. Aż 55 proc. respondentek uznało, że największą motywacją do udziału byłaby możliwość wykonania badań „na miejscu”. 

Marki w trosce o zdrowie. Co sądzą o tym kobiety? 

Polki doceniają zaangażowanie firm i marek w działania społeczne, szczególnie w profilaktykę onkologiczną oraz pomoc pacjentom onkologicznym. 

Jak pokazują wyniki badania, dla ponad połowy kobiet w wieku 20–60 lat (57 proc. uczestniczek) inicjatywy podejmowane przez marki na rzecz społeczeństwa mają realny wpływ na codzienne życie i przyczyniają się do poprawy w istotnych obszarach. Ogólną profilaktykę zdrowotną za istotną uznaje 35 proc. badanych, a 32 proc. zwraca uwagę na wsparcie osób chorych na raka.

Różowy Patrol Gliss – ważny i potrzebny

Na potrzeby wskazane w badaniu odpowiada ogólnopolska inicjatywa edukacyjna Różowy Patrol Gliss, realizowana przez Fundację OnkoCafe – Razem Lepiej we współpracy z marką Gliss. Projekt ten wystartował w 2023 roku, docierając z wiedzą i wsparciem do kobiet w całej Polsce. Spotkania prowadzone są przez ambasadorki, które nie tylko edukują, ale też inspirują i wzajemnie mobilizują. 

Gliss wspiera kobiety w tym, co naprawdę ważne – w trosce o zdrowie i budowaniu świadomości wokół profilaktyki raka piersi. Z dumą angażujemy się w projekt Różowego Patrolu, który realnie zmienia podejście do badań profilaktycznych w Polsce. Wierzę, że to kobieta najlepiej rozumie inną kobietę – jej obawy, potrzeby i wątpliwości – pokazują to także badania. Dlatego chcemy je inspirować i wspierać. Wiemy, że zmiana nie dzieje się z dnia na dzień, ale dzięki konsekwentnym działaniom budujemy zdrowszą przyszłość dla tysięcy kobiet – mówi Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu HCB firmy Henkel, ambasadorka Różowego Patrolu Gliss.

Dzięki inicjatywie działa już 79 klubów Różowego Patrolu Gliss, przeszkolono ponad 350 Ambasadorek, a działania objęły łącznie ponad 30 tys.kobiet w całej Polsce. Ruch ten nie mógłby się rozwijać bez zaangażowania marki Gliss, która nie tylko wspiera projekt finansowo, ale i aktywnie promuje jego rozwój. W 2025 roku projekt wszedł w nową fazę – powołano pięć koordynatorek regionalnych, odpowiedzialnych za wspieranie i szkolenie nowych ambasadorek. W całym kraju do końca roku powstanie 50 nowych klubów, w których zacznie działać aż 150 nowych ambasadorek.

W badaniu po raz pierwszy zapytano Polki, co sądzą na temat Różowego Patrolu Gliss. Aż 83 proc. kobiet, które zetknęły się z Różowym Patrolem, ocenia inicjatywę jako potrzebną. Co ciekawe, 82 proc. postrzega ją jako bardziej istotną „dla innych kobiet” niż dla siebie – co pokazuje, że społeczna percepcja profilaktyki wciąż się kształtuje. 56% badanych uznało projekt za skuteczny, a około 75 proc. określiło go jako przyjazny i godny zaufania.

Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej powstała w 2014 roku z inicjatywy Anny Kupieckiej, która chorowała na nowotwór piersi. Celem założonej przez nią Fundacji jest działanie w obszarze ochrony i promocji zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki chorób nowotworowych oraz zapewnienie wsparcia dla osób zarówno w trakcie diagnozy i leczenia onkologicznego, jak i po jego zakończeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.05.2025 13:34
Premiera tuszu Avon Fan-Omenal z Maffashion w roli głównej już za nami
Julia Kuczyńska, znana również jako Maffashion, to instagramerka, celebrytka i nowa ambasadorka Avon.Avon Polska

Redakcja Wiadomości Kosmetycznych miała przyjemność uczestniczyć w wyjątkowym wydarzeniu – premierze nowego tuszu do rzęs Avon Fan-Omenal. Produkt powstał we współpracy z influencerką i celebrytką Maffashion, która jednocześnie została ogłoszona najnowszą ambasadorką marki. To kolejny krok Avonu w stronę młodszej, cyfrowo aktywnej grupy konsumentek, które poszukują nie tylko skutecznych kosmetyków, ale też inspirujących twarzy za kampaniami.

Spotkanie odbyło się w niecodziennej scenerii warszawskiego Melt Museum – nowoczesnej przestrzeni pełnej kolorów, luster i iluzji optycznych, idealnej do tworzenia efektownych zdjęć i filmów w mediach społecznościowych. Gości witały interaktywne instalacje, które umożliwiały uchwycenie niezapomnianych ujęć, nawiązujących do idei „fan-omenalnego” spojrzenia – podkreślonego mocnym, wachlarzowym efektem nowego tuszu.

Wśród uczestników wydarzenia znaleźli się przedstawiciele mediów, influencerzy oraz partnerzy marki. Maffashion, jako gospodyni wieczoru, zaprezentowała nie tylko kosmetyk, ale i kulisy jego powstawania. Podkreśliła, że zależało jej na formule, która pozwoli uzyskać wyrazisty efekt bez sklejania rzęs, a jednocześnie będzie łatwa w aplikacji nawet przy codziennym, szybkim makijażu.

Zadbano także o mniej formalne elementy wieczoru. Na gości czekał spektakularny tort w kształcie tuszu do rzęs oraz starannie przygotowane miniprzekąski. Całość utrzymana była w energetycznym, różowo-fioletowym klimacie kampanii, który świetnie oddawał charakter zarówno produktu, jak i jego ambasadorki.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. lipiec 2025 04:21