StoryEditor
Targi i konferencje
16.01.2010 00:00

Numer 1 wśród Drogerii Stars

Drogeria w elbląskiej Galerii Handlowej Zielone Tarasy jest jednym z najlepszych sklepów sieci Stars. Działa w tym miejscu od kwietnia 2008 r. Przyciąga uwagę przestronnością i żywymi kolorami.

Drogeria ma 120 mkw. powierzchni sprzedaży, która została w pełni wykorzystana, ale nie zagęszczona. Jasne, intensywne światło i całkowicie przeszklona witryna sprawiają, że sklep wydaje się większy niż jest w rzeczywistości. Przede wszystkim rzuca się w oczy panujący tu porządek. Wszystkie kategorie produktów mają swoje wydzielone miejsce. Regały są wyraźnie oznakowane, klient nie ma żadnych wątpliwości, gdzie szukać kosmetyków do pielęgnacji twarzy, ciała, czy włosów. Dominuje kolor różowy, który kontrastuje z żółtymi ścianami. Ekspedientki ubrane są w jednakowe, również różowe stroje.

Według ścisłego standardu
Drogeria w Elblągu jest urządzona zgodnie z nowym standardem sieci Stars. Jej charakterystycznym elementem jest perfumeria. W przeszklonej gablocie został wydzielony „sklep w sklepie”, gdzie są eksponowane zapachy selektywne.
– Taka prezentacja zdecydowanie wpływa na zwiększenie sprzedaży tego asortymentu i podnosi wartość koszyka zakupowego – mówi Arkadiusz Kowalewski, dyrektor handlowy sieci Stars.
Oprócz rozbudowanej oferty kosmetyków pielęgnacyjnych i do makijażu (8 szaf ekspozycyjnych: L’Oréal, Maybelline, Gosh, Deborah, Rimmel, Astor, Vipera i Simple Beauty) sporo miejsca zajmują również akcesoria kosmetyczne do pielęgnacji włosów i paznokci marki Trendy.
Ze względu na lokalizację sklepu – w popularnej galerii handlowej – klienci drogerii są bardzo zróżnicowani. Zaglądają tu zarówno nastolatki, jak i osoby starsze. Wiele osób zostaje zwabionych promocjami. Podobnie jak we wszystkich sklepach sieci obowiązuje tu gazetka reklamowa wydawana raz w miesiącu. Szereg działań kierownicy sklepów prowadzą we współpracy z producentami.
 – Wszelkiego rodzaju pokazy makijażu, dermokonsultacje, gratisy i upominki to standard. Sezonowo prowadzimy akcję lojalnościową Gwiazdomania – mówi Arkadiusz Kowalewski. – Odpowiadamy na wszelkie sugestie ze strony naszych dostawców. Organizujemy promocje na końcówkach regałów. Mamy wydzieloną przestrzeń na specjalne ekspozycje – dodaje. Sama drogeria jest reklamowana w lokalnej prasie i radiu.
W elbląskiej drogerii zatrudnionych jest 5 osób. Personel – tak samo jak w innych drogeriach sieci – jest szkolony z zakresu technik sprzedaży i obsługi klienta. Uzupełnieniem są zewnętrzne szkolenia produktowe organizowane przez producentów – Regularnie takie szkolenia organizują Gosh, Coty i L’Oréal – podkreśla Arkadiusz Kowalewski.
Pracownicy drogerii są objęci systemem motywacyjnym. Kierownicy i personel mogą otrzymać finansowe premie miesięczne oraz roczną nagrodę, którą jest zagraniczna wycieczka.

Umowy z dostawcami, nowy system informatyczny
Pod logo drogerii Stars występuje obecnie 20 sklepów w północno-wschodniej Polsce i na tym terenie sieć zamierza się nadal rozwijać. Jej twórca, Tomasz Modzelewski, obecnie inwestuje w m.in. w komputeryzację placówek – Nowy system informatyczny umożliwi nam lepsze zarządzanie półką, zapasami, promocjami i planowanie. W firmie został utworzony również nowy dział analiz – informuje Arkadiusz Kowalewski. Sieć rozbudowuje także własny magazyn w Giżycku. Będzie miał ok. 2 tys. mkw., a jego otwarcie pozwoli ewentualnie ruszyć z kolejnym projektem. – zarząd sieci zastanawia się nad uruchomieniem franczyzy. – Jesteśmy do tego zachęcani pytaniami z rynku. Ostatecznie decyzja jeszcze nie zapadła, ale jedno jest pewne, jeśli zdecydujemy się na ten krok, będzie to twarda franczyza. Sklepy występujące pod naszym logo będą musiały być w 100-proc. zunifikowane pod względem wyglądu zewnętrznego, wewnętrznego, asortymentu, cen, promocji i działań marketingowych. Nie dopuszczamy tu żadnych odstępstw, bo franczyza, która opiera się jedynie na dawaniu rabatów, wspólnym logo i źle pojętej demokracji, naszym zdaniem się nie sprawdza. Mówiąc językiem korzyści: dajemy rozpoznawalny brand, mówimy jakie obszary w funkcjonowaniu sklepu należy poprawić i gdzie są pieniądze, które można zarobić. Reszta jest w rękach właściciela sklepu – stwierdza Arkadiusz Kowalewski. Otwieranie kolejnych własnych sklepów Stars będzie uzależnione od zasobów kapitałowych firmy oraz dostępności atrakcyjnych lokalizacji. W 2010 r. sieć zamierza podpisać umowy handlowe ze swoimi dostawcami, które będą wyznaczały harmonogram i standardy współpracy. Jedną z nowości, które pojawiły się ostatnio w drogeriach Stars, są kosmetyki do pielęgnacji włosów Ce-ce’ of Sweden firmy Beliso.

Drogeria Stars, Galeria Handlowa Zielone Tarasy,
ul. Teatralna 5, Elbląg
Kategoria: filia sieci sklepów
Powierzchnia sprzedaży: 120 mkw.
Liczba zatrudnionych: 5
Średnia liczba klientów tygodniowo: 1260
Średnia wartość koszyka zakupowego: 22
Liczba pozycji asortymentowych: 8000

Wiadomości Kosmetyczne, Styczeń 2010 Nr 1(38)

Kosmetyki – produkcja i handel, setki rynkowych nowości: pielęgnacja, makijaż, zapachy i najbardziej aktualne trendy!


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Targi i konferencje
24.10.2025 17:01
Polskie kosmetyki na targach Beautyworld Middle East
Messefrankfurt.com

Polscy producenci kosmetyków od ponad stu lat łączą tradycję z nowoczesnością, korzystając z naturalnych składników i technologicznych innowacji. Dzięki temu zdobywają uznanie i wychodzą naprzeciw potrzebom konsumentów – także tych z Bliskiego Wschodu.

Wyjątkowa oferta znad Wisły

Polska wyróżnia się na tle europejskich krajów w sektorze kosmetycznym różnorodnością oferty. Polskie firmy dostarczają kosmetyki niemal każdej kategorii. Preparaty do pielęgnacji włosów, stóp i dłoni, perfumy, dezodoranty i produkty myjące, ale też produkty specjalnego przeznaczenia i dermokosmetyki trafiają do odbiorców na całym świecie.

Taka wszechstronność wymaga doskonałego zrozumienia lokalnej charakterystyki i potrzeb klientów. To właśnie z myślą o nabywcach z Bliskiego Wschodu polskie laboratoria opracowują np. produkty wybielające skórę, oddychające lakiery do paznokci i inne produkty spełniające standardy halal. Polska oferta jest elastyczna, tak by spełniała wszystkie potrzeby najbardziej wymagającego odbiorcy na danym rynku, na który trafia produkt.

image
Messefrankfurt.com

Rosnąca popularność w Zjednoczonych Emiratach Arabskich

Gdy patrzymy, jak aktywni na Bliskim Wschodzie stali się w ostatnich latach producenci kosmetyków z Polski, odczuwamy dumę. Dubaj i inne arabskie miasta to rynki wymagające przemyślanej strategii sprzedaży, dobrego researchu, zaufanych lokalnych współpracowników. Producenci z Polski znaleźli sposób na to, by przekonać konsumentów z regionu do swoich kosmetyków. Kluczową rolę odegrała w tym procesie elastyczność produkcji i otwartość na odmienne potrzeby lokalnych konsumentów. Nie bez znaczenia są też najwyższe standardy jakości i skuteczność promocji, które pomogły zbudować zaufanie do kosmetyków „made in Poland”. Śmiało możemy więc stwierdzić, że eksportujemy kosmetyki zaadaptowane do potrzeb i oczekiwań arabskich konsumentów – mówi dr inż. Justyna Żerańska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego.

Międzynarodowe uznanie

Światowy sukces polskiej branży kosmetycznej to efekt połączenia lat tradycji i doświadczenia oraz nieustannego rozwoju. Polscy producenci łączą zasoby natury z nowoczesnymi technologiami, tworząc unikalne formuły. Dzięki pasji, doświadczeniu i profesjonalnemu podejściu tworzą światowej klasy produkty zgodnie z najbardziej rygorystycznymi europejskimi normami.

To sprawia, że polskie kosmetyki trafiają na półki w dziesiątkach krajów – i zdobywają uznanie wymagających konsumentów.

Polskie kosmetyki na Beautyworld Middle East 2025

W międzynarodowej ekspansji polskie firmy mogą liczyć na wsparcie Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, która promuje pozytywny wizerunek polskiego sektora kosmetycznego na świecie. Jednym z działań PAIH jest organizacja polskiego stoiska narodowego podczas targów Beautyworld Middle East 2025 – kluczowego i prestiżowego wydarzenia branżowego, przyciągającego tysiące potencjalnych partnerów biznesowych. Na stoisku PAIH pojawią się przedstawiciele z około 30. polskich firm kosmetycznych.

Targi Beautyworld Middle East będą okazją do zapoznania się z szeroką gamą polskich produktów kosmetycznych. Na naszym stoisku zaprezentują się przede wszystkim producenci kosmetyków pielęgnacyjnych i makijażowych. Cieszymy się, że jako PAIH mamy udział w promocji polskiego sektora kosmetycznego i umacniamy jego rozpoznawalność w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i całym regionie – mówi Dorota Szczytowicz z Departamentu Projektów Europejskich PAIH, koordynatorka działań promocyjnych dla sektora kosmetycznego w ramach projektu Brand HUB.

Polska Agencja Inwestycji i Handlu organizuje polskie stoiska narodowe w ramach projektu „Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB” (program „Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021 -2027”).

Celem projektu „Umiędzynarodowienie MŚP – Brand HUB” jest wzrost eksportu oraz wykorzystanie i zwiększenie potencjału rozwojowego polskich MŚP. Projekt wspiera rozpoznawalność wskazanych sektorów gospodarczych na rynkach zagranicznych pod hasłem „Poland. Business Forward”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Beauty
16.10.2025 09:53
Katarzyna Reizer, Katarzyna Waszek, NielsenIQ: W pokoleniu X drzemie największy potencjał na wzrosty dla branży beauty [FBK 2025]
Prezentacja firmy NielsenIQ podczas Forum Branży Kosmetycznej 2025 (fot. wiadomoscikosmetyczne.pl)wiadomoscikosmetyczne.pl

Kosmetyki to jedyna kategoria w koszyku kosmetyczno-chemicznym, która rośnie nie tylko pod względem wartości, ale także wolumenu - wynika z danych NIelsenIQ. Nawet w tej kategorii wzrosty nie są jednak duże. Żeby je osiągać, warto skoncentrować uwagę na pokoleniu X - podkreślają ekspertki z tego instytutu.

W 12-miesięcznym okresie badawczym kończącym się na sierpniu 2025 r. koszyk kosmetyczno-chemiczny osiągnął wartość prawie 43 mld zł. Połowa z tej wartości przypadała na kosmetyki.

Jak zaznaczyła Katarzyna Reizer, client business partner w NielsenIQ, podczas Forum Branży Kosmetycznej, kosmetyki są też jedyną kategorią, na którą konsumenci nie tylko wydają więcej, ale też kupują więcej. Wzrosty nawet w tej kategorii nie są jednak imponujące. Pod względem wartości wyniosły one 2,5 proc. rok do roku.

Postaw na pokolenie X

Ekspertki z NielsenIQ podkreśliły, że szukając szans na wzrosty producenci i sprzedawcy kosmetyków powinni skupić się na konsumentach z pokolenia X. Osoby urodzone w latach 1965-1980 to obecnie najważniejsza grupa kupujących w branży beauty, która utrzyma tę pozycję aż do 2034 r.

Szacuje się, że do tego czasu ich wydatki na kosmetyki przekroczą 430 miliardów dolarów. Ekspertki z NielsenIQ podkreśliły, że potrzeby tego pokolenia są specyficzne. Ważne są dla nich takie wartości jak autentyczność, otwartość, równość i uczciwość. Przedstawiciele pokolenia X aktywne poszukują produktów wspierających zdrowy styl życia (dotyczy to 34 proc. przedstawicieli tej generacji).

Jak trafić do pokolenia X?

Pokolenie X jest otwarte na interakcje z markami: 52 proc. z nich lubi, gdy sprzedawcy kontaktują się z nimi podczas zakupów. Jednocześnie, 52 proc. uważa, że w wielu kategoriach jest zbyt wiele opcji do wyboru.

Katarzyna Waszek, retail analytics team leader w NielsenIQ dodała, że najważniejszym trendem dla tego pokolenia jest trend “All about Me" ("Wszystko o mnie"), który koncentruje się na indywidualności i przyjemności.

***

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomoscihandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”.

image
Forum Branży Kosmetycznej
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. październik 2025 18:32