StoryEditor
Targi i konferencje
14.06.2013 00:00

Konkurs Perły Rynku Kosmetycznego 2013 rozstrzygnięty!

79 produktów w 26 kategoriach zostało nagrodzonych głosami detalistów w siódmej edycji konkursu „Perły Rynku Kosmetycznego”, niezależnego plebiscytu branżowego, w którym detaliści wskazują najbardziej udane nowości. Organizatorem wydarzenia jest miesięcznik „Wiadomości Kosmetyczne”. Nad przebiegiem badania czuwa instytut GfK Polonia. Zwycięzcy plebiscytu mogą posługiwać się znakiem Perły Rynku Kosmetycznego w swojej komunikacji marketingowej na zasadzie licencji.

Celem plebiscytu „Perły Rynku Kosmetycznego” jest wyłonienie nowości w najważniejszych rynkowych kategoriach, które są atrakcyjne zarówno dla konsumentów, jak i detalistów. Na medalowym podium stają produkty, które zdaniem właścicieli i pracowników sklepów, zasłużyły na miano Złotej, Srebrnej lub Brązowej Perły Rynku Kosmetycznego. Po raz pierwszy właściciele i pracownicy sklepów wskazali także najbardziej innowacyjne produkty, wyznaczające trendy w obrębie swoich kategorii. Te zyskały tytuł Innowacji Roku 2013.

Podobnie jak w latach ubiegłych, głosy zliczył niezależny instytut badawczy GfK Polonia, który sprawował także nadzór merytoryczny nad plebiscytem.

Do siódmej edycji plebiscytu „Perły Rynku Kosmetycznego” producenci zgłosili ponad 200 wyrobów wprowadzonych na rynek od stycznia do grudnia 2012 roku. 

Uroczystość wręczenia nagród, którą poprowadził Olivier Janiak, odbyła się 13 czerwca w hotelu Sheraton w Warszawie. Fotoreportaż oraz relację z gali zamieścimy w wakacyjnym wydaniu „Wiadomości Kosmetycznych”.




PERŁY RYNKU KOSMETYCZNEGO 2013 LISTA LAUREATÓW

ZOBACZ FOTORELACJĘ



Perły Rynku Kosmetycznego 2012
Perły Rynku Kosmetycznego 2011
Perły Rynku Kosmetycznego 2010
Perły Rynku Kosmetycznego 2009

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
05.12.2025 11:32
Cosmoprof India 2025 otwiera swoje drzwi w Mumbaju: rosnące znaczenie Indii na globalnej mapie beauty
Edoardo Anastasio

Szósta edycja Cosmoprof India rozpoczęła się 4 grudnia 2025 r. w Jio World Convention Centre w Mumbaju, potwierdzając swoją pozycję jako wiodącej platformy B2B dla indyjskiej branży kosmetycznej. Wydarzenie stanowi kluczowy punkt wejścia dla międzynarodowych marek pragnących zaistnieć na jednym z najszybciej rosnących rynków beauty na świecie. Tegoroczna edycja pokazuje skalę zmian, jakie zaszły od debiutu targów w 2019 r., gdyż powierzchnia wystawiennicza niemal się podwoiła.

W 2025 roku targi zajmują 24 000 mkw, co oznacza wzrost o 8 proc. względem edycji 2024. W pięciu halach prezentuje się 353 wystawców oraz 800 marek z 23 krajów i regionów. Aż 32 proc. firm uczestniczy w wydarzeniu po raz pierwszy, co potwierdza jego rosnący globalny zasięg. W tym roku 53 proc. powierzchni wystawienniczej zajmują firmy zagraniczne, co oznacza wzrost o 7 proc. rok do roku. Organizatorzy spodziewają się ponad 14 000 odwiedzających zainteresowanych nowymi technologiami i trendami rynkowymi.

Wszystkie segmenty branży kosmetycznej znalazły tu swoją reprezentację. Cosmopack India, stanowiący 59 proc. całej przestrzeni targowej, prezentuje rozwiązania dla łańcucha dostaw – od surowców i składników, przez maszyny i urządzenia, po opakowania oraz produkcję kontraktową. Z kolei Cosmoprof India, odpowiadający za 41 proc. ekspozycji, skupia producentów gotowych kosmetyków: perfum, produktów pielęgnacyjnych, kosmetyków kolorowych, artykułów toaletowych oraz produktów dla salonów, spa, fryzjerów i stylistów paznokci. Tak szeroka oferta podkreśla rosnące znaczenie rynku indyjskiego zarówno dla kanału detalicznego, jak i profesjonalnego.

image

Dziś oficjalnie startują targi Cosmoprof Asia 2025 – z udziałem polskich firm

Międzynarodowy charakter wydarzenia podkreśla obecność dziewięciu pawilonów narodowych reprezentujących Australię, Brazylię, Niemcy, Indonezję, Włochy, Koreę Południową, Hiszpanię, region Tajwanu oraz Wielką Brytanię. Szczególną rolę w tym roku odgrywają Włochy, które pełnią funkcję Country of Honor. Włoski pawilon – zorganizowany przez Italian Trade Agency we współpracy z Cosmetica Italia – prezentuje najnowsze osiągnięcia branży w obszarze wzornictwa, innowacji i produkcji, wzmacniając postrzeganie Włoch jako jednego z globalnych liderów sektora beauty.

Według Enrico Zanniniego, dyrektora generalnego BolognaFiere Cosmoprof, dynamiczny rozwój Cosmoprof India odzwierciedla równie szybkie tempo wzrostu całego rynku indyjskiego. Podkreśla on, że o sile lokalnego sektora decydują młoda populacja, rosnąca siła nabywcza oraz rosnące zainteresowanie innowacjami, zrównoważonym rozwojem i wellness. Z kolei Yogesh Mudras, dyrektor zarządzający Informa Markets India, zwraca uwagę, że Indie mogą stać się trzecim co do wielkości rynkiem beauty na świecie do 2030 r., a segment premium rośnie tam w tempie 13–15 proc. rocznie. W tym kontekście Cosmoprof India staje się strategicznym miejscem spotkań marek, producentów i innowatorów, którzy współtworzą przyszłość sektora kosmetycznego w regionie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
04.12.2025 13:57
Retail Trends 2026 – Efektywnie, Odważnie, Inteligentnie
Retail Trends 2026 – Efektywnie, Odważnie, Inteligentniewiadmoscihandlowe.pl

Świat handlu detalicznego zmienia się szybciej niż kiedykolwiek. Nowe technologie, rosnące oczekiwania klientów, presja kosztowa i globalne zawirowania sprawiają, że dziś kluczowe jest nie tylko nadążanie za zmianami, lecz także ich przewidywanie i dogłębne zrozumienie. Rośnie niepewność i nieprzewidywalność otoczenia gospodarczego i politycznego, a także zachowań konsumentów. Podczas kolejnej edycji kongresu Retail Trends zaadresujemy te zagadnienia i poszukamy wspólnie odpowiedzi jak kierować biznesem retailowym w trudnym otoczeniu 2026 roku i dalej.

wiadomoscihandlowe.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. grudzień 2025 16:55