StoryEditor
Targi i konferencje
16.01.2010 00:00

Numer 1 wśród Drogerii Stars

Drogeria w elbląskiej Galerii Handlowej Zielone Tarasy jest jednym z najlepszych sklepów sieci Stars. Działa w tym miejscu od kwietnia 2008 r. Przyciąga uwagę przestronnością i żywymi kolorami.

Drogeria ma 120 mkw. powierzchni sprzedaży, która została w pełni wykorzystana, ale nie zagęszczona. Jasne, intensywne światło i całkowicie przeszklona witryna sprawiają, że sklep wydaje się większy niż jest w rzeczywistości. Przede wszystkim rzuca się w oczy panujący tu porządek. Wszystkie kategorie produktów mają swoje wydzielone miejsce. Regały są wyraźnie oznakowane, klient nie ma żadnych wątpliwości, gdzie szukać kosmetyków do pielęgnacji twarzy, ciała, czy włosów. Dominuje kolor różowy, który kontrastuje z żółtymi ścianami. Ekspedientki ubrane są w jednakowe, również różowe stroje.

Według ścisłego standardu
Drogeria w Elblągu jest urządzona zgodnie z nowym standardem sieci Stars. Jej charakterystycznym elementem jest perfumeria. W przeszklonej gablocie został wydzielony „sklep w sklepie”, gdzie są eksponowane zapachy selektywne.
– Taka prezentacja zdecydowanie wpływa na zwiększenie sprzedaży tego asortymentu i podnosi wartość koszyka zakupowego – mówi Arkadiusz Kowalewski, dyrektor handlowy sieci Stars.
Oprócz rozbudowanej oferty kosmetyków pielęgnacyjnych i do makijażu (8 szaf ekspozycyjnych: L’Oréal, Maybelline, Gosh, Deborah, Rimmel, Astor, Vipera i Simple Beauty) sporo miejsca zajmują również akcesoria kosmetyczne do pielęgnacji włosów i paznokci marki Trendy.
Ze względu na lokalizację sklepu – w popularnej galerii handlowej – klienci drogerii są bardzo zróżnicowani. Zaglądają tu zarówno nastolatki, jak i osoby starsze. Wiele osób zostaje zwabionych promocjami. Podobnie jak we wszystkich sklepach sieci obowiązuje tu gazetka reklamowa wydawana raz w miesiącu. Szereg działań kierownicy sklepów prowadzą we współpracy z producentami.
 – Wszelkiego rodzaju pokazy makijażu, dermokonsultacje, gratisy i upominki to standard. Sezonowo prowadzimy akcję lojalnościową Gwiazdomania – mówi Arkadiusz Kowalewski. – Odpowiadamy na wszelkie sugestie ze strony naszych dostawców. Organizujemy promocje na końcówkach regałów. Mamy wydzieloną przestrzeń na specjalne ekspozycje – dodaje. Sama drogeria jest reklamowana w lokalnej prasie i radiu.
W elbląskiej drogerii zatrudnionych jest 5 osób. Personel – tak samo jak w innych drogeriach sieci – jest szkolony z zakresu technik sprzedaży i obsługi klienta. Uzupełnieniem są zewnętrzne szkolenia produktowe organizowane przez producentów – Regularnie takie szkolenia organizują Gosh, Coty i L’Oréal – podkreśla Arkadiusz Kowalewski.
Pracownicy drogerii są objęci systemem motywacyjnym. Kierownicy i personel mogą otrzymać finansowe premie miesięczne oraz roczną nagrodę, którą jest zagraniczna wycieczka.

Umowy z dostawcami, nowy system informatyczny
Pod logo drogerii Stars występuje obecnie 20 sklepów w północno-wschodniej Polsce i na tym terenie sieć zamierza się nadal rozwijać. Jej twórca, Tomasz Modzelewski, obecnie inwestuje w m.in. w komputeryzację placówek – Nowy system informatyczny umożliwi nam lepsze zarządzanie półką, zapasami, promocjami i planowanie. W firmie został utworzony również nowy dział analiz – informuje Arkadiusz Kowalewski. Sieć rozbudowuje także własny magazyn w Giżycku. Będzie miał ok. 2 tys. mkw., a jego otwarcie pozwoli ewentualnie ruszyć z kolejnym projektem. – zarząd sieci zastanawia się nad uruchomieniem franczyzy. – Jesteśmy do tego zachęcani pytaniami z rynku. Ostatecznie decyzja jeszcze nie zapadła, ale jedno jest pewne, jeśli zdecydujemy się na ten krok, będzie to twarda franczyza. Sklepy występujące pod naszym logo będą musiały być w 100-proc. zunifikowane pod względem wyglądu zewnętrznego, wewnętrznego, asortymentu, cen, promocji i działań marketingowych. Nie dopuszczamy tu żadnych odstępstw, bo franczyza, która opiera się jedynie na dawaniu rabatów, wspólnym logo i źle pojętej demokracji, naszym zdaniem się nie sprawdza. Mówiąc językiem korzyści: dajemy rozpoznawalny brand, mówimy jakie obszary w funkcjonowaniu sklepu należy poprawić i gdzie są pieniądze, które można zarobić. Reszta jest w rękach właściciela sklepu – stwierdza Arkadiusz Kowalewski. Otwieranie kolejnych własnych sklepów Stars będzie uzależnione od zasobów kapitałowych firmy oraz dostępności atrakcyjnych lokalizacji. W 2010 r. sieć zamierza podpisać umowy handlowe ze swoimi dostawcami, które będą wyznaczały harmonogram i standardy współpracy. Jedną z nowości, które pojawiły się ostatnio w drogeriach Stars, są kosmetyki do pielęgnacji włosów Ce-ce’ of Sweden firmy Beliso.

Drogeria Stars, Galeria Handlowa Zielone Tarasy,
ul. Teatralna 5, Elbląg
Kategoria: filia sieci sklepów
Powierzchnia sprzedaży: 120 mkw.
Liczba zatrudnionych: 5
Średnia liczba klientów tygodniowo: 1260
Średnia wartość koszyka zakupowego: 22
Liczba pozycji asortymentowych: 8000

Wiadomości Kosmetyczne, Styczeń 2010 Nr 1(38)

Kosmetyki – produkcja i handel, setki rynkowych nowości: pielęgnacja, makijaż, zapachy i najbardziej aktualne trendy!


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
24.07.2025 10:10
Inauguracja Polskiej Izby Gospodarczej Kobiet – z dyskusjami o biznesie, rozwoju, sukcesie i kosmetykach
Podczas wystąpień motywacyjnych poruszano tematy dotyczące m.in. skutecznego inicjowania rozmów biznesowych, asertywności, wykorzystywania kobiecości jako atutu w biznesie Natalia Basałaj

19 lipca 2025 roku w Airport Hotel Okęcie w Warszawie odbyła się uroczysta inauguracja Polskiej Izby Gospodarczej Kobiet – pierwszej tego typu instytucji w Europie, stworzonej z myślą o przedsiębiorczyniach. Wydarzenie objęte zostało patronatem honorowym, m.in. przez Polsko-Irlandzką Izbę Gospodarczą.

W wydarzeniu wzięła udział mecenas Natalia Basałaj – liderka Izby z ramienia Kancelarii Hansberry Tomkiel Sp. k. oraz autorka artykułów, publikowanych na naszym portalu. Reprezentowała Kancelarię w debacie eksperckiej i przygotowała krótką relację z wydarzenia.

Na początku wybrane uczestniczki mogły wziąć udział w profesjonalnym szkoleniu z biznesowego makijażu marki Mary Kay pt. „Dłonie Pełne Dobra”, które poprowadziła Iwona Jankowska. Spółka Mary Kay promuje świadomą pielęgnację oraz wykorzystanie naturalnych składników, takich jak ich odżywcze olejki.

Zobacz też: Inglot, Ziaja, Bielenda, Eris: gdy nazwisko staje się marką w branży beauty 

Następnie dr Aleksandra Marcinkowska rozmawiała z dr Christiną Tracy Stein, córką Briana Tracy – autora wielu popularnych książek o rozwoju osobistym i sukcesie. Później, razem z Dorotą Lightman, rozmawiały z Heleną Deeds, znaną z programów „Żony Hollywood” i „Żony Miami”.

Podczas inspirujących wystąpień motywacyjnych poruszano tematy dotyczące m.in. skutecznego inicjowania rozmów biznesowych, asertywności, wykorzystywania kobiecości jako atutu w biznesie oraz znaczenia wiary w sukces. Podkreślano, jak ważne jest cieszenie się osiągnięciami zamiast ciągłego porównywania się z innymi.

Oficjalną część inauguracji otworzyły Patricia Claudia Mitro, Joanna Parzuchowska i Beata Krzewińska. Debata „Kobiety biznesu – kompetencje przeszłości” była moderowana przez dr Aleksandrę Marcinkowską. Udział w debacie wzięły ekspertki Izby: dr Izabela Lenartowicz, Adela Kozina (EDU SMART), dr Aleksandra Ścibich-Kopiec (FERI), r.pr. Natalia Basałaj (Kancelaria Hansberry Tomkiel) oraz Renata Fijalkowska (Fundacja DIALOG).

image
Debata „Kobiety biznesu – kompetencje przeszłości” z udziałem ekspertek była moderowana przez dr Aleksandrę Marcinkowską
Natalia Basałaj

Izba wspiera swoje członkinie nie tylko w zakresie kompetencji miękkich (psychicznych, społecznych i komunikacyjnych), ale również tzw. hard skills, m.in. z dziedziny prawa własności intelektualnej. Prowadzi serię inspirujących webinarów (np. dotyczących praw autorskich do wytworów AI), szkoleń i konferencji wspierających rozwój osobisty i zawodowy przedsiębiorczyń. Izba stwarza doskonałe okazje do zdobywania wiedzy, wymiany doświadczeń i nawiązywania kontaktów biznesowych.

W dalszej części zarząd Izby wręczył akty powołania nowym ambasadorkom. Następnie miała miejsce premiera książki „Mentalność Kobiet Sukcesu – Polskie Kobiety Biznesu”. Wieczór zwieńczyła uroczysta gala z muzyką na żywo i pokazem mody polskiej projektantki Katarzyny Zmuda-Trzebiatowskiej (marki Kate Zee). Wszystkie uczestniczki otrzymały prezenty – kosmetyki polskiej marki Organique.

Natalia Basałaj

Zobacz też: Natalia Basałaj, kancelaria Hansberry Tomkiel: Jak chronić design i oznaczenia markowych perfum?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
27.06.2025 10:40
Badanie Henkel: Polki a profilaktyka raka piersi. Zaangażowanie marek w kwestie prozdrowotne
– Gliss wspiera kobiety w tym, co naprawdę ważne – w trosce o zdrowie i budowaniu świadomości wokół profilaktyki raka piersi – podkreśla Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu HCB firmy Henkel, ambasadorka Różowego Patrolu GlissHenkel mat.pras.

Z najnowszego badania, zrealizowanego na zlecenie Henkel Polska przez Maison&Partners Polki a profilaktyka raka piersi – motywacje, bariery oraz opinie o zaangażowaniu marek w kwestie prozdrowotne” wynika, że kobiety podejmują działania profilaktyczne nie dlatego, że muszą, ale dlatego, że chcą – z odpowiedzialności, troski o zdrowie i chęci życia w pełni. To wyraz świadomego wyboru.

Badanie pokazało także, że konsumentki doceniają marki angażujące się w działania prozdrowotne. Choć wiedza i świadomość roli profilaktyki rośnie, kobiety nadal potrzebują wsparcia i edukacji, również od innych kobiet, czego dowodem są już 79 otwarte kluby Różowego Patrolu Gliss oraz ponad 350 certyfikowanych ambasadorek programu, które wspierają ponad 30 tys. kobiet w całej Polsce. Polki pozytywnie oceniają tę inicjatywę.

Profilaktyka raka piersi przestaje być tematem tabu i źródłem lęku. Wyniki badania pokazują, że kobiety coraz częściej podejmują działania z zakresu profilaktyki raka piersi nie dlatego, że się boją, ale dlatego, że czują odpowiedzialność – za siebie i bliskich. 

Na pytanie o powody podejmowania działań zapobiegawczych 36 proc. pań wskazało na rekomendacje lekarskie, a 30 proc. na wewnętrzną potrzebę dbania o swój organizm. Zdarza się również, że motywację przynoszą własne doświadczenia, takie jak obciążenie genetyczne (28 proc.) lub wystąpienie niepokojących objawów (27 proc.).

Dla uczestniczek badania ważną rolę w skutecznym zachęcaniu do badań odgrywają ginekolodzy (tak wskazało 50 proc. kobiet). Co ciekawe, niemal 40 proc. pań wymieniło w tym względzie osoby, które mają osobiste doświadczenie choroby nowotworowej. Kobiety coraz częściej sięgają również po informacje z internetu, mediów społecznościowych oraz kampanii edukacyjnych,  takich jak webinary czy warsztaty. Jednocześnie niepokojący wydaje się fakt, że aż 20 proc. badanych przyznało, że w ogóle nie szuka informacji na temat profilaktyki raka piersi.

Ponad połowa (56  proc.) uczestniczek badania zadeklarowało, że chętnie wzięłoby udział w spotkaniach edukacyjnych, jeśli odbywałyby się one w odwiedzanych przez nie miejscach: galeriach handlowych, salonach kosmetycznych czy kawiarniach. Aż 55 proc. respondentek uznało, że największą motywacją do udziału byłaby możliwość wykonania badań „na miejscu”. 

Marki w trosce o zdrowie. Co sądzą o tym kobiety? 

Polki doceniają zaangażowanie firm i marek w działania społeczne, szczególnie w profilaktykę onkologiczną oraz pomoc pacjentom onkologicznym. 

Jak pokazują wyniki badania, dla ponad połowy kobiet w wieku 20–60 lat (57 proc. uczestniczek) inicjatywy podejmowane przez marki na rzecz społeczeństwa mają realny wpływ na codzienne życie i przyczyniają się do poprawy w istotnych obszarach. Ogólną profilaktykę zdrowotną za istotną uznaje 35 proc. badanych, a 32 proc. zwraca uwagę na wsparcie osób chorych na raka.

Różowy Patrol Gliss – ważny i potrzebny

Na potrzeby wskazane w badaniu odpowiada ogólnopolska inicjatywa edukacyjna Różowy Patrol Gliss, realizowana przez Fundację OnkoCafe – Razem Lepiej we współpracy z marką Gliss. Projekt ten wystartował w 2023 roku, docierając z wiedzą i wsparciem do kobiet w całej Polsce. Spotkania prowadzone są przez ambasadorki, które nie tylko edukują, ale też inspirują i wzajemnie mobilizują. 

Gliss wspiera kobiety w tym, co naprawdę ważne – w trosce o zdrowie i budowaniu świadomości wokół profilaktyki raka piersi. Z dumą angażujemy się w projekt Różowego Patrolu, który realnie zmienia podejście do badań profilaktycznych w Polsce. Wierzę, że to kobieta najlepiej rozumie inną kobietę – jej obawy, potrzeby i wątpliwości – pokazują to także badania. Dlatego chcemy je inspirować i wspierać. Wiemy, że zmiana nie dzieje się z dnia na dzień, ale dzięki konsekwentnym działaniom budujemy zdrowszą przyszłość dla tysięcy kobiet – mówi Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektorka marketingu HCB firmy Henkel, ambasadorka Różowego Patrolu Gliss.

Dzięki inicjatywie działa już 79 klubów Różowego Patrolu Gliss, przeszkolono ponad 350 Ambasadorek, a działania objęły łącznie ponad 30 tys.kobiet w całej Polsce. Ruch ten nie mógłby się rozwijać bez zaangażowania marki Gliss, która nie tylko wspiera projekt finansowo, ale i aktywnie promuje jego rozwój. W 2025 roku projekt wszedł w nową fazę – powołano pięć koordynatorek regionalnych, odpowiedzialnych za wspieranie i szkolenie nowych ambasadorek. W całym kraju do końca roku powstanie 50 nowych klubów, w których zacznie działać aż 150 nowych ambasadorek.

W badaniu po raz pierwszy zapytano Polki, co sądzą na temat Różowego Patrolu Gliss. Aż 83 proc. kobiet, które zetknęły się z Różowym Patrolem, ocenia inicjatywę jako potrzebną. Co ciekawe, 82 proc. postrzega ją jako bardziej istotną „dla innych kobiet” niż dla siebie – co pokazuje, że społeczna percepcja profilaktyki wciąż się kształtuje. 56% badanych uznało projekt za skuteczny, a około 75 proc. określiło go jako przyjazny i godny zaufania.

Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej powstała w 2014 roku z inicjatywy Anny Kupieckiej, która chorowała na nowotwór piersi. Celem założonej przez nią Fundacji jest działanie w obszarze ochrony i promocji zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki chorób nowotworowych oraz zapewnienie wsparcia dla osób zarówno w trakcie diagnozy i leczenia onkologicznego, jak i po jego zakończeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. lipiec 2025 23:29