1. Pielęgnacja twarzy Kosmetyki pielęgnacyjne
ZŁOTO
UPIĘKSZAJĄCY GARNIER BB CREAM
L’Oréal
SREBRO
KREMY PRZECIWZMARSZCZKOWE NA DZIEŃ I NA NOC PERFECTA EXCLUSIVE – SERIA Z DIAMENTAMI
Dax Cosmetics
BRĄZ
SERIA KREMÓW Z KWASEM HIALURONOWYM EVELINE BIOHYALURON 4D
Eveline Cosmetics
2. Pielęgnacja twarzy Kosmetyki do oczyszczania i demakijażu
ZŁOTO
DWUFAZOWY PŁYN DO DEMAKIJAŻU OCZU BAWEŁNA BIELENDA
Bielenda Kosmetyki Naturalne
SREBRO
DELIKATNY PŁYN MICELARNY ZE ŚWIETLIKIEM DERMIKA PURE
Cederroth Polska
BRĄZ
SERIA ZIAJA ULGA – PŁYN MICELARNY, OLEJEK MYJĄCY
Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków
3. Pielęgnacja twarzy. Produkty do cery trądzikowej
ZŁOTO
LINIA UNDER TWENTY ANTI! ACNE CERA WRAŻLIWA – ŻEL DO MYCIA TWARZY I TONIK
Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
SREBRO
GŁĘBOKO OCZYSZCZAJĄCY PŁYN DO MYCIA TWARZY EVELINE PURE CONTROL
Eveline Cosmetics
BRĄZ
LINIA TOŁPA DERMO FACE SEBIO
Torf Corporation – Fabryka Leków
4. Pielęgnacja twarzy Kosmetyki ochrony przeciwsłonecznej
ZŁOTO
KREM OCHRONNY NA SŁOŃCE DLA DZIECI I NIEMOWLĄT SPF 50+ DAX SUN
Dax Cosmetics
SREBRO
KREM OCHRONNY DO TWARZY SPF 30 KOLASTYNA
Sarantis Polska
BRĄZ
OCHRONNY KREM DO TWARZY ULTRANAWILŻAJĄCY, WODOODPORNY SPF 30 SORAYA
Cederroth Polska
5. Pielęgnacja twarzy. Kosmetyki brązujące i samoopalacze
ZŁOTO
KREM BB Z LEKKIM PODKŁADEM ORZECH & BURSZTYN BIELENDA
Bielenda Kosmetyki Naturalne
SREBRO
NAWILŻAJĄCY KREM DO TWARZY Z EFEKTEM STOPNIOWEGO OPALANIA UNDER TWENTY WOW!ENERGY 2W1
Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
BRĄZ
KREM NA DZIEŃ POPRAWIAJĄCY KOLORYT SKÓRY SORAYA ART & DIAMONDS DIAMENTOWE ODMŁODZENIE SKÓRY
Cederroth Polska
6. Pielęgnacja ciała. Kosmetyki pielęgnacyjne
ZŁOTO
MASŁO DO CIAŁA BIELENDA BAWEŁNA
Bielenda Kosmetyki Naturalne
SREBRO
ŻEL-KREM O KONSYSTENCJI MUSU GARNIER BODY: WINOGRONO, BRZOSKWINIA
L’Oréal
BRĄZ
LINIA BALSAMÓW GOSH FRUITY FUSION
Gosh/Brodr. Jorgensen
7. Pielęgnacja ciała Kosmetyki ujędrniające i wyszczuplające
ZŁOTO
SERIA SLIM EXTREME 4D – DIAMENTOWE SERUM WYSZCZUPLAJĄCE I SERUM INTENSYWNIE WYSZCZUPLAJĄCE+UJĘDRNIAJĄCE
Eveline Cosmetics
SREBRO
LINIA LIRENE MAXSLIM – BALSAM UJĘDRNIAJĄCY, KREM DO MODELOWANIA, SERUM DO BIUSTU, PEELING MYJĄCY
Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
BRĄZ
TERMOAKTYWNY KONCENTRAT ANTYCELLULIT POMARAŃCZOWA SKÓRKA
Bielenda Kosmetyki Naturalne
8. Pielęgnacja ciała Kosmetyki do oczyszczania ciała
ZŁOTO
ŻEL POD PRYSZNIC ADIDAS HAPPY
Coty Inc.
ZŁOTO
DIAMENTOWY PEELING-MASAŻ MYJĄCY SLIM EXTREME 4D
Eveline Cosmetics
SREBRO
PEELING DO CIAŁA BIELENDA CZARNA OLIWKA
Bielenda Kosmetyki Naturalne
BRĄZ
ŻEL POD PRYSZNIC DOVE MEN+CARE
Unilever Polska
9. Pielęgnacja ciała. Produkty ochrony przeciwsłonecznej
ZŁOTO
SERIA SOPOT SUN W ODNOWIONEJ SZACIE GRAFICZNEJ
Ziaja Ltd. Zakład Produkcji Leków
SREBRO
NAWILŻAJĄCY OLEJEK DO OPALANIA NISKA OCHRONA SPF 6 LIRENE SERIA SŁONECZNA FAMILY
Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
BRĄZ
EMULSJA DO OPALANIA SPF10 KOLASTYNA
Sarantis Polska
10. Pielęgnacja ciała. Kosmetyki brązujące i samoopalacze
ZŁOTO
BRĄZUJĄCY MUS DO CIAŁA ZE ZŁOTĄ PERŁĄ ORZECH & BURSZTYN BIELENDA
Bielenda Kosmetyki Naturalne
SREBRO
KOLASTYNA BALSAM BRĄZUJĄCY
Sarantis Polska
BRĄZ
SAMOOPALACZ SPRAY DO TWARZY I CIAŁA VENITA SOLAR
Venita Fabryka Kosmetyków
11. Pielęgnacja ciała. Kosmetyki do pielęgnacji dłoni
ZŁOTO
KONCENTRAT KREMU DO RĄK KAMILL INTENSIV+
Burnus Polska
SREBRO
KOMPLEKSOWA LINIA DO DOMOWEJ PIELĘGNACJI DŁONI PALOMA HAND SPA
Miraculum
BRĄZ
KREMY DO RAK I PAZNOKCI Z SERII GLICERINI
Eveline Cosmetics
12. Pielęgnacja ciała. Kosmetyki do pielęgnacji stóp
ZŁOTO
SPRAY DO STÓP 3 W 1 NEUTROGENA FORMUŁA NORWESKA
Johnson & Johnson
SREBRO
KREM DO STÓP I PIĘT Z MOCZNIKIEM HAPPY END
Bielenda Kosmetyki Naturalne
BRĄZ
KOMPLEKSOWA LINIA DO DOMOWEJ PIELĘGNACJI STÓP PALOMA FOOT SPA
Miraculum
13. Pielęgnacja ciała. Kosmetyki do depilacji
ZŁOTO
PLASTRY DO DEPILACJI TWARZY O ZAPACHU OWOCÓW LEŚNYCH SENSUAL
Laboratorium Kosmetyczne Joanna
SREBRO
SERIA KREMÓW I WOSKÓW DO DEPILACJI PERFECTA EPILADY
Dax Cosmetics
BRĄZ
ULTRADELIKATNY KREM DO DEPILACJI BIO DEPIL 9 W 1
Eveline Cosmetics
14. Zapachy damskie Dezodoranty i antyperspiranty
ZŁOTO
GAMA DEZODORANTÓW: ROLL-ON I SPRAY GARNIER MINERAL CLEAN SENSATION
L’Oréal
SREBRO
DEZODORANT ADIDAS ACTION 3 MINERAL PROTECT
Coty Inc.
BRĄZ
ANTYPERSPIRANTY NIVEA PURE & SENSITIVE
Nivea Polska
15. Zapachy damskie. Wody toaletowe
ZŁOTO
WODA TOALETOWA BEYONCE PULS
Coty Inc.
SREBRO
WODA TOALETOWA MEXX FRESH
Procter & Gamble/Siroscan
BRĄZ
WODA TOALETOWA NAOMI CAMPBELL WILD PEARL
Procter & Gamble/Siroscan
16. Pielęgnacja ciała. Preparaty do higieny intymnej
ZŁOTO
SPECJALISTYCZNE PŁYNY DO HIGIENY INTYMNEJ AA INTYMNA PRO
Oceanic
SREBRO
HIPOALERGICZNY ŻEL DO HIGIENY INTYMNEJ BIAŁY JELEŃ Z KORĄ DĘBU
Pollena Ostrzeszów
BRĄZ
KREMOWA EMULSJA HIGIENA INTYMNA ŻURAWINA
Bielenda Kosmetyki Naturalne
17. Pielęgnacja włosów. Szampony
ZŁOTO
SZAMPON L’ORÉAL PARIS ELSEVE NUTRI-GLOSS CRISTAL
L’Oréal
SREBRO
SZAMPON REGENERUJĄCY GLISS KUR ULTIMATE REPAIR
Henkel Polska
BRĄZ
PROFESJONALNY SZAMPON Z WYCIĄGIEM Z ALG MORSKICH CECE OF SWEDEN SERIA SALON
Cece Of Sweden
18. Pielęgnacja włosów. Odżywki i maski
ZŁOTO
NATYCHMIASTOWA KURACJA REGENERUJĄCA L’ORÉAL PARIS ELSEVE TOTAL REPAIR 5
L’Oréal
SREBRO
SERIA MARION Z OLEJKIEM ARGANOWYM – KURACJA I ULTRALEKKA ODŻYWKA
Marion Kosmetyki
BRĄZ
SERIA ZIAJA JEDWAB – ODŻYWKA, MASKA, ODŻYWKA W SPRAYU
Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków
19. Pielęgnacja włosów. Kosmetyki do stylizacji
ZŁOTO
LAKIER DO WŁOSÓW BARDZO MOCNO UTRWALAJĄCY WELLAFLEX HYDRO STYLE
Procter & Gamble Ds Polska
SREBRO
PIANKA TAFT HAID’S HEAT STYLES
Henkel Polska
BRĄZ
SPRAY DODAJĄCY WŁOSOM OBJĘTOŚCI MARION Z SERII TERMOOCHRONA+VOLUME
Marion Kosmetyki
20. Pielęgnacja włosów. Kosmetyki do koloryzacji
ZŁOTO
INTENSYWNY TRWAŁY KREM KOLORYZUJACY GARNIER COLOR SENSATION
L’Oréal
SREBRO
FARBY DO WŁOSÓW MULTI CREAM COLOR: KARMELOWY BLOND (30), PŁOMIENNY RUDY (43), INTENSYWNA MIEDŹ (44)
Laboratorium Kosmetyczne Joanna
BRĄZ
KREMY KOLORYZUJĄCE SYOSS MIXING COLORS
Henkel Polska
21. Kosmetyki do makijażu. Tusze i odżywki do rzęs
ZŁOTO
TUSZ RIMMEL SCANDALEYES
Coty Inc.
SREBRO
TUSZ PRZEDŁUŻAJĄCY RZĘSY MAYBELLINE ILLEGAL LENGTH
L’Oréal
BRĄZ
TUSZE DO RZĘS ACE OF FACE
Ancorotti Cosmetics/Brodr. Jorgensen
22. Kosmetyki do makijażu. Cienie do powiek
ZŁOTO
CIENIE W PALETCE ASTOR
Coty Inc.
SREBRO
PODWÓJNE CIENIE MAYBELLINE COLOR COSMOS EYE DUO
L’Oréal
BRĄZ
POTRÓJNE CIENIE ISADORA EYESHADOW TRIO
Baltic Company
23. Kosmetyki do makijażu. Pomadki I błyszczyki
ZŁOTO
SZMINKA MAYBELLINE COLOR SENSATIONAL THE SHINE
L’Oréal
SREBRO
SZMINKA L’ORÉAL PARIS ROUGE CARESSE
L’Oréal
BRĄZ
SERIA ROYAL GLAM BŁYSZCZYKI I POMADKI Z ALOESEM – LIP STICK WITH ALOE VERA, LIP GLOSS WITH ALOE VERA
Bell
24. Kosmetyki do makijażu. Fluidy i pudry
ZŁOTO
PODKŁAD RIMMEL WAKE ME UP
Coty Inc.
SREBRO
PODKŁAD L’ORÉAL LUMI MAGIQUE
L’Oréal
BRĄZ
PODKŁAD ASTOR SKIN MATCH
Coty Inc.
25. Kosmetyki do makijażu Kredki do oczu I eyelinery
ZŁOTO
EYELINER W ŻELU LONG LASTING GEL EYELINER
Pierre René
SREBRO
EYELINER ART SCENIC
Eveline Cosmetics
BRĄZ
EYELINER MAYBELLINE MASTERLINER
L’Oréal
26. Kosmetyki do makijażu. Lakiery i odżywki do paznokci
ZŁOTO
LAKIERY GOLDEN ROSE PARIS
Dystrybutor Golden Rose
SREBRO
LAKIER RIMMEL 60 SECONDS
Coty Inc.
BRĄZ
ODŻYWKA WZMACNIAJĄCA SALLY HANSEN NAIL GROWTH MIRACLE
Coty Inc.
27. Kosmetyki dla mężczyzn. Kosmetyki i maszynki do golenia
ZŁOTO
SERIA GILLETTE FUSION PROGLIDE – NAWILŻAJĄCY ŻEL I MASZYNKA DO GOLENIA
Procter & Gamble DS. Polska
SREBRO
JEDNOCZĘŚCIOWE MASZYNKI DO GOLENIA XTREME3 SPEED
Energizer Group Polska
BRĄZ
ŻELE DO GOLENIA NATURIA MEN
Laboratorium Kosmetyczne Joanna
28. Kosmetyki dla mężczyzn Kosmetyki po goleniu
ZŁOTO
WODA PO GOLENIU ADIDAS EXTREME POWER
Coty Inc.
SREBRO
WODA PO GOLENIU DAVID BECKHAM HOMME
Coty Inc.
BRĄZ
WODA PO GOLENIU PLAYBOY LONDON
Coty Inc.
BRĄZ
LINIA DAXMEN – NAWILŻAJĄCY BALSAM PO GOLENIU I ŁAGODZĄCY BALSAM PO GOLENIU
Dax Cosmetics
29. Kosmetyki dla mężczyzn. Kremy pielęgnacyjne do twarzy
ZŁOTO
SERIA VITALIFT 5 MEN EXPERT L’ORÉAL PARIS – KREM NAWILŻAJĄCY PRZECIW STARZENIU, ROLL ON POD OCZY
L’Oréal
SREBRO
KREMY Z MINERAŁAMI DAXMEN 20+, 30+, 40+, 50+
Dax Cosmetics
BRĄZ
YEGO KREM NAWILŻAJĄCY
Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków
30. Kosmetyki dla mężczyzn. Dezodoranty i antyperspiranty
ZŁOTO
ANTYPERSPIRANTY GARNIER MEN NEUTRALIZER SPRAY I ROLL-ON
L’Oréal
SREBRO
ANTYPERSPIRANT DOVE MEN+CARE
Unilever Polska
BRĄZ
DEZODORANT ADIDAS ACTION 3 ICE EFFECT
Coty Inc.
31. Kosmetyki dla mężczyzn. Wody toaletowe i perfumowane
ZŁOTO
WODA TOALETOWA DAVID BECKHAM HOMME
Coty Inc.
SREBRO
WODA TOALETOWA ADIDAS EXTREME POWER
Coty Inc.
BRĄZ
WODA TOALETOWA DLA MĘŻCZYZN MEXX FRESH
Procter & Gamble/Siroscan
32. Kosmetyki dla dzieci
ZŁOTO
BĄBELKOWY PŁYN DO KĄPIELI JOHNSON’S BABY
Johnson & Johnson
SREBRO
SERIA MAZIAJKI – MYDŁO W PŁYNIE, ŻEL DO ZĘBÓW LODY CIASTECZKOWO-WANILIOWE
Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków
BRĄZ
SERIA KOSMETYKÓW ZAPACHOWYCH ORAZ KĄPIELOWYCH DISNEY FAIRIES
Bi-Es Polska
Polscy producenci kosmetyków od ponad stu lat łączą tradycję z nowoczesnością, korzystając z naturalnych składników i technologicznych innowacji. Dzięki temu zdobywają uznanie i wychodzą naprzeciw potrzebom konsumentów – także tych z Bliskiego Wschodu.
Wyjątkowa oferta znad Wisły
Polska wyróżnia się na tle europejskich krajów w sektorze kosmetycznym różnorodnością oferty. Polskie firmy dostarczają kosmetyki niemal każdej kategorii. Preparaty do pielęgnacji włosów, stóp i dłoni, perfumy, dezodoranty i produkty myjące, ale też produkty specjalnego przeznaczenia i dermokosmetyki trafiają do odbiorców na całym świecie.
Taka wszechstronność wymaga doskonałego zrozumienia lokalnej charakterystyki i potrzeb klientów. To właśnie z myślą o nabywcach z Bliskiego Wschodu polskie laboratoria opracowują np. produkty wybielające skórę, oddychające lakiery do paznokci i inne produkty spełniające standardy halal. Polska oferta jest elastyczna, tak by spełniała wszystkie potrzeby najbardziej wymagającego odbiorcy na danym rynku, na który trafia produkt.
Rosnąca popularność w Zjednoczonych Emiratach Arabskich
– Gdy patrzymy, jak aktywni na Bliskim Wschodzie stali się w ostatnich latach producenci kosmetyków z Polski, odczuwamy dumę. Dubaj i inne arabskie miasta to rynki wymagające przemyślanej strategii sprzedaży, dobrego researchu, zaufanych lokalnych współpracowników. Producenci z Polski znaleźli sposób na to, by przekonać konsumentów z regionu do swoich kosmetyków. Kluczową rolę odegrała w tym procesie elastyczność produkcji i otwartość na odmienne potrzeby lokalnych konsumentów. Nie bez znaczenia są też najwyższe standardy jakości i skuteczność promocji, które pomogły zbudować zaufanie do kosmetyków „made in Poland”. Śmiało możemy więc stwierdzić, że eksportujemy kosmetyki zaadaptowane do potrzeb i oczekiwań arabskich konsumentów – mówi dr inż. Justyna Żerańska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.
Międzynarodowe uznanie
Światowy sukces polskiej branży kosmetycznej to efekt połączenia lat tradycji i doświadczenia oraz nieustannego rozwoju. Polscy producenci łączą zasoby natury z nowoczesnymi technologiami, tworząc unikalne formuły. Dzięki pasji, doświadczeniu i profesjonalnemu podejściu tworzą światowej klasy produkty zgodnie z najbardziej rygorystycznymi europejskimi normami.
To sprawia, że polskie kosmetyki trafiają na półki w dziesiątkach krajów – i zdobywają uznanie wymagających konsumentów.
Polskie kosmetyki na Beautyworld Middle East 2025
W międzynarodowej ekspansji polskie firmy mogą liczyć na wsparcie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, która promuje pozytywny wizerunek polskiego sektora kosmetycznego na świecie. Jednym z działań PAIH jest organizacja polskiego stoiska narodowego podczas targów Beautyworld Middle East 2025 – kluczowego i prestiżowego wydarzenia branżowego, przyciągającego tysiące potencjalnych partnerów biznesowych. Na stoisku PAIH pojawią się przedstawiciele z około 30. polskich firm kosmetycznych.
– Targi Beautyworld Middle East będą okazją do zapoznania się z szeroką gamą polskich produktów kosmetycznych. Na naszym stoisku zaprezentują się przede wszystkim producenci kosmetyków pielęgnacyjnych i makijażowych. Cieszymy się, że jako PAIH mamy udział w promocji polskiego sektora kosmetycznego i umacniamy jego rozpoznawalność w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i całym regionie – mówi Dorota Szczytowicz z Departamentu Projektów Europejskich PAIH, koordynatorka działań promocyjnych dla sektora kosmetycznego w ramach projektu Brand HUB.
Polska Agencja Inwestycji i Handlu organizuje polskie stoiska narodowe w ramach projektu „Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB” (program „Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021 -2027”).
Celem projektu „Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB” jest wzrost eksportu oraz wykorzystanie i zwiększenie potencjału rozwojowego polskich MŚP. Projekt wspiera rozpoznawalność wskazanych sektorów gospodarczych na rynkach zagranicznych pod hasłem „Poland. Business Forward”.
Kosmetyki to jedyna kategoria w koszyku kosmetyczno-chemicznym, która rośnie nie tylko pod względem wartości, ale także wolumenu - wynika z danych NIelsenIQ. Nawet w tej kategorii wzrosty nie są jednak duże. Żeby je osiągać, warto skoncentrować uwagę na pokoleniu X - podkreślają ekspertki z tego instytutu.
W 12-miesięcznym okresie badawczym kończącym się na sierpniu 2025 r. koszyk kosmetyczno-chemiczny osiągnął wartość prawie 43 mld zł. Połowa z tej wartości przypadała na kosmetyki.
Jak zaznaczyła Katarzyna Reizer, client business partner w NielsenIQ, podczas Forum Branży Kosmetycznej, kosmetyki są też jedyną kategorią, na którą konsumenci nie tylko wydają więcej, ale też kupują więcej. Wzrosty nawet w tej kategorii nie są jednak imponujące. Pod względem wartości wyniosły one 2,5 proc. rok do roku.
Postaw na pokolenie X
Ekspertki z NielsenIQ podkreśliły, że szukając szans na wzrosty producenci i sprzedawcy kosmetyków powinni skupić się na konsumentach z pokolenia X. Osoby urodzone w latach 1965-1980 to obecnie najważniejsza grupa kupujących w branży beauty, która utrzyma tę pozycję aż do 2034 r.
Szacuje się, że do tego czasu ich wydatki na kosmetyki przekroczą 430 miliardów dolarów. Ekspertki z NielsenIQ podkreśliły, że potrzeby tego pokolenia są specyficzne. Ważne są dla nich takie wartości jak autentyczność, otwartość, równość i uczciwość. Przedstawiciele pokolenia X aktywne poszukują produktów wspierających zdrowy styl życia (dotyczy to 34 proc. przedstawicieli tej generacji).
Jak trafić do pokolenia X?
Pokolenie X jest otwarte na interakcje z markami: 52 proc. z nich lubi, gdy sprzedawcy kontaktują się z nimi podczas zakupów. Jednocześnie, 52 proc. uważa, że w wielu kategoriach jest zbyt wiele opcji do wyboru.
Katarzyna Waszek, retail analytics team leader w NielsenIQ dodała, że najważniejszym trendem dla tego pokolenia jest trend “All about Me" ("Wszystko o mnie"), który koncentruje się na indywidualności i przyjemności.
***
Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.
