StoryEditor
Targi i konferencje
16.01.2010 00:00

Numer 1 wśród Drogerii Stars

Drogeria w elbląskiej Galerii Handlowej Zielone Tarasy jest jednym z najlepszych sklepów sieci Stars. Działa w tym miejscu od kwietnia 2008 r. Przyciąga uwagę przestronnością i żywymi kolorami.

Drogeria ma 120 mkw. powierzchni sprzedaży, która została w pełni wykorzystana, ale nie zagęszczona. Jasne, intensywne światło i całkowicie przeszklona witryna sprawiają, że sklep wydaje się większy niż jest w rzeczywistości. Przede wszystkim rzuca się w oczy panujący tu porządek. Wszystkie kategorie produktów mają swoje wydzielone miejsce. Regały są wyraźnie oznakowane, klient nie ma żadnych wątpliwości, gdzie szukać kosmetyków do pielęgnacji twarzy, ciała, czy włosów. Dominuje kolor różowy, który kontrastuje z żółtymi ścianami. Ekspedientki ubrane są w jednakowe, również różowe stroje.

Według ścisłego standardu
Drogeria w Elblągu jest urządzona zgodnie z nowym standardem sieci Stars. Jej charakterystycznym elementem jest perfumeria. W przeszklonej gablocie został wydzielony „sklep w sklepie”, gdzie są eksponowane zapachy selektywne.
– Taka prezentacja zdecydowanie wpływa na zwiększenie sprzedaży tego asortymentu i podnosi wartość koszyka zakupowego – mówi Arkadiusz Kowalewski, dyrektor handlowy sieci Stars.
Oprócz rozbudowanej oferty kosmetyków pielęgnacyjnych i do makijażu (8 szaf ekspozycyjnych: L’Oréal, Maybelline, Gosh, Deborah, Rimmel, Astor, Vipera i Simple Beauty) sporo miejsca zajmują również akcesoria kosmetyczne do pielęgnacji włosów i paznokci marki Trendy.
Ze względu na lokalizację sklepu – w popularnej galerii handlowej – klienci drogerii są bardzo zróżnicowani. Zaglądają tu zarówno nastolatki, jak i osoby starsze. Wiele osób zostaje zwabionych promocjami. Podobnie jak we wszystkich sklepach sieci obowiązuje tu gazetka reklamowa wydawana raz w miesiącu. Szereg działań kierownicy sklepów prowadzą we współpracy z producentami.
 – Wszelkiego rodzaju pokazy makijażu, dermokonsultacje, gratisy i upominki to standard. Sezonowo prowadzimy akcję lojalnościową Gwiazdomania – mówi Arkadiusz Kowalewski. – Odpowiadamy na wszelkie sugestie ze strony naszych dostawców. Organizujemy promocje na końcówkach regałów. Mamy wydzieloną przestrzeń na specjalne ekspozycje – dodaje. Sama drogeria jest reklamowana w lokalnej prasie i radiu.
W elbląskiej drogerii zatrudnionych jest 5 osób. Personel – tak samo jak w innych drogeriach sieci – jest szkolony z zakresu technik sprzedaży i obsługi klienta. Uzupełnieniem są zewnętrzne szkolenia produktowe organizowane przez producentów – Regularnie takie szkolenia organizują Gosh, Coty i L’Oréal – podkreśla Arkadiusz Kowalewski.
Pracownicy drogerii są objęci systemem motywacyjnym. Kierownicy i personel mogą otrzymać finansowe premie miesięczne oraz roczną nagrodę, którą jest zagraniczna wycieczka.

Umowy z dostawcami, nowy system informatyczny
Pod logo drogerii Stars występuje obecnie 20 sklepów w północno-wschodniej Polsce i na tym terenie sieć zamierza się nadal rozwijać. Jej twórca, Tomasz Modzelewski, obecnie inwestuje w m.in. w komputeryzację placówek – Nowy system informatyczny umożliwi nam lepsze zarządzanie półką, zapasami, promocjami i planowanie. W firmie został utworzony również nowy dział analiz – informuje Arkadiusz Kowalewski. Sieć rozbudowuje także własny magazyn w Giżycku. Będzie miał ok. 2 tys. mkw., a jego otwarcie pozwoli ewentualnie ruszyć z kolejnym projektem. – zarząd sieci zastanawia się nad uruchomieniem franczyzy. – Jesteśmy do tego zachęcani pytaniami z rynku. Ostatecznie decyzja jeszcze nie zapadła, ale jedno jest pewne, jeśli zdecydujemy się na ten krok, będzie to twarda franczyza. Sklepy występujące pod naszym logo będą musiały być w 100-proc. zunifikowane pod względem wyglądu zewnętrznego, wewnętrznego, asortymentu, cen, promocji i działań marketingowych. Nie dopuszczamy tu żadnych odstępstw, bo franczyza, która opiera się jedynie na dawaniu rabatów, wspólnym logo i źle pojętej demokracji, naszym zdaniem się nie sprawdza. Mówiąc językiem korzyści: dajemy rozpoznawalny brand, mówimy jakie obszary w funkcjonowaniu sklepu należy poprawić i gdzie są pieniądze, które można zarobić. Reszta jest w rękach właściciela sklepu – stwierdza Arkadiusz Kowalewski. Otwieranie kolejnych własnych sklepów Stars będzie uzależnione od zasobów kapitałowych firmy oraz dostępności atrakcyjnych lokalizacji. W 2010 r. sieć zamierza podpisać umowy handlowe ze swoimi dostawcami, które będą wyznaczały harmonogram i standardy współpracy. Jedną z nowości, które pojawiły się ostatnio w drogeriach Stars, są kosmetyki do pielęgnacji włosów Ce-ce’ of Sweden firmy Beliso.

Drogeria Stars, Galeria Handlowa Zielone Tarasy,
ul. Teatralna 5, Elbląg
Kategoria: filia sieci sklepów
Powierzchnia sprzedaży: 120 mkw.
Liczba zatrudnionych: 5
Średnia liczba klientów tygodniowo: 1260
Średnia wartość koszyka zakupowego: 22
Liczba pozycji asortymentowych: 8000

Wiadomości Kosmetyczne, Styczeń 2010 Nr 1(38)

Kosmetyki – produkcja i handel, setki rynkowych nowości: pielęgnacja, makijaż, zapachy i najbardziej aktualne trendy!


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
23.04.2025 10:57
Essential Care Mustela Maternité z tytułem "Kosmetyk Wszech Czasów 2025"!
Essential Care Mustela Maternité z tytułem ”Kosmetyk Wszech Czasów 2025”!Materiał Partnera

3 kwietnia 2025 roku, w eleganckich wnętrzach hotelu Crowne Plaza w Warszawie, odbyła się jedna z najważniejszych uroczystości branży beauty – Gala Kosmetyku Wszech Czasów, organizowana przez redakcję Wizaz.pl. Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli topowych marek kosmetycznych, influencerów, redaktorki urodowe i ekspertów rynku. Wśród nagrodzonych marek nie zabrakło Musteli, która otrzymała prestiżowe wyróżnienie w kategorii Produkt do Pielęgnacji Ciała za Multifunkcyjne Mleczko Essential Care z linii Maternité.c

To wyjątkowa nagroda, bo przyznawana na podstawie realnych opinii użytkowniczek katalogu KWC (Kosmetyk Wszech Czasów) – kobiet, które każdego dnia dzielą się swoimi doświadczeniami i wrażeniami związanymi z używaniem kosmetyków. Głosami tysięcy recenzentek mleczko Mustela zdobyło uznanie nie tylko jako produkt skuteczny, ale też funkcjonalny i skupiony na potrzebach kobiecego ciała w okresie ciąży i po porodzie.

Sukces, który ma głos kobiet

Multifunkcyjne Mleczko Essential Care to więcej niż kosmetyk – to towarzysz codzienności dla wielu kobiet. Jego lekka, szybko wchłaniająca się formuła łączy intensywne nawilżenie z delikatnością, jakiej potrzebuje wrażliwa, napięta i skłonna do rozstępów skóra. To właśnie kobiety – mamy, przyszłe mamy, kobiety świadome i wymagające – uczyniły z tego mleczka swój pierwszy wybór i to one zdecydowały o jego sukcesie.

To wyróżnienie jest dla nas wyjątkowe, bo pochodzi od kobiet – tych, które są z nami na co dzień, które wybierają Mustelę w jednym z najważniejszych momentów w swoim życiu. Nie ma dla nas większej satysfakcji niż świadomość, że nasze produkty realnie wspierają kobiety i odpowiadają na ich potrzeby. Jesteśmy dumni, bo to nie tylko sukces kosmetyku, ale całej filozofii Mustela, opartej na zaufaniu, bezpieczeństwie i trosce. Wyróżnienie dla Essential Care to potwierdzenie, że marka idzie we właściwym kierunku i nie schodzi z obranej drogi jakości, odpowiedzialności i autentyczności – mówi Magdalena Rzewuska (Marketing Manager w Laboratoires Expanscience), odbierająca nagrodę w imieniu marki.

KWC – kompas kobiet w świecie pielęgnacji

Gala była świętem tych marek, które budują prawdziwe relacje z konsumentkami oraz przypomnieniem, że za każdą recenzją kryje się realna osoba, jej historia, potrzeby i emocje. Warto podkreślić, że wśród wyróżnionych produktów znajdują się prawdziwe perełki kosmetycznego świata – produkty, które łączą wyjątkową skuteczność z niezawodną jakością. To właśnie ich efektywność, bezpieczeństwo i pozytywny wpływ na codzienną pielęgnację sprawiają, że zyskały one zaufanie użytkowniczek w sieci. W tegorocznej edycji uhonorowano aż 76 Kosmetyków Wszech Czasów oraz 25 IKON Wszech Czasów – produktów, które od lat utrzymują się na szczycie zaufania i skuteczności. 

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
11.04.2025 15:37
Targi Marca Poland 2025 – nowa przestrzeń dla marek własnych w Europie Środkowo-Wschodniej
Targi Marca Poland 2025 – nowa przestrzeń dla marek własnych w Europie Środkowo-WschodniejFotobueno

W dniach 2-3 kwietnia 2025 roku odbyła się pierwsza edycja targów Marca Poland, wydarzenia przygotowanego dla branży marek własnych, które stanowi nową przestrzeń do wymiany doświadczeń i nawiązywania relacji biznesowych w tym dynamicznie rozwijającym się sektorze gospodarki. Organizatorami targów są liderzy przemysłu eventowego Grupa Bologna Fiere oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie (Grupa MTP). Bazując na doświadczeniu i sukcesie targów w Bolonii, które odbywają się od ponad 20 lat, Marca Poland jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku Europy Środkowo-Wschodniej, łącząc producentów, detalistów oraz dystrybutorów którzy pragną rozwijać swoją ofertę marek własnych.

Wymiana wiedzy i doświadczeń biznesowych

W przestrzeni wystawienniczej pawilonu numer 7, swoją ofertę zaprezentowało blisko 100 wystawców, z Polski, Włoch, Austrii i Hiszpanii. Na stoiskach dostępne były produkty spożywcze, chemia i kosmetyki oraz produkty petcare. Dodatkowo w strefie innowacyjnych produktowych IPLS zaprezentowano ponad 400 nowości, a eksperci z międzynarodowej organizacji IPLC dzielili się wiedzą na temat globalnych trendów i strategii w sektorze private label. Targi były miejscem dynamicznej wymiany wiedzy, kontaktów i doświadczeń. Na scenie pojawili się specjaliści, którzy omówili m.in. dane rynkowe z Europy, rolę sieci handlowych, dyskontów, marketing mix oraz praktyczne wskazówki dla dostawców zainteresowanych współpracą z sieciami handlowymi. Udział w prezentacjach był okazją do lepszego zrozumienia oczekiwań rynku i wdrożenia efektywnych modeli współpracy.

image
Fotobueno

Premierowa edycja zgromadziła 620 uczestników wśród nich byli kupcy i menedżerowie z ponad 20 krajów Europy, Azji i Bliskiego Wschodu, miedzy innymi z Polski, Włoch, Słowacji, Hiszpanii, Grecji, Izraela, Francji, Finlandii, Kosowa, Kataru, Belgii, Rumunii, Ukrainy czy Indii. Obecność tak szerokiej grupy międzynarodowych uczestników świadczy o rosnącym znaczeniu tego wydarzenia na rynku marek własnych.

Profil profesjonalnego zwiedzającego stanowili: prezesi, dyrektorzy generalni, kierownicy ds. zakupów, kupcy oraz menedżerowie ds. marketingu. Dzięki nowoczesnym narzędziom, takim jak aplikacja do umawiania spotkań, uczestnicy mogli łatwiej zaplanować spotkania i nawiązać współpracę z kluczowymi graczami rynku marek własnych.

Przyszłość targów Marca Poland

Druga edycja targów Marca Poland odbędzie się w dniach 1-2 kwietnia 2026 roku.

Serdecznie zapraszamy do udziału w tym wydarzeniu, które stawia na współpracę, rozwój oraz innowacje w sektorze marek własnych.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2025 13:24